Noni, tätä mä pelkäsinkin. Ei menny sierain läpi katsastuksesta. Muuten oli nii hyväss kunnoss et katsastusmies unohti, kone vasta lopussa ilmotti et _ne päästöarvot_. Eli mikä nyt neuvoks, kuukausi aikaa säätää kone jollain keinolla kuntoon, tai loppuu ajot.
HC arvo oli 800 ku sais olla 500max ja sit O2 arvo oli myös yli sallitun. Karstaarvo oli todella pieni, eli setä sano et ainakaan ei käy rikkaalla, kone vaa ei polta kaikkea. Voiko seokset siis olla liian laihalla vai mistä johtuu? En oikein keksi muuta loogista syytä tälle kuin se että virinokka aukasee liian aikaisin pakovenan eikä kaikki nanna kerkii palaa... Ei kai vaan joudu poistaa virinokkaa katsastuksen ajaks, ja sit taas asentaa?
Kiitos neuvoista etukäteen!
edit: voiko syynä olla että säädellessäni tyhjäkäyntiä ennen katsastusta alemmas, sinne 1000 paikkeille, se näköjään tipahti liian alas loppupeliessä, kun auto kokoajan meinas sammua siinä mittauksen aikana. Se sillai yski ja kiekat vaelteli +-50. Eli jos ois saannu ne pysyy siinä 900-1100 niin että kone olisi käynnyt kiltisti niin voisko sillo mennä läpi? Nyt mittauksessa ne oli 700-800
Sieraimen päästöarvot korkeat
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Säädä tyhjäkäynti n.800-850 rpm ja aj tankki melkein tyhjäksi ja laita 10 litraa bensaa ja vähä reilu puoli litraa sinolia tai masinolia niin menee läpi ei kannata katsastus inssille sanoa että oot noin tehny samalla puhdistaa hieman paikkoja moottorista 

Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Ylläpitäjä