Escortin sulake
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Escortin sulake
Pikakysymys, mikä sulake on välikopan rasiassa toinen vänkärin puolelta päin (16A) ?
-
- Ylläpitäjä
Jaa nuo kaikki on samassa. Sehän selittääkin jotain. Yksikään noista laitteista ei toimi, ja sulake palaa heti kun laittaa virrat päälle. Onpahan ainaki paikkoja mistä lähteä vikaa hakemaan...guru kirjoitti:Hämärä muistikuva olis että se on vilkkujen,jarru-ja peruutusvalojen sekä lämmityslaitteen moottorin sulake.Ei pääse nyt kattoon paikan päälle autosta mutta aika varma veikkaus olis tuo
-
- Ylläpitäjä
Nyt tarvis vinkkejä. Eilen vielä luulin, että varmaankin lämmityslaite oli päällä kun poltti sulaketta, mutta ei.
Mikään tuohon sulakkeeseen liittyvä laite ei ole päällä, ja tilanne edelleen se että sulake palaa heti kun laittaa virrat päälle.
Jos mikään laite ei ole päällä, niin mikähän sen polttaa ? Kaikki vinkit tervetulleita.
Ps. Tämän voi varmaan siirtää tekniikkaan tai classic fordeihin.
Mikään tuohon sulakkeeseen liittyvä laite ei ole päällä, ja tilanne edelleen se että sulake palaa heti kun laittaa virrat päälle.
Jos mikään laite ei ole päällä, niin mikähän sen polttaa ? Kaikki vinkit tervetulleita.
Ps. Tämän voi varmaan siirtää tekniikkaan tai classic fordeihin.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Tuopa ei tullutkaan mieleenisiipicossu kirjoitti:Varmaan sitten oikosulku jossain

Katkooko Escortissa jarruvalokytkin maata vai plussaa ?
Koska laitteet (lämppäri, vilkut ym.) eivät ole päällä, niin eihän niihin pitäisi virtaakaan mennä => sulakkeenkaan ei pitäisi palaa, ennenkuin jonkin sulakkeeseen liittyvän laitteen kytkee päälle ? Pitänee töistä päästyä perehtyä noihin jarruvaloihin.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Tuopa ei tullutkaan mieleeniSamil kirjoitti:siipicossu kirjoitti:Varmaan sitten oikosulku jossain

Katkooko Escortissa jarruvalokytkin maata vai plussaa ?
Koska laitteet (lämppäri, vilkut ym.) eivät ole päällä, niin eihän niihin pitäisi virtaakaan mennä => sulakkeenkaan ei pitäisi palaa, ennenkuin jonkin sulakkeeseen liittyvän laitteen kytkee päälle ? Pitänee töistä päästyä perehtyä noihin jarruvaloihin.[/quote
oikkari voi olla myös johtosarjassa...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Ylläpitäjä
Nyt on jo konstit vähissä, mutta muutamaan kysymykseen jos löytyisi vastaus:
- Pitääkö tuohon aiheena olevan sulakkeen kohdalle tulla virta heti kun käännetään virrat päälle ?
- Onko jollakin sähköistä sellainen kuva, josta näkee mihin tuosta sulakkeesta lähtävät johdot päätyvät ?
Kaikki tuohon sulakkeeseen liittyvät sähkölaitteet on "disabloitu", mutta edelleen virrat päälle => sulake poks.
Ja edelleen vielä tarkennuksena, sulake on välikopassa toinen vänkärin kyljestä päin, 16A (jarruvalot, lämppäri, vilkut, pakkivalot + onko jotain muuta ?)
- Pitääkö tuohon aiheena olevan sulakkeen kohdalle tulla virta heti kun käännetään virrat päälle ?
- Onko jollakin sähköistä sellainen kuva, josta näkee mihin tuosta sulakkeesta lähtävät johdot päätyvät ?
Kaikki tuohon sulakkeeseen liittyvät sähkölaitteet on "disabloitu", mutta edelleen virrat päälle => sulake poks.
Ja edelleen vielä tarkennuksena, sulake on välikopassa toinen vänkärin kyljestä päin, 16A (jarruvalot, lämppäri, vilkut, pakkivalot + onko jotain muuta ?)
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
virta tulee sulakkeelle virtalukon kautta musta/keltaisella johdolla. sulakkeella on virta vasta kun avimella on käännetty virta päälle.
sulakkeelta lähtee eteenpäin mustalla johdolla. johtosarjan sisällä myös liitospiste mistä haarautuu niille laitteille jotka sulla ei toimi.
kokeile irroittaa vasemman etujalkatilan sivupaneelin alla oleva moninapapistoke, niin karsiutuu ainakin lattiamaton alla menevän pakkivalojohdon oikosulku mahdollisuus pois.
ja voit lopettaa sen tolkuttoman sulakkeiden polttamisen kun virität sulakkeen paikalle ajovalopolttimon. kun lamppu palaa kirkkaasti= oikosulku.
kun saat lampun sammumaan (hehkuu jos jokin laite päällä)olet löytänyt vian.
älä kuitenkaan helota lamppua kokoaikaa, vaan virta-avainta vääntämällä testaile vianhaun ohessa.
eikä voi mennä hermot tuollaisen vian kans
hyppää mun housuihin ja etsi sähkövikaa jostain Lexuksesta jossa on 150 ecua 150kg piuhaa ja väylätekniikkaa.
henkilökohtaisesti nautin työssäni eniten juuri sähkö/käyntivikojen kanssa työskentelystä.
sulakkeelta lähtee eteenpäin mustalla johdolla. johtosarjan sisällä myös liitospiste mistä haarautuu niille laitteille jotka sulla ei toimi.
kokeile irroittaa vasemman etujalkatilan sivupaneelin alla oleva moninapapistoke, niin karsiutuu ainakin lattiamaton alla menevän pakkivalojohdon oikosulku mahdollisuus pois.
ja voit lopettaa sen tolkuttoman sulakkeiden polttamisen kun virität sulakkeen paikalle ajovalopolttimon. kun lamppu palaa kirkkaasti= oikosulku.
kun saat lampun sammumaan (hehkuu jos jokin laite päällä)olet löytänyt vian.
älä kuitenkaan helota lamppua kokoaikaa, vaan virta-avainta vääntämällä testaile vianhaun ohessa.
eikä voi mennä hermot tuollaisen vian kans

henkilökohtaisesti nautin työssäni eniten juuri sähkö/käyntivikojen kanssa työskentelystä.
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
- Paikkakunta: Tampere
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
mä oon ihan varma että autosähkäritkään ei tajua noista sähköhommista oikeasti mitään, kunhan arvailevat.Brenda kirjoitti:eikä voi mennä hermot tuollaisen vian kanshyppää mun housuihin ja etsi sähkövikaa jostain Lexuksesta jossa on 150 ecua 150kg piuhaa ja väylätekniikkaa.
henkilökohtaisesti nautin työssäni eniten juuri sähkö/käyntivikojen kanssa työskentelystä.


Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Ylläpitäjä
Tuo homma kondiksessa, jarruvalot, vilkut ja pakkivalot pelaa. Lämppäri jäi vielä vaiheeseen, kun johtot olivat irti. Lämppärin moottoriin tulee kolme piuhaa niinku näin I I I
Kahteen lämppärin katkaisijalta ja yhteen virta ? Vai maa ? Ja mihin järjestykseen ?
Jotain jo arvuuttelinkin, mutta pitäisi saada varmuus ainakin noista, koska lisäksi lämppärin moottorille menee jostain ihme välistä yksi extrapiuha, jonka varmaan jonkun isi on ihan ite tallissa virittäny paikoilleen...
Kahteen lämppärin katkaisijalta ja yhteen virta ? Vai maa ? Ja mihin järjestykseen ?
Jotain jo arvuuttelinkin, mutta pitäisi saada varmuus ainakin noista, koska lisäksi lämppärin moottorille menee jostain ihme välistä yksi extrapiuha, jonka varmaan jonkun isi on ihan ite tallissa virittäny paikoilleen...
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
moottorille menee piuhat korin ja lämppärin kotelon välistä, ei niitä sinne kukaan vahingossa ole puristanut.
siinä etupuolella oleva III liitin on maattopuolen vastus hitaampaa pyörimisnopeutta varten. ei pysty ulkomuistista heittään mikä johto missäkin kohtaa. joka tapauksessa ei siihen +johtoa tule, virta menee suoraan sulakkeelta moottorille ja nopeudet säädetään maattopuolella.
kannattaa varovasti käsitellä sen vastuksen liittimiä, murtuu helposti...
siinä etupuolella oleva III liitin on maattopuolen vastus hitaampaa pyörimisnopeutta varten. ei pysty ulkomuistista heittään mikä johto missäkin kohtaa. joka tapauksessa ei siihen +johtoa tule, virta menee suoraan sulakkeelta moottorille ja nopeudet säädetään maattopuolella.
kannattaa varovasti käsitellä sen vastuksen liittimiä, murtuu helposti...
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
muistikuva olis että 2 piuhaa menee sieltä välistä, mistäpä muualtakaan moottorille vois piuhat mennä
eikös siinä piuhassakin ole 2-napainen liitin vähän ennen kun se puristuu korin ja kotelon väliin?
en pysty muistamaan ja ei oo autoa vieressä mistä katsois. kytkentäkaavio on tuossa vieressä, mutta sen mukaan sille vastukselle ei olis kytketty kuin 2 johtoa. ei kyllä periaatteessa tarttis useampaa piuhaa ollakaan, mutta muistikuva olis että siihen tulee 3
pitäs tulla tsiigaan paikan päälle....

en pysty muistamaan ja ei oo autoa vieressä mistä katsois. kytkentäkaavio on tuossa vieressä, mutta sen mukaan sille vastukselle ei olis kytketty kuin 2 johtoa. ei kyllä periaatteessa tarttis useampaa piuhaa ollakaan, mutta muistikuva olis että siihen tulee 3

pitäs tulla tsiigaan paikan päälle....
-
- Ylläpitäjä
No niin. Ongelma ratkaistu. Siihen I I I -liittimeen kahteen ensimmäiseen piuhat katkaisijalta. Kolmanteen tulee piuha sieltä "välistä" tulevasta toisesta piuhasta. Toiseen "välistä" tulevaan puolestaan plussa virtalukolta.
Nuo "välistä" tulevat oli tosiaan vähän jälkiasennettuja mutta kuntoon tuli.
Huhhuh, autossa oli ostettaessa "vilkkuvika", mutta aika monta tuntia tuohon sai tuhrautumaan... No, viikonloppu vielä hienosäätöä, ja maanantaina leimalle.
Ps. Mites muut on ratkaissu soittimen asennuksen välikoppaan ? Jonkinlaisia keskikonsoleita varmaan väsätty, kuvia ?
Nuo "välistä" tulevat oli tosiaan vähän jälkiasennettuja mutta kuntoon tuli.
Huhhuh, autossa oli ostettaessa "vilkkuvika", mutta aika monta tuntia tuohon sai tuhrautumaan... No, viikonloppu vielä hienosäätöä, ja maanantaina leimalle.
Ps. Mites muut on ratkaissu soittimen asennuksen välikoppaan ? Jonkinlaisia keskikonsoleita varmaan väsätty, kuvia ?
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
kysy myykö broidi tuota tarvike konsolia:
http://personal.inet.fi/koti/fomoco80/f ... 79/08.html
http://personal.inet.fi/koti/fomoco80/f ... 79/08.html