Focus ST 4WD!
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Focus ST 4WD!
Kaikki, jotka ovat uusimman Performance Fordin lukaisseet, tietysti tuon jo tietävät, mutta ei vielä keskustelua ole täällä aiheuttanut... Joten laitetaanhan jotain alulle.
Eli Ruottalainen paja oli tehnyt uudesta focus st:stä 4wd:n käyttämällä volvon osia "suoraan". Pohjapelti autossa on jutun mukaan lähes samanlainen, kuin esim. S60R-mallissa ja suurimman ongelman asennuksessa aiheutti polttoainetankin vaihtaminen. Niin ja tuo kyseinen peli kulkee vielä etanolilla. Volvon ja kyseisen firman viripalikoilla on tuosta otettu viinalla 450bhp/356lb/ft/1.9bar.
Ei muuten, mutta jokohan olisi tulevaisuudessa ford-volvon puolelta odotettavissa jotain 4wd-malleja? Ja tulevaisuuden rakenteluvisioita varten ihan kiinnostavaa tietoa...
Edit: Korjattu maavirhe. Pahoittelen.
Eli Ruottalainen paja oli tehnyt uudesta focus st:stä 4wd:n käyttämällä volvon osia "suoraan". Pohjapelti autossa on jutun mukaan lähes samanlainen, kuin esim. S60R-mallissa ja suurimman ongelman asennuksessa aiheutti polttoainetankin vaihtaminen. Niin ja tuo kyseinen peli kulkee vielä etanolilla. Volvon ja kyseisen firman viripalikoilla on tuosta otettu viinalla 450bhp/356lb/ft/1.9bar.
Ei muuten, mutta jokohan olisi tulevaisuudessa ford-volvon puolelta odotettavissa jotain 4wd-malleja? Ja tulevaisuuden rakenteluvisioita varten ihan kiinnostavaa tietoa...
Edit: Korjattu maavirhe. Pahoittelen.
Viimeksi muokannut Vesku, Ti Tammikuu 2. 12:47:59 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Itseänikin on ihmetyttänyt jo kauan, miksi ford ei ole tehnut mitään kunnon 4wd mallia pitkään aikaan. Nyt kun vielä ovat vulvan kanssa kimpassa ja pohjalevyt tulee varmaan moneen malliin samalta takomolta, niin heivaisivat vaan toimivaksi todettua volvon 4wd:tä myös uusiin taunuksiin, niin tulisi fordin nelikkoa kaipaavat hörhöt tyytyväisiksi.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
BSR ton Focuksen rakentaja on ruottalainen firma(, mutta kelpaisi kyllä silti mulle, kun olen noihin nelareihin tykästynyt).
Vähän kallis on käyttökustannuksiltaan, kun AKE veloittaa 330€ päivässä polttoainemaksua ja ei toi pirtukaan kovin edullista ole tankkiin lorottaa
Vähän kallis on käyttökustannuksiltaan, kun AKE veloittaa 330€ päivässä polttoainemaksua ja ei toi pirtukaan kovin edullista ole tankkiin lorottaa
Viimeksi muokannut SLEI, Ti Tammikuu 2. 12:55:17 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
- Paikkakunta: Turku
Eiköhän noi kaikki vulvan "4wd":t ole haldex himmeleitä. Mun mielestä täysin onneton tekele, eli etuvetoauto jossa on apuveto kytkettävissä takapyöriin. Jäi volvo ostamatta kun selvitin miten sen "4wd" toimii.Jake kirjoitti:Oliko tuo Volvon 4WD jatkuva vai sähköohjattu ?
Noi haldex himmelithän toimii käytännössä niin että etupyörien on luistetava että voimaa/momenttia aletaan ohjaamaan myös takapyörille. Vain ruotsalainen autoinsinööri voi pitää järkevänä systeemiä jossa ensin pistetään toiset pyörät sutimaan että saadaan voimaa toisellekin akselille. Oikeat nelivedot, joissa on keskitasauspyörästö (ja mielellään lukot), kuten esim. sierra, jakaa voimaa heti kaikille pyörille. (Kohta joku saivartelee että antaahan se volvokin 5% heti takapyörille) Oikeat nelivedot, siis ne joissa on keskitasauspyörästö, selviävät sutimatta tilanteista joissa noiden muka nelivetojen toinen akseli jo sutii.
