Uusi Focus ST ja chip

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

hati59
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Helmikuu 22. 4:25:40 2006

Uusi Focus ST ja chip

Viesti Kirjoittaja hati59 » La Maaliskuu 18. 16:31:12 2006

Tervehdys kaikille!
Onko kellään tiedossa pajaa Suomessa joka asentaa chipin uuteen ST Focukseen?
Saksasta löytyy ainakin yksi chip-valmistaja jolta löytyy sopiva, en tiedä onko muita. Lisäksi Superchip:lta pitäisi tulla bluefin.
Vapaavirtaus-suodattimien saannissakin on vaikeuksia, vaikka viime syksystä lähtien valmistetuissa Volvo S40:ssä pitäisi olla sama.
Kiitos etukäteen jos joku osaa neuvoa!
Focus ST

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Su Maaliskuu 19. 13:36:46 2006

Uskoisin että tuolta voisit saada autoosi softapäivityksen --> http://www.doc-power.com/ Käyttävät BSR:än tuotteita jotka kaikin puolin järkeviä.
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Su Maaliskuu 19. 14:19:37 2006

Mites toi uuden focuksen moottorinohjaus. Muistaakseni T-sarjan volvoissa (ainakin joissain) on siemensin ohjaus ja eikös tuo focuksen moottori tule nykyään volvolta (eikö se ole 2.5 turbo?). Vai onko silti boschin tekemä polttoainepuoli?

hati59
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Helmikuu 22. 4:25:40 2006

Viesti Kirjoittaja hati59 » Su Maaliskuu 19. 14:36:14 2006

latez kirjoitti:Uskoisin että tuolta voisit saada autoosi softapäivityksen --> http://www.doc-power.com/ Käyttävät BSR:än tuotteita jotka kaikin puolin järkeviä.
Ok. Kiitos! Pitää kysyä sieltä.

Mites toi uuden focuksen moottorinohjaus. Muistaakseni T-sarjan volvoissa (ainakin joissain) on siemensin ohjaus ja eikös tuo focuksen moottori tule nykyään volvolta (eikö se ole 2.5 turbo?). Vai onko silti boschin tekemä polttoainepuoli?
Joo, se on Volvon 2.5l 5cyl. Turbo, en ole ihan varma mutta muistaisin jostain lukeneeni että olisi Bosch. Täytyy katella jos pellin alta näkyis jotain.
Kiitos vastauksista!
Focus ST

hati59
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Helmikuu 22. 4:25:40 2006

Viesti Kirjoittaja hati59 » Su Maaliskuu 19. 14:52:59 2006

fsohc kirjoitti:Mites toi uuden focuksen moottorinohjaus. Muistaakseni T-sarjan volvoissa (ainakin joissain) on siemensin ohjaus ja eikös tuo focuksen moottori tule nykyään volvolta (eikö se ole 2.5 turbo?). Vai onko silti boschin tekemä polttoainepuoli?
Piti käydä Loordin sivuilta tarkastamassa :D
Engine management Bosch ME 9.0 Motor-Management System for Injection and
Ignition with 2 MB of flash-capacity, EURO Stage 4/ULEV Emissions, Fuel
injection Sequential electronic fuel injection (SEFI ), consistent Lambda-1-
injection strategy across the full load range
Focus ST

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Su Maaliskuu 19. 14:56:12 2006

Just, no sitten asiat on paremmin. Kaverini Volvon lastutus on ollut kohtuu tuskallista, koska tuohon siemensin tekemään ohjaukseen ei ole kovinkaan moni lastuttaja perehtynyt. Käsittääkseni joutunut lähettään lastun prommattavaksi aina saksaan.

hati59
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Helmikuu 22. 4:25:40 2006

Viesti Kirjoittaja hati59 » Su Maaliskuu 19. 16:37:48 2006

Ok. Muistaisin että se olis Wetterrauer (en muista miten kirjoitetaan), joka jo valmistaa sopivaa.
Bluefin kiinnostaisi siinämielessä että sillä voi halutessa palauttaa vakio asetukset, ja jos joutuu pidemmäksi aikaa jättämään auton johonkin niin voi ottaa ohjelman pois jolloin autoa ei voi käynnistää vaikka olisi virta-avain. Näin ainakin ymmärsin.
Focus ST

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Su Maaliskuu 19. 17:02:36 2006

Niinja unohtu tosiaan mainita että Hariseltahan kannattaa myös kysyä. siltä saat ainakin lastun ja se on niin viimesenpäälle kun voi olla.

http://www.sci.fi/~hestec2/
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

hati59
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Helmikuu 22. 4:25:40 2006

