Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Ville K » Su Joulukuu 15. 10:45:29 2013

Onhan täälläkin yhdellä sankarilla ollut nelivedon osat jo vuosia, muttei kiinni.. :green:
Pedal tu tö metal!

puuhapete
Viestit: 4902
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Su Joulukuu 15. 13:37:50 2013

grinduster kirjoitti:Että nelikkojakin tästä on:

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fo ... res=EXPORT
Saakohan tuolle kilpiä Suomessa? :burn
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Su Joulukuu 15. 16:14:36 2013

puuhapete kirjoitti:
grinduster kirjoitti:Että nelikkojakin tästä on:

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fo ... res=EXPORT
Saakohan tuolle kilpiä Suomessa? :burn
Ruotsissa BSR rakensi etanolilla kulkevan neliveto focuksen. Käyttivät volvon osia. Tämän rakensivat jo vuonna 2006.

Onhan se mahdollista saada suomeen kilpiin,mutta tehot pitää olla alhaalla ja päästöt ei saa ylittää yli 20%. Kyllähän nuo asiat pystyy veivaamaan alas katsastukseen.

Joskus vuosia sitten kyselin sitä,niin ei ne ollut varmaa tietoa et saako siihen erikoislupaa. Mulla oli tarkoitus sillo aikasemmin ostaa toinen focus ja laittaa siihen ne osat kiinni ja kokeilla.

Mutta se focus kauppa meni puihin ja ei halunnutkaan myydä niin se asia on sitten jäänyt. Löytänyt rahareikiä muuhunkin,kuin autoiluun. Tosin tänävuonnakin meni yli 5000e rahaa autoon.

Katsotaan mitä tulevina vuosina tapahtuu. Alkaa olemaan focuksien hinta melko alhaalla tällä hetkellä.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

grinduster
CRSC jäsen 2015
Viestit: 476
Liittynyt: To Syyskuu 2. 12:17:08 2004
Paikkakunta: Jämsä/Kangasala

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja grinduster » Su Joulukuu 15. 17:54:04 2013

puuhapete kirjoitti:
grinduster kirjoitti:Että nelikkojakin tästä on:

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fo ... res=EXPORT
Saakohan tuolle kilpiä Suomessa? :burn
Osaisiko joku kertoa mistä muutokseen vaaditut osat on otettu vai onko ihan ite Wolf tehny? Ja mitä kaikkea on vaihdettu? Kivahan tuo olisi vaikka hinta onkin ei-lompakkoystävällinen. Mitähän konttorilla tuosta tuumattaisiin...

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Su Joulukuu 15. 22:44:50 2013

grinduster kirjoitti:
puuhapete kirjoitti:
grinduster kirjoitti:Että nelikkojakin tästä on:

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fo ... res=EXPORT
Saakohan tuolle kilpiä Suomessa? :burn
Osaisiko joku kertoa mistä muutokseen vaaditut osat on otettu vai onko ihan ite Wolf tehny? Ja mitä kaikkea on vaihdettu? Kivahan tuo olisi vaikka hinta onkin ei-lompakkoystävällinen. Mitähän konttorilla tuosta tuumattaisiin...
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =960%2C638

Ford Kugan vetimet autossa.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

hoopee
Viestit: 4922
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Joulukuu 16. 7:45:49 2013

RsTuning kirjoitti:
hoopee kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:Hoopeelta ja se just kerto,että ei saa enään sieltä kautta mitä mulla on. Valitettavasti :roll:
Eiköhän noitakin romuja jotain kautta saa.
vielä tarvitsen sen yhden puslan. Hienoa,jos vielä jostain saat hommattua sen niin ois saman firman tuotteita kaikki. :wink:
Laitoin verkot veteen. Katsotaan miten käy.

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ti Joulukuu 24. 18:44:53 2013

Tais iskee jonkunsortin maadotusvika ST:hen kun normaali maantieajossa öljynlämpömittarin neula putos ihan vasempaan laitaan ja painemittari nous ihan oikeaan laitaan. Kun sammutin auton ja käynnistin uudelleen niin mittarien lukemat palas normaaliksi. Mistähän kannattas alkaa maadotuskohtaa paikallistamaan?
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ti Joulukuu 24. 19:55:43 2013

RS2000_mk5 kirjoitti:Tais iskee jonkunsortin maadotusvika ST:hen kun normaali maantieajossa öljynlämpömittarin neula putos ihan vasempaan laitaan ja painemittari nous ihan oikeaan laitaan. Kun sammutin auton ja käynnistin uudelleen niin mittarien lukemat palas normaaliksi. Mistähän kannattas alkaa maadotuskohtaa paikallistamaan?

