Normi Focuksen ja RS Focuksen napojen erot?!
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
- Paikkakunta: Kuopio
Normi Focuksen ja RS Focuksen napojen erot?!
Onko kellä tietoa, itselläni oli ideana koneistaa 4x114,3 jako toisiin napoihin.. luultavasti aika edullisesti navat löytyisi purkaamolta?! riippuneen tietysti käykö normaalista RS:ään.. Olisin tehnyt setin jonka voi navat ja levyt vaihtamalla palauttaa orkkis jaon takaisin..
-91 Ford Sierra DOHC 2.0i harrastelupeli
-90 Escort RS Turbo S2
-90 Escort RS Turbo S2
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Re: Normi Focuksen ja RS Focuksen napojen erot?!
Laakerit ja navat ovat samanlaiset oli RS tai vakiomalli.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Normi Focuksen ja RS Focuksen napojen erot?!
eli ilmeisesti leveempi akseliväli on saatu tukivarsi tuennoilla ja napatuennan erolla, ouraidis... täytys rueta jostain metsästää noita focuksen napoja (edullisesti)!
ps. kiitti tiedosta!
ps. kiitti tiedosta!
-91 Ford Sierra DOHC 2.0i harrastelupeli
-90 Escort RS Turbo S2
-90 Escort RS Turbo S2
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re: Normi Focuksen ja RS Focuksen napojen erot?!
Ihmetteleppäs tuolta minkälaiset kannattaa tehdä:
http://mushroommotorsport.kuvat.fi/kuva ... orSportia/
Kaverille tehtiin MK1 focceriin 5x112 jako.
Etunavat:
-uudet laipat motonetistä
-hitsattiin reiät umpeen
-sorvattiin pinnat tasaiseksi
-uusi jako
Takanavat:
-sorvissa uudella jaolla olevat rinkulat navan taakse (about 15mm paksut)
-napaan uuden jaon mukainen reikäjako ja takapinta suoraksi
-navan taakse tuo rinkula kiinni parilla m6-pultilla
Takanapaa ei kannata alkaa hitsaamaan, on valua ja kovettuu. Ei pysty enää koneistamaan uutta jakoa. Harjoiteltiin yhdet.
-Timo
Edit: parit typot..
http://mushroommotorsport.kuvat.fi/kuva ... orSportia/
Kaverille tehtiin MK1 focceriin 5x112 jako.
Etunavat:
-uudet laipat motonetistä
-hitsattiin reiät umpeen
-sorvattiin pinnat tasaiseksi
-uusi jako
Takanavat:
-sorvissa uudella jaolla olevat rinkulat navan taakse (about 15mm paksut)
-napaan uuden jaon mukainen reikäjako ja takapinta suoraksi
-navan taakse tuo rinkula kiinni parilla m6-pultilla
Takanapaa ei kannata alkaa hitsaamaan, on valua ja kovettuu. Ei pysty enää koneistamaan uutta jakoa. Harjoiteltiin yhdet.
-Timo
Edit: parit typot..
Viimeksi muokannut sierra4x4tbo, Ma Heinäkuu 2. 22:10:36 2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BMW - Elämää ohituskaistalla.
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Normi Focuksen ja RS Focuksen napojen erot?!
Ilmeisesti ajatuksissa on laajempi vannevalikoima vai mikä tässä on ideana?
-
- Viestit: 1863
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
- Paikkakunta: Turku
Re: Normi Focuksen ja RS Focuksen napojen erot?!
Ite aattelin ettei focukseen oo nätimpiä vanteita kuin RS:n omat...
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Normi Focuksen ja RS Focuksen napojen erot?!
Kiitti timo vinkeistä, ihan asiallinen toteutus malli! Sine tarkotus ois joo laajentaa vanne valikoimaa, ja kun löytyy tallista hieman erikoisemmat valssit fokkeriinkin. Tarkoituksena niiden oli mennä sierraan mutta noh, turhaan pölyttyyvät tallissa, niin vois samalla rakennella nämä välissä! Tarkotus että alkuperäiseks palauttaminen onnistuu navat vaihtamalla.. RD ei nekää hassumat oo, mut pitää saada toi silti erottuu massasta! ainahan vanteet saa takaisin jos ei miellytä ja kun talissa siis pyörii ylimäärästä kamaa jota voi hyötykäyttää!
-91 Ford Sierra DOHC 2.0i harrastelupeli
-90 Escort RS Turbo S2
-90 Escort RS Turbo S2
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Normi Focuksen ja RS Focuksen napojen erot?!
Timo osaat sanoo, kun olette tehneet noita jakomuutoksia.. kun tehdään reijät, ei taida tarvita mitään muutakuin joku tietty toleranssi että pinnanpultin boori tarttuu reikään kiinni, eli reikä on siis porattu vain? ei ole aikasemmin tarvinnut tehdä kyseisiä..
-91 Ford Sierra DOHC 2.0i harrastelupeli
-90 Escort RS Turbo S2
-90 Escort RS Turbo S2
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re: Normi Focuksen ja RS Focuksen napojen erot?!
Jeps, reikä tehdään tietyn kokoiseksi ja sitten vaan ajetaan mutterilla pultti paikalleen pulttimopoa apuna käyttäen.Jonttu88 kirjoitti:Timo osaat sanoo, kun olette tehneet noita jakomuutoksia.. kun tehdään reijät, ei taida tarvita mitään muutakuin joku tietty toleranssi että pinnanpultin boori tarttuu reikään kiinni, eli reikä on siis porattu vain? ei ole aikasemmin tarvinnut tehdä kyseisiä..
Mutterin alle muutama prikka (2-5kpl), että pultti menee pohjaan asti.
Kannattaa kysyä pultteja ostettaessa minkäkokoisen reiän se vaatii. Muistelisin että 12,7mm ja 14mm poranteriä oon käyttäny, riippuen pulttien kannan koosta.
-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla.
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Normi Focuksen ja RS Focuksen napojen erot?!
ouraidis! kiitos ja kumarrus!
-91 Ford Sierra DOHC 2.0i harrastelupeli
-90 Escort RS Turbo S2
-90 Escort RS Turbo S2