pari kysymystä st focuksesta

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vastaa Viestiin
Tuksu
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
Paikkakunta: Lahti

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja Tuksu » Pe Elokuu 2. 20:24:05 2013

Mä puolestaan otin ne 8mm pidemmät
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites

ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20

Tuksu
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
Paikkakunta: Lahti

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja Tuksu » Ti Elokuu 13. 16:35:28 2013

Tänään tuli paketti sumusaarilta, maanantaina sitten on aika varattuna vetarien + stefojen vaihtoon. Joko rs2000_mk5 sai uudet vetarit vaihdeltua? Onko eroa?
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites

ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ti Elokuu 13. 17:34:21 2013

Tuksu kirjoitti:Tänään tuli paketti sumusaarilta, maanantaina sitten on aika varattuna vetarien + stefojen vaihtoon. Joko rs2000_mk5 sai uudet vetarit vaihdeltua? Onko eroa?
Just tänään sain auton pajalta, paljon parani auton ajettavuus kun powerflexit keulassa. Vetareista on vaikea sanoa vielä mitään mutta eivät ainakaan oo äänekkäät. Jospa nuo nyt kestäs koko auton loppueliniän :wink:
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

Tuksu
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
Paikkakunta: Lahti

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja Tuksu » Ma Elokuu 19. 16:56:13 2013

Vetarit vaihdeltu, ravistus loppui, enää jäljelle jäi narinat, joten eipä paljoa vaihtoehtoja jää kuin etupää puslat :D muutenhan tuosta on jo kaikki muut osat vahdeltu etupäästä.
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites

ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja hanta » Ma Elokuu 19. 17:18:24 2013

RS2000_mk5 kirjoitti:
Tuksu kirjoitti:Tänään tuli paketti sumusaarilta, maanantaina sitten on aika varattuna vetarien + stefojen vaihtoon. Joko rs2000_mk5 sai uudet vetarit vaihdeltua? Onko eroa?
Just tänään sain auton pajalta, paljon parani auton ajettavuus kun powerflexit keulassa. Vetareista on vaikea sanoa vielä mitään mutta eivät ainakaan oo äänekkäät. Jospa nuo nyt kestäs koko auton loppueliniän :wink:
Muuttuko ajettavuus muuten jämäkämmäksi, tuleeko tien epätasaisuudet enemmän tärinöinä ja värinöinä läpi kovempien puslien ansiosta?

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja xsx » Ma Elokuu 19. 20:56:47 2013

Laitetaan tänne.
Jos joltain menee öljyjalasta kalvo puhki, niin volvolta saa uusia 28,50e
Varaosa numero: 8642424
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Pe Elokuu 23. 6:01:38 2013

Eipä vissii oikeen onnistunu pajalla vetarien vaihto, tai se onnistu mutta viikon ajamisen jälkeen naps naps äänet alkoivat kun paikaltaan lähtee pakittaan tai eteenpäin. Eli pultit jätetty liian löyhälle ja tai liima unohtunut niistä, hitto alkaa tuntua siltä että onkohan tässä maassa enää yhtään autohuoltoa jossa homma onnistuis heti kerralla... huoh :roll:
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Pe Elokuu 23. 11:43:26 2013

RS2000_mk5 kirjoitti:Eipä vissii oikeen onnistunu pajalla vetarien vaihto, tai se onnistu mutta viikon ajamisen jälkeen naps naps äänet alkoivat kun paikaltaan lähtee pakittaan tai eteenpäin. Eli pultit jätetty liian löyhälle ja tai liima unohtunut niistä, hitto alkaa tuntua siltä että onkohan tässä maassa enää yhtään autohuoltoa jossa homma onnistuis heti kerralla... huoh :roll:
Voit itsekin kiristää sen,jos on momenttiavain ja pyydät kaveria painamaan jarrua,kun väännät momenttiin. ennen sitä liimaa pultteihin.