Viesti Kirjoittaja hati59 » Su Maaliskuu 19. 17:20:34 2006

latez kirjoitti:Niinja unohtu tosiaan mainita että Hariseltahan kannattaa myös kysyä. siltä saat ainakin lastun ja se on niin viimesenpäälle kun voi olla.

http://www.sci.fi/~hestec2/
Jaha, kiitos taas! :D
Vilkaistaan sinne, Doc-powerilla on toistaiseksi työn alla.
Focus ST

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » To Huhtikuu 6. 15:38:38 2006

Saitko lastua mistään?
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Huhtikuu 6. 15:42:58 2006

Bluefin olis tehny Focukseen jo päivityksen.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

tivi
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Heinäkuu 1. 20:49:34 2002

Viesti Kirjoittaja tivi » To Huhtikuu 6. 16:12:45 2006

oliskos digituningilla ?


tivi

hati59
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Helmikuu 22. 4:25:40 2006

Viesti Kirjoittaja hati59 » Pe Huhtikuu 7. 4:27:14 2006

En oo saanu vielä lastua ja toi Superchipin Bluefin, jonka luulin olevan tekeillä onkin 10kpl. satsi Englantilaisille ST-omistajille tai sen klubin jäsenille.
Apex:n vapaavirtaus-suodattimen sain eilen, enpä pahemmin huomaa eroa vakioon edes imuäänissä niin kuin aiemmissa siirtymävälineissä :cry:
Tuonne Hariselle pitää jossain vaiheessa soittaa, mut toisaalta tarvis olla Bluefin-tyyppinen systeemi, niinkauan kun on takuu. :lol:
Focus ST

hati59
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Helmikuu 22. 4:25:40 2006

Viesti Kirjoittaja hati59 » Pe Huhtikuu 7. 4:43:03 2006

Vesku kirjoitti:Bluefin olis tehny Focukseen jo päivityksen.
Perskule, nyt vasta älysin vilkaista antamaasi linkkiä :shock:
Kysyin maililla Superchipiltä pari kolme viikkoa sitten ja vastasivat että voi mennä useita kuukausia ja ettei heillä ole edes tarkempia suunnitelmia.
Samaanaikaan luin tuolta http://www.focusstoc.com/forums/index.p ... wforum=18l
miten kokoavat kimppatilausta.
Kiitos sulle vinkistä!


Nyt on tilattu ja maksettu, tilausvahvistus tuli muutaman minuutin kuluttua.
Tunnin kuluttua tuli viesti että odottavat edelleen Superchip:lta ilmoitusta milloin saatavilla :lol:
Eli tulossa on kuin entisen pojan oksennus, tietäs vaan missä kuussa tai minä vuonna :D
Focus ST

hati59
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Helmikuu 22. 4:25:40 2006

Viesti Kirjoittaja hati59 » Su Huhtikuu 16. 2:22:39 2006

PumaBuild
------------------------------------------------------
Order Number: 821
Detailed Invoice:
https://www.pumabuild.co.uk/catalog/acc ... der_id=821
Date Ordered: Tuesday 11 April, 2006

The comments for your order are

We received the bluefin today so it will be out to you on tuesday when the post
office re-opens!!

Regards



Your order has been updated to the following status.

New status: Despatched

Please reply to this email if you have any questions.
Launtaina lähettivät tämän!? Luulin etteivät ole edes töissä niinkuin useimmat putiikit Suomessa. :shock:
Olipa iloinen yllätys!! Än än ännän :P Ja ryn ryn
Focus ST

hati59
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Helmikuu 22. 4:25:40 2006

Viesti Kirjoittaja hati59 » Ma Huhtikuu 24. 16:52:56 2006

No niin, tänään sain Bluefin-kapulan, tuli jo perjantaina mutta työt sabotoi harrastustoimintaa. Lähetyskuluineen 723,59€, eli vähän halvempi kuin pajoilla tehtävät päivitykset. Asennus oli helppo, ja tehonlisäys todella tuntuu, varsinkin kun kierrokset ylittää 5000, mutta myös rauhallisessa ajossa kone vastaa kaasupolkimen liikkeisiin paljon herkemmin.
Kulutuksessa en ainkaan vielä ole huomannut suurta eroa.
Ainakin vielä olen erittäin tyytyväinen :D
Focus ST

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » Ma Huhtikuu 24. 17:06:04 2006

Sitten vaan penkittämään. Hyvä, että tänne saadaan kokemuksia ja tarinaa uudemmastakin kalustosta.

hati59
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Helmikuu 22. 4:25:40 2006

