Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
force110
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
- Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja force110 » To Syyskuu 1. 19:30:10 2005
Eli auto on xr3i vm.88. Powerflexin puslat pitäisi tässä asennella ja alkuun hieman ihmettelin tuota alustaa. Eli pitäisikö kaikissa xr3i:ssä olla takana kallistuksenvakaaja? omasta autosta en kyllä löytänyt. Ja mihinkä kohdin takatukivartta sen pitäisi kiinnittyä?
Entäs etupäässä olen jäännyt siihen uskoon että alatukivarsien sisäpäässä ei pitäisi olla kumipuslaa. Noh ainakin kun auton alla ihmettelin niin jotkin kumit siellä näkyy olevan. Tosin en ole tukivartta irti ottanut joten tarkemmin en osaa sanoa.
Näihin jos joku tietävämpi voisi vastata.
-
TulBOsliperi
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja TulBOsliperi » To Syyskuu 1. 20:02:17 2005
ei ole ollenkaa xr3 taka kallistuksenvakaajaa..
-
Stefa
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Viesti
Kirjoittaja Stefa » To Syyskuu 1. 22:30:26 2005
riippuu kuulkas hyvät herrat ihan vuosimallista. -90 xr3issä on ainakin.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
force110
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
- Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja force110 » To Syyskuu 1. 23:02:50 2005
Kuinkas tuosta taka kallistuksenvakaajasta on hyötyä?
Niin ja purin tuossa etutukivarret irti ja jonkinlainen metalliholkki siellä vain näytti olevan eli ilmeisesti sinne ei kannata polyuretaanipuslia vaihtaa niiden tilalle.
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » To Syyskuu 1. 23:11:04 2005
Näin näppituntumalla voisin sanoa että se 12mm vakaaja on yhtä tyhjän kanssa. 16mm vakaaja sen sijaan alkaa jo pistämään vastaankin, tosin kaikki kiinnikkeet alkaa taipumaan taas sitten kun ovat ilmeisesti mitoitettu tuolle 12mm vakaajalle alunperin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
force110
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
- Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja force110 » Pe Syyskuu 2. 12:06:23 2005
Osaako kukaan sanoa vielä noista etutukivarsien sisäpään puslista. Eli kuuluuko siellä olla puslat vai metalliholkki. Kun ainakin powerflex ilmoittaa että xr3i:ssä on puslat, mutta taas rs turbossa metalliholkki.
-
Stefa
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Viesti
Kirjoittaja Stefa » Pe Syyskuu 2. 12:10:42 2005
mk3 escossa on pusla ja kaikissa mk4 escoissa on jokin holkki tjsp, joka ei ole vaihdettavissa.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Pe Syyskuu 2. 13:31:34 2005
Siis mk4:sissa on tosiaan kuulanivel ja kumiset suojat (samannäköiset kuin esim raidetangon pään nivelessä) kummallakin puolella. Likaisena nämä äkkiä katsottuna näyttää kyllä hieman puslalta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
force110
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
- Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja force110 » Pe Syyskuu 2. 16:13:22 2005
nyt hieman vastustaa eli atuo on levällään tallissa ja pitäisi powerflexejä sovitella paikoilleen. Osanumeroiden perusteella puslien pitäisi olla oikeat tähän. Mutta esim. taka alatukivarren sisäpusla on halkaisijaltaan 43mm ja reikä on 39mm. Porailin vanhan puslan pois, mutta pitäisikö siitä vielä joku metallirinkula lähteä ulkokehältä? En ainakaan itse sellaista huomannut. Tuskinpa kukaan muistaa omasta kulkineesta minkä kokoinen tuo reikä on?
-
tony the tiger
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti
Kirjoittaja tony the tiger » Pe Syyskuu 2. 17:01:22 2005
En muista reiän kokoa, mutta ei mulla ainakaan rs turbossa ollut mitään metalli renkuloita, pelkät kumipuslat.
-
force110
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
- Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja force110 » Pe Syyskuu 2. 17:24:31 2005
Juu kyllä tuntuu puslat olevan kummallista kokoa. Eli taakse alatukivarsiin ei sovi mitkään puslat vaikka numeroiden perusteella pitäisi olla mk4 escorttiin.En tiedä sitten mikä mättää powerflexin mitoissa. Tuli vaan yksi tukivarsi teurastettua kun porailin nuo vanhat puslat pois, mutta ilmeisesti täytyy pistää takaisin paikoilleen vanhoilla kumipuslilla.
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Pe Syyskuu 2. 19:57:26 2005
Kyllä sieltä yleensä otetaan se vanha pusla kokonaisena eli se metallinen sisä ja ulkoholkki myös. Tiedän että on myös puslia joissa ohjeet käskevät nimenomaan jättämään vanhan puslan ulkoholkin paikalleen. Sama pätee myös takatukivarsien ulkopusliin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
force110
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
- Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja force110 » Pe Syyskuu 2. 21:27:40 2005
Kyllä tutkin tukivarsia sen verran tarkkaan että ei siitä mitään ulkoholkkia löytynyt. Ja powerflexin puslat oli niin monta milliä isommat ettei kyllä oman järjen mukaan mene millään paikoilleen vaikka siitä joku holkki löytyisikin.
Tai sitten en vaan osaa