Btw. Sanoitko asentajalle tai tiskillä,että laittakaa liimaa ja sitten momenttiin?
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Pe Elokuu 23. 12:28:17 2013

RsTuning kirjoitti:
RS2000_mk5 kirjoitti:Eipä vissii oikeen onnistunu pajalla vetarien vaihto, tai se onnistu mutta viikon ajamisen jälkeen naps naps äänet alkoivat kun paikaltaan lähtee pakittaan tai eteenpäin. Eli pultit jätetty liian löyhälle ja tai liima unohtunut niistä, hitto alkaa tuntua siltä että onkohan tässä maassa enää yhtään autohuoltoa jossa homma onnistuis heti kerralla... huoh :roll:
Voit itsekin kiristää sen,jos on momenttiavain ja pyydät kaveria painamaan jarrua,kun väännät momenttiin. ennen sitä liimaa pultteihin.

Btw. Sanoitko asentajalle tai tiskillä,että laittakaa liimaa ja sitten momenttiin?
Tiskillä oli puhetta, samalla huollolla on Volvon merkkihuolto ja heillä oli tiedossa että pitää liimata. Kun soittelin huoltoon niin olivat liimanneet mutta olivat ilmeisesti säästelleet liimassa, pitää vissiin booreihin kanssa sitä laittaa tms sanoivat. Noh tämä vkl ajetaan kesäautolla ja maanantaina auto huoltoon takas, luulis että "takuuseen" menee.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Elokuu 24. 10:18:08 2013

RS2000_mk5 kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:
RS2000_mk5 kirjoitti:Eipä vissii oikeen onnistunu pajalla vetarien vaihto, tai se onnistu mutta viikon ajamisen jälkeen naps naps äänet alkoivat kun paikaltaan lähtee pakittaan tai eteenpäin. Eli pultit jätetty liian löyhälle ja tai liima unohtunut niistä, hitto alkaa tuntua siltä että onkohan tässä maassa enää yhtään autohuoltoa jossa homma onnistuis heti kerralla... huoh :roll:
Voit itsekin kiristää sen,jos on momenttiavain ja pyydät kaveria painamaan jarrua,kun väännät momenttiin. ennen sitä liimaa pultteihin.

Btw. Sanoitko asentajalle tai tiskillä,että laittakaa liimaa ja sitten momenttiin?
Tiskillä oli puhetta, samalla huollolla on Volvon merkkihuolto ja heillä oli tiedossa että pitää liimata. Kun soittelin huoltoon niin olivat liimanneet mutta olivat ilmeisesti säästelleet liimassa, pitää vissiin booreihin kanssa sitä laittaa tms sanoivat. Noh tämä vkl ajetaan kesäautolla ja maanantaina auto huoltoon takas, luulis että "takuuseen" menee.
Jäädäänpäs odottelemaan tuksun kommenttia (jos kommentoi) että tuleeko 1-2 viikon jälkeen napsumisääntä. Toinen veikkaukseni voisi kohdistua siihen napaan,että se on mennyt ns.väljäksi huonolla akselilla.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » La Elokuu 24. 10:44:36 2013

Juu, mitenkähän ne navat vois olla väljät? Ei noi alkup. vetarit ollu vielä hirveen pahat, ei ne ravistanu juurikaan. Pitää btw ottaa ja tarkistaa ne josko ois vielä myyntikuntoset. Minkä hintaset uudet navat on ei kyllä innostas yhtään alkaa niitä vaihtamaan? Jostain luin että Fordilta ois päässy pieni kämmi vetoakselien kanssa kun siellä on pieni välys jonka takia ne pitää liimata ja se liimaus pettää sitten aika ajoin.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Elokuu 24. 11:01:46 2013

RS2000_mk5 kirjoitti:Juu, mitenkähän ne navat vois olla väljät? Ei noi alkup. vetarit ollu vielä hirveen pahat, ei ne ravistanu juurikaan. Pitää btw ottaa ja tarkistaa ne josko ois vielä myyntikuntoset. Minkä hintaset uudet navat on ei kyllä innostas yhtään alkaa niitä vaihtamaan? Jostain luin että Fordilta ois päässy pieni kämmi vetoakselien kanssa kun siellä on pieni välys jonka takia ne pitää liimata ja se liimaus pettää sitten aika ajoin.

