xsx kirjoitti:Ootteko laittanu näihi ST dumppeja/bypasseja??
Olen ja en suosittele. Esp alkaa vilkkumaan taulussa talvikelillä. Luulee,että ilmamäärämittarissa vikaa.
Valvoja: CRSC Hallitus
xsx kirjoitti:Ootteko laittanu näihi ST dumppeja/bypasseja??
Jännite liian alhanen.. akku kaput, tai jostakin syystä tyhjentynyt.RS2000_mk5 kirjoitti:Ei aamulla lähtenyt auto käyntiin, naks naks vaan kuulu ja mittariston viisarit liikku pikkusen, vika koodi:
P2127 - Powertrain Throttle/Pedal Position Sensor/Switch E Circuit Low Input
Näyttöön engine systems fault teksti.
Starttia pyöritti tosi hitaasti oiskohan vaan akku päässyt huonoon kuntoon ja pukkas sitten tuon vikakoodin?
Kuumana pyörittää hyvin eikä vikailmoituksia tule ruutuun eikä ecu:lle.
Sine kirjoitti:Voihan se liittyä noihin jarruihin (arvaus), kun jarrukitka ei ole sitä mitä ESP/ESC ohjelmassa on ”karttojen” mukaan. Jarru ei anna vastetta samalla tavalla kuin alkuperäisillä jarrupaloilla. Vasta oli jossain mediassa juttua, että uusien autojen omistajat ihmettelevät kovasti nykyautojen jarrupalojen kulumista. Voi olla, että 10 tkm jälkeen jarrupalat ovat jo vaihtokunnossa EPS systeemien tehdessä työ talvella ahkerasti
Kiitos! Näyttää varsin passelilta jopa toi 245/35/19. Focukseen taidan noi 235/35/19 gummit siis valita.hoopee kirjoitti:Mulla taitaa s-maxissa olla 8x19 valssit. Edessä 235/35/19 gummit eli mondeoon tarkotettu setti.
Tässä kuva
Takana 245/35/19 niin riittää kantavuus s-maxiin.
hanta kirjoitti:Kiitos! Näyttää varsin passelilta jopa toi 245/35/19. Focukseen taidan noi 235/35/19 gummit siis valita.hoopee kirjoitti:Mulla taitaa s-maxissa olla 8x19 valssit. Edessä 235/35/19 gummit eli mondeoon tarkotettu setti.
Tässä kuva
Takana 245/35/19 niin riittää kantavuus s-maxiin.
Ei tarvi focus 245 leveitä. Ja hintapolitiikan osaltakin 235 tuntunee mukavammalta Tarjontaa ainakin enemmän. Heikosti tuntu 245/35/19 kumeja olevan varastoissa viime keväänä. Ihme hommaa...RsTuning kirjoitti:Mulla on ollu viis vuotta 9”x19” 235\35 ja sanon,että 18” vetää paremmin ja on miellyttävämpi ajaa.hanta kirjoitti:Kiitos! Näyttää varsin passelilta jopa toi 245/35/19. Focukseen taidan noi 235/35/19 gummit siis valita.hoopee kirjoitti:Mulla taitaa s-maxissa olla 8x19 valssit. Edessä 235/35/19 gummit eli mondeoon tarkotettu setti.
Tässä kuva
Takana 245/35/19 niin riittää kantavuus s-maxiin.
Enemmän ajtettavuuteen vaikuttaa varmasti se että mitkä renkaat noilla vanteilla on, jotkut halpis kiinakumit vai ihan oikeat renkaat. Vaikutus vetoihin on just siitä vanteen painosta kiinni.hoopee kirjoitti:Ei tarvi focus 245 leveitä. Ja hintapolitiikan osaltakin 235 tuntunee mukavammalta Tarjontaa ainakin enemmän. Heikosti tuntu 245/35/19 kumeja olevan varastoissa viime keväänä. Ihme hommaa...RsTuning kirjoitti:Mulla on ollu viis vuotta 9”x19” 235\35 ja sanon,että 18” vetää paremmin ja on miellyttävämpi ajaa.hanta kirjoitti:Kiitos! Näyttää varsin passelilta jopa toi 245/35/19. Focukseen taidan noi 235/35/19 gummit siis valita.
JOS 18" ja 19" mitoiltaan ja painoiltaan samanlaiset niin tuskin vedoissa mitään huomattavaa eroa on.
