Focus ST mk2 moottorin lämmitin
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
Focus ST mk2 moottorin lämmitin
Näyttäis että se talvi nyt tulee joten moottorin lämmitimen hankinta tuli Focukseen ajankohtaiseksi.
Tohon olis ainakin kahta eri tyyppistä lämmitintä:
Defa
- Säteilylämmitin lohkon kylkeen
- Vastuksen teho 400W
Calix
- Letku lämmitin öljyn jäähdyttäjän vesi letkuun
- Vastuksen teho 550W
- Koko setti sisähaaralla n. 50e halvempi kuin Defalla
Kokemuksia näistä? Onko käytännön lämpiämis nopeudessa eroja, molemmat yhtä huonoja? Noi letku lämmittimet on ilmeisesti joillakin sotkenut moottorin ohjausta luulemaan mootorin olevan kuuma tms.?
Polttoaine lämmitinhän se oikea vaihtoehto tietenkin olisi mutta näin jälkiasennettuna hinta aika suolainen.
Tohon olis ainakin kahta eri tyyppistä lämmitintä:
Defa
- Säteilylämmitin lohkon kylkeen
- Vastuksen teho 400W
Calix
- Letku lämmitin öljyn jäähdyttäjän vesi letkuun
- Vastuksen teho 550W
- