Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vastaa Viestiin
RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Helmikuu 2. 3:33:13 2013

xsx kirjoitti:Ootteko laittanu näihi ST dumppeja/bypasseja??

Olen ja en suosittele. Esp alkaa vilkkumaan taulussa talvikelillä. Luulee,että ilmamäärämittarissa vikaa.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Su Maaliskuu 10. 12:32:46 2013

Ei aamulla lähtenyt auto käyntiin, naks naks vaan kuulu ja mittariston viisarit liikku pikkusen, vika koodi:

P2127 - Powertrain Throttle/Pedal Position Sensor/Switch E Circuit Low Input

Näyttöön engine systems fault teksti.
Starttia pyöritti tosi hitaasti oiskohan vaan akku päässyt huonoon kuntoon ja pukkas sitten tuon vikakoodin?
Kuumana pyörittää hyvin eikä vikailmoituksia tule ruutuun eikä ecu:lle.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

AleSrs
Viestit: 845
Liittynyt: Ti Marraskuu 14. 18:28:43 2006
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja AleSrs » Su Maaliskuu 10. 19:51:11 2013

RS2000_mk5 kirjoitti:Ei aamulla lähtenyt auto käyntiin, naks naks vaan kuulu ja mittariston viisarit liikku pikkusen, vika koodi:

P2127 - Powertrain Throttle/Pedal Position Sensor/Switch E Circuit Low Input

Näyttöön engine systems fault teksti.
Starttia pyöritti tosi hitaasti oiskohan vaan akku päässyt huonoon kuntoon ja pukkas sitten tuon vikakoodin?
Kuumana pyörittää hyvin eikä vikailmoituksia tule ruutuun eikä ecu:lle.
Jännite liian alhanen.. akku kaput, tai jostakin syystä tyhjentynyt.
Sierra Cosworth -89
Ford Mondeo STW -01

Ex -Ford Fiesta XR2i -91
Ex -Ford Sierra 2.0 -90
Ex -Ford Mondeo GT -97
Ex -Ford Focus 2.0 -99
Ex -Ford Escort 1.8i -92
Ex -Ford Escort xr3i -86
Ex -Ford Scorpio Ghia -85

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » To Maaliskuu 14. 19:56:27 2013

Tässä nyt,kun on ajellut st:llä uudesta asti yli 5vuotta niin näyttää ainakin kovimmilla pakkasilla oireilevan vänkärinpuolen ovi. Lukko joko jää auki tai varkaudenesto menee päälle.

Muutaman kerran,kun ovea ränkkää edes takaisin niin alkaa toimimaan. Jos jää ovi ns. auki ni palaa kaikki sisävalot ja jalkatilavalot ajonaikanakin,vaikka ovi onkin ns.fyysisesti kiinni.Auton sammuttaminen ja ovien kiinni laittaminen ei onnistu,jos on error..

Kyseessä siis 3-ovinen malli.

Sitten tänä talvena ollut esp system fault lähes jokapäivä taulussa ja muutaman kerran ei ole itse kuittaantunut pois.Täytynyt kaapia kaapista laite,jolla saa vehkeet ryhtiin.

Päivitin jarrut viime kesänä uusiin EBC:n tuotteisiin.Turbo groovet ja keltaiset palat.

ESP ei näköjään tykkää niistä ollenkaan,kun jarrut on kylmät. Käsijarrukin tuntuu kylmänä aivan tolkuttoman löysältä. Mut muuten jarrut toimii aivan normaalisti kovassakin -30 asteen pakkasessa. (kylmänä siis) tai se alkaa herjaan jonkun matkan jälkeen ,kun on lähtenyt ajelemaan.(Haisteleeko jotain lämpötilaeroa sitten?? Silloin,kun oli plus keli ni ei ollut mitään oireita. Kuumana jarrut todella tehokkaat.

Tosin tuo ESP-fault on joskus myös ilmamääräanturi vikana.

ihan perus.. :lol:

Mutta muuten aivan loistava auto. Tosin vakiona tosi tylsähkö,mutta jo pienellä päivityksellä aivan eri ryhdissä oleva moottori.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Sine » To Maaliskuu 14. 20:02:57 2013

Voihan se liittyä noihin jarruihin (arvaus), kun jarrukitka ei ole sitä mitä ESP/ESC ohjelmassa on ”karttojen” mukaan. Jarru ei anna vastetta samalla tavalla kuin alkuperäisillä jarrupaloilla. Vasta oli jossain mediassa juttua, että uusien autojen omistajat ihmettelevät kovasti nykyautojen jarrupalojen kulumista. Voi olla, että 10 tkm jälkeen jarrupalat ovat jo vaihtokunnossa EPS systeemien tehdessä työ talvella ahkerasti

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » To Maaliskuu 14. 20:08:05 2013

Sine kirjoitti:Voihan se liittyä noihin jarruihin (arvaus), kun jarrukitka ei ole sitä mitä ESP/ESC ohjelmassa on ”karttojen” mukaan. Jarru ei anna vastetta samalla tavalla kuin alkuperäisillä jarrupaloilla. Vasta oli jossain mediassa juttua, että uusien autojen omistajat ihmettelevät kovasti nykyautojen jarrupalojen kulumista. Voi olla, että 10 tkm jälkeen jarrupalat ovat jo vaihtokunnossa EPS systeemien tehdessä työ talvella ahkerasti

Se on kyllä totta,sen aivan ajossa huomaa,kun ottaa esp:n pois käytöstä tai tauluun ilmaantuu esp-system fault. Koko alusta ns.vapautuu.

