2.0i DOHC ei starttaa!!!

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

poikelin
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Lokakuu 7. 20:37:28 2002
Paikkakunta: Helsinki

2.0i DOHC ei starttaa!!!

Viesti Kirjoittaja poikelin » Ke Maaliskuu 10. 19:25:16 2004

Viisaat nyt päät yhteen. Eli sierrasta meni laturi. No laturin ja akun vaihdon jälkeen kone kävi ensin helvetin huonosti (kuten 2 pytyllä) ja nyt ei lainkaan. Eli jotain jossain saattoi nollautua tai jotain vikakoodeja tyrkätä johonkin. Mitään ford-testereitä ei meillä ole joten ihan ruuvimeisselipohjalta jotain vikavinkkejä kaivataan...

Auto kävi vanhalla laturilla ihan ok, vain latausvalo paloi. Sellainen käpy jäi startattaessa ekalla kerralla että bensapumpulle menevä piuha jäi kiinnittämättä.

VinkVink???? Nopein oikea vastaus palkitaan...

EDIT: tulpat vaihdettu samoin tulpanjohtoja...bensaa tulee ja hermot menee.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Maaliskuu 10. 20:20:25 2004

Siinä laturin vieressä menee johtonippu antureille ja suuttimille. Kannattaa tarkistaa että ne ei ole päässyt löystymään.

Ja sitten siellä on akun miinusnapaan kiinnitettävä semmonen erillinen pieni maajohto. Se jää helposti irti kun se ei ole missään nipun mukana, kannattaa kattoo että se on kiinni.
Jäsen #606

poikelin
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Lokakuu 7. 20:37:28 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja poikelin » Ke Maaliskuu 10. 21:20:17 2004

No nämä perinteiset liitintsydeemit on kaikki katottu.

Lisää vinkkejä?

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Maaliskuu 10. 21:23:23 2004

ja tarkistettu tietysti on että kaikkissa tulpissa on hyvä kipinä?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Maaliskuu 10. 21:47:36 2004

Niin ja tietysti se että ne tulpanjohdot on oikeassa järjestyksessä. Tai että ne johdot on painettu pohjaan asti.

Se pikkunen maajohto ei tunnu vaikuttavan käyntiin mitenkään.
Ja toinen niistä johtonipuista laturin vieressä ei tuntunu vaikuttavan käyntiin ainakaan niin paljoa että olis korvalla kuullu eron, mutta toinen johto (suuttimet) jos on irti niin ei käy eikä lupaa. (loogista)

Samalla tutkiskelin mitä kaikkia anturoita saa olla irti, ilman että sanottavasti huomaa käynnissä eroa.

Irrotin mappianturin johdon, ei tuntunu vaikuttavan kovin rankasti, ja kaasuläpän asentoanturin johdon irrottaminen vaikutti käyntiin seuraavasti: kaasuun vastaaminen aika olematonta ja pärskii putkeen ja imusarjaan (ilmeisesti saa laihaa silloin).

Huvikseni kokeilin kaikenlaista :lol:
Jäsen #606

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ke Maaliskuu 10. 21:55:48 2004

Laturia vaihtaessasi tietenkin irroitit tulpanjohdot ja läjän asiaankuulumattomia liittimiä konehuoneen johtosarjasta.
Liekö bensansuodatin mennyt vaihdon myötä tukkeeseen, kannattais varmaan tarkistaa.

Enivei.. muistui mieleen taannoin omasta dokista samanmoinen ongelma kun akku oli päässyt tyhjentymään. Ilmeisesti pitkä hankaaminen pienellä virralla kasteli tulpat (ei riittänyt jännite kuitenkaan kipinään), eikä värkki lähtenyt sitten millään käyntiin, vasta pari kilometriä narun jatkeena ja kone suostui ontuen heräämään, jonka jälkeen ei ollut mitään ongelmaa. Sahaamalla ei todellakaan lähtenyt, vasta hinaus auttoi!
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Maaliskuu 10. 22:08:30 2004

Muuten, oli ittellä sama ongelma kun yritin vajaalla akulla startata. Ei meinannu millään pörähtää, luulin jo että oli menny boksi sököks jostain syystä. Lähti sitten kun täydellä akulla starttas jonkun aikaa. :roll:
Jäsen #606

poikelin
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Lokakuu 7. 20:37:28 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja poikelin » To Maaliskuu 11. 8:31:38 2004

Joopa. Bensaa tulee kyllä..ja kipinää löytyy. Lähinnä kiinnostais tietää onko joku freaking-boxi jossain mikä ei tykkää akun irroittamisesta. Auto menee tänään sähkärille joten eiköhän se jotain saa selville.

Auto on muuten myynnissä..2000e no tinki. nopein vie...vaihdan konsernin sisällä toiseen merkkiin...v***vo....Capri pysyy

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Maaliskuu 17. 0:17:47 2004

Jokos on selenny mikä on/oli vikana?
Jäsen #606

poikelin
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Lokakuu 7. 20:37:28 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja poikelin » Ke Maaliskuu 17. 6:32:09 2004

Joka juuttaan liitin auki konehuoneesta ja uudelleen kiinni. Starttas heittämällä ja taas käy kuin uusi. Mikä liitin se oli niin ei jääny varmaa tietoa. Menihän kolme päivää laturin vaihtoon. Nyt ei tarvi ku vaihtaa auto enää. Kiitokset vinkeistä ...

Vastaa Viestiin