Jos se vetoakseli hakkaa sen navat väljäksi,kun nivel väljä (olikohan tämä nyt kielitaidoltaan selkeä) Joskus muistaakseni kuullut,että koko napa maksaa kaikkineen antureineen ja laakereineen 350e kappale.

Britti foorumilla olisi juttua noista uusista vetoakseleista,mutta mullakin on member jo vanhentunut.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » La Elokuu 24. 11:07:02 2013

RsTuning kirjoitti:
RS2000_mk5 kirjoitti:Juu, mitenkähän ne navat vois olla väljät? Ei noi alkup. vetarit ollu vielä hirveen pahat, ei ne ravistanu juurikaan. Pitää btw ottaa ja tarkistaa ne josko ois vielä myyntikuntoset. Minkä hintaset uudet navat on ei kyllä innostas yhtään alkaa niitä vaihtamaan? Jostain luin että Fordilta ois päässy pieni kämmi vetoakselien kanssa kun siellä on pieni välys jonka takia ne pitää liimata ja se liimaus pettää sitten aika ajoin.

Jos se vetoakseli hakkaa sen navat väljäksi,kun nivel väljä (olikohan tämä nyt kielitaidoltaan selkeä) Joskus muistaakseni kuullut,että koko napa maksaa kaikkineen antureineen ja laakereineen 350e kappale.

Britti foorumilla olisi juttua noista uusista vetoakseleista,mutta mullakin on member jo vanhentunut.
Ois kyllä helvetin paska homma jos 85tkm ajetussa autossa ois nuin paljon väljiä osia. Noh kaikki on mahdollista, pitää sanoa huollossa että tarkistavat navat.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » La Elokuu 24. 16:51:03 2013

eikös se napa tule pyöränlaakerin mukana ja vaihto prässäämällä koko laakerinvaihto?

en tiä,paljonkin ajettuja Volvoja ruuvanneena ja keskipultin mopolla kiinni vetäneenä ja jopa vanhalla pultillakin naksahtelu on yleensä loppunut kun vaan kiristää.

ok,vääräoppisesti toimittu kun ei oo aina pulttia vaihdettu eikä oo vedetty momenttiavaimella mutta eipä ole asiakkaat ainakaan tulleet kitiseen että napsuu.

niija liimaa en oo ikinä laittanu vetarin ja navan väliseen booritukseen,purkanut oon kyllä liimattuja se on ihan hanurista jos liima on pitänyt oikeen kunnolla.

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » La Elokuu 24. 16:58:11 2013

Sierra XR kirjoitti:eikös se napa tule pyöränlaakerin mukana ja vaihto prässäämällä koko laakerinvaihto?

en tiä,paljonkin ajettuja Volvoja ruuvanneena ja keskipultin mopolla kiinni vetäneenä ja jopa vanhalla pultillakin naksahtelu on yleensä loppunut kun vaan kiristää.

ok,vääräoppisesti toimittu kun ei oo aina pulttia vaihdettu eikä oo vedetty momenttiavaimella mutta eipä ole asiakkaat ainakaan tulleet kitiseen että napsuu.

niija liimaa en oo ikinä laittanu vetarin ja navan väliseen booritukseen,purkanut oon kyllä liimattuja se on ihan hanurista jos liima on pitänyt oikeen kunnolla.
Jep, eihän se liima kuulu sinne booreihin, mutta tuo ei näimmä tokene ilman semmosta operaatiota. Joku oli jopa onnistunut katkasemaan sen pultin ku vääntänyt kii ilman momenttiavainta :wink: ,tuolta brittifoorumilta lukasin.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » La Elokuu 24. 17:09:40 2013

RS2000_mk5 kirjoitti: Joku oli jopa onnistunut katkasemaan sen pultin ku vääntänyt kii ilman momenttiavainta :wink: ,tuolta brittifoorumilta lukasin.
no joo,kaikkihan rikki saa jos ei oo tolkkua miten mitäkin väännetään,itte en oo katkaissut kertaakaan tota pulttia (ainakaan vielä :oops: :oops: ) ja aina oon vetänyt pyssyllä kiinni.

työkaveri kyllä katkaisi sen avatessa S40 Volvosta(Focus) kun pultti oli "hieman" liimattu kiinni.