Jos esp tulee tauluun niin abs järjestelmä jää päälle,mutta ajonvakautus häipyy kokonaan.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja hanta » Ma Huhtikuu 8. 23:20:13 2013

Minkäs levysiä renkaita olette Focuksessa pitännet? Suunnitelmissa 8 x 19" vanne ja siihen 225/35 tai 235/35 kumi.

Vakio vannehan on 8 x 18" ja siinä on 225/40 rengas. Jos tolle 19" vanteelle laittaisi 235/35 kumin, sais tolla vähän enemmän kumia vanteen ja tien väliin (verrattuna 225/35). Renkaan halkaisija kasvaisi vakioon nähden 10mm, mutta näin pieni muutos ei taida juuri mihinkään vaikuttaa.

Mutta miltä toi 235/35 kumi näyttää 8 x 19" vanteella?

hoopee
Viestit: 4922
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Huhtikuu 8. 23:35:53 2013

Mulla taitaa s-maxissa olla 8x19 valssit. Edessä 235/35/19 gummit eli mondeoon tarkotettu setti.
Tässä kuva
Takana 245/35/19 niin riittää kantavuus s-maxiin.

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja hanta » Ma Huhtikuu 8. 23:48:03 2013

hoopee kirjoitti:Mulla taitaa s-maxissa olla 8x19 valssit. Edessä 235/35/19 gummit eli mondeoon tarkotettu setti.
Tässä kuva
Takana 245/35/19 niin riittää kantavuus s-maxiin.
Kiitos! Näyttää varsin passelilta jopa toi 245/35/19. Focukseen taidan noi 235/35/19 gummit siis valita.

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ti Huhtikuu 9. 0:06:47 2013

hanta kirjoitti:
hoopee kirjoitti:Mulla taitaa s-maxissa olla 8x19 valssit. Edessä 235/35/19 gummit eli mondeoon tarkotettu setti.
Tässä kuva
Takana 245/35/19 niin riittää kantavuus s-maxiin.
Kiitos! Näyttää varsin passelilta jopa toi 245/35/19. Focukseen taidan noi 235/35/19 gummit siis valita.

Mulla on ollu viis vuotta 9”x19” 235\35 ja sanon,että 18” vetää paremmin ja on miellyttävämpi ajaa.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

hoopee
Viestit: 4922
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ti Huhtikuu 9. 8:56:55 2013

RsTuning kirjoitti:
hanta kirjoitti:
hoopee kirjoitti:Mulla taitaa s-maxissa olla 8x19 valssit. Edessä 235/35/19 gummit eli mondeoon tarkotettu setti.
Tässä kuva
Takana 245/35/19 niin riittää kantavuus s-maxiin.
Kiitos! Näyttää varsin passelilta jopa toi 245/35/19. Focukseen taidan noi 235/35/19 gummit siis valita.
Mulla on ollu viis vuotta 9”x19” 235\35 ja sanon,että 18” vetää paremmin ja on miellyttävämpi ajaa.
Ei tarvi focus 245 leveitä. Ja hintapolitiikan osaltakin 235 tuntunee mukavammalta :lol: Tarjontaa ainakin enemmän. Heikosti tuntu 245/35/19 kumeja olevan varastoissa viime keväänä. Ihme hommaa...
JOS 18" ja 19" mitoiltaan ja painoiltaan samanlaiset niin tuskin vedoissa mitään huomattavaa eroa on.
18" varmasti järkivalinta O:)

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja hanta » Ti Huhtikuu 9. 9:53:49 2013

hoopee kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:
hanta kirjoitti:Kiitos! Näyttää varsin passelilta jopa toi 245/35/19. Focukseen taidan noi 235/35/19 gummit siis valita.
Mulla on ollu viis vuotta 9”x19” 235\35 ja sanon,että 18” vetää paremmin ja on miellyttävämpi ajaa.
Ei tarvi focus 245 leveitä. Ja hintapolitiikan osaltakin 235 tuntunee mukavammalta :lol: Tarjontaa ainakin enemmän. Heikosti tuntu 245/35/19 kumeja olevan varastoissa viime keväänä. Ihme hommaa...
JOS 18" ja 19" mitoiltaan ja painoiltaan samanlaiset niin tuskin vedoissa mitään huomattavaa eroa on.
18" varmasti järkivalinta O:)
Enemmän ajtettavuuteen vaikuttaa varmasti se että mitkä renkaat noilla vanteilla on, jotkut halpis kiinakumit vai ihan oikeat renkaat. Vaikutus vetoihin on just siitä vanteen painosta kiinni.

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ti Huhtikuu 9. 11:56:18 2013

Itse ajanut vain pirellin p zeroilla 2006 vuodesta saakka. Ei ainakaan pitäsisi olla mitään huonoja.