Viesti Kirjoittaja hati59 » Ma Huhtikuu 24. 17:14:25 2006

Miku kirjoitti:Sitten vaan penkittämään. Hyvä, että tänne saadaan kokemuksia ja tarinaa uudemmastakin kalustosta.
Joo, olis kiva päästä sinne Sporttiauton dynoon, mutta en tiedä olenko silloin edes maissa. Mut jos työt ei estä niin tulen ainakin paikalle.
Focus ST

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Huhtikuu 24. 22:12:04 2006

hati kirjoitti:
Miku kirjoitti:Sitten vaan penkittämään. Hyvä, että tänne saadaan kokemuksia ja tarinaa uudemmastakin kalustosta.
Joo, olis kiva päästä sinne Sporttiauton dynoon, mutta en tiedä olenko silloin edes maissa. Mut jos työt ei estä niin tulen ainakin paikalle.
Dynopäivä on ollu jo jonkun aikaa täyteen buukattu,toki paikalle saa tulla katsomaankin. :)
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

hati59
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Helmikuu 22. 4:25:40 2006

Viesti Kirjoittaja hati59 » Ti Huhtikuu 25. 0:52:16 2006

jesus48 kirjoitti:
hati kirjoitti:
Miku kirjoitti:Sitten vaan penkittämään. Hyvä, että tänne saadaan kokemuksia ja tarinaa uudemmastakin kalustosta.
Joo, olis kiva päästä sinne Sporttiauton dynoon, mutta en tiedä olenko silloin edes maissa. Mut jos työt ei estä niin tulen ainakin paikalle.
Dynopäivä on ollu jo jonkun aikaa täyteen buukattu,toki paikalle saa tulla katsomaankin. :)
Juu, niin huomasin mutta olis ihan mielenkiintoista tullaa seuraamaan miten homma menee, jos sinne voi vaikka joskus toisella kertaa mennä penkkiin.
Samalla voi tutustua clubilaisiin kun en vielä ole ehtinyt yhteenkään tapahtumaan :)
Focus ST

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Huhtikuu 25. 2:49:09 2006

Jotain tän suuntaista odotettavissa:
255hv/6000rmp
368Nm/4200rmp

Oli juttu bluefinistä st:ssä performance ford (huhti,-06)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

hati59
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Helmikuu 22. 4:25:40 2006

Viesti Kirjoittaja hati59 » Ti Huhtikuu 25. 3:33:01 2006

Aksu kirjoitti:Jotain tän suuntaista odotettavissa:
255hv/6000rmp
368Nm/4200rmp

Oli juttu bluefinistä st:ssä performance ford (huhti,-06)
Jep, sellaista ne tuolla lupailee http://www.superchips.co.uk/bluefin/cur ... sST2.5.pdf :D
Silti olis kiva nähdä totuus dynossa, koska näkyy jonkunverran olevan yksilöissä eroja.
Focus ST

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Huhtikuu 27. 7:27:56 2006

hati kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:
hati kirjoitti: Joo, olis kiva päästä sinne Sporttiauton dynoon, mutta en tiedä olenko silloin edes maissa. Mut jos työt ei estä niin tulen ainakin paikalle.
Dynopäivä on ollu jo jonkun aikaa täyteen buukattu,toki paikalle saa tulla katsomaankin. :)
Juu, niin huomasin mutta olis ihan mielenkiintoista tullaa seuraamaan miten homma menee, jos sinne voi vaikka joskus toisella kertaa mennä penkkiin.
Samalla voi tutustua clubilaisiin kun en vielä ole ehtinyt yhteenkään tapahtumaan :)
Juu paikalle vaan! Kyllä mä ajattelin kans lähteä katsomaan...
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » La Huhtikuu 29. 10:01:28 2006

Ja sitten seuraavaksi RADTEC:in cooleri keulaan! :D Uudessa PF:ssä olivat mitannu lastutetusta (Collings Powerchip) 257hv/347Nm ST:stä 291hv/400.6Nm samalla 1.2bar ahdoila.
Olivat saaneet 34hv ja 53.6Nm lisää, kun ahtolämmöt oli pudonnu reilusti ja kenno virtaa paremmin.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

hati59
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Helmikuu 22. 4:25:40 2006

