Sierran venttiili koppa ja tuplien masennusta...

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Sierran venttiili koppa ja tuplien masennusta...

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Huhtikuu 6. 17:14:58 2004

...eli kuka tunnustaa kaataneensa vanilia-kinuski-kermajäätelöä mun mjoottoriin ?? :)

Mistään muualta ei tuota löytynyt.

Tässä pari kuvaa konehuoneesta, (ihan kun ketään kiinnostais...)


Poks

Poks 2


Nyt alkaa tuplatkin oleen "sinne päin" eikä savutakkaan niin kauhiasti kokoajan. Lähes kaikkien venttiilien varsien kumit ovat irronneet...sen tosin olen tiennyt jo viime kesästä asti mut enpä oo jaksanu mitään tehdä. :roll:

Kauhiasti poksuu jokapuolella, (kaasareissa ja putkessa) mut kyllä tää tästä...pikkuhiljaa.
Viimeksi muokannut Zimi Da Guitara, To Huhtikuu 8. 18:54:10 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti Huhtikuu 6. 17:28:49 2004

Öljyt ja vedet menneet sekasin kuvista päätellen eli paffihommiks meni.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ti Huhtikuu 6. 17:38:22 2004

Ajan kanssa :wink:

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Huhtikuu 6. 20:01:10 2004

ckolli kirjoitti:Öljyt ja vedet menneet sekasin kuvista päätellen eli paffihommiks meni.

Siltä vaikuttais mutta ei välttämättä ole kansipaffi syynä. Rohkenisin veikata että imusarjan tiivistevuodon takia vesireijän kautta on sylintereihin päässyt nestettä ja sieltä sitten ohjureiden kautta kannen päälle. Tooosin, voi se kansipaffikin olla kaput.

Taisin innostua nuiden tuplien kanssa hieman liikaa. Nooh, ei siinä mitään. Jokatapauksessa tarvii ottaa kansi syyniin kun taitaa osa venttiileistä kantaa, (venttiilinvälykset oli turhan pienet mutta ei auttanu vaikka löystytin) liekö sinne jotain karsta kökköjä tms. jäänyt väliin. Ja jos nuo ohjurinkumitkin uusis kun ne ei varmaan vuoteen oo ollu oikeilla paikoillaan. Nokka-sarjan ostaisin myös mutta ei ihan heti löydy +460 euroa taskun pohjalta.

Vakionokka siellä näyttää olevan joka lienee osasyyllinen tuplien paukutteluun. Nyt sitä paukkua tuli jo kaasareista ja putkestakin...mielenkiintoista käymistä on. :D

Suuttimien koostakaan ei ole pienintäkään haisua mutta eipä se haittaa. Bensapumppukin on vakio-mekaaninen joten aika hyvillä eväillä olen liikenteessä.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Huhtikuu 6. 21:36:16 2004

Vakionokka on ok tuplien kanssa. Miten olet kiristänyt tuplat kanteen. Jouset tai kumit täytyy olla,muuten käy miten sattuu ja vie bensaa sairaasti.

En saa selvää onko sulla paineensäädin siellä jossain. Vakio mekaanisen pumpun paine on about puolet liikaa ja tuotto riittää kyllä vaparissa todella pitkälle.

Ja tässä ohjeita lorttojesi säätöön ,eiks ne sen merkkiset ole.

http://personal.inet.fi/koti/ktk/dellorto.doc

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Ti Huhtikuu 6. 21:45:51 2004

Zimi Da Guitara kirjoitti:
ckolli kirjoitti:Öljyt ja vedet menneet sekasin kuvista päätellen eli paffihommiks meni.
Nokka-sarjan ostaisin myös mutta ei ihan heti löydy +460 euroa taskun pohjalta.
www.burtonpower.com saa paljon halvemmalla, en nyt muista paljon mutta parinsadan paikkeilla taisi olla.

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ti Huhtikuu 6. 22:37:31 2004

Eihän tuota majoneesia vielä kovin paljon ole, mulla oli aikanaan 2.8:ssa niin paljon kuin koppaan vaan sopi, eli useita satoja grammoja. Hyvin kävi silti eikä paljon keinuvipujen rätinä häirinnyt :)
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Huhtikuu 6. 23:16:14 2004

KtK kirjoitti:Vakionokka on ok tuplien kanssa. Miten olet kiristänyt tuplat kanteen. Jouset tai kumit täytyy olla,muuten käy miten sattuu ja vie bensaa sairaasti.

En saa selvää onko sulla paineensäädin siellä jossain. Vakio mekaanisen pumpun paine on about puolet liikaa ja tuotto riittää kyllä vaparissa todella pitkälle.

Ja tässä ohjeita lorttojesi säätöön ,eiks ne sen merkkiset ole.

http://personal.inet.fi/koti/ktk/dellorto.doc

Juu on siellä sellaset kumijutskat välissä.

Säädintä ei oo löytyny mistään. Oon tuota kasannu nyt ihan sellasista osista mitä nurkista on löytyny eli nolla-budjetilla. Aina oon kyllä erehtyny ajattelemaan että tuo mekaanin pumppu olisi aika "tehoton" mutta kun sitä nyt miettii, niin vakionahan siellä on paluuputki kaasarilta tankkiin joten saahan sitä painetta ollakkin. Pitää nyt jostain kehitellä säädintä sinne ja kattella kuinka kireellä ne kaasarit on siinä imu-sarjassa. Ei vissiinkään saa olla kauhian kireellä ne mutskut että ne kumit jotain joustaisivat...?