Ainakin omakohtaisesti,kun laittaa vakio 18” alle ja lähtee vetään ni kulkee paljon keveämmin,kuin after market 19”. Tosin onhan ne tuuman leveämmätkin ja vähän raskaammat.

Suosittelen laittamaan 18”
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Huhtikuu 13. 23:14:52 2013

Jännä juttu, kun kevät tulee niin alkaa taas OBD:ssä olevan vikaa jokapäivä. Jos ei Maffia vilkuta ni sitten on joku muu vika. Eilen pamahti tauluun P0017 vikakoodi. No lisäsin nestettä paisuntasäiliöön ni vika katos,kun nollas tilanteenkin. Tosin tuokin vika,voi johtua antureista 2kpl taikka huonosta jäähdytinnesteestä,huonoista johdoista jne..

Onneks,kun on oma lukulaite jolla voi tehdä,vaikka mitä juttuja kuten Customoida softaa jne. Aina, kun käyttäs foordiliikkeessä ni se on satanen.

Kokoajan on dataa liikkeellä autossa ja jos joku on 5sekunttia huonosti ni heti tulee ESP system fault ajotietokoneeseen. Tuolla P0017 vikakoodilla tuli ensin ESP vika ja sitten syttyi moottorinvikavalo keltasella.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Su Toukokuu 5. 20:58:18 2013

Kukaan muu huomannut öljykorkissa keltasta mähmää? Oisko kondenssivesi ja öljy sekottunu vai mitä? Ajo on kyllä lyhyttä ja monesti ei ehdi öljyt lämmetä normilämpöihin.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja xsx » Su Toukokuu 5. 22:30:24 2013

Sitä se on, itellä havaittu samaa.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja xsx » Ma Kesäkuu 10. 18:34:09 2013

Oonki odottanu, koska toi öljyjalalta tuleva huohotin letku kanteet halkee. no pikkusen vinkuu, mut perjantaiks saan päivitetyn letkun. Vanha muovia uusi kumia.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ma Kesäkuu 10. 19:42:39 2013

xsx kirjoitti:Oonki odottanu, koska toi öljyjalalta tuleva huohotin letku kanteet halkee. no pikkusen vinkuu, mut perjantaiks saan päivitetyn letkun. Vanha muovia uusi kumia.
Se on ns. Tyyppivika näissä moottoreissa. Englannista on saanut jo monta vuotta tuota ns.korjaus-sarjaa kokojalalla ja kumiletkulla. Suomessakin ovat huomanneet vian fordilla.

Kaveria näin paikallisella grillillä ni se oli ajanut 211tkm ilman tulpan vaihtoa. Oli tyhjäkäynnillä toiminut moitteettomasti ,mutta vedossa oli rötänny. 1 ja 2 tulpat sökönä. Melko kauan ajanut vaihtamatta.

Kaveri myös vaihtanu reilun 100tkm kohdalla kummatkin vetarit. On vielä ihan vakiopeli,mutta siinä on vakio iskarit ja Eibachin jouset. Voi olla,että madalluksella on suurin syy vikaan,eikä voimalla.

Vetoakselithan kääntyy melkolailla madalluksen jälkeen ja varsinkin,jos laittaa coil overin niin ekana kesänä vetoakseleista kuuluu ääntä.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ma Kesäkuu 10. 22:31:36 2013

RsTuning kirjoitti:
xsx kirjoitti:Oonki odottanu, koska toi öljyjalalta tuleva huohotin letku kanteet halkee. no pikkusen vinkuu, mut perjantaiks saan päivitetyn letkun. Vanha muovia uusi kumia.
Se on ns. Tyyppivika näissä moottoreissa. Englannista on saanut jo monta vuotta tuota ns.korjaus-sarjaa kokojalalla ja kumiletkulla. Suomessakin ovat huomanneet vian fordilla.

Kaveria näin paikallisella grillillä ni se oli ajanut 211tkm ilman tulpan vaihtoa. Oli tyhjäkäynnillä toiminut moitteettomasti ,mutta vedossa oli rötänny. 1 ja 2 tulpat sökönä. Melko kauan ajanut vaihtamatta.

Kaveri myös vaihtanu reilun 100tkm kohdalla kummatkin vetarit. On vielä ihan vakiopeli,mutta siinä on vakio iskarit ja Eibachin jouset. Voi olla,että madalluksella on suurin syy vikaan,eikä voimalla.

Vetoakselithan kääntyy melkolailla madalluksen jälkeen ja varsinkin,jos laittaa coil overin niin ekana kesänä vetoakseleista kuuluu ääntä.
Oisko laittaa kuvaa tuosta letkusta, vois omasta kanssa tarkistaa? Madallus mun autossa aiheutti sen että kaikki vetarin suojakumit paskana peräjälkeen, onneks vetarit on vielä hyvässä kunnossa. Nyt Koni FSD:t ja vakiojouset, ai että ajot maistuu :D
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ti Kesäkuu 11. 2:23:17 2013

RS2000_mk5 kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:
xsx kirjoitti:Oonki odottanu, koska toi öljyjalalta tuleva huohotin letku kanteet halkee. no pikkusen vinkuu, mut perjantaiks saan päivitetyn letkun. Vanha muovia uusi kumia.
Se on ns. Tyyppivika näissä moottoreissa. Englannista on saanut jo monta vuotta tuota ns.korjaus-sarjaa kokojalalla ja kumiletkulla. Suomessakin ovat huomanneet vian fordilla.