Viesti Kirjoittaja hati59 » Su Huhtikuu 30. 0:08:15 2006

Vesku kirjoitti:Ja sitten seuraavaksi RADTEC:in cooleri keulaan! :D Uudessa PF:ssä olivat mitannu lastutetusta (Collings Powerchip) 257hv/347Nm ST:stä 291hv/400.6Nm samalla 1.2bar ahdoila.
Olivat saaneet 34hv ja 53.6Nm lisää, kun ahtolämmöt oli pudonnu reilusti ja kenno virtaa paremmin.
Joo, se tulee varmaan suraavaksi. Piperin catback on nyt tulossa ensin. :)
Ainakin tähän asti pelkkää positiivista kokemusta Pumabuild:sta, vastaavat mailiin nopeasti ja toimitus tapahtuu nopeasti. Tilasin ensin Moongosen catbackin joka olisi ollut vähän halvempi mutta kun sanoivat Piperin olevan parempi, vaihdettiin siihen.
Supersprintin vastaava täältä Suomesta hankittuna olis lähtöhinnaltaan ollut n. 1000€ kalliimpi, tosin tinkaamisvaraa olisi kuulemma ollut ja se on E-hyväksytty, Piperistä ja muista en tiedä.
Focus ST

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » Pe Toukokuu 5. 22:27:57 2006

Mites ootko käyny penkittämässä tota vakiona? Suosittelen että kannattaa. Penkitettiin tossa toi volvon uusi s40 t5 ja ei kehtaa lukemia kertoa :?
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

hati59
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Helmikuu 22. 4:25:40 2006

Viesti Kirjoittaja hati59 » La Toukokuu 6. 3:28:16 2006

cossy kirjoitti:Mites ootko käyny penkittämässä tota vakiona? Suosittelen että kannattaa. Penkitettiin tossa toi volvon uusi s40 t5 ja ei kehtaa lukemia kertoa :?
En ole, mut mitä tuolta http://www.focusstoc.com/forums/index.p ... owforum=18
ja Superchips:n penkityksiä katellut niin pääosiltaan taitavat olla alle 225hp, lähempänä 220:ä suurin osa. Bluefin kyllä tuntuu kunnolla, alaväännössä ja vedättäessä iso muutos 3000rpm ylöspäin.
Tiistai iltapäivällä putkisto lähti tänne, mutta näkyy menevän ensiviikkoon ennen kuin saan sen, cooleri, coolant ja inductio kitit tulee joskus 4:n viikon päästä kun saavat inductio kittejä valmistajalta.
Kun nuo kaikki saan paikalleen, ni sitten tätyy päästä penkkiin, tietysti nytkin vois käydä kun ei ole vielä muuta pois otettavaa kuin Bluefin ja Apexin suodatin niin tietäisi mitä on vakiona. Katotaan jos olis ensviikolla aikaa ja milloin Sporttiautosta löytyy aikaa, muuta paikkaa ei ole tiedossa täällä Turun ympäristössä.
Focus ST

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » Su Toukokuu 7. 22:30:30 2006

hati kirjoitti:
cossy kirjoitti:Mites ootko käyny penkittämässä tota vakiona? Suosittelen että kannattaa. Penkitettiin tossa toi volvon uusi s40 t5 ja ei kehtaa lukemia kertoa :?
En ole, mut mitä tuolta http://www.focusstoc.com/forums/index.p ... owforum=18
ja Superchips:n penkityksiä katellut niin pääosiltaan taitavat olla alle 225hp, lähempänä 220:ä suurin osa. Bluefin kyllä tuntuu kunnolla, alaväännössä ja vedättäessä iso muutos 3000rpm ylöspäin.
Tiistai iltapäivällä putkisto lähti tänne, mutta näkyy menevän ensiviikkoon ennen kuin saan sen, cooleri, coolant ja inductio kitit tulee joskus 4:n viikon päästä kun saavat inductio kittejä valmistajalta.
Kun nuo kaikki saan paikalleen, ni sitten tätyy päästä penkkiin, tietysti nytkin vois käydä kun ei ole vielä muuta pois otettavaa kuin Bluefin ja Apexin suodatin niin tietäisi mitä on vakiona. Katotaan jos olis ensviikolla aikaa ja milloin Sporttiautosta löytyy aikaa, muuta paikkaa ei ole tiedossa täällä Turun ympäristössä.
Käy ihmeessä jos sporttiautosta aikaa löytyy. Nappaa bluefin ja apexi pois jos meet. Olis kiva tietää mitä tulee, kun sama konehan tossa volvossa on.
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

hati59
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Helmikuu 22. 4:25:40 2006