Kokeile ottaa irti se mittaristo ja kokeile onko liitin kunnolla kiinni. Itsellä tippu kiinnitysruuvitkin toissa talvena sinne kojetaulun sisälle :lol:

Maadotusjohdot löytyy sieltä,kun aukaset konepellin ja oikealla puolella etuvalon ja akun välissä on maadoituspaikkoja muistaakseni kolmessa eri kannassa. Jos sulla on vielä ecu pystyssä siinä maadoitusjohtojen kohdalla niin kiristä niitä ruuveja.

Edit: Mullahan RS:n mittaristosta hajos ahtopaine-näyttö silloin vuosia sitten. Jos tuntuu,että se mittaristo alkaa pimahtaan niin mulla taitaa olla se vakio mittaristo jossain jemmassa.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Tuksu
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
Paikkakunta: Lahti

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Tuksu » Pe Tammikuu 24. 18:57:20 2014

Eilen vein focuksen jakopää remonttiin ja eihän sieltä ilman lisähommia selvinny. Nokka-akselien stefat ja termarinkoppa olivat vuotaneet. Jakopää oli melkoisessa öljysotkussa. Samalla kertaa vaihdetaan myös kampiakselin stefa. Lähimmät nokka-akselin stefat löytyivät ruotsista, joten paripäivää saa auto viettää pajalla odottamassa. Samalla vaihdetaan etutukivarret sekä perus öljynvaihto + filsu. Kilsoja 157tkm.
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites

ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Tammikuu 25. 11:07:28 2014

Tuksu kirjoitti:Eilen vein focuksen jakopää remonttiin ja eihän sieltä ilman lisähommia selvinny. Nokka-akselien stefat ja termarinkoppa olivat vuotaneet. Jakopää oli melkoisessa öljysotkussa. Samalla kertaa vaihdetaan myös kampiakselin stefa. Lähimmät nokka-akselin stefat löytyivät ruotsista, joten paripäivää saa auto viettää pajalla odottamassa. Samalla vaihdetaan etutukivarret sekä perus öljynvaihto + filsu. Kilsoja 157tkm.
Liikaa ollut öljyä moottorissa,niin on edes auttanut asiaa. Oletkos vielä ajanut ns.Fordin omalla öljyllä?
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » La Tammikuu 25. 12:20:27 2014

RsTuning kirjoitti:
Tuksu kirjoitti:Eilen vein focuksen jakopää remonttiin ja eihän sieltä ilman lisähommia selvinny. Nokka-akselien stefat ja termarinkoppa olivat vuotaneet. Jakopää oli melkoisessa öljysotkussa. Samalla kertaa vaihdetaan myös kampiakselin stefa. Lähimmät nokka-akselin stefat löytyivät ruotsista, joten paripäivää saa auto viettää pajalla odottamassa. Samalla vaihdetaan etutukivarret sekä perus öljynvaihto + filsu. Kilsoja 157tkm.
Liikaa ollut öljyä moottorissa,niin on edes auttanut asiaa. Oletkos vielä ajanut ns.Fordin omalla öljyllä?

Olen ite huomannu että lähes kaikissa huoltopaikoissa laittavat liikaa öljyä koneeseen. En ymmärrä miksi sitä pitää laittaa välillä reilustikin yli max merkin. Omassa hajos taas takaluukun avaus, tieten taas pääsy kosteutta kumin sisään ja hapettunu. Kerran olen jo vaihtanut osan kun auton ostin eli tuntuu kestävän 4-5v. Miksei tuotakaan voinut suunnitella siten ettei vesi pääse sisään tai olis ees tuuletusreikä ja osat suojattu hapettumiselta.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

Tuksu
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
Paikkakunta: Lahti

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Tuksu » La Tammikuu 25. 13:47:55 2014

RsTuning kirjoitti:
Tuksu kirjoitti:Eilen vein focuksen jakopää remonttiin ja eihän sieltä ilman lisähommia selvinny. Nokka-akselien stefat ja termarinkoppa olivat vuotaneet. Jakopää oli melkoisessa öljysotkussa. Samalla kertaa vaihdetaan myös kampiakselin stefa. Lähimmät nokka-akselin stefat löytyivät ruotsista, joten paripäivää saa auto viettää pajalla odottamassa. Samalla vaihdetaan etutukivarret sekä perus öljynvaihto + filsu. Kilsoja 157tkm.
Liikaa ollut öljyä moottorissa,niin on edes auttanut asiaa. Oletkos vielä ajanut ns.Fordin omalla öljyllä?
Juu fordin 5w-30:set ollu koneessa
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites

ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Su Tammikuu 26. 10:49:33 2014

RS2000_mk5 kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:
Tuksu kirjoitti:Eilen vein focuksen jakopää remonttiin ja eihän sieltä ilman lisähommia selvinny. Nokka-akselien stefat ja termarinkoppa olivat vuotaneet. Jakopää oli melkoisessa öljysotkussa. Samalla kertaa vaihdetaan myös kampiakselin stefa. Lähimmät nokka-akselin stefat löytyivät ruotsista, joten paripäivää saa auto viettää pajalla odottamassa. Samalla vaihdetaan etutukivarret sekä perus öljynvaihto + filsu. Kilsoja 157tkm.
Liikaa ollut öljyä moottorissa,niin on edes auttanut asiaa. Oletkos vielä ajanut ns.Fordin omalla öljyllä?

Olen ite huomannu että lähes kaikissa huoltopaikoissa laittavat liikaa öljyä koneeseen. En ymmärrä miksi sitä pitää laittaa välillä reilustikin yli max merkin. Omassa hajos taas takaluukun avaus, tieten taas pääsy kosteutta kumin sisään ja hapettunu. Kerran olen jo vaihtanut osan kun auton ostin eli tuntuu kestävän 4-5v. Miksei tuotakaan voinut suunnitella siten ettei vesi pääse sisään tai olis ees tuuletusreikä ja osat suojattu hapettumiselta.
Ihan mielenkiinnosta täytyy kysyä,että kuinka useasti konttia availet sitten viikossa,kun itselläni ei ole vielä tullut tarvetta vaihtaa ja auto on yli kuusi vuotias?

Onkos muuten porukalla ollut ongelmia seisontajarrussa?
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Tuksu
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
Paikkakunta: Lahti

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Tuksu » Su Tammikuu 26. 11:33:29 2014

Tällä hetkellä käsijarru ei ota kuin aivan loppuun asti vetämällä. Samaa oli edellisessä st170:ssä ja vaihdettiin uudet vaijerit siihen. Sen jälkeen otti ihan normaalisti.
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites

ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Su Tammikuu 26. 13:11:04 2014

Tuksu kirjoitti:Tällä hetkellä käsijarru ei ota kuin aivan loppuun asti vetämällä. Samaa oli edellisessä st170:ssä ja vaihdettiin uudet vaijerit siihen. Sen jälkeen otti ihan normaalisti.
Juu tossa toisella ford-foorumilla olikin aihetta samasta asiasta ja on tyyppivika. Nyt tiedän sen ammatillisen sanan siihen mikä omaakin vaivasi,että on mennyt yli kiristin tms. Mulla oli satula oikealla puolella takana eri kohdassakin,kuin vasemmalla takana. Käytin auki sen satulan niin sain sen toimimaan.( tai no sellasta ensiapua) Kysyin myös uutta satulaa niin muistaakseni se maksoi 385e kappale.

Täytys käyttää vissiin muutenkin jarrupenkissä säädätteellä,jos sais paremmin jarrut balanssiin. Aika linkkuun vetää ilman Esp:tä ja jarrudynossakin oli eroja,mutta meni lopulta katsastuksesta läpi.

2vuotta vanhat jarrut kisa EBC:t (vakio satuloilla) jarrunesteet kerran vaihdettu 120tkm kohdalla.

Edit: mä mietiskellytkin,että tänä kesänä vaihtas joko satulat aivan uusiks tai sitten vakiot uudet ja vaijerit uudet. Niin,jos sillä pääsis taas sitten seuraavat 5-vuotta eteenpäin.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Su Tammikuu 26. 14:50:19 2014

RsTuning kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta täytyy kysyä,että kuinka useasti konttia availet sitten viikossa,kun itselläni ei ole vielä tullut tarvetta vaihtaa ja auto on yli kuusi vuotias?

Onkos muuten porukalla ollut ongelmia seisontajarrussa?

Availen konttia ehkä 5 kertaa kuukaudessa :wink: En ymmärrä miks tuo aina hajoo kun siitä kumista painaa että luukku aukeis kuuluu selvästi mikrokytkimen naks naks ääni mutta luukku ei aukee. Kaukosäätimen napista kyllä aukeaa.
Ei oo omassa ollu käsijarrun kans ongelmia, ehkä muutaman kerran vähän ollu jäässä mutta ei muuta.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

STsam
CRSC jäsen 2018
Viestit: 1073
Liittynyt: Ma Helmikuu 11. 9:32:50 2008
Paikkakunta: Karjalan pääkaupunki Viipurin lähellä

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja STsam » Su Tammikuu 26. 15:28:08 2014

RS2000_mk5 kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta täytyy kysyä,että kuinka useasti konttia availet sitten viikossa,kun itselläni ei ole vielä tullut tarvetta vaihtaa ja auto on yli kuusi vuotias?

Onkos muuten porukalla ollut ongelmia seisontajarrussa?

Availen konttia ehkä 5 kertaa kuukaudessa :wink: En ymmärrä miks tuo aina hajoo kun siitä kumista painaa että luukku aukeis kuuluu selvästi mikrokytkimen naks naks ääni mutta luukku ei aukee. Kaukosäätimen napista kyllä aukeaa.
Ei oo omassa ollu käsijarrun kans ongelmia, ehkä muutaman kerran vähän ollu jäässä mutta ei muuta.
Vastaavaa ongelmaa tuossa allekirjoituksen farmari Focuksessa :(
Saas nähdä miten kauan kestää Fiestas, kun laskujeni mukaan avautuu ja menee kiinni viikossa vähintään 15 kertaa :arrow:
Ford Mondeo ST200X2
Ford Focus ST170

Tuksu
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
Paikkakunta: Lahti

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Tuksu » To Tammikuu 30. 17:59:36 2014

Tänään vihdoin sain focuksen takaisin huollosta. Eka odoteltiin osia alkuviikko ja lopuksi nokkien lukitukseen tarvittavaa työkalua fordilta. Öljyä laittoivat nyt tuon 5,8 litraa. Etutukivarsien vaihdon myötä hävisivät myös kolinat ja narinat.
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites

ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » To Tammikuu 30. 20:15:03 2014

Tuksu kirjoitti:Tänään vihdoin sain focuksen takaisin huollosta. Eka odoteltiin osia alkuviikko ja lopuksi nokkien lukitukseen tarvittavaa työkalua fordilta. Öljyä laittoivat nyt tuon 5,8 litraa. Etutukivarsien vaihdon myötä hävisivät myös kolinat ja narinat.
Katoppa mittatikkua missä kohtaa menee raja.


Edit: Itse kans meinasin tänä kesänä vahvistaa australian tuotteilla etutukivarsia.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Su Helmikuu 9. 14:39:37 2014

Otin ja purin takaluukun avauskytkimen, arvata saattoi että ihan hapettunut koko laitos. Suojakumin muka pitäs pitää vesi poissa kytkimen sisältä ja paskat ! Putsasin ja laitoin takaisin, eihän se vieläkään toiminut luultavasti sitten mikrokytkin antautunut. Tilaan uuden ja eristän ennen paikalleenlaittoa koko roskan eipähän pitäs enää vesi päästä hapettaan. :x
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Su Helmikuu 9. 17:43:39 2014

RS2000_mk5 kirjoitti:Otin ja purin takaluukun avauskytkimen, arvata saattoi että ihan hapettunut koko laitos. Suojakumin muka pitäs pitää vesi poissa kytkimen sisältä ja paskat ! Putsasin ja laitoin takaisin, eihän se vieläkään toiminut luultavasti sitten mikrokytkin antautunut. Tilaan uuden ja eristän ennen paikalleenlaittoa koko roskan eipähän pitäs enää vesi päästä hapettaan. :x
Ja kuin ihmeen kaupalla alkoi luukun avaus toimia, mutta nyt se sitte aukoo itekseen sitä luukkua. Prkele näitä vehkeitä...
Jostain luin että jommallakummalla puolella takakontissa sivussa on iso liitin jossa saattaa kontaktit hapettua, pitäsköhä se sitten seuraavaksi alkaa purkamaan...
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

juhve
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Joulukuu 6. 22:34:17 2011

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja juhve » La Helmikuu 15. 0:11:06 2014

mahtuuko mk2 ästeessä eteen 16 tuumanen vanne
2015 mondeo stw
04 mondeo ST tdci stw
Ford focus mk1 rs 2003 #798

focst
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 17:22:16 2007
Paikkakunta: Oulu

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja focst » La Helmikuu 15. 0:21:09 2014