Olis kiva nähdä testi jossa noilla erilaisilla nelivetoisilla ajetaan ylös rinnettä jossa on nousukulman lisäksi sivukallistumaa. Ja lisäksi senverran pieni kitka ettei pelkällä etu- tai takavedolla selviä.
Toi haldex olis ihan käyttökelpoinen keskitasauspyörästön lukkona.
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Ok , eli yhtä susi kuin CR-V:n ja bemarin 4WD:tTero_s kirjoitti:Eiköhän noi kaikki vulvan "4wd":t ole haldex himmeleitä. Mun mielestä täysin onneton tekele, eli etuvetoauto jossa on apuveto kytkettävissä takapyöriin. Jäi volvo ostamatta kun selvitin miten sen "4wd" toimii.Jake kirjoitti:Oliko tuo Volvon 4WD jatkuva vai sähköohjattu ?
Noi haldex himmelithän toimii käytännössä niin että etupyörien on luistetava että voimaa/momenttia aletaan ohjaamaan myös takapyörille. Vain ruotsalainen autoinsinööri voi pitää järkevänä systeemiä jossa ensin pistetään toiset pyörät sutimaan että saadaan voimaa toisellekin akselille. Oikeat nelivedot, joissa on keskitasauspyörästö (ja mielellään lukot), kuten esim. sierra, jakaa voimaa heti kaikille pyörille. (Kohta joku saivartelee että antaahan se volvokin 5% heti takapyörille) Oikeat nelivedot, siis ne joissa on keskitasauspyörästö, selviävät sutimatta tilanteista joissa noiden muka nelivetojen toinen akseli jo sutii.
Olis kiva nähdä testi jossa noilla erilaisilla nelivetoisilla ajetaan ylös rinnettä jossa on nousukulman lisäksi sivukallistumaa. Ja lisäksi senverran pieni kitka ettei pelkällä etu- tai takavedolla selviä.
Toi haldex olis ihan käyttökelpoinen keskitasauspyörästön lukkona.
ex Jäsen #10
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Jossain netissä oli se video, jossa ajelivat mutaista ylämäkeä noilla "parempien" merkkien citymaastureilla. Muistaakseni se oli volvo, joka jäi mäkeen sutimaan etupyörillä ja takapää ei vetänyt.
Edit: Kuuklella löyty: http://trailfire.com/pages/form.php?aid ... bble=34651
Nauttikaa XC70:n edistyksellisestä nelivetotekniikasta.
Edit: Kuuklella löyty: http://trailfire.com/pages/form.php?aid ... bble=34651
Nauttikaa XC70:n edistyksellisestä nelivetotekniikasta.
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Säälittävä esitys volvolta..Jallu kirjoitti:Jossain netissä oli se video, jossa ajelivat mutaista ylämäkeä noilla "parempien" merkkien citymaastureilla. Muistaakseni se oli volvo, joka jäi mäkeen sutimaan etupyörillä ja takapää ei vetänyt.
Edit: Kuuklella löyty: http://trailfire.com/pages/form.php?aid ... bble=34651
Nauttikaa XC70:n edistyksellisestä nelivetotekniikasta.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Niin oli.Hesus kirjoitti:Säälittävä esitys volvolta..Jallu kirjoitti:Jossain netissä oli se video, jossa ajelivat mutaista ylämäkeä noilla "parempien" merkkien citymaastureilla. Muistaakseni se oli volvo, joka jäi mäkeen sutimaan etupyörillä ja takapää ei vetänyt.