Viesti Kirjoittaja hati59 » Su Toukokuu 7. 23:04:11 2006

cossy kirjoitti:
hati kirjoitti:
cossy kirjoitti:Mites ootko käyny penkittämässä tota vakiona? Suosittelen että kannattaa. Penkitettiin tossa toi volvon uusi s40 t5 ja ei kehtaa lukemia kertoa :?
En ole, mut mitä tuolta http://www.focusstoc.com/forums/index.p ... owforum=18
ja Superchips:n penkityksiä katellut niin pääosiltaan taitavat olla alle 225hp, lähempänä 220:ä suurin osa. Bluefin kyllä tuntuu kunnolla, alaväännössä ja vedättäessä iso muutos 3000rpm ylöspäin.
Tiistai iltapäivällä putkisto lähti tänne, mutta näkyy menevän ensiviikkoon ennen kuin saan sen, cooleri, coolant ja inductio kitit tulee joskus 4:n viikon päästä kun saavat inductio kittejä valmistajalta.
Kun nuo kaikki saan paikalleen, ni sitten tätyy päästä penkkiin, tietysti nytkin vois käydä kun ei ole vielä muuta pois otettavaa kuin Bluefin ja Apexin suodatin niin tietäisi mitä on vakiona. Katotaan jos olis ensviikolla aikaa ja milloin Sporttiautosta löytyy aikaa, muuta paikkaa ei ole tiedossa täällä Turun ympäristössä.
Käy ihmeessä jos sporttiautosta aikaa löytyy. Nappaa bluefin ja apexi pois jos meet. Olis kiva tietää mitä tulee, kun sama konehan tossa volvossa on.
Juu, se vaan on siitä kiinni miten oon töissä ja miten Sporttiautosta löytyy aikoja. Toi vokustok-linkki ei näämmä toimi tällähetkellä, sielltä vois ladata äänitiedostot Miltekin, Piperin ja PowerFlown putkistoista joista ehdottomasti omaan makuuni on PowerFlow, mutta ne tehdään pikallisilla verstailla. Pitää varmaan modifioida tuota Piperiä jos ja kun se joskus tulee, siinä kun on aivan liian kova ja terävä pärinä meikäläisen vanhoille kaalikorville. :?
Focus ST

hati59
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Helmikuu 22. 4:25:40 2006

Viesti Kirjoittaja hati59 » Ke Toukokuu 10. 1:44:12 2006

Eilen olin Sporttiautossa tarkoituksena mitata tehot dynossa vakiona ja Bluefinin kanssa, mutta ei onnistunut kun eivät edes entisessä Stockmannautossa osanneet neuvoa miten autoa saisi huijattua luulemaan olevansa tien päällä. Ensin otettii ABS- ja ESB-sulakkeet pois mutta ei auttanut, laitettiin ne takaisin ja otettiin etupyörien anturit irti, ei auttanut sekään. Moottorin ohjaus ei anna ahtopaineiden nousta 0,2:ta ylemmäs, eli näytti noin 180hp, vääntöä en muista ja lappu on autossa. Nyt yritetään onkia jostain tietoa miten saadaan dynoajo onnistumaan.
Piperin catback tuli ja on paikallaan, tuntui tulevan vähän lisää potkua tai sitten se johtui iltaviileästä ilmasta.
Focus ST

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Toukokuu 10. 7:25:22 2006

Briteistä luulis löytyvän tietoa tosta koska eikö ne siellä oo ajanu noita penkissä ja saanu ihan asiallisia tuloksia Bluefinin kanssa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

hati59
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Helmikuu 22. 4:25:40 2006

Viesti Kirjoittaja hati59 » Ke Toukokuu 10. 8:20:13 2006

jesus48 kirjoitti:Briteistä luulis löytyvän tietoa tosta koska eikö ne siellä oo ajanu noita penkissä ja saanu ihan asiallisia tuloksia Bluefinin kanssa.
Joo, mulla vaan on vähän suppea toi Englannin sanavarasto.
Odottelen nyt ensin jos Sporttiautossa saavat jostain vinkkiä.
Focus ST

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Toukokuu 10. 8:44:05 2006

hati kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:Briteistä luulis löytyvän tietoa tosta koska eikö ne siellä oo ajanu noita penkissä ja saanu ihan asiallisia tuloksia Bluefinin kanssa.
Joo, mulla vaan on vähän suppea toi Englannin sanavarasto.
Odottelen nyt ensin jos Sporttiautossa saavat jostain vinkkiä.
Noh,yritän kysellä brittifoorumeilla kun kuitenkin selailen päivittäin PF:ää ja xroc:tä.

edit: kyselyä laitettu pf:n puolelle.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

hati59
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Helmikuu 22. 4:25:40 2006

Viesti Kirjoittaja hati59 » Ke Toukokuu 10. 9:38:51 2006

jesus48 kirjoitti:
hati kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:Briteistä luulis löytyvän tietoa tosta koska eikö ne siellä oo ajanu noita penkissä ja saanu ihan asiallisia tuloksia Bluefinin kanssa.
Joo, mulla vaan on vähän suppea toi Englannin sanavarasto.
Odottelen nyt ensin jos Sporttiautossa saavat jostain vinkkiä.
Noh,yritän kysellä brittifoorumeilla kun kuitenkin selailen päivittäin PF:ää ja xroc:tä.