18" varmasti järkivalinta
Se on ns. Tyyppivika näissä moottoreissa. Englannista on saanut jo monta vuotta tuota ns.korjaus-sarjaa kokojalalla ja kumiletkulla. Suomessakin ovat huomanneet vian fordilla.xsx kirjoitti:Oonki odottanu, koska toi öljyjalalta tuleva huohotin letku kanteet halkee. no pikkusen vinkuu, mut perjantaiks saan päivitetyn letkun. Vanha muovia uusi kumia.
Oisko laittaa kuvaa tuosta letkusta, vois omasta kanssa tarkistaa? Madallus mun autossa aiheutti sen että kaikki vetarin suojakumit paskana peräjälkeen, onneks vetarit on vielä hyvässä kunnossa. Nyt Koni FSD:t ja vakiojouset, ai että ajot maistuuRsTuning kirjoitti:Se on ns. Tyyppivika näissä moottoreissa. Englannista on saanut jo monta vuotta tuota ns.korjaus-sarjaa kokojalalla ja kumiletkulla. Suomessakin ovat huomanneet vian fordilla.xsx kirjoitti:Oonki odottanu, koska toi öljyjalalta tuleva huohotin letku kanteet halkee. no pikkusen vinkuu, mut perjantaiks saan päivitetyn letkun. Vanha muovia uusi kumia.
Kaveria näin paikallisella grillillä ni se oli ajanut 211tkm ilman tulpan vaihtoa. Oli tyhjäkäynnillä toiminut moitteettomasti ,mutta vedossa oli rötänny. 1 ja 2 tulpat sökönä. Melko kauan ajanut vaihtamatta.
Kaveri myös vaihtanu reilun 100tkm kohdalla kummatkin vetarit. On vielä ihan vakiopeli,mutta siinä on vakio iskarit ja Eibachin jouset. Voi olla,että madalluksella on suurin syy vikaan,eikä voimalla.
Vetoakselithan kääntyy melkolailla madalluksen jälkeen ja varsinkin,jos laittaa coil overin niin ekana kesänä vetoakseleista kuuluu ääntä.
Aito ja alkuperäinen on kova muovia ja toinen on sellanen pehmeä kumiletku.RS2000_mk5 kirjoitti:Oisko laittaa kuvaa tuosta letkusta, vois omasta kanssa tarkistaa? Madallus mun autossa aiheutti sen että kaikki vetarin suojakumit paskana peräjälkeen, onneks vetarit on vielä hyvässä kunnossa. Nyt Koni FSD:t ja vakiojouset, ai että ajot maistuuRsTuning kirjoitti:Se on ns. Tyyppivika näissä moottoreissa. Englannista on saanut jo monta vuotta tuota ns.korjaus-sarjaa kokojalalla ja kumiletkulla. Suomessakin ovat huomanneet vian fordilla.xsx kirjoitti:Oonki odottanu, koska toi öljyjalalta tuleva huohotin letku kanteet halkee. no pikkusen vinkuu, mut perjantaiks saan päivitetyn letkun. Vanha muovia uusi kumia.
Kaveria näin paikallisella grillillä ni se oli ajanut 211tkm ilman tulpan vaihtoa. Oli tyhjäkäynnillä toiminut moitteettomasti ,mutta vedossa oli rötänny. 1 ja 2 tulpat sökönä. Melko kauan ajanut vaihtamatta.
Kaveri myös vaihtanu reilun 100tkm kohdalla kummatkin vetarit. On vielä ihan vakiopeli,mutta siinä on vakio iskarit ja Eibachin jouset. Voi olla,että madalluksella on suurin syy vikaan,eikä voimalla.
Vetoakselithan kääntyy melkolailla madalluksen jälkeen ja varsinkin,jos laittaa coil overin niin ekana kesänä vetoakseleista kuuluu ääntä.
Tuksu kirjoitti:Pumaspeediltä näyttäisi saavan nyt tuollaisia vetareita:
http://www.pumaspeed.co.uk/product-Ford ... _16012.jsp
Vaihtoehtojakin näyttäisi olevan madalletuille autoille sekä sitten lightweight versiona.
Omaan autoon vaihdeltiin muutama viikko sitten hammastangon sisäpäät ja raidetangon päät + kulmien säätö. Korjaamolla sanoivat, että vähän olisi välystä itse hammastangossakin. Hinta marmoritiskillä noin 800e.
Leimakin tuli ilman huomautuksia, ei sanonut muusta kuin, että apparin puolen iskarin kääntölaakerissa oli hieman takertelua jälleen ja etutukivarsien taaimmaisissa puslissa alkavaa repeytymää.. Vuosi sitten alustan vaihdon yhteydessä silloin uusin kääntölaakerit. Mikä lie sitten niitä syö, vähän narinaa kyllä kuulunutkin kun paikallaan kääntää pyöriä. Onneksi ne laakerit ei kalliita ole, mutta tympeetä alkaa jumppaa taas tolppaa irti.
n.1100e suomeen rahdattuna noi 8mm pitemmät. Suomessa maksaa vakiot 1300e-1600e . Eipä tartte paljo miettiä mistä tilata.Tuksu kirjoitti:Pumaspeediltä näyttäisi saavan nyt tuollaisia vetareita:
http://www.pumaspeed.co.uk/product-Ford ... _16012.jsp
Vaihtoehtojakin näyttäisi olevan madalletuille autoille sekä sitten lightweight versiona.
Omaan autoon vaihdeltiin muutama viikko sitten hammastangon sisäpäät ja raidetangon päät + kulmien säätö. Korjaamolla sanoivat, että vähän olisi välystä itse hammastangossakin. Hinta marmoritiskillä noin 800e.
Leimakin tuli ilman huomautuksia, ei sanonut muusta kuin, että apparin puolen iskarin kääntölaakerissa oli hieman takertelua jälleen ja etutukivarsien taaimmaisissa puslissa alkavaa repeytymää.. Vuosi sitten alustan vaihdon yhteydessä silloin uusin kääntölaakerit. Mikä lie sitten niitä syö, vähän narinaa kyllä kuulunutkin kun paikallaan kääntää pyöriä. Onneksi ne laakerit ei kalliita ole, mutta tympeetä alkaa jumppaa taas tolppaa irti.
RsTuning kirjoitti:n.1100e suomeen rahdattuna noi 8mm pitemmät. Suomessa maksaa vakiot 1300e-1600e . Eipä tartte paljo miettiä mistä tilata.Tuksu kirjoitti:Pumaspeediltä näyttäisi saavan nyt tuollaisia vetareita:
http://www.pumaspeed.co.uk/product-Ford ... _16012.jsp
Vaihtoehtojakin näyttäisi olevan madalletuille autoille sekä sitten lightweight versiona.
Omaan autoon vaihdeltiin muutama viikko sitten hammastangon sisäpäät ja raidetangon päät + kulmien säätö. Korjaamolla sanoivat, että vähän olisi välystä itse hammastangossakin. Hinta marmoritiskillä noin 800e.
Leimakin tuli ilman huomautuksia, ei sanonut muusta kuin, että apparin puolen iskarin kääntölaakerissa oli hieman takertelua jälleen ja etutukivarsien taaimmaisissa puslissa alkavaa repeytymää.. Vuosi sitten alustan vaihdon yhteydessä silloin uusin kääntölaakerit. Mikä lie sitten niitä syö, vähän narinaa kyllä kuulunutkin kun paikallaan kääntää pyöriä. Onneksi ne laakerit ei kalliita ole, mutta tympeetä alkaa jumppaa taas tolppaa irti.
Ihme,ettei KW v3 syö laakereita ollenkaan..
Fordin omat laakerit on mulla paikallaan ollut jo yli 40tkm..Tuksu kirjoitti:Juu tossa eibach/bilstein b12 pro setissä käytetään fordin orkkislaakeria.
Edit: Tai SKF:n tuotantoahan se vakio laakeri on
RS2000_mk5 kirjoitti:Onko kukaan vaihtanut ST:hen vielä jakohihnaa? Tuli vaan uutisissa vastaan:
http://www.iltalehti.fi/autot/2013102117629000_au.shtml
Tuossakun on 200tkm / 10v vaihtoväli niin kannattasko tuo vaihdattaa hyvissä ajoin ja miten kallis operaatio on kyseessä?
Niin ja volvossahan remmin vaihtoväli on vain 100tkm samassa koneessaRsTuning kirjoitti:On tuo pari kertaa tullut vaihdettua. Tosiaankaan ei kannate sinne 200tkm odottaa. Volvoissa mennyt poikki näitä jo ennen 160tkm..RS2000_mk5 kirjoitti:Onko kukaan vaihtanut ST:hen vielä jakohihnaa? Tuli vaan uutisissa vastaan:
http://www.iltalehti.fi/autot/2013102117629000_au.shtml
Tuossakun on 200tkm / 10v vaihtoväli niin kannattasko tuo vaihdattaa hyvissä ajoin ja miten kallis operaatio on kyseessä?
Pitikin kirjoittaa,että 60tkm paikkeilla,kun koulussa puhelimella kirjottelin ni näytti tulevan ykkönen eteen.hoopee kirjoitti:Niin ja volvossahan remmin vaihtoväli on vain 100tkm samassa koneessaRsTuning kirjoitti:On tuo pari kertaa tullut vaihdettua. Tosiaankaan ei kannate sinne 200tkm odottaa. Volvoissa mennyt poikki näitä jo ennen 160tkm..RS2000_mk5 kirjoitti:Onko kukaan vaihtanut ST:hen vielä jakohihnaa? Tuli vaan uutisissa vastaan:
http://www.iltalehti.fi/autot/2013102117629000_au.shtml
Tuossakun on 200tkm / 10v vaihtoväli niin kannattasko tuo vaihdattaa hyvissä ajoin ja miten kallis operaatio on kyseessä?
S-maxiin vaihdatin 170tkm kohdalla muistaakseni. Vesipumppu luonnollisesti samalla. Ei asentajat ainakaan sanoneet, että ois mitään epämäärästä ollu remmissä.
Ja sen verran olen tietoinen tuosta lehtijutusta, että kun kesällä analysoimme tätä jakohihnakotelosta löytyvää moskaa niin kromia ei ole löytynyt. Ja jos olisi OKTO-tuotteista peräisin niin sitä pitäisi sieltä löytyä.
Raahessa ei OKTO-tuotteita edes ole.
Kesällä tutkittiin työkaverein 2.0tdi octavian jakopään osia. Miten on mahdollista että metalliset hammaspyörät on kulunut usean millin verran kuopalle kun se pyörittää "kuminauhaa"? Taitaa olla jakopään käyttöpyörät melko paskaa tavaraa...
melkein 500tkm ajettu opel corsa diesel. Ajettu vain Kuusamo-Oulu-Kemi-Rovaniemi akselilla ei käytyt mielessäkään että kyseiset pyörät olisi pitänyt jakopääremontissa vaihtaa.
oho... onko ne noin huonoja...RsTuning kirjoitti: Pitikin kirjoittaa,että 60tkm paikkeilla,kun koulussa puhelimella kirjottelin ni näytti tulevan ykkönen eteen.
focst kirjoitti:Mulle vaihdoin hihnan 80tkm kohdalla pyörät oli uutta vastaavat tosin uivat öljyssä huonojen stefojen takia...taas vuotais öljyä jostain jakopää kuiva mutta jakopään puoli moottorin takaa ihan märkänä..
Niin ne on niitä yksilöitä ja toisilla ajetaan enempi. Muutamaan 120tkm ajettuun remmipoikki focukseen oon törmänny internetin ihmeellisessä maailmassa.Sierra XR kirjoitti:oho... onko ne noin huonoja...RsTuning kirjoitti: Pitikin kirjoittaa,että 60tkm paikkeilla,kun koulussa puhelimella kirjottelin ni näytti tulevan ykkönen eteen.
Onko Fordilta tullut hihnan vaihtovälin korjausta sitten jos näin on käynyt useammallekkin.RsTuning kirjoitti:Niin ne on niitä yksilöitä ja toisilla ajetaan enempi. Muutamaan 120tkm ajettuun remmipoikki focukseen oon törmänny internetin ihmeellisessä maailmassa.Sierra XR kirjoitti:oho... onko ne noin huonoja...RsTuning kirjoitti: Pitikin kirjoittaa,että 60tkm paikkeilla,kun koulussa puhelimella kirjottelin ni näytti tulevan ykkönen eteen.
Sitten kaveri tuossa ajeli 200tkm ennenkö vaihto hihnan. Jokainen tietenkin tyylillään vai pitäskö sanoa riskillä...
Joo fordin suositus 6.4l ja volvo 5.8l oon käyttäny volvon ohjetta..RsTuning kirjoitti:focst kirjoitti:Mulle vaihdoin hihnan 80tkm kohdalla pyörät oli uutta vastaavat tosin uivat öljyssä huonojen stefojen takia...taas vuotais öljyä jostain jakopää kuiva mutta jakopään puoli moottorin takaa ihan märkänä..