Edit: Kuuklella löyty: http://trailfire.com/pages/form.php?aid ... bble=34651
Nauttikaa XC70:n edistyksellisestä nelivetotekniikasta.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
- Paikkakunta: Turku
Tohon kun sais vielä lisäksi sivukallistumaa (ja tasaisemman pinnan) niin nähtäisiin kun volvo sutii nokkansa takaisin lähtösuuntaan.Jallu kirjoitti:Jossain netissä oli se video, jossa ajelivat mutaista ylämäkeä noilla "parempien" merkkien citymaastureilla. Muistaakseni se oli volvo, joka jäi mäkeen sutimaan etupyörillä ja takapää ei vetänyt.
Edit: Kuuklella löyty: http://trailfire.com/pages/form.php?aid ... bble=34651
Nauttikaa XC70:n edistyksellisestä nelivetotekniikasta.
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Tietääkö kukaan miten noiden poikittaismoottorilla olevien volkkareiden neliveto mahdollisesti eroaa Volvon AWD:sta? Eikös pitkittäisimoottorisissa VAGinoissa ole vieläkin käytössä se Torsen lukkosysteemi, joka kait edelleen lasketaan "oikeaksi" nelivedoksi?
Edit:
Näistä saa sen käsityksen, että kyseessä on sama tekniikka kuin Volvossa.
Quattro which is not quattro any more: Haldex AWD
Haldex
Näyttää Haldex listalta löytyvän myös Bugatti Veyron
Edit:
Näistä saa sen käsityksen, että kyseessä on sama tekniikka kuin Volvossa.
Quattro which is not quattro any more: Haldex AWD
Haldex
Näyttää Haldex listalta löytyvän myös Bugatti Veyron
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
Kyllähän se VAG poikkikoneissa on aikalailla samanlainen toteutus kuin Volvoissa. Pitkittäiskoneisissa sitten torsen.
Bugatissa se voimalinja on sentään oikeinpäin eli kiinteä veto taakse ja etupyörät tulee apuun jos perä sutii. Sama jako myös Porschessa ja siinä pahamaineisessa Skylinessä, toteutuksissa tosin pieniä eroja.
Bugatissa se voimalinja on sentään oikeinpäin eli kiinteä veto taakse ja etupyörät tulee apuun jos perä sutii. Sama jako myös Porschessa ja siinä pahamaineisessa Skylinessä, toteutuksissa tosin pieniä eroja.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro
-07 Audi A8 4.2 quattro
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 293
- Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
- Paikkakunta: 09-area border guard
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
- Paikkakunta: Turku
Ei ole oikeasti. Samaa sähköhässäkkää kuin muutkin. Lainaus jostain koeajosta joka osu ensin silmiin.Jake kirjoitti:Mites Mazda 6 MPS ? Siinähän on jatkuva neliveto ?
"It's a computer-automated system, delivering up to 50 percent of the engine's power to the rear wheels contingent on variables such as wheelspin, yaw, and steering angle, with a limited-slip diff up front and an electric clutch at the rear. There's no center diff. The system has three operating modes—normal, sport, and snow—but unfortunately, the computer decides which is appropriate for conditions and driving style."
Citymaasturikamaa.
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
PahusTero_s kirjoitti:Ei ole oikeasti. Samaa sähköhässäkkää kuin muutkin. Lainaus jostain koeajosta joka osu ensin silmiin.Jake kirjoitti:Mites Mazda 6 MPS ? Siinähän on jatkuva neliveto ?
"It's a computer-automated system, delivering up to 50 percent of the engine's power to the rear wheels contingent on variables such as wheelspin, yaw, and steering angle, with a limited-slip diff up front and an electric clutch at the rear. There's no center diff. The system has three operating modes—normal, sport, and snow—but unfortunately, the computer decides which is appropriate for conditions and driving style."
Citymaasturikamaa.