edit: kyselyä laitettu pf:n puolelle.
Ok. Kiitos! Apu on tervetullutta :D
Focus ST

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Toukokuu 10. 10:31:04 2006

hati kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:
hati kirjoitti: Joo, mulla vaan on vähän suppea toi Englannin sanavarasto.
Odottelen nyt ensin jos Sporttiautossa saavat jostain vinkkiä.
Noh,yritän kysellä brittifoorumeilla kun kuitenkin selailen päivittäin PF:ää ja xroc:tä.

edit: kyselyä laitettu pf:n puolelle.
Ok. Kiitos! Apu on tervetullutta :D
Eipä kestä,ilmoittelen jos tuolta tulee jotaan vinkkejä. :)
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

timotång
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Elokuu 8. 18:31:12 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja timotång » Ke Toukokuu 10. 16:59:40 2006

hati kirjoitti: Piperin catback tuli ja on paikallaan, tuntui tulevan vähän lisää potkua tai sitten se johtui iltaviileästä ilmasta.
Miltä kuulostaa?
Mk1 Escort 2.0 -73
Ryhmäkuva
Mk6 -99
Mustang GT 4.6 2006

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Toukokuu 10. 18:52:12 2006

hati kirjoitti:Eilen olin Sporttiautossa tarkoituksena mitata tehot dynossa vakiona ja Bluefinin kanssa, mutta ei onnistunut kun eivät edes entisessä Stockmannautossa osanneet neuvoa miten autoa saisi huijattua luulemaan olevansa tien päällä. Ensin otettii ABS- ja ESB-sulakkeet pois mutta ei auttanut, laitettiin ne takaisin ja otettiin etupyörien anturit irti, ei auttanut sekään. Moottorin ohjaus ei anna ahtopaineiden nousta 0,2:ta ylemmäs, eli näytti noin 180hp, vääntöä en muista ja lappu on autossa. Nyt yritetään onkia jostain tietoa miten saadaan dynoajo onnistumaan.
Piperin catback tuli ja on paikallaan, tuntui tulevan vähän lisää potkua tai sitten se johtui iltaviileästä ilmasta.
Hmm,jotaan pientä infon poikasta tuli mutta en tiedä sit kuinka hyvin pitää paikkaansa.

lainaus pf:n puolelta "its because its running to hot on the dyno and not simualating real life driving on the open road the best thing to do is to buy the radtec intercooler and that solves the problem!!!"

Voiskohan moottorinohjaus todellakin tajuta noinkin paljon asiasta...
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » Ke Toukokuu 10. 21:59:30 2006

jesus48 kirjoitti:
hati kirjoitti:Eilen olin Sporttiautossa tarkoituksena mitata tehot dynossa vakiona ja Bluefinin kanssa, mutta ei onnistunut kun eivät edes entisessä Stockmannautossa osanneet neuvoa miten autoa saisi huijattua luulemaan olevansa tien päällä. Ensin otettii ABS- ja ESB-sulakkeet pois mutta ei auttanut, laitettiin ne takaisin ja otettiin etupyörien anturit irti, ei auttanut sekään. Moottorin ohjaus ei anna ahtopaineiden nousta 0,2:ta ylemmäs, eli näytti noin 180hp, vääntöä en muista ja lappu on autossa. Nyt yritetään onkia jostain tietoa miten saadaan dynoajo onnistumaan.
Piperin catback tuli ja on paikallaan, tuntui tulevan vähän lisää potkua tai sitten se johtui iltaviileästä ilmasta.
Hmm,jotaan pientä infon poikasta tuli mutta en tiedä sit kuinka hyvin pitää paikkaansa.

lainaus pf:n puolelta "its because its running to hot on the dyno and not simualating real life driving on the open road the best thing to do is to buy the radtec intercooler and that solves the problem!!!"

Voiskohan moottorinohjaus todellakin tajuta noinkin paljon asiasta...
Kuulostaa kyllä aika oudolta. Oliskohan vaan markkinointi/myynti kikka :roll:
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Toukokuu 10. 23:24:48 2006

cossy kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:
hati kirjoitti:Eilen olin Sporttiautossa tarkoituksena mitata tehot dynossa vakiona ja Bluefinin kanssa, mutta ei onnistunut kun eivät edes entisessä Stockmannautossa osanneet neuvoa miten autoa saisi huijattua luulemaan olevansa tien päällä. Ensin otettii ABS- ja ESB-sulakkeet pois mutta ei auttanut, laitettiin ne takaisin ja otettiin etupyörien anturit irti, ei auttanut sekään. Moottorin ohjaus ei anna ahtopaineiden nousta 0,2:ta ylemmäs, eli näytti noin 180hp, vääntöä en muista ja lappu on autossa. Nyt yritetään onkia jostain tietoa miten saadaan dynoajo onnistumaan.
Piperin catback tuli ja on paikallaan, tuntui tulevan vähän lisää potkua tai sitten se johtui iltaviileästä ilmasta.
Hmm,jotaan pientä infon poikasta tuli mutta en tiedä sit kuinka hyvin pitää paikkaansa.