Talvi tossut 16" valsseilla ja mahtuu valitettavasti...
Mondeo 1.6 ecoboost 2014

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ma Maaliskuu 3. 20:32:59 2014

Tänään vaihdatin jakopään remmin ST:hen ja samalla apulaiteremmit. 90tkm ajettu alkup. remmi oli vielä oikein hyväkuntoinen, kyllä Ford (Volvo) osaa tehdä kestäviä osia :)
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » To Maaliskuu 6. 20:12:49 2014

Tämmöseen törmäsin:

http://www.justanswer.com/uk-ford/54q7g ... ngine.html

Eli jos ottaa öljyntäyttökorkin pois niin kädellä pitäis tuntua puhallusta. Noh kävin koittaan niin mulla ainakin tuntuu selvä imu.
Eli onkohan tuo linkin värkki sökönä mulla?
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

focst
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 17:22:16 2007
Paikkakunta: Oulu

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja focst » To Maaliskuu 6. 21:46:35 2014

Jos ujeltaa joutokäynnillä ja öljykorkin kun aukasee tai öljytikun nostaa ni loppuu sillon on kalvorikki..
Mondeo 1.6 ecoboost 2014

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja xsx » To Maaliskuu 6. 23:15:54 2014

Jos sulla on näin niin volvolta saa uuden kalvon, muistaakseni 5,4e maksaa. Latoin tänne topikkiin varaosanumeron jollekkin sivulle.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Pe Maaliskuu 7. 5:58:52 2014

Juu ei vihellä mutta jostain luin että jos on kova alipaine niin yläkertaan voi tulla lievä öljynpuutos kun kylmänä mulla naputtaa nostajat aika selvästi. En tiiä sitte auttasko moottorin sisäpesu vai antaako vaan olla?
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Pe Maaliskuu 7. 17:13:36 2014

Jahas tuli tilattua tämmönen:

http://pumaspeed.co.uk/product-Uprated- ... pe_242.jsp

Jospa tuo ratkasis (tulevat)huohotinongelmat :-$
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Pe Maaliskuu 14. 15:59:55 2014

RS2000_mk5 kirjoitti:Jahas tuli tilattua tämmönen:

http://pumaspeed.co.uk/product-Uprated- ... pe_242.jsp

Jospa tuo ratkasis (tulevat)huohotinongelmat :-$
Öljyjalka vaihdettu, huohotinletku nokille oli tuhannen päreine, surkealaatuista muovia koko härpäke. Onneksi uuden jalan mukana tuli kunnon kumiletku. Jospa sitä vois taas huoletta päästellä tovin :)
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

hoopee
Viestit: 4922
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Maaliskuu 14. 17:15:54 2014

RS2000_mk5 kirjoitti:
RS2000_mk5 kirjoitti:Jahas tuli tilattua tämmönen:

http://pumaspeed.co.uk/product-Uprated- ... pe_242.jsp

Jospa tuo ratkasis (tulevat)huohotinongelmat :-$
Öljyjalka vaihdettu, huohotinletku nokille oli tuhannen päreine, surkealaatuista muovia koko härpäke. Onneksi uuden jalan mukana tuli kunnon kumiletku. Jospa sitä vois taas huoletta päästellä tovin :)
Kuvia vanhoista ja väsyneistä osista?

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Pe Maaliskuu 14. 17:20:38 2014

RS2000_mk5 kirjoitti:
RS2000_mk5 kirjoitti:Jahas tuli tilattua tämmönen:

http://pumaspeed.co.uk/product-Uprated- ... pe_242.jsp

Jospa tuo ratkasis (tulevat)huohotinongelmat :-$
Öljyjalka vaihdettu, huohotinletku nokille oli tuhannen päreine, surkealaatuista muovia koko härpäke. Onneksi uuden jalan mukana tuli kunnon kumiletku. Jospa sitä vois taas huoletta päästellä tovin :)
Noita osiahan saa ihan suomen voortiltakin. (kumiletkulla)
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Pe Maaliskuu 14. 18:56:09 2014

hoopee kirjoitti:
RS2000_mk5 kirjoitti:
RS2000_mk5 kirjoitti:Jahas tuli tilattua tämmönen:

http://pumaspeed.co.uk/product-Uprated- ... pe_242.jsp

Jospa tuo ratkasis (tulevat)huohotinongelmat :-$
Öljyjalka vaihdettu, huohotinletku nokille oli tuhannen päreine, surkealaatuista muovia koko härpäke. Onneksi uuden jalan mukana tuli kunnon kumiletku. Jospa sitä vois taas huoletta päästellä tovin :)
Kuvia vanhoista ja väsyneistä osista?

