Kokemuksia kummastakaan vaihtoehdosta? Välijäähdytin olis varmaan sitten seuraava joka menee vaihtoon, putkisto myös mutten halua autosta mitään kovin isoäänistä, rengasmelu on jo tarpeeksi kova

Valvoja: CRSC Hallitus
Jake kirjoitti:Onnittelut autosta![]()
Esim. GGR löytyy palikkaa
http://www.grahamgoode.com/2007.2.pdf
Ja myös viritysosaa
http://www.grahamgoode.com/2007.1.pdf
Muuten oliko joku syy miksi halusit BlueFin? Itse olen katellut tuota pumabuildin SCT Flash Tuner kapulaa, tässä on ainakin seuraavat:RS2000_mk5 kirjoitti:Noniin, nyt on sitten Bluefin ST:ssä ja täytyy sanoa että muutos on suuri. Kiihtyvyys on huomattavasti reippaampi kun turbo ahtaa kunnolla paljon aiemmin kun ennen. Välillä tuntuu että ratista saa jo pitää kiinni kun kiihdyttää, ei auton virittäminen voi olla enää helpompaaKesällä pitää käydä dynottamassa sais vähän tietoa kuinka lähelle päästään luvattuja tehoja/vääntöä. Tänään pitää vielä asentaa Ebaysta tilattu K&N filtteri, tiedä sitten vaikuttaako se yhtään lisää.
J-P kirjoitti:Muuten oliko joku syy miksi halusit BlueFin? Itse olen katellut tuota pumabuildin SCT Flash Tuner kapulaa, tässä on ainakin seuraavat:RS2000_mk5 kirjoitti:Noniin, nyt on sitten Bluefin ST:ssä ja täytyy sanoa että muutos on suuri. Kiihtyvyys on huomattavasti reippaampi kun turbo ahtaa kunnolla paljon aiemmin kun ennen. Välillä tuntuu että ratista saa jo pitää kiinni kun kiihdyttää, ei auton virittäminen voi olla enää helpompaaKesällä pitää käydä dynottamassa sais vähän tietoa kuinka lähelle päästään luvattuja tehoja/vääntöä. Tänään pitää vielä asentaa Ebaysta tilattu K&N filtteri, tiedä sitten vaikuttaako se yhtään lisää.
Tune 1. PERFORMANCE 255bhp and 285lbft
Tune 2. PERFORMANCE PLUS 260bhp and 295lbft
Tune 3. RACE 265bhp and 310lbft
Tune 4. RACE PLUS 270bhp and 330lbft
Specalist Tunes:
Tune 5. KKK Large (This is for the Modified KKK Turbo 320bhp)
Tune 6. GT28 Turbo Conversion
Tune 7. GT30 Turbo Conversion
SCT Flash Tuner
Lisäksi vaikuttaa aika pakko hankinnalta näinä kuumina suomen kesäpäivinä toi RadTecin kooleri:
RadTec
Tuollaiset minulla oli mielessä, tietenkin se K&N filtteri mukaan lukien.
Mun ymmärtääkseni voi olla ihan mutua,mutta oon ymmärtänyt,että nää bluefinin staget on 1-3 ja ne on aina eri ohjelmalla. Toisin sanoen joutuu aina ostamaan uuden stagen siihen?? Kun niitä myydään stagettain,että jossain on putkisto,cooleri,vapari ja sit stage 3 ,kun taas vakioon autoon vaan stage 1. Sctssä taas on jo kapulassa itsestään vaihtoehtoja ja sitten on se vapaa softa mihin voi itse muokata mieleisensä.hanta kirjoitti:Noita Bluefinejä on ebayssa ollut reiluun £100 (resetoituja, valmiita uuteen auton) joten sinällään olis varsin halpa viritys. Tohonkin taitaa saada eri "stage:ja" jos aikoo enemmän viritellä ja toimii myös yksinkertaisena vikakoodin lukijana.
Omassa ST:ssä stage3 bluefin antoi jotain 255hp/440Nm mutta muutoksia oli koko putkisto,ggr cais ja isompi välijäähy. Tuo softa ei osaa kunnolla hyödyntää nuita muutoksia mutta vääntökäyrä oli aivan tolkuton heti pienillä kieroksilla lähti vetämään rajusti mutta isommilla vauhti puutui. Jotain kertoo se että stage3 muistaakseni puski 1.1baria mut nykynen Karalan versio jo 0.9bar:lla 269hp/400Nm. Tosiaan jos ei aio muita muutoksia tehdä niin joku valmis kapula on ihan ok.hanta kirjoitti:Nostellaas vanhaa ketjua...
Eli hakusessa käyttis Focus ST:n pientä tehonlisäystä (helpolla/halvalla). Bluefin näyttää olevan varasin suosittu ainakin maailmalla. Onko täällä käyttänyt joku penkissä auto ennen/jälkeen virityksen?
Bluefinin omat käppyrät näyttää varsin lupaavilta: http://www.mybluefin.co.uk/curves/FocusSTStage1.pdf mutta mikä on totuus?