lainaus pf:n puolelta "its because its running to hot on the dyno and not simualating real life driving on the open road the best thing to do is to buy the radtec intercooler and that solves the problem!!!"

Voiskohan moottorinohjaus todellakin tajuta noinkin paljon asiasta...
Kuulostaa kyllä aika oudolta. Oliskohan vaan markkinointi/myynti kikka :roll:
kuullostaa kyllä ihmeelliseltä...nyt tuli tämmönen;
"we had a couple of focus Sts on the rollers at Jamsport, only issues were trying to get traction."

Joten kyllä uskon vahvasti että se ei johdu mistään coolerista ja lämmöistä..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

hati59
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Helmikuu 22. 4:25:40 2006

Viesti Kirjoittaja hati59 » To Toukokuu 11. 0:05:26 2006

timotång kirjoitti:
hati kirjoitti: Piperin catback tuli ja on paikallaan, tuntui tulevan vähän lisää potkua tai sitten se johtui iltaviileästä ilmasta.
Miltä kuulostaa?
Paljon hiljaisemmalta kuin noissa äänitiedostoissa joita voi ladata täältä http://www.focusstoc.com/forums/index.p ... topic=1613
Kierroksilla tietysti ääntelee enemmän, mutta ei mielestäni missään kohtaa mitään terävää pärinää vaan matalaa ja pehmeää murinaa.
Tyhjäkäynnillä lähes yhtä hiljainen kuin alkuperäisellä putkella, hiljaisella moottorijarrutuksella plopsahtelee ja poksahtelee mukavasti.
Focus ST

hati59
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Helmikuu 22. 4:25:40 2006

Viesti Kirjoittaja hati59 » To Toukokuu 11. 0:17:33 2006

jesus48 kirjoitti:
cossy kirjoitti:
jesus48 kirjoitti: Hmm,jotaan pientä infon poikasta tuli mutta en tiedä sit kuinka hyvin pitää paikkaansa.

lainaus pf:n puolelta "its because its running to hot on the dyno and not simualating real life driving on the open road the best thing to do is to buy the radtec intercooler and that solves the problem!!!"

Voiskohan moottorinohjaus todellakin tajuta noinkin paljon asiasta...
Kuulostaa kyllä aika oudolta. Oliskohan vaan markkinointi/myynti kikka :roll:
kuullostaa kyllä ihmeelliseltä...nyt tuli tämmönen;
"we had a couple of focus Sts on the rollers at Jamsport, only issues were trying to get traction."

Joten kyllä uskon vahvasti että se ei johdu mistään coolerista ja lämmöistä..
Ei taatusti, ongelmat oli heti kun laittoi vaihteen päälle. Eli ei millään edes kerinnyt lämmöt nousta, lisäksi heillä oli iso tehokas tuuletin joka laitettiin auton eteen puhaltamaan.
Jos takapyörät saisi pyörimään samaa tahtia etupyörien kanssa, niin homma onnistuisi, tai sitten jos saisi annettua vastaava tietoa jota pyörien anturit antaa kun ajaa tiellä.

Taisin onnistua, eli toisesta kuvasta näkyy että on kunnollinen tuuletin

http://i64.photobucket.com/albums/h191/ ... via001.jpg
http://i64.photobucket.com/albums/h191/ ... via002.jpg
Kevätpörriäinen
Viimeksi muokannut hati59, Pe Toukokuu 12. 21:14:32 2006. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Focus ST

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Toukokuu 11. 11:35:46 2006

Pumabuild kirjoitti:Put the car on the rollers and drive it in first gear slowly at about 7 mph after about 5 mins the ESP light will come. When this happens let the car cool for 10 minutes with the engine running and the cooling fans on the rollers blowing at the car.

When this is done you will be able to run the car as normal it is important you let the car cool as the intercooler is very small and ACTs get high on the rolling road

hati59
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Helmikuu 22. 4:25:40 2006

Viesti Kirjoittaja hati59 » To Toukokuu 11. 11:46:43 2006

Yrkesman kirjoitti:
Pumabuild kirjoitti:Put the car on the rollers and drive it in first gear slowly at about 7 mph after about 5 mins the ESP light will come. When this happens let the car cool for 10 minutes with the engine running and the cooling fans on the rollers blowing at the car.