Palikat jäi pajalle, mut huohotinletku oli varmaan 10 eri osassa. Semmonen haitarimuovi mureni palasiksi. Kyllä tuokin letku osattas tehä kunnolla jos vaan viittittäs tehtaan toimesta.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

hoopee
Viestit: 4922
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Maaliskuu 14. 19:50:02 2014

RS2000_mk5 kirjoitti:Palikat jäi pajalle, mut huohotinletku oli varmaan 10 eri osassa. Semmonen haitarimuovi mureni palasiksi. Kyllä tuokin letku osattas tehä kunnolla jos vaan viittittäs tehtaan toimesta.
Se on vähän huonoa businesta tehdä autoja, jotka kestää ikuisesti :wink:
Erään pakokaasujärjestelmä firmalta kyselin kauanko sen systeemin pitää kestää. Vastaus oli luokkaa vähintään 5 vuotta ja maksimissaan 7 vuotta. Tässä tapauksessa työkoneista kysymys.
Alkaa pikkuhiljaa laskennat ja simuloinnit olemaan sillä mallilla, että autot oikeesti kestää sen mitä halutaankin (pois lukien VAG-konsernin jakopäät).
Kiva juttu täällä tilapäisen autoveron valtakunnassa.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Maaliskuu 14. 21:45:54 2014

Onneks edelleen voi valita sellaisen auton, joka on tehty hieman erilailla..
Pedal tu tö metal!

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja xsx » La Maaliskuu 15. 1:09:16 2014

Naamahississä on kuminen jo tehtaalta.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

RD
Viestit: 1863
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
Paikkakunta: Turku

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RD » La Maaliskuu 15. 1:13:45 2014

Ville K kirjoitti:Onneks edelleen voi valita sellaisen auton, joka on tehty hieman erilailla..
Niinkun oli joskus puhetta niin japonialaisia alkaa vaivat bisnesviirus kans hyvää vauhtia, kyllä se hondakin vielä seuraa perässä :wink:
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19

focst
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 17:22:16 2007
Paikkakunta: Oulu

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja focst » La Maaliskuu 15. 8:21:15 2014

Palikat jäi pajalle, mut huohotinletku oli varmaan 10 eri osassa. Semmonen haitarimuovi mureni palasiksi. Kyllä tuokin letku osattas tehä kunnolla jos vaan viittittäs tehtaan toimesta.[/quote]
Kyllä se muovinen on volvossa ja fordissa korvattu nykyään kumisella..
Mondeo 1.6 ecoboost 2014

Himis
Viestit: 265
Liittynyt: Pe Toukokuu 1. 18:09:34 2009

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Himis » La Maaliskuu 15. 15:40:35 2014

Jees.. 114tkm ja laturi.
Jännä sinällään, eilen toimi normaalisti, kun auton sammutin pihalle. Tänään sitten kun laitoin auton käymään,
ilkeä ulina ja ei lataa. Millainen lie uusi laturi vaihtaa, mukavassa paikassa imusarjan alla ö-suodattimen vieressä..
Ei kauheasti napostele itse alkaa tehdä, sama vika kuin tuli edelliseen ST Mondeoon 130tkm kohdalla, siinä vaan alkoi ajossa yhtäkkiä ulista.

Myös vetarit täristää kiihdyttäessä välillä enemmän, välillä vähemmän. Oliko näihin jotain pidempää versiota tilailtu täällä,
jos on niin mistä, ja mihin hintaan?

Ja nyt kun kerran aloitetaan kysely niin paljonko tuollaisen perus ST:n orkkiskytkin sietää tehoja/vääntöä?

-Tommi

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Maaliskuu 15. 16:07:11 2014

Himis kirjoitti:Jees.. 114tkm ja laturi.
Jännä sinällään, eilen toimi normaalisti, kun auton sammutin pihalle. Tänään sitten kun laitoin auton käymään,
ilkeä ulina ja ei lataa. Millainen lie uusi laturi vaihtaa, mukavassa paikassa imusarjan alla ö-suodattimen vieressä..
Ei kauheasti napostele itse alkaa tehdä, sama vika kuin tuli edelliseen ST Mondeoon 130tkm kohdalla, siinä vaan alkoi ajossa yhtäkkiä ulista.

Myös vetarit täristää kiihdyttäessä välillä enemmän, välillä vähemmän. Oliko näihin jotain pidempää versiota tilailtu täällä,
jos on niin mistä, ja mihin hintaan?