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Elokuu 24. 18:33:02 2013

Pasihan sen tietää näistä malleista kaikkein parhaiten,mutta mitä minä vähiä kertoja niitä v70 vetareita pitäny käsissä ja napoja niin ne on erilaiset,kuin focus st225:sessa. Vaikka omaavatkin samat laatikot ja moottorit. V70 mallin vetoakseli on mm.pitempi kuin focuksessa alkuperäisenä.(Se vetari ei sopinut focukseen,kun niitä kokeilin vuosia sitten) S-maxissa luultavasti samat vetarit,kuin volvossa,koska raideleveys on eri käsittääkseni ja muistikuva,että samalla varaosanumerolla.

Noita vetareitahan sai 8mm pitempinä. Voihan se olla,että sekin voi olla "kestävyydeltään" parempi loppupeleissä,kun autoa laskee niin ne vetarit vääntyy melkosesti. (Tosin sullahan oli ne ns. vakiot) Et yhtään tsuumaillu niitä britti akseleita ja niitä alkuperäisiä,että onko silmiinpistäviä kokoeroja tms?
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » La Elokuu 24. 18:45:23 2013

no enhän mää näistä mitään tiedä kun ei mulla ressukalla oo edes rahaa ostaa tämmöstä herkkua mutta muistaakseni oon molempien etupäitä pidellyt ja muistelen että pyöränlaakerit ja vetarin ulkopäät olis samoja mutta toki vanhan äijän dementia saattaa hämärtää muistikuvat.

eiköhän se periaate silti ole sama vaikka vetarin pituus olisikin eri?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » La Elokuu 24. 19:50:06 2013

RsTuning kirjoitti:Pasihan sen tietää näistä malleista kaikkein parhaiten,mutta mitä minä vähiä kertoja niitä v70 vetareita pitäny käsissä ja napoja niin ne on erilaiset,kuin focus st225:sessa. Vaikka omaavatkin samat laatikot ja moottorit. V70 mallin vetoakseli on mm.pitempi kuin focuksessa alkuperäisenä.(Se vetari ei sopinut focukseen,kun niitä kokeilin vuosia sitten) S-maxissa luultavasti samat vetarit,kuin volvossa,koska raideleveys on eri käsittääkseni ja muistikuva,että samalla varaosanumerolla.

Noita vetareitahan sai 8mm pitempinä. Voihan se olla,että sekin voi olla "kestävyydeltään" parempi loppupeleissä,kun autoa laskee niin ne vetarit vääntyy melkosesti. (Tosin sullahan oli ne ns. vakiot) Et yhtään tsuumaillu niitä britti akseleita ja niitä alkuperäisiä,että onko silmiinpistäviä kokoeroja tms?

Ei nuissa kyllä päällepäin juur oo eroa, tosin en nähnyt vierekkäin nuita akseleita. Oispa kaikki autot yhtä yksinkertasia kun vanha Mustang, ei tarvis tapella henkimaaliman juttujen kanssa :wink: Itekki varmaan oisin sen pidemmän akselin ottanut jos auto ois matalampi, mutta vakiokorkeudella mennään nyt sitten.

Edit: Pultit oli kyllä erilaiset kun vakiot nuissa uusissa. Uudet oli keltapassivoituja, vakiot oli "harmaat" normaali rautaa( mikä lie oikea nimitys ;) )
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Elokuu 24. 20:55:16 2013

Sierra XR kirjoitti:no enhän mää näistä mitään tiedä kun ei mulla ressukalla oo edes rahaa ostaa tämmöstä herkkua mutta muistaakseni oon molempien etupäitä pidellyt ja muistelen että pyöränlaakerit ja vetarin ulkopäät olis samoja mutta toki vanhan äijän dementia saattaa hämärtää muistikuvat.