When this is done you will be able to run the car as normal it is important you let the car cool as the intercooler is very small and ACTs get high on the rolling road
Kiitos! Mutta lakkaako ASBkin paukuttamasta tuon jälkeen?
Olisi kyllä saakelin hienoa jos se onnistuisi noin helpolla :D .
Lähetin tuon Sporttiautoon josko he viitsisivät kysellä vielä lisää.
Focus ST

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Toukokuu 15. 9:28:12 2006

Onkos tää jo selvinnyt?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

hati59
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Helmikuu 22. 4:25:40 2006

Viesti Kirjoittaja hati59 » Ma Toukokuu 15. 10:07:45 2006

jesus48 kirjoitti:Onkos tää jo selvinnyt?
Ei oikeastaan, ensi perjantaina oli tarkoitus mennä taas Sporttiautoon ja koittaa yllä olevan ohjeen mukaan mutta näyttää siltä että pitää siirtää myöhemmäksi työn takia.
Vähän outona pitivät ohjetta Sporttiautossakin, kunpa saisi jostain lisää vinkkiä.
Focus ST

hati59
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Helmikuu 22. 4:25:40 2006

Viesti Kirjoittaja hati59 » Su Kesäkuu 4. 12:01:50 2006

No niin, Radtec:n cooleri tuli ja on paikoillaan. Tiedä sitten onko hintansa väärtti kun yksikään kiinnitys ei sopinut suoraan ja imusarjan puoleista putkea täytyi lyhentää n.2cm ym. Yläkierroksille tuli tehoa lisää, mutta tuskin on lähelläkään sitä mitä mainostavat.
Focus ST

jyrkhonk
Viestit: 3
Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 21:38:49 2004

Viesti Kirjoittaja jyrkhonk » Ke Kesäkuu 7. 20:18:51 2006

Mites onko kellään kokemusta ? www.voimaa.com tuolta vois focuseen saada uuden softan.

hati59
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Helmikuu 22. 4:25:40 2006

Viesti Kirjoittaja hati59 » Ti Kesäkuu 13. 12:20:33 2006

hati kirjoitti:No niin, Radtec:n cooleri tuli ja on paikoillaan. Tiedä sitten onko hintansa väärtti kun yksikään kiinnitys ei sopinut suoraan ja imusarjan puoleista putkea täytyi lyhentää n.2cm ym. Yläkierroksille tuli tehoa lisää, mutta tuskin on lähelläkään sitä mitä mainostavat.
Ilmeisesti pitää ajella jonkun aikaa ennen kuin moottorin ohjaus saa itsensä uuteen järjestykseen, varsinkin nyt kun on lämmintä ero on huomattava.
Suositelkaapa Turun lähistöltä Dynoa, Hariselta vastattiin (muutaman päivän kuluttua) ensimmäisten vapaiden aikojen löytyvän Juhannuksen jälkeen ja vastasin mulle sopivan minkä tahansa päivän juhannuksen jälkeisellä viikolla, vielä ei ole vastausta tullut eli sen voi unohtaa :evil:
Focus ST

overboost
Viestit: 155
Liittynyt: Pe Heinäkuu 2. 21:46:53 2004
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost » Ke Kesäkuu 14. 18:15:59 2006

hati kirjoitti:Suositelkaapa Turun lähistöltä Dynoa, Hariselta vastattiin (muutaman päivän kuluttua) ensimmäisten vapaiden aikojen löytyvän Juhannuksen jälkeen ja vastasin mulle sopivan minkä tahansa päivän juhannuksen jälkeisellä viikolla, vielä ei ole vastausta tullut eli sen voi unohtaa :evil:
Tuning World/Jappe Malin

hati59
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Helmikuu 22. 4:25:40 2006

Viesti Kirjoittaja hati59 » Su Kesäkuu 18. 3:11:53 2006

overboost kirjoitti:
hati kirjoitti:Suositelkaapa Turun lähistöltä Dynoa, Hariselta vastattiin (muutaman päivän kuluttua) ensimmäisten vapaiden aikojen löytyvän Juhannuksen jälkeen ja vastasin mulle sopivan minkä tahansa päivän juhannuksen jälkeisellä viikolla, vielä ei ole vastausta tullut eli sen voi unohtaa :evil:
Tuning World/Jappe Malin
Kiitos! Koitetaan sinne, ollut vähän kiireitä enkä ole ehtinyt käymään täällä.
Focus ST

Vastaa Viestiin