Ja nyt kun kerran aloitetaan kysely niin paljonko tuollaisen perus ST:n orkkiskytkin sietää tehoja/vääntöä?

-Tommi

Kyllä se kytkin kestää pitkän matkaa 450nm.

Itsellä on 12/07 focus niin huohotin letku on kuminen tehtaalta ja 136tkm ajettuna laturia en oo joutunut vaihtamaan. Remmin vaihdoin jossain 80-90tkm kohdalla.

Itsellä näytti lopettavan öljynlämpötilan mittarin toiminta. Kokeilin toisellakin mittarilla niin ei toiminut. Avaimesta käyntiin niin mittari kävi punasella ja laskeutu nollaan.

Mullahan on rs-pod jo kerran vaihdettu,mut sillo hajos ahtopainemittari ja nyt näyttäs olevan anturi rikki tai sitten siellä on kosteutta. Rs2000 :sellahan oli sama vika? Alkoko toimiin itsestään vai vaihdoitko anturin?

Peruutusvalo ei oo toiminut vuoteen. Taidan vaihtaa sen vianorilla maanantaina itse tai sitten saavat vaihtaa. Käytän kulmien säädössä,kun ei oo säädetty 7-vuoteen ja nyt vaihdellu osiakin.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Himis
Viestit: 265
Liittynyt: Pe Toukokuu 1. 18:09:34 2009

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Himis » La Maaliskuu 15. 16:13:24 2014

Minulla ei toiminut peruutusvalo ostaessa, välillä kytki, yleensä ei. Katkaisian tilalle hyppyjohto ja alkoi palaa.
Eli peruutusvalon katkaisia vaihteiston päältä rikki, sen uusin ja toimii normaalisiti.

Myös peruutustutka ei toiminut. Siihen tilasin testerin antamien vikakoodien perusteella kaksi uutta anturia
ja sekin alkoi toimia.

-Tommi

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » La Maaliskuu 15. 16:22:12 2014

Lisämittaristo alko itellä toimia kun otin maadotuspultit irti konehuoneesta ja putsasin niistä ruosteet. Eli maadotusvika.
Vetarit saa esim täältä:

http://pumaspeed.co.uk/product-Ford-Foc ... _16012.jsp

tuollaiset mulla on ja niitä saa kahta eri versiota, toiset pidemmät.

Laturi mulla meni jossain 75tkm kohdalla, alkoi vinkua ja lopulta syttyi joulukuusi mittaristoon. Alkaa olla munki autoon aika monta osaa vaihdettuna vaikka vaan 90tkm mittarissa ja alle 8v vanha.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

focst
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 17:22:16 2007
Paikkakunta: Oulu

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja focst » La Maaliskuu 15. 20:04:37 2014

Mullakin repullinen jos toinenkin ladottu uutta osaa..viimeisin mulla tullu vika öljyn lämpömittari lakkas toimimasta rupes onneksi toimimaan kun nollas koodit vaikka herjaa anturi vikaa..ei kehdannu ruveta anturia vaihtamaan kun on vielä uudet öljyt koneessa jos sitten seuraavan öljyn vaihdon yhteydessä..
Mondeo 1.6 ecoboost 2014

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Su Maaliskuu 16. 15:40:58 2014

Himis kirjoitti: Millainen lie uusi laturi vaihtaa, mukavassa paikassa imusarjan alla ö-suodattimen vieressä..

-Tommi
muutama vuosi sitten vaihdoin kahteenkin tämmöseen ST:hen laturin,ahdashan se vähän on mutta ei mikään mahdoton työmaa kuitenkaan.

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Su Maaliskuu 16. 20:58:54 2014

focst kirjoitti:Mullakin repullinen jos toinenkin ladottu uutta osaa..viimeisin mulla tullu vika öljyn lämpömittari lakkas toimimasta rupes onneksi toimimaan kun nollas koodit vaikka herjaa anturi vikaa..ei kehdannu ruveta anturia vaihtamaan kun on vielä uudet öljyt koneessa jos sitten seuraavan öljyn vaihdon yhteydessä..
Mä annoinkin,joskus rs2000 vinkin,että hinkata kuskin etuvalon takaa "kolme" maadoitusta puhtaaksi niin voisi auttaa. Muutaman vuosi sitten itsellä katos töötti ja vilkutti miten sattuu.(mulla on ecu rosteri pellin alla suojassa) niin oli aikansa kitkuttanut pultit lähes auki. Silloin kiristin niitä pultteja. Nyt tuli kans,että ei ö-mittari toiminut niin hinkkasin rs2000:sen vinkistä ne puhtaaksi niin alko toimimaan. Mut ei heti alkanut toimimaan,mut sellasella 30minuutin viiveellä :lol:

Edit: Tässäkin klubilla nyt muutama näitä focus st turboja niin kaikissa sama vika. Mä muuten muistin väärin ja oon vaihtanut sen jalan 2009 eikä se ollut vakiona paikallaan kumiletkulla.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ma Maaliskuu 17. 20:56:11 2014

RsTuning kirjoitti:
Himis kirjoitti:Jees.. 114tkm ja laturi.
Jännä sinällään, eilen toimi normaalisti, kun auton sammutin pihalle. Tänään sitten kun laitoin auton käymään,
ilkeä ulina ja ei lataa. Millainen lie uusi laturi vaihtaa, mukavassa paikassa imusarjan alla ö-suodattimen vieressä..
Ei kauheasti napostele itse alkaa tehdä, sama vika kuin tuli edelliseen ST Mondeoon 130tkm kohdalla, siinä vaan alkoi ajossa yhtäkkiä ulista.

Myös vetarit täristää kiihdyttäessä välillä enemmän, välillä vähemmän. Oliko näihin jotain pidempää versiota tilailtu täällä,
jos on niin mistä, ja mihin hintaan?

Ja nyt kun kerran aloitetaan kysely niin paljonko tuollaisen perus ST:n orkkiskytkin sietää tehoja/vääntöä?

-Tommi

Kyllä se kytkin kestää pitkän matkaa 450nm.

Itsellä on 12/07 focus niin huohotin letku on kuminen tehtaalta ja 136tkm ajettuna laturia en oo joutunut vaihtamaan. Remmin vaihdoin jossain 80-90tkm kohdalla.

Itsellä näytti lopettavan öljynlämpötilan mittarin toiminta. Kokeilin toisellakin mittarilla niin ei toiminut. Avaimesta käyntiin niin mittari kävi punasella ja laskeutu nollaan.

Mullahan on rs-pod jo kerran vaihdettu,mut sillo hajos ahtopainemittari ja nyt näyttäs olevan anturi rikki tai sitten siellä on kosteutta. Rs2000 :sellahan oli sama vika? Alkoko toimiin itsestään vai vaihdoitko anturin?

Peruutusvalo ei oo toiminut vuoteen. Taidan vaihtaa sen vianorilla maanantaina itse tai sitten saavat vaihtaa. Käytän kulmien säädössä,kun ei oo säädetty 7-vuoteen ja nyt vaihdellu osiakin.
Käytin aamulla autoa vianorilla ja 35minuuttia ja kulmat , kiitos 70e kassan kautta kotiin.

Pakkivalon anturi jää vaihtoon tuossa,kun pyöräyttää kesärattaat alle, niin käyttää sisälokarin pois niin pääsee puuhastelemaan. Antureita menee,kuin leipää oisko nyt kolmas menossa jo paikalleen :lol:
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja hanta » Ma Maaliskuu 17. 22:13:23 2014

Itellä ST 6/2007, reilu 90tkm ajettu. Kohta kolme vuotta toi ollut ja toistaiseksi ei ole mennyt kuin huohottimen kalvo. Kai tästäkin kohta laturi, vetarit ja mitänäitänyton hajoo :lol:

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ma Maaliskuu 17. 22:15:51 2014

Tuntuu kyllä olevan melkosia murheenkryynejä.. :shock:
Pedal tu tö metal!

Hexagon
Viestit: 282
Liittynyt: La Syyskuu 1. 14:28:12 2012

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Hexagon » Ma Maaliskuu 17. 22:41:33 2014

hanta kirjoitti:Itellä ST 6/2007, reilu 90tkm ajettu. Kohta kolme vuotta toi ollut ja toistaiseksi ei ole mennyt kuin huohottimen kalvo. Kai tästäkin kohta laturi, vetarit ja mitänäitänyton hajoo :lol:
Sää ajat sillä niin nätisti :D

Meidän STstä oli alkujaan takakontin aukaisunappi sökönä, ei tähän asti muuta... Kopkop...

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja xsx » Ma Maaliskuu 17. 23:10:16 2014

117tkm -06 huohotin mennyt, muuten menty huolloilla. seuraavaksi täytys jakopää tehdä.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

Vastaa Viestiin