Sierra 1.6i CVH -90-93

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Lehto
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1263
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 10:55:12 2002
Paikkakunta: Kuusankoski

Sierra 1.6i CVH -90-93

Viesti Kirjoittaja Lehto » Ti Maaliskuu 22. 19:33:39 2005

Korkea tyhjä käynti on alkanut kiusaamaan sierraani.

Moottorina 1-pisteruisku 1.6i cvh ja auto -90.

Aika ajoin kaasun laskiessa kierrokset jäävät päälle rallattelemaan joksikin aikaa <1minuutiksi. Kunnes palautuvat normaaliksi tyhjä käynnisksi.
Joskus taas auto toimii ihan normaalista ja kaasun laskiessa moottori käy heti tyhjäkäyntiä.

Olisiko vika kaasuläpän asento tunnistimessa vai missä?

Jos joku viitsisi kertoa kellä on ollut samanlaista vikaa?
Jäsen #203
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Maaliskuu 23. 10:26:22 2005

onkos siinä lisäilmaluisti? jos on niin se kannattaa avata (ei se paljoa purkaudukaan) ja laittaa jotain sprayvaseliinia tms lubrikanttia väliin. Imuvuodot kannattaa kans tarkistaa.

Näiden juttujen tarkistuksen jälkeen huomasin omassa 2.9i koneessani kierrosten "päälle jäämisen" syyksi ettei kaasuvivustossa ole palautinjousta.. laitoin patenttijousen peliin ja jo laski kierrokset :-)

Lehto
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1263
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 10:55:12 2002
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Lehto » To Maaliskuu 24. 10:45:50 2005

täytyy ruveta tutkimaan asiaa
Jäsen #203
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14

Ernok
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Ernok » To Toukokuu 26. 3:39:18 2005

Ajattelin käyttää samaa topiccia omaan kysymykseeni.

Elikkäs, tarkoituksena olisi ostaa, kun suhteellisen halvalla kerran saa, 1.6i cvh sierra vm. -91, ajettu ~200 000km. Koppa on melko hyvässä kunnossa (lue: lähes ruosteeton), joten ostos olisi perusteltu.
Kuitenkin ajattelin tota konepuolta. Kun kumminki kyseessä on cvh-moottori, niin onko sen lievä piristäminen kovinkin kallista?
Toisaalta nurkissani lojuisi porattu, vähänajettu ohc-lohko (~1800cc) kaasarivermeillä. Eli olisiko järkevämpää kuitenkin pistää tuo ohc-kone tilalle ja keskittyä sen piristämiseen?

Lehto
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1263
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 10:55:12 2002
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Lehto » To Toukokuu 26. 7:31:09 2005

Tai toinen vaihtoehto olisi 1.8 cvh kone, mitä sierroissa on ollut, mutta ne ovat vaan aika harvassa.
Jäsen #203
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Toukokuu 26. 8:00:39 2005

Ernok kirjoitti:Ajattelin käyttää samaa topiccia omaan kysymykseeni.

Elikkäs, tarkoituksena olisi ostaa, kun suhteellisen halvalla kerran saa, 1.6i cvh sierra vm. -91, ajettu ~200 000km. Koppa on melko hyvässä kunnossa (lue: lähes ruosteeton), joten ostos olisi perusteltu.
Kuitenkin ajattelin tota konepuolta. Kun kumminki kyseessä on cvh-moottori, niin onko sen lievä piristäminen kovinkin kallista?
Toisaalta nurkissani lojuisi porattu, vähänajettu ohc-lohko (~1800cc) kaasarivermeillä. Eli olisiko järkevämpää kuitenkin pistää tuo ohc-kone tilalle ja keskittyä sen piristämiseen?
Laita siihen 2.0 dokkikone. Niitä saa melko edullisesti vaihteiston kerakin.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Ernok
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Ernok » To Toukokuu 26. 10:57:29 2005

No juu. Täytyy alkaa vähän zoomailemaan noita doch-koneita myös :)

Vastaa Viestiin