Kaveria näin paikallisella grillillä ni se oli ajanut 211tkm ilman tulpan vaihtoa. Oli tyhjäkäynnillä toiminut moitteettomasti ,mutta vedossa oli rötänny. 1 ja 2 tulpat sökönä. Melko kauan ajanut vaihtamatta.

Kaveri myös vaihtanu reilun 100tkm kohdalla kummatkin vetarit. On vielä ihan vakiopeli,mutta siinä on vakio iskarit ja Eibachin jouset. Voi olla,että madalluksella on suurin syy vikaan,eikä voimalla.

Vetoakselithan kääntyy melkolailla madalluksen jälkeen ja varsinkin,jos laittaa coil overin niin ekana kesänä vetoakseleista kuuluu ääntä.
Oisko laittaa kuvaa tuosta letkusta, vois omasta kanssa tarkistaa? Madallus mun autossa aiheutti sen että kaikki vetarin suojakumit paskana peräjälkeen, onneks vetarit on vielä hyvässä kunnossa. Nyt Koni FSD:t ja vakiojouset, ai että ajot maistuu :D
Aito ja alkuperäinen on kova muovia ja toinen on sellanen pehmeä kumiletku.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Tuksu
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
Paikkakunta: Lahti

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Tuksu » La Heinäkuu 6. 14:42:16 2013

Pumaspeediltä näyttäisi saavan nyt tuollaisia vetareita:

http://www.pumaspeed.co.uk/product-Ford ... _16012.jsp

Vaihtoehtojakin näyttäisi olevan madalletuille autoille sekä sitten lightweight versiona.

Omaan autoon vaihdeltiin muutama viikko sitten hammastangon sisäpäät ja raidetangon päät + kulmien säätö. Korjaamolla sanoivat, että vähän olisi välystä itse hammastangossakin. Hinta marmoritiskillä noin 800e.

Leimakin tuli ilman huomautuksia, ei sanonut muusta kuin, että apparin puolen iskarin kääntölaakerissa oli hieman takertelua jälleen ja etutukivarsien taaimmaisissa puslissa alkavaa repeytymää.. Vuosi sitten alustan vaihdon yhteydessä silloin uusin kääntölaakerit. Mikä lie sitten niitä syö, vähän narinaa kyllä kuulunutkin kun paikallaan kääntää pyöriä. Onneksi ne laakerit ei kalliita ole, mutta tympeetä alkaa jumppaa taas tolppaa irti.
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites

ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » La Heinäkuu 6. 16:01:07 2013

Tuksu kirjoitti:Pumaspeediltä näyttäisi saavan nyt tuollaisia vetareita:

http://www.pumaspeed.co.uk/product-Ford ... _16012.jsp

Vaihtoehtojakin näyttäisi olevan madalletuille autoille sekä sitten lightweight versiona.

Omaan autoon vaihdeltiin muutama viikko sitten hammastangon sisäpäät ja raidetangon päät + kulmien säätö. Korjaamolla sanoivat, että vähän olisi välystä itse hammastangossakin. Hinta marmoritiskillä noin 800e.

Leimakin tuli ilman huomautuksia, ei sanonut muusta kuin, että apparin puolen iskarin kääntölaakerissa oli hieman takertelua jälleen ja etutukivarsien taaimmaisissa puslissa alkavaa repeytymää.. Vuosi sitten alustan vaihdon yhteydessä silloin uusin kääntölaakerit. Mikä lie sitten niitä syö, vähän narinaa kyllä kuulunutkin kun paikallaan kääntää pyöriä. Onneksi ne laakerit ei kalliita ole, mutta tympeetä alkaa jumppaa taas tolppaa irti.

Alkaa tuleen hintoihin tää tehokkaan etuvetosen auton pitäminen... kovasti pohtinut itse auton vaihtoa. Kesäpelinä tuo Mustang niin sillä sais sitten päästellä vähän reilummin kun vielä vetää oikeasta päästäkin. :)
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Heinäkuu 6. 18:16:21 2013

Tuksu kirjoitti:Pumaspeediltä näyttäisi saavan nyt tuollaisia vetareita:

http://www.pumaspeed.co.uk/product-Ford ... _16012.jsp

Vaihtoehtojakin näyttäisi olevan madalletuille autoille sekä sitten lightweight versiona.

Omaan autoon vaihdeltiin muutama viikko sitten hammastangon sisäpäät ja raidetangon päät + kulmien säätö. Korjaamolla sanoivat, että vähän olisi välystä itse hammastangossakin. Hinta marmoritiskillä noin 800e.

Leimakin tuli ilman huomautuksia, ei sanonut muusta kuin, että apparin puolen iskarin kääntölaakerissa oli hieman takertelua jälleen ja etutukivarsien taaimmaisissa puslissa alkavaa repeytymää.. Vuosi sitten alustan vaihdon yhteydessä silloin uusin kääntölaakerit. Mikä lie sitten niitä syö, vähän narinaa kyllä kuulunutkin kun paikallaan kääntää pyöriä. Onneksi ne laakerit ei kalliita ole, mutta tympeetä alkaa jumppaa taas tolppaa irti.
n.1100e suomeen rahdattuna noi 8mm pitemmät. Suomessa maksaa vakiot 1300e-1600e . Eipä tartte paljo miettiä mistä tilata.

Ihme,ettei KW v3 syö laakereita ollenkaan..
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » La Heinäkuu 6. 19:33:26 2013

RsTuning kirjoitti:
Tuksu kirjoitti:Pumaspeediltä näyttäisi saavan nyt tuollaisia vetareita:

http://www.pumaspeed.co.uk/product-Ford ... _16012.jsp

Vaihtoehtojakin näyttäisi olevan madalletuille autoille sekä sitten lightweight versiona.

Omaan autoon vaihdeltiin muutama viikko sitten hammastangon sisäpäät ja raidetangon päät + kulmien säätö. Korjaamolla sanoivat, että vähän olisi välystä itse hammastangossakin. Hinta marmoritiskillä noin 800e.

Leimakin tuli ilman huomautuksia, ei sanonut muusta kuin, että apparin puolen iskarin kääntölaakerissa oli hieman takertelua jälleen ja etutukivarsien taaimmaisissa puslissa alkavaa repeytymää.. Vuosi sitten alustan vaihdon yhteydessä silloin uusin kääntölaakerit. Mikä lie sitten niitä syö, vähän narinaa kyllä kuulunutkin kun paikallaan kääntää pyöriä. Onneksi ne laakerit ei kalliita ole, mutta tympeetä alkaa jumppaa taas tolppaa irti.
n.1100e suomeen rahdattuna noi 8mm pitemmät. Suomessa maksaa vakiot 1300e-1600e . Eipä tartte paljo miettiä mistä tilata.

Ihme,ettei KW v3 syö laakereita ollenkaan..

Eikös KW:ssa ole omat laakerit? Ainakin Eibacheissa oli ihan oma eikä Fordin.
Oliko Tuksun tolpissa Fordin vakiolaakeri?
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

Tuksu
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
Paikkakunta: Lahti

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Tuksu » La Heinäkuu 6. 19:44:41 2013

Juu tossa eibach/bilstein b12 pro setissä käytetään fordin orkkislaakeria.

Edit: Tai SKF:n tuotantoahan se vakio laakeri on
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites

ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Heinäkuu 6. 22:31:54 2013

Tuksu kirjoitti:Juu tossa eibach/bilstein b12 pro setissä käytetään fordin orkkislaakeria.

Edit: Tai SKF:n tuotantoahan se vakio laakeri on
Fordin omat laakerit on mulla paikallaan ollut jo yli 40tkm..
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Pe Lokakuu 11. 19:43:57 2013

Kyykähti tiistai aamuna focus ensimmäisen kerran kotipihaan. 6-vuotta meni,ettei lähtenyt avaimesta käyntiin.

Tiistai-iltana tein sitten 3h töitä,että sain sen käyntiin uudestaan. Onneksi oli ahtopaineen(ilmatunnistin) anturi hyllyssä (siis omassa hyllyssä ei wetterillä) ja samalla kävin ostamassa uuden akun (isomman 85ah) vakiona Kuusvitonen. Piti vielä softa laittaa uusiksi,kun meni käynnistyksen estokin päälle,kun akusta loppui virta. OBD lukija näytti suoraan vian niin ei siinä mitään. Samalla tuli vaihdettua paristo myös kaukosäätimeen.

Yhden vian korjaa niin toinen tuli. Ovet ei nimittäin pysy kiinni sähköisesti. Toimii kyllä välillä,että ovet saa lukkoon napista,mutta tekee myös sitä et 5sec, kun ovet sulkee niin ne heti avautuu uudelleen. En tiedä oisko sitten vänkärin ovessa mikrokytkimessä jotain vikaa,kun talvella teki sitä,ettei se auennut ollenkaan kovilla pakkasilla. Meni ns. Varas tilaan.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ma Lokakuu 21. 11:19:24 2013

Onko kukaan vaihtanut ST:hen vielä jakohihnaa? Tuli vaan uutisissa vastaan:

http://www.iltalehti.fi/autot/2013102117629000_au.shtml

Tuossakun on 200tkm / 10v vaihtoväli niin kannattasko tuo vaihdattaa hyvissä ajoin ja miten kallis operaatio on kyseessä?
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ma Lokakuu 21. 11:40:43 2013

RS2000_mk5 kirjoitti:Onko kukaan vaihtanut ST:hen vielä jakohihnaa? Tuli vaan uutisissa vastaan:

http://www.iltalehti.fi/autot/2013102117629000_au.shtml

Tuossakun on 200tkm / 10v vaihtoväli niin kannattasko tuo vaihdattaa hyvissä ajoin ja miten kallis operaatio on kyseessä?

