Sierran raidetanko
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
Sierran raidetanko
tehostamaton malli -88. kokeilin tossa äsken ku rattia heilutettiin sisältä ja kokeilin samalla väljää, niin sisempi tanko oli ok. mutta se mikä on myös haitarin alla, niin klonk klonk..... on kannattavempaa hakea romikselta koko paska uusi? vai onko se sisempi osa vaihdettavissa?
raidetangon ulommat päät ja sisemmät päät multa löytyykin uudet, mutta tuli nähtävästi turhaan ostettua.
raidetangon ulommat päät ja sisemmät päät multa löytyykin uudet, mutta tuli nähtävästi turhaan ostettua.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
3M
Skype: Laze666
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Eikö se ole sisempipää joka on haitarin alla
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
- Paikkakunta: suomi
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
muistan kuulleeni hetkisen aikaa sitten simpukasta puhetta ja että jos se on paskana, ni uus maksaa hunajaa.. väljää siel on ainaki, se on saletti.
sitä täs periaatteessa haenki, jos esim. ko. osa on paskana? kannataako ostaa uutta ja pystyykö kotikonstein vaihtaa..?
sitä täs periaatteessa haenki, jos esim. ko. osa on paskana? kannataako ostaa uutta ja pystyykö kotikonstein vaihtaa..?

Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
3M
Skype: Laze666
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
jaahas.. ei o tullu hirveest perehdyttyä tankoon..JP kirjoitti:Sierrassa ei ole simpukka ohjausta vaan Hammastanko. Sisemmät päät on helppo koikeilla että onko niissä väljää kun toinen kokeilee renkaasta välystä ja toinen puristaa käsin kumin ja sisemmän nivelen kohdalta. Minä jouduin itselle vaihtamaan koko hammastangon ja se maksaa motonetissä 128e

EDIT: se nivel tuntuu olevan kunnossa. mutta väljä on siellä pidemmällä, eli siinä kohdin suunnilleen mihin ratti tulee sisältä..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
3M
Skype: Laze666
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
joissakin edesmenneissä autoissani "esim escortmk2" tuo väljä löytyi
nailon puslasta minkä läpi hammastanko kulkee.
kun se väljistyy pääsee tanko heilumaan sivusuunnassa ja äkkiseltään vaikuttaa heiluvan myös "kulkusuunnassaan" vaikka ei sitä taida tehdä.
katsastussetä totesi että onkohan täältä yksi hammas poikki.
ja eikun tanko auki ja kaikki näytti hyvältä. kunnes huomasin että kuluma olikin puslassa.
nailon puslasta minkä läpi hammastanko kulkee.
kun se väljistyy pääsee tanko heilumaan sivusuunnassa ja äkkiseltään vaikuttaa heiluvan myös "kulkusuunnassaan" vaikka ei sitä taida tehdä.
katsastussetä totesi että onkohan täältä yksi hammas poikki.
ja eikun tanko auki ja kaikki näytti hyvältä. kunnes huomasin että kuluma olikin puslassa.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
-
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Fordilta pitäisi saada korjaussarja hammastankoon. Sisätää uudet nailon osat siihen säätöosaan ja toiseen päähän myös. Vaatii hiukka askartelua niiden asentaminen mutta hammastanko onkin siitten kuin uusi eikä motonet. Kireyden säätäminen on hiukka hieromista ja kokeillen onnistuu.
Joskus vuosia sitten tein homman Sierraan ja myöhemmin Fiestaan ja kannatti kun korjaussarja taisi maksaa alle 50 mummoa.
Joskus vuosia sitten tein homman Sierraan ja myöhemmin Fiestaan ja kannatti kun korjaussarja taisi maksaa alle 50 mummoa.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
mistäköhän ko. nailonhela mahtaa löytyä? ku ei tapista tappiin veivasin ja ei löytyny mitään haitarin alta.. yks kaveri tos jo läheltä lähettikin privaa ja haen silt uuden hammastangon varmaa huomen. ois kyl kiva selvittää toi myös, et mikä siellä mättää..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
3M
Skype: Laze666
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
En uuttakaan topicia viittinyt tehdä.
Pitäis saada dohcin tehostettuun tankoon 50mm lyhyemmät raidetangot per puoli. Nykyiset ovat n. 275mm ja tarvis saada 225mm pitkät tilalle. Katkaseminen olis helpoin keino, mutta tanko ohenee kierteen jälkeen tönärillä mitattuna 13mm kun kierre taitaa olla M14. Joten uuden kierteen teko ei taida onnistua?
Pitäis saada dohcin tehostettuun tankoon 50mm lyhyemmät raidetangot per puoli. Nykyiset ovat n. 275mm ja tarvis saada 225mm pitkät tilalle. Katkaseminen olis helpoin keino, mutta tanko ohenee kierteen jälkeen tönärillä mitattuna 13mm kun kierre taitaa olla M14. Joten uuden kierteen teko ei taida onnistua?
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: La Syyskuu 22. 22:47:53 2007
- Paikkakunta: Jämsänkoski City
- Viesti:
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
P100:ssa on samat sisäpäät kuin Sierrassa. Itse hammastanko, ohjausakseli ja raidetangon päät ovat sitten erilaiset...Sivonen kirjoitti:Sierran "hammastikussa" on lyhyet päät ja scorpiossa ne pitemmät. Ovat keskenään vaihtokelpoisia osia kuulemma.
Sattuuko muuten kukkaan tietämään, onko P100:ssa lyhemmät vai pitemmät mallit?

Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso