Lämpöanturi, mittari vai johdot (Escort mk6)?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

rs2k96
Ylläpitäjä

Lämpöanturi, mittari vai johdot (Escort mk6)?

Viesti Kirjoittaja rs2k96 » To Joulukuu 23. 21:19:53 2004

Lämpötila pysyy mustalla eli alle normaalin.
Vaikka pitäisi autoa paikallaan tyhjäkäynnillä 10min... :roll:

Jos johdon ottaa lämpöanturista pois niin mittari menee "totaalisesti nollaan" (eli siis mustan alapuolelle). Väiliiä mittari yrittää nousta oikeaan lukemaan eli normaalille.

Olisko vika anturissa, johdoissa vai mittarissa :?:

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » To Joulukuu 23. 22:23:29 2004

Kun maadottaa mittarilta tulevan johdon, mittarin pitäs nousta tappii punaselle jos on kunnossa. Vika luultavasti huonossa kosketuksessa liittimessä tai maadotuksessa.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Joulukuu 24. 20:52:00 2004

vaihda vedenlämpötilan anturi uuteen, ja katsot toimiiko. jos toimii, niin se toimii, jos ei niin mittaat normaalikäyntilämpötilassa sen anturin antaman resistanssin, menet kojetaululle, ja mittaat että sinne tulee sama lukema.jos sama lukema tulee, niin mittari paskana.jos lukema ei ole sama, johdot paskana. tai kontaktit huonot.

jos sulla on tiedossa vedenlämpötila anturin vastusarvot, niin voit tarkistaa anturin toiminnan niiden resistanssi arvojen avulla, eikä tarvitse vaihtaa, jos se sattuu toimimaan.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

rs2k96
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rs2k96 » Ti Joulukuu 28. 12:21:12 2004

Pitääkös siihen anturin kierteisiin laittaa jotain tiivistehässäkkää vai riittääkö että laittaa anturin kiinni :?:

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Joulukuu 28. 12:22:29 2004

rs2k96 kirjoitti:Pitääkös siihen anturin kierteisiin laittaa jotain tiivistehässäkkää vai riittääkö että laittaa anturin kiinni :?:
Tyrkkää siihen jotain putkitiivistemassaa pieni nökö.
#446

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Joulukuu 28. 18:56:34 2004

älä herran jumala laita sinne mitään liimaa. siinä on kartiokierre, joka tiivistää itsensä. ei siis missään nimessä liimaa. uusi anturi, jos se ei pidä, niin kartiokierretapilla teet uutta jengaa ja väännät anturin sinne kiinni. ja sitähän ei sitten vedetä kantaa myöten kiinni vaan sen verran että et sormin jaksa pyörittää, ja sitten kierros, puolitoista päälle.

juuri ronkin cossusta anturin irti, kun joku oli laittanut liimalla sen anturin kiinni. ensiksi katkesi kanta. sitten katkesi kaksi vastakierretappia ja neliöpiikki. loppujen lopuksi termostaatin reiästä sain hakattua sen anturin mutkalle, niin että sen verran irtosi että lähti irti...
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Joulukuu 28. 20:08:49 2004

Hectori kirjoitti:älä herran jumala laita sinne mitään liimaa. siinä on kartiokierre, joka tiivistää itsensä. ei siis missään nimessä liimaa. uusi anturi, jos se ei pidä, niin kartiokierretapilla teet uutta jengaa ja väännät anturin sinne kiinni. ja sitähän ei sitten vedetä kantaa myöten kiinni vaan sen verran että et sormin jaksa pyörittää, ja sitten kierros, puolitoista päälle.

juuri ronkin cossusta anturin irti, kun joku oli laittanut liimalla sen anturin kiinni. ensiksi katkesi kanta. sitten katkesi kaksi vastakierretappia ja neliöpiikki. loppujen lopuksi termostaatin reiästä sain hakattua sen anturin mutkalle, niin että sen verran irtosi että lähti irti...
Tiivistemassa ja liima on eri asia. Putkitiivistemassa ei kovetu ja lähtee ihan normaalisti kiertämällä auki,ja pitää niin kauan paikalle laittamisen jälkeen kunnes kierrät takas päin. Helpommin se mielestäni hapettuu kiinni jos ei minkäännäköistä töhnää ole välissä.
#446

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Joulukuu 28. 22:05:54 2004

eipä nyt tule mieleen että olisi hapettumis ongelman takia katkennut antureita. liimojen ja ylikiristämisien takia kylläkin.

ja muutenkin kaikki massat ja liimat on tarpeettomia ehjissä kartiokierteissä.

massaa voi tietysti laittaa, jos sinne haluaa jotain tunkea, mutta itse en laittaisi.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Joulukuu 28. 23:00:03 2004

Hectori kirjoitti:eipä nyt tule mieleen että olisi hapettumis ongelman takia katkennut antureita. liimojen ja ylikiristämisien takia kylläkin.

ja muutenkin kaikki massat ja liimat on tarpeettomia ehjissä kartiokierteissä.

massaa voi tietysti laittaa, jos sinne haluaa jotain tunkea, mutta itse en laittaisi.
Ei,mutta sen takia katkeilee,kun joudutaan kartiokierteen takia vetään aika piukkaan ja pieni osa ja todella pieni seinämävahvuus siinä kannan juuressa joka kärsii kovasta kiristyksestä. Sitte se antaa vähän periksi kun inan liikaa kiristää ja kun alat kiertää irti niin poikki on. Toisin jos laitat hieman pehmeäksi kuivuvaa massaa ja kierrät pienellä voimalla kiinni.
#446

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Joulukuu 28. 23:23:24 2004

kartiokierrettä ei vedetä lujaan kiinni. se on noin 10nm mihin se kiristetään.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

rs2k96
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rs2k96 » Ke Joulukuu 29. 5:42:58 2004

JEES :shock:

Siinä uuden anturin kierteissä oli jotain punaista töhnää valmiina ja suosittelivat laitettavaksi sen suoraan kiinni. :)

Vastaa Viestiin