On tuo pari kertaa tullut vaihdettua. Tosiaankaan ei kannate sinne 200tkm odottaa. Volvoissa mennyt poikki näitä jo ennen 160tkm..
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

hoopee
Viestit: 4922
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Lokakuu 21. 13:06:02 2013

RsTuning kirjoitti:
RS2000_mk5 kirjoitti:Onko kukaan vaihtanut ST:hen vielä jakohihnaa? Tuli vaan uutisissa vastaan:

http://www.iltalehti.fi/autot/2013102117629000_au.shtml

Tuossakun on 200tkm / 10v vaihtoväli niin kannattasko tuo vaihdattaa hyvissä ajoin ja miten kallis operaatio on kyseessä?
On tuo pari kertaa tullut vaihdettua. Tosiaankaan ei kannate sinne 200tkm odottaa. Volvoissa mennyt poikki näitä jo ennen 160tkm..
Niin ja volvossahan remmin vaihtoväli on vain 100tkm samassa koneessa :wink:
S-maxiin vaihdatin 170tkm kohdalla muistaakseni. Vesipumppu luonnollisesti samalla. Ei asentajat ainakaan sanoneet, että ois mitään epämäärästä ollu remmissä.

Ja sen verran olen tietoinen tuosta lehtijutusta, että kun kesällä analysoimme tätä jakohihnakotelosta löytyvää moskaa niin kromia ei ole löytynyt. Ja jos olisi OKTO-tuotteista peräisin niin sitä pitäisi sieltä löytyä.
Raahessa ei OKTO-tuotteita edes ole.
Kesällä tutkittiin työkaverein 2.0tdi octavian jakopään osia. Miten on mahdollista että metalliset hammaspyörät on kulunut usean millin verran kuopalle kun se pyörittää "kuminauhaa"? Taitaa olla jakopään käyttöpyörät melko paskaa tavaraa...
melkein 500tkm ajettu opel corsa diesel. Ajettu vain Kuusamo-Oulu-Kemi-Rovaniemi akselilla ei käytyt mielessäkään että kyseiset pyörät olisi pitänyt jakopääremontissa vaihtaa.

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ma Lokakuu 21. 15:03:30 2013

hoopee kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:
RS2000_mk5 kirjoitti:Onko kukaan vaihtanut ST:hen vielä jakohihnaa? Tuli vaan uutisissa vastaan:

http://www.iltalehti.fi/autot/2013102117629000_au.shtml

Tuossakun on 200tkm / 10v vaihtoväli niin kannattasko tuo vaihdattaa hyvissä ajoin ja miten kallis operaatio on kyseessä?
On tuo pari kertaa tullut vaihdettua. Tosiaankaan ei kannate sinne 200tkm odottaa. Volvoissa mennyt poikki näitä jo ennen 160tkm..
Niin ja volvossahan remmin vaihtoväli on vain 100tkm samassa koneessa :wink:
S-maxiin vaihdatin 170tkm kohdalla muistaakseni. Vesipumppu luonnollisesti samalla. Ei asentajat ainakaan sanoneet, että ois mitään epämäärästä ollu remmissä.

Ja sen verran olen tietoinen tuosta lehtijutusta, että kun kesällä analysoimme tätä jakohihnakotelosta löytyvää moskaa niin kromia ei ole löytynyt. Ja jos olisi OKTO-tuotteista peräisin niin sitä pitäisi sieltä löytyä.
Raahessa ei OKTO-tuotteita edes ole.
Kesällä tutkittiin työkaverein 2.0tdi octavian jakopään osia. Miten on mahdollista että metalliset hammaspyörät on kulunut usean millin verran kuopalle kun se pyörittää "kuminauhaa"? Taitaa olla jakopään käyttöpyörät melko paskaa tavaraa...
melkein 500tkm ajettu opel corsa diesel. Ajettu vain Kuusamo-Oulu-Kemi-Rovaniemi akselilla ei käytyt mielessäkään että kyseiset pyörät olisi pitänyt jakopääremontissa vaihtaa.
Pitikin kirjoittaa,että 60tkm paikkeilla,kun koulussa puhelimella kirjottelin ni näytti tulevan ykkönen eteen.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

focst
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 17:22:16 2007
Paikkakunta: Oulu

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja focst » Ma Lokakuu 21. 21:09:41 2013

Mulle vaihdoin hihnan 80tkm kohdalla pyörät oli uutta vastaavat tosin uivat öljyssä huonojen stefojen takia...taas vuotais öljyä jostain jakopää kuiva mutta jakopään puoli moottorin takaa ihan märkänä..
Mondeo 1.6 ecoboost 2014

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ma Lokakuu 21. 22:18:57 2013

RsTuning kirjoitti: Pitikin kirjoittaa,että 60tkm paikkeilla,kun koulussa puhelimella kirjottelin ni näytti tulevan ykkönen eteen.
oho... onko ne noin huonoja... :?:

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ma Lokakuu 21. 22:48:17 2013

focst kirjoitti:Mulle vaihdoin hihnan 80tkm kohdalla pyörät oli uutta vastaavat tosin uivat öljyssä huonojen stefojen takia...taas vuotais öljyä jostain jakopää kuiva mutta jakopään puoli moottorin takaa ihan märkänä..

Joskus kerroinkin vuosia sitten,että on öljyn määrästä pirun tarkka tuo moottoriyksilö. Varmasti sen myös tiesit asentajana.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ma Lokakuu 21. 22:50:19 2013

Sierra XR kirjoitti:
RsTuning kirjoitti: Pitikin kirjoittaa,että 60tkm paikkeilla,kun koulussa puhelimella kirjottelin ni näytti tulevan ykkönen eteen.
oho... onko ne noin huonoja... :?:
Niin ne on niitä yksilöitä ja toisilla ajetaan enempi. Muutamaan 120tkm ajettuun remmipoikki focukseen oon törmänny internetin ihmeellisessä maailmassa.