eiköhän se periaate silti ole sama vaikka vetarin pituus olisikin eri?
Vetarit meni kyllä vaihdelaatikkoon,mutta ei käynyt sitten mitenkään päin pituudeltaan napaan.Sitä ei voinut siis mitenkään laittaa siihen. Volvossa on myös nivelen sisäkumi pyöreäkulmainen ja focuksessa sen on sellainen kantikas (suojakumi siis) (olikohan tämä taas kieliopillisesti mitenkään päin luettavissa)



Edit:Mut toivotaan parasta ja että kiristämällä uudestaan ja kunnon liimalla päästään parhaaseen lopputulokseen.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ti Elokuu 27. 11:51:44 2013

Niin se napse taas hävis kun boorit liimattiin, asiasta on kuulemma tullut joku vuosi takaperin Fordilta virallinen huoltotiedotekin.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

Tuksu
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
Paikkakunta: Lahti

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja Tuksu » To Syyskuu 5. 20:13:05 2013

Parin tuhannen kilsan lomareissu tehty uusilla vetareilla, napsetta vetareista ei kuulu, mutta edelleen vedättäessä täristää. Ei täristä niin pahasti kuin vanhoilla vetareilla, mutta sanotaan, että riittävän häiritsevästi. Eniten täristystä kun nopeutta alkaa olla yli 100 km/h ja siitä lähtee vedättämään.

Tasakaasulla täristystä ei ole. Tuossa kaverin kanssa puheltiin, että voisiko moottorin ja vaihdelaatikon tukikumit olla yksi syy? Käytännössä etupäästä on enää alustan osia uusimatta tukivarret puslineen, moottoritukikumit. Laakerit myös alkuperäiset, mutta ei mielestäni pidä ääntä. Vaihdelaatikko???
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites

ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja Jape105 » To Syyskuu 5. 20:14:50 2013

Tuksu kirjoitti:Parin tuhannen kilsan lomareissu tehty uusilla vetareilla, napsetta vetareista ei kuulu, mutta edelleen vedättäessä täristää. Ei täristä niin pahasti kuin vanhoilla vetareilla, mutta sanotaan, että riittävän häiritsevästi. Eniten täristystä kun nopeutta alkaa olla yli 100 km/h ja siitä lähtee vedättämään.

Tasakaasulla täristystä ei ole. Tuossa kaverin kanssa puheltiin, että voisiko moottorin ja vaihdelaatikon tukikumit olla yksi syy? Käytännössä etupäästä on enää alustan osia uusimatta tukivarret puslineen, moottoritukikumit. Laakerit myös alkuperäiset, mutta ei mielestäni pidä ääntä. Vaihdelaatikko???
Kytkin?
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Pe Syyskuu 6. 9:16:23 2013

Käännä takarenkaat eteen ensin. Sitten voi olla aurauskulmat niin turallaan,että voi sekin vaikuttaa.

En sano,etteikö voisi olla jokin mekaaninen osakin (vaihdelaatikko,pusla) mutta kokeile noita ensin. "Halvempia vaihtoehtoja"
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ke Marraskuu 20. 17:30:34 2013

RsTuning kirjoitti:Vetoakselit,pultit vetarien päihin ja stefat yht:1654e

Terveisin:

Varaosamyyjä
Wetteri Oy
Valajankatu 14
94600
Kemi

Ristusnotta on kalliit. Harmi,että se vihreä mies tampereelta on vissiin lomalla :wink:

Täytyy soittaa hieman alemmas suomen kartalta ja kysyä sieltä ni eiköhän saada tuosta hinnasta ainakin 600e pois.
Wetteriltä (Fordilta)saa myös nyt takuu vaihdettuja / korjattuja vetoakseleita hinta 289e/kpl Vanhat akselit vaan pitää viedä takaisin fordille tai jos ford vaihtaa ne niin ne ottaa vanhat itselleen.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

hoopee
Viestit: 4921
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Marraskuu 20. 19:33:26 2013

RsTuning kirjoitti:Wetteriltä (Fordilta)saa myös nyt takuu vaihdettuja / korjattuja vetoakseleita hinta 289e/kpl Vanhat akselit vaan pitää viedä takaisin fordille tai jos ford vaihtaa ne niin ne ottaa vanhat itselleen.
Vaihto-osat on sitten pari kk hallin nurkassa ennen kuin laittavat kierrätykseen...semmonen oli ainakin Escortin tehostettu hammastanko.