Joskus kerroinkin vuosia sitten,että on öljyn määrästä pirun tarkka tuo moottoriyksilö. Varmasti sen myös tiesit asentajana.
ja Volvolla ollut 2.5T-koneissa vuodesta 2007 10vuotta/180tkm,muutettu myöhemmin 5vuotta/180tkm.RS2000_mk5 kirjoitti:Juuri sain postia Oulusta Ford huollosta että suositeltava vaihtoväli tuon moottorin remmille 120-130tkm tai 10 vuotta. Tuo 200tkm on lähinnä keskieuroopan olosuhteisiin.
Mistähän tuo n.puolen litran ero tulee? Onko volvossa pumppu erilainen vai öljypohjassa ero etuveto mallissa?focst kirjoitti:Joo fordin suositus 6.4l ja volvo 5.8l oon käyttäny volvon ohjetta..RsTuning kirjoitti:focst kirjoitti:Mulle vaihdoin hihnan 80tkm kohdalla pyörät oli uutta vastaavat tosin uivat öljyssä huonojen stefojen takia...taas vuotais öljyä jostain jakopää kuiva mutta jakopään puoli moottorin takaa ihan märkänä..
Joskus kerroinkin vuosia sitten,että on öljyn määrästä pirun tarkka tuo moottoriyksilö. Varmasti sen myös tiesit asentajana.
Mulle pitäs kans alkaa laittamaan puslia alustaan uusiksi näyttää olevan edestä ja takaa melko heikossa kunnossa...mistä tilasit puslat omaan..RsTuning kirjoitti:Voin kertoa,että kun vaihtoi 24mm säädettävän takavakaajan focukseen ja heavy duty koiranluut myös taakse niin auto jämäköityi hulluna.
Nyt menee hienosti eteenpäin. Ei ole sellainen lulla,kuin vakiona.
Edessä vielä vakio kamppeet. Hyllyssä on parempaa heavy duty kamaa,kun vakiot porsii. Puslaa,vakaajaa,koiranluuta....
Paras upgrade 6-vuoden aikana omaan autoon tämä takapään remontointi. Olisi pitänyt laittaa jo aikapäiviä sitten.
Hoopeelta ja se just kerto,että ei saa enään sieltä kautta mitä mulla on. Valitettavastifocst kirjoitti:Mulle pitäs kans alkaa laittamaan puslia alustaan uusiksi näyttää olevan edestä ja takaa melko heikossa kunnossa...mistä tilasit puslat omaan..RsTuning kirjoitti:Voin kertoa,että kun vaihtoi 24mm säädettävän takavakaajan focukseen ja heavy duty koiranluut myös taakse niin auto jämäköityi hulluna.
Nyt menee hienosti eteenpäin. Ei ole sellainen lulla,kuin vakiona.
Edessä vielä vakio kamppeet. Hyllyssä on parempaa heavy duty kamaa,kun vakiot porsii. Puslaa,vakaajaa,koiranluuta....
Paras upgrade 6-vuoden aikana omaan autoon tämä takapään remontointi. Olisi pitänyt laittaa jo aikapäiviä sitten.
Eiköhän noitakin romuja jotain kautta saa.RsTuning kirjoitti:Hoopeelta ja se just kerto,että ei saa enään sieltä kautta mitä mulla on. Valitettavasti
hoopee kirjoitti:Eiköhän noitakin romuja jotain kautta saa.RsTuning kirjoitti:Hoopeelta ja se just kerto,että ei saa enään sieltä kautta mitä mulla on. Valitettavasti
Powerflexit ainakin järjestyy.RsTuning kirjoitti:vielä tarvitsen sen yhden puslan. Hienoa,jos vielä jostain saat hommattua sen niin ois saman firman tuotteita kaikki.hoopee kirjoitti:Eiköhän noitakin romuja jotain kautta saa.RsTuning kirjoitti:Hoopeelta ja se just kerto,että ei saa enään sieltä kautta mitä mulla on. Valitettavasti
Eipä nuo arjalaiset osat kovin edullisia olleetfocst kirjoitti:Koitappa hoopee selvitellä mistä niitä sais sopivasti.. joutuu muuten tyytymään alkuperäsiin oli pumaspeedin hinnat melkoset..