Sitten kaveri tuossa ajeli 200tkm ennenkö vaihto hihnan. Jokainen tietenkin tyylillään vai pitäskö sanoa riskillä...
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

puuhapete
Viestit: 4902
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ma Lokakuu 21. 22:56:40 2013

RsTuning kirjoitti:
Sierra XR kirjoitti:
RsTuning kirjoitti: Pitikin kirjoittaa,että 60tkm paikkeilla,kun koulussa puhelimella kirjottelin ni näytti tulevan ykkönen eteen.
oho... onko ne noin huonoja... :?:
Niin ne on niitä yksilöitä ja toisilla ajetaan enempi. Muutamaan 120tkm ajettuun remmipoikki focukseen oon törmänny internetin ihmeellisessä maailmassa.

Sitten kaveri tuossa ajeli 200tkm ennenkö vaihto hihnan. Jokainen tietenkin tyylillään vai pitäskö sanoa riskillä...
Onko Fordilta tullut hihnan vaihtovälin korjausta sitten jos näin on käynyt useammallekkin.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ti Lokakuu 22. 8:02:23 2013

Juuri sain postia Oulusta Ford huollosta että suositeltava vaihtoväli tuon moottorin remmille 120-130tkm tai 10 vuotta. Tuo 200tkm on lähinnä keskieuroopan olosuhteisiin.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

Tuksu
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
Paikkakunta: Lahti

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Tuksu » Ti Lokakuu 22. 10:58:33 2013

Jaahas tässähän ollaan sitten jo remmin kanssa 20 - 30 tkm suositusten yli :D kai se on pistettävä remmin vaihtoaikaa tilaukseen . Nimim. 152 tkm mittarissa.
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites

ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20

focst
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 17:22:16 2007
Paikkakunta: Oulu

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja focst » Ti Lokakuu 22. 15:14:35 2013

RsTuning kirjoitti:
focst kirjoitti:Mulle vaihdoin hihnan 80tkm kohdalla pyörät oli uutta vastaavat tosin uivat öljyssä huonojen stefojen takia...taas vuotais öljyä jostain jakopää kuiva mutta jakopään puoli moottorin takaa ihan märkänä..

Joskus kerroinkin vuosia sitten,että on öljyn määrästä pirun tarkka tuo moottoriyksilö. Varmasti sen myös tiesit asentajana.
Joo fordin suositus 6.4l ja volvo 5.8l oon käyttäny volvon ohjetta..
Mondeo 1.6 ecoboost 2014

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ti Lokakuu 22. 19:34:33 2013

RS2000_mk5 kirjoitti:Juuri sain postia Oulusta Ford huollosta että suositeltava vaihtoväli tuon moottorin remmille 120-130tkm tai 10 vuotta. Tuo 200tkm on lähinnä keskieuroopan olosuhteisiin.
ja Volvolla ollut 2.5T-koneissa vuodesta 2007 10vuotta/180tkm,muutettu myöhemmin 5vuotta/180tkm.

kyselin tänään ihan mielenkiinnosta parista Volvo-huollosta ja parilta monimerkkikorjaamolta kun puheissa olin että onko noita Volvoissa tosiaan hajonnut 60tkm:ssä niin eipä noilla ainakaan ollut tullut vastaan semmosia eikä ylipäätänsä ollenkaan hajonneita ellei apulaitehihnan kiristin/ohjainrulla ole hajonnut ja siinä tapauksessa päässyt ylimääräinen hihna jakopäähän ja sekin lähinnä dieseleissä eli ei kosketa tätä asiaa.

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ke Lokakuu 23. 12:09:42 2013

focst kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:
focst kirjoitti:Mulle vaihdoin hihnan 80tkm kohdalla pyörät oli uutta vastaavat tosin uivat öljyssä huonojen stefojen takia...taas vuotais öljyä jostain jakopää kuiva mutta jakopään puoli moottorin takaa ihan märkänä..

Joskus kerroinkin vuosia sitten,että on öljyn määrästä pirun tarkka tuo moottoriyksilö. Varmasti sen myös tiesit asentajana.
Joo fordin suositus 6.4l ja volvo 5.8l oon käyttäny volvon ohjetta..
Mistähän tuo n.puolen litran ero tulee? Onko volvossa pumppu erilainen vai öljypohjassa ero etuveto mallissa?