CoupeGT
CRSC jäsen 2016
Viestit: 440
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 15:55:08 2002
Paikkakunta: Tampere-city

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja CoupeGT » Ma Marraskuu 25. 18:39:44 2013

RsTuning kirjoitti:Wetteriltä (Fordilta)saa myös nyt takuu vaihdettuja / korjattuja vetoakseleita hinta 289e/kpl Vanhat akselit vaan pitää viedä takaisin fordille tai jos ford vaihtaa ne niin ne ottaa vanhat itselleen.
Ja osathan vaan halpenevat päivä päivältä, nyt ST:n vetoakseleiden ohjehinta 258€/kpl, ainakin täällä etelämmässä... :wink:
86 Sierra XR4x4
94 Scorpio STW V6

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ma Tammikuu 6. 18:10:02 2014

P0101 OBD-II Trouble Code (Mass Air Flow (MAF) Circuit Range/Performance Problem)

Olisko ketään gurua joka voisi sanoa,että mistä se johtuu aina,kun tulee märkä keli näin "syksyisin" niin tuo vikakoodi pamahtaa päälle. Välillä se nollaantuu itsestään ja välillä se pitää lukijalla nollata.

Kesällä se ei vaivaa. Yleensä ei myös pakkasella.

Autossa on eri turbo ja vapaavirtaus-suodatin mallia virtaava ja dumppikin löytyy ja myöskin on ohjelmointi muutettu sporttisemmaksi vakiosta.

Kerran olen Maf-anturin vaihtanutkin. Näitä Antureitahan volvon moottorissa menee kans melkein, kuin leipää. Tekeekö kosteus vaan tehtävänsä aina vai mikähän on vikana?

Mietin,että voiko se olla sytytyksessä se vika? puolassa tms?
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

hoopee
Viestit: 4921
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Tammikuu 6. 18:13:09 2014

Voisko olla samaa vikaa kun oli s-maxin pyyhkijöissä? Eli piuhoissa niin surkeat eristeet, että kosteus menee läpi ja piuhat hapettuu.
Rupeaa tulemaan vähän turhan suurta resistanssia piuhoista tai jänniteet menee väärällä alueelle.

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ti Tammikuu 7. 1:53:29 2014

hoopee kirjoitti:Voisko olla samaa vikaa kun oli s-maxin pyyhkijöissä? Eli piuhoissa niin surkeat eristeet, että kosteus menee läpi ja piuhat hapettuu.
Rupeaa tulemaan vähän turhan suurta resistanssia piuhoista tai jänniteet menee väärällä alueelle.
Mjaa. Tiedä tuosta kaikki on mahdollista.

Onhan noista brittifoorumeilla ollu turinoita,että dumppi aiheuttaa esp-system faulttia ja maffin faulttia,mut jokseenkin on erikoinen kuitenkin,että tulee tuo virheilmoitus aina tässä loskakelissä.

Täytyy tuossa jossain vaiheessa vaihtaa puolat,kun ne on alkuperäiset vielä. Kotterolla ajettu reilu 131tkm. Tulpat on vaihdettu muutamaa kertaan. Jokseenkin vois sen jälkeen koeajaa vähän aikaa ja uusia taas mappi.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Tuksu
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
Paikkakunta: Lahti

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja Tuksu » Ti Tammikuu 7. 18:44:34 2014

Sama juttu kuin mullakin, yleensä toi esp fault pukkaa just sade- ja loskakelillä. Kesäisin ja pakkassäällä harvoin. Välillä lähtee parin käynnistyksen jälkeen itestään pois ja välillä saa vikakoodin lukijan kanssa nollata.