Juu Dell'Orton 40mm DHLA:t. Lortin nettisivuilta löysinkin joskus jotain ohjeita mutta nuohan ovat paljon laajemmat, kiitos niistä.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Huhtikuu 6. 23:36:22 2004

FordEscort kirjoitti:
Zimi Da Guitara kirjoitti:
ckolli kirjoitti:Öljyt ja vedet menneet sekasin kuvista päätellen eli paffihommiks meni.
Nokka-sarjan ostaisin myös mutta ei ihan heti löydy +460 euroa taskun pohjalta.
www.burtonpower.com saa paljon halvemmalla, en nyt muista paljon mutta parinsadan paikkeilla taisi olla.

Pari sataa puntaa vai parisataa euroa...? :wink:

Ai miksen katso sivuilta ? Eeei toimi nokka-akseli sivut tällä hetkellä.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Huhtikuu 6. 23:47:46 2004

Näyttää kent camsin viritysnokka-akselit maksavan burtonilla 225-269£ eli 340-405€
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Huhtikuu 6. 23:49:43 2004

Jallu kirjoitti:Näyttää kent camsin viritysnokka-akselit maksavan burtonilla 225-269£ eli 340-405€

Eli siihen kun ynnää rahdit yms. niin taitaa samalla vaivalla / rahalla ostaa ihan kotimaastakin...
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Huhtikuu 7. 0:56:56 2004

Kaasarien kiinnitysmutujen alla saisi oola sellaiset monikierroksiset jousiprikat joita ei sitten ole tarkoitus kiristää kasaan.
Voihan sinne venttiilikoppaan kertyä kräämiä vaikka pahvi ei olisikaan sökö, siitähän sitä ilmaa tulee koneeseen kopan huohotuskorkista ja varmasti kosteutta tiivistyy joskus sinne kopan sisäänkin.

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ke Huhtikuu 7. 1:32:25 2004

SLEI kirjoitti:Kaasarien kiinnitysmutujen alla saisi oola sellaiset monikierroksiset jousiprikat joita ei sitten ole tarkoitus kiristää kasaan.
Voihan sinne venttiilikoppaan kertyä kräämiä vaikka pahvi ei olisikaan sökö, siitähän sitä ilmaa tulee koneeseen kopan huohotuskorkista ja varmasti kosteutta tiivistyy joskus sinne kopan sisäänkin.

Juu, löytyy tuollaiset prikat myöskin.

Ja muistin juuri että kampikammion tuuletus venttiili ei ollut öljynerottimessaan kiinni kun vesiletkujen kanssa läträsin. Ja kun se vesi hole siinä tuplien imusarjassa on just sen erottimen yläpuolella niin sehän on ihan selvä että sinne on vähän nestettä päässy. :)

Öljytikussakin näkyy vielä kirkasta öljyä. Öljyt tpsin alkaa käymään vähiin kun ne ohjurinkumit on poissa paikoiltaan, (aika reilusti puskee sinistä mikä sinänsä on ihan positiivista kun ekoilla testi kerroilla tuli sinistä ja valkoista niin paljon ettei minuutin käytön jälkeen pihasta nähnyt kovinkaan pitkälle)...

Tarviikin huomenissa käydä hakeen tiiviste sarjaa ja repästä hattu irti ja vähän hioo venttiileitä yms. huoltoa tehdä sinne.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » To Huhtikuu 8. 18:52:56 2004

Jaahas, oikeastaan koko viikon olen nyt kuluttanut tuplia säädellessä ja aina vaan käynti paranee. Synkkamittareiden puuttuessa, ei oikein parhaita mahdollisia säätöjä taida löytyä koska kaasareiden läpi virtaavan ilman määrä on korva kuulolla / kädellä tunnustelemalla hieman hankala määrittää... :)

Tyhmäkäynti on aika hyvä tällä hetkellä. Vähän alle 500rpm. :roll:

Mukavasti tuovat kyllä kiihtyvyyttä ja vääntöä. Tällä hetkellä pahin murhe on kaasuvivusto jonka vipusuhteet on vähän persiillään : kaasuläpät eivät aukea LÄHESKÄÄN kokonaan kun kaasupolkimen lyö lattiaan. :?

Niin ja kansipaffin kunto ei ainakaan puristuksiin vielä vaikuta koska mittasin ne juuri ja vähän yli 12 näytti kaikissa.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ma Huhtikuu 12. 0:15:26 2004

Tänään tuli revittyä kansi irti. Onkohan siinä valmistus virhe kun nelosen imukanavan seinämässä on hirvee köntti valua. :shock:

Perhana kun ei oo tullu hommattua niitä hiomakiviä...muutenkin on aika "röpelöiset" ne kanavat. Varmastikkin parantaa seoksen pyörteilyä ja palamisominaisuuksia mutta kyllä mun käyttöön sopis paremminkin virtaavat kanavat. :)

Yksi pakoventtiili on vissiin vähän lämmenny turhan paljon kun se on ihan valkonen, (kummitus venttiili). :roll:
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Vastaa Viestiin