Tässä meri-lapin alueella oon kuullut toyotan asentajilta ja scanialta esimerksi,että apuhihnakin on ruskea päälypuolelta. Osasyynä kromin ajo plus suolaus ja keli olosuhteet meri lähellä. Tällä alueella ovat monia eri suolaustapoja kokeilleet. Pätee myös jakohihnoihin,että niitä menee enempi.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

focst
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 17:22:16 2007
Paikkakunta: Oulu

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja focst » Ti Marraskuu 26. 20:40:40 2013

Nyt on taas öljyvuoto tilkitty ei ollu stefa oli mäntien jäähdytys venttili/pultti löystyny lähti melkein sormin irti.. No samalla kun oli jakopää auki ni vaihdettiin öljypumpun tiivisteet ja kampiakselin stefa ja vaihteeksi uus jakohihna ja pyörät.. 108tkm ajettu ja nyt jo kahdesti hihna rojut vaihdettu jospa se nyt menis edes sen 5vuotta...
Mondeo 1.6 ecoboost 2014

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ti Joulukuu 3. 19:31:52 2013

Voin kertoa,että kun vaihtoi 24mm säädettävän takavakaajan focukseen ja heavy duty koiranluut myös taakse niin auto jämäköityi hulluna.

Nyt menee hienosti eteenpäin. Ei ole sellainen lulla,kuin vakiona.

Edessä vielä vakio kamppeet. Hyllyssä on parempaa heavy duty kamaa,kun vakiot porsii. Puslaa,vakaajaa,koiranluuta....

Paras upgrade 6-vuoden aikana omaan autoon tämä takapään remontointi. Olisi pitänyt laittaa jo aikapäiviä sitten.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

focst
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 17:22:16 2007
Paikkakunta: Oulu

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja focst » Ti Joulukuu 3. 19:55:04 2013

RsTuning kirjoitti:Voin kertoa,että kun vaihtoi 24mm säädettävän takavakaajan focukseen ja heavy duty koiranluut myös taakse niin auto jämäköityi hulluna.

Nyt menee hienosti eteenpäin. Ei ole sellainen lulla,kuin vakiona.

Edessä vielä vakio kamppeet. Hyllyssä on parempaa heavy duty kamaa,kun vakiot porsii. Puslaa,vakaajaa,koiranluuta....

Paras upgrade 6-vuoden aikana omaan autoon tämä takapään remontointi. Olisi pitänyt laittaa jo aikapäiviä sitten.
Mulle pitäs kans alkaa laittamaan puslia alustaan uusiksi näyttää olevan edestä ja takaa melko heikossa kunnossa...mistä tilasit puslat omaan..
Mondeo 1.6 ecoboost 2014

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ti Joulukuu 3. 20:23:26 2013

focst kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:Voin kertoa,että kun vaihtoi 24mm säädettävän takavakaajan focukseen ja heavy duty koiranluut myös taakse niin auto jämäköityi hulluna.

Nyt menee hienosti eteenpäin. Ei ole sellainen lulla,kuin vakiona.

Edessä vielä vakio kamppeet. Hyllyssä on parempaa heavy duty kamaa,kun vakiot porsii. Puslaa,vakaajaa,koiranluuta....

Paras upgrade 6-vuoden aikana omaan autoon tämä takapään remontointi. Olisi pitänyt laittaa jo aikapäiviä sitten.
Mulle pitäs kans alkaa laittamaan puslia alustaan uusiksi näyttää olevan edestä ja takaa melko heikossa kunnossa...mistä tilasit puslat omaan..
Hoopeelta ja se just kerto,että ei saa enään sieltä kautta mitä mulla on. Valitettavasti :roll:
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

hoopee
Viestit: 4922
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ti Joulukuu 3. 20:24:36 2013

RsTuning kirjoitti:Hoopeelta ja se just kerto,että ei saa enään sieltä kautta mitä mulla on. Valitettavasti :roll:
Eiköhän noitakin romuja jotain kautta saa.

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ti Joulukuu 3. 20:26:11 2013

hoopee kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:Hoopeelta ja se just kerto,että ei saa enään sieltä kautta mitä mulla on. Valitettavasti :roll:
Eiköhän noitakin romuja jotain kautta saa.

vielä tarvitsen sen yhden puslan. Hienoa,jos vielä jostain saat hommattua sen niin ois saman firman tuotteita kaikki. :wink:
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

focst
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 17:22:16 2007
Paikkakunta: Oulu

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja focst » Ti Joulukuu 3. 20:30:15 2013

Koitappa hoopee selvitellä mistä niitä sais sopivasti.. joutuu muuten tyytymään alkuperäsiin oli pumaspeedin hinnat melkoset.. :D
Mondeo 1.6 ecoboost 2014

hoopee
Viestit: 4922
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Joulukuu 4. 7:24:00 2013

RsTuning kirjoitti:
hoopee kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:Hoopeelta ja se just kerto,että ei saa enään sieltä kautta mitä mulla on. Valitettavasti :roll:
Eiköhän noitakin romuja jotain kautta saa.
vielä tarvitsen sen yhden puslan. Hienoa,jos vielä jostain saat hommattua sen niin ois saman firman tuotteita kaikki. :wink:
Powerflexit ainakin järjestyy.
focst kirjoitti:Koitappa hoopee selvitellä mistä niitä sais sopivasti.. joutuu muuten tyytymään alkuperäsiin oli pumaspeedin hinnat melkoset.. :D
Eipä nuo arjalaiset osat kovin edullisia olleet :lol:

grinduster
CRSC jäsen 2015
Viestit: 476
Liittynyt: To Syyskuu 2. 12:17:08 2004
Paikkakunta: Jämsä/Kangasala

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja grinduster » Su Joulukuu 15. 1:02:12 2013


Vastaa Viestiin