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Tarkennatko hieman? Mikä nelivetoesco? Ei ainakaan cossu.wex4 kirjoitti:Muistaakseni Escort 4wd pohjauitui pitkälti Mazdan osiin.Jake kirjoitti:Mites Mazda 6 MPS ? Siinähän on jatkuva neliveto ? Ei luulis siitä olevan kovin vaikeaa siirtää tulevaan RS Focukseen/Mondeoon voimansiirtoa ? Tuo mazda olis kova peli mutta se on MAZDA
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
RS2000 4x4 ?Hesus kirjoitti:Tarkennatko hieman? Mikä nelivetoesco? Ei ainakaan cossu.wex4 kirjoitti:Muistaakseni Escort 4wd pohjauitui pitkälti Mazdan osiin.Jake kirjoitti:Mites Mazda 6 MPS ? Siinähän on jatkuva neliveto ? Ei luulis siitä olevan kovin vaikeaa siirtää tulevaan RS Focukseen/Mondeoon voimansiirtoa ? Tuo mazda olis kova peli mutta se on MAZDA
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Hesus:Hesus kirjoitti:Tarkennatko hieman? Mikä nelivetoesco? Ei ainakaan cossu.wex4 kirjoitti:Muistaakseni Escort 4wd pohjauitui pitkälti Mazdan osiin.Jake kirjoitti:Mites Mazda 6 MPS ? Siinähän on jatkuva neliveto ? Ei luulis siitä olevan kovin vaikeaa siirtää tulevaan RS Focukseen/Mondeoon voimansiirtoa ? Tuo mazda olis kova peli mutta se on MAZDA
Escort RS2000 mk5,5-6 94-96, näitä on nelikkoina...
Euroopassa on "kävellyt" vastaan XR3i -95 4x4 ja Sveitsi-itävalta -akselilla jopa 1,6 16v 4x4:sia. Kaikki poikittaiskoneilla, toki.
Ihmetyttää tuo Mazda -juttu, kaikki voimansiirron komponentit ovat ainakin olleet tutkimissani yksilöissä Fordin leimoilla.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Jyrki noi oli kyllä tiedossa. Siks kysyinkin että mikä nelikko esco. Oisin tietysti voinu laittaa myös noi muut nelikot siihen listaan.jjs kirjoitti:Hesus:Hesus kirjoitti:Tarkennatko hieman? Mikä nelivetoesco? Ei ainakaan cossu.wex4 kirjoitti: Muistaakseni Escort 4wd pohjauitui pitkälti Mazdan osiin.
Escort RS2000 mk5,5-6 94-96, näitä on nelikkoina...
Euroopassa on "kävellyt" vastaan XR3i -95 4x4 ja Sveitsi-itävalta -akselilla jopa 1,6 16v 4x4:sia. Kaikki poikittaiskoneilla, toki.
Ihmetyttää tuo Mazda -juttu, kaikki voimansiirron komponentit ovat ainakin olleet tutkimissani yksilöissä Fordin leimoilla.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 293
- Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
- Paikkakunta: 09-area border guard
En muista malleja mutta etuveto escort,ista on kysymys,ei cossu.
Taka perän hilut olivat identtisiä keskenään.
Ekoissa "protoissa?" saatoi lukea mazda takaperässä.
Jos vielä epäilyttää niin 90´ mazoissa varaosissa saattaa lukea motocraft.
Laatikkohan oli muutettu ford aski,takaveto kopioituna 323turbo4x4:sta.
toivon mukaan en loukkaa ketään mutta ford ja mazda samaa konsernia,ja joku pelkäs toyotan liittyvän ford.iin?
Suomessa oli noin v.88 escort 4x4 proto koeajossa.
Aikaa on mennyt ja muisti saattaa heitää joiltain osin.
Taka perän hilut olivat identtisiä keskenään.
Ekoissa "protoissa?" saatoi lukea mazda takaperässä.
Jos vielä epäilyttää niin 90´ mazoissa varaosissa saattaa lukea motocraft.
Laatikkohan oli muutettu ford aski,takaveto kopioituna 323turbo4x4:sta.
toivon mukaan en loukkaa ketään mutta ford ja mazda samaa konsernia,ja joku pelkäs toyotan liittyvän ford.iin?
Suomessa oli noin v.88 escort 4x4 proto koeajossa.