Aikoinaan kun tuon auton hommasin, käytin heti Fordilla testerissä myyjäliikkeen tiliin, mutta eivät ne sieltä mitään poikkeavaa löytäneet. Edellisen omistajan kanssa jutellessa selvisi, että olivat tuota samaa vikaa ihmetelleet Harisellakin ja olivat tuohon jälkiasenteiseen dumppiin sitä "häiriötilaa" kohdentaneet.
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites

ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja hanta » Ke Tammikuu 8. 21:58:43 2014

Ihme ettei itellä ole tullut mitään vikakoodeja eteen, noh toi oma onkin ihan vakio mopo :cha

Hexagon
Viestit: 282
Liittynyt: La Syyskuu 1. 14:28:12 2012

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja Hexagon » Ke Tammikuu 8. 22:27:21 2014

hanta kirjoitti:Ihme ettei itellä ole tullut mitään vikakoodeja eteen, noh toi oma onkin ihan vakio mopo :cha
Ei se ihan mopo ollut :burn

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » To Tammikuu 9. 11:07:47 2014

hanta kirjoitti:Ihme ettei itellä ole tullut mitään vikakoodeja eteen, noh toi oma onkin ihan vakio mopo :cha

Niin kauan,kun et laita dumppia paikalleen niin kaikki on hyvin.

Moottorinohjausta voi vielä buustata,ennen ns. Ongelmia.

Täytyy yrittää selvittää saisko tuohon mappi ongelmaan mitään rotia.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja xsx » To Tammikuu 9. 11:50:00 2014

RsTuning kirjoitti:
hanta kirjoitti:Ihme ettei itellä ole tullut mitään vikakoodeja eteen, noh toi oma onkin ihan vakio mopo :cha

Niin kauan,kun et laita dumppia paikalleen niin kaikki on hyvin.

Moottorinohjausta voi vielä buustata,ennen ns. Ongelmia.

Täytyy yrittää selvittää saisko tuohon mappi ongelmaan mitään rotia.
Mihin olette sijottanu dumpin?
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » To Tammikuu 9. 14:00:48 2014

xsx kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:
hanta kirjoitti:Ihme ettei itellä ole tullut mitään vikakoodeja eteen, noh toi oma onkin ihan vakio mopo :cha

Niin kauan,kun et laita dumppia paikalleen niin kaikki on hyvin.

Moottorinohjausta voi vielä buustata,ennen ns. Ongelmia.

Täytyy yrittää selvittää saisko tuohon mappi ongelmaan mitään rotia.
Mihin olette sijottanu dumpin?
Siinähän se kaasuläpän vieressä istuu mukavasti. Alipaineletku tulee sieltä jakopään kautta. siinä on t--haaralla varastettu dumpille. Onkait tuo 5-vuotta yskinyt siinä jo paikallaan. Mulla on vielä sellanen ggr:n valve missä on filtteri samassa.

Edit: Jousi piti kans vaihtaa,mutta on vakio ahtopaineen ohjaus.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja xsx » To Tammikuu 9. 14:04:44 2014

Sen ku siirtää toiselle puolelle niin veikkaan että vika poistuu.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

Hexagon
Viestit: 282
Liittynyt: La Syyskuu 1. 14:28:12 2012

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja Hexagon » La Huhtikuu 5. 17:46:17 2014

Näytti vetarin suojakumissa olevan reikä... Kannattaako vaihtaa pelkkä kumi, kumi ja nivel vai koko vetari? Autolla ajettu 105000km ja vuosimalli -06.

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » La Huhtikuu 5. 19:50:12 2014

Hexagon kirjoitti:Näytti vetarin suojakumissa olevan reikä... Kannattaako vaihtaa pelkkä kumi, kumi ja nivel vai koko vetari? Autolla ajettu 105000km ja vuosimalli -06.
Pelkkä kumi riittää jos ei muita oireita ole vetareissa. Omassa kaikki kumit meni vuoden sisään.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Huhtikuu 5. 20:14:32 2014

Hexagon kirjoitti:Näytti vetarin suojakumissa olevan reikä... Kannattaako vaihtaa pelkkä kumi, kumi ja nivel vai koko vetari? Autolla ajettu 105000km ja vuosimalli -06.
Tilaus tavaraa voortilta. Mulla ois kummatkin sisäkumet varastossa. 168e maksanu wetterillä molemmat yhteensä,mut wetteri onkin kallis.

Ottaa nivel tosi helposti itseensä.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Vastaa Viestiin