Aikaa on mennyt ja muisti saattaa heitää joiltain osin.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Tämä liittyy varmaankin niihin Escort Mk4 4x4 osiin, jotka tuntuvat silloin tällöin putkahtelevan myyntiin täälläkin. Joidenkin lähteiden mukaan "4x4-protomuulit" olivat XR3i:sia (näin on mainittu näissä myynti-ilmoituksissa) ja toisen tiedon mukaan ne olivat RS Turboja (kirjoissa mainittu tieto). Mikä se perusauto Escort oli sinun mielestäsi? Erään kirjalähteen samoja palikoita käytettiin myös Mondeo 4x4 autossa nelivedon osina.
Käsittääkseni 2.0 DOHC moottorin kehittelyssä oli myös Mazdalla näpit pelissä aikoinaan eli tämähän ei ole uutta, että Ford ja Mazda ovat tehneet yhteistyötä. Fordin omistusosuus Mazdasta on vain suurentunut vuosien saatossa.
Käsittääkseni 2.0 DOHC moottorin kehittelyssä oli myös Mazdalla näpit pelissä aikoinaan eli tämähän ei ole uutta, että Ford ja Mazda ovat tehneet yhteistyötä. Fordin omistusosuus Mazdasta on vain suurentunut vuosien saatossa.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: Pe Lokakuu 14. 18:51:21 2005
Tästähän saa nyt ihan sellasen käsityksen et jos moottori ei oo pitkittäin niin siinä ei voisi olla laillista nelivetoa.?
Pakko tähän väliin kysyä vielä evo lancereista eli kyllähän niissä ihan laillinen neliveto on vaikka onkin moottori poikittain.. olihan ff3:ssa hieno takavetoiseksi muutettu versio siitä. ja moottori oli jätetty siinä poikittain. en kyllä tiedä miten oli toteutettu.
Pakko tähän väliin kysyä vielä evo lancereista eli kyllähän niissä ihan laillinen neliveto on vaikka onkin moottori poikittain.. olihan ff3:ssa hieno takavetoiseksi muutettu versio siitä. ja moottori oli jätetty siinä poikittain. en kyllä tiedä miten oli toteutettu.
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
- Paikkakunta: Turku
Eiköhän ne laillisia ole kaikki...Laanti kirjoitti:Tästähän saa nyt ihan sellasen käsityksen et jos moottori ei oo pitkittäin niin siinä ei voisi olla laillista nelivetoa.?
Useimmat noista uudemmista on tosiaa toteutettu haldex-hässäkällä ilman keskitasauspyörästöä. RS2000 4x4 ja mondeo 4x4 on oikeastaan ihan kunnollisia nelivetoja koska niissä on keskitasauspyörästö. Mondeoon ei vaan ilmeisesti kustannusten takia pistetty lukkoja, vaan luistonesto sutivia pyöriä jarruttelemaan. Eli ei se moottorin poikittaisuus estä oikeaa nelivetoa tekemästä.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Saakohan tuollaisesta nelivetoescortista kääntää koneen pitkittäin ja tehdä sen vaikkapa sierran tekniikalla...
Ei sitä kai kukaan ole kieltänytkään että kääntää moottorin toisin päin? Korissa olevat kiinnikkeet kun saa tehdä itse, vaihdelaatikolle tekee tilaa ja painot natsaa niin? Kardaani taitaa mahtuakkin, kun sellainen siellä on jo muutenkin. Tehoraja 150hp+20% Ainoa ongelma syntyy vähäpäästöisyydestä, mutta jos aihioksi löytyisi jostain alle 93 diesel-4x4 niin siitäkin ongelmasta pääsisi eroon.
Ei sitä kai kukaan ole kieltänytkään että kääntää moottorin toisin päin? Korissa olevat kiinnikkeet kun saa tehdä itse, vaihdelaatikolle tekee tilaa ja painot natsaa niin? Kardaani taitaa mahtuakkin, kun sellainen siellä on jo muutenkin. Tehoraja 150hp+20% Ainoa ongelma syntyy vähäpäästöisyydestä, mutta jos aihioksi löytyisi jostain alle 93 diesel-4x4 niin siitäkin ongelmasta pääsisi eroon.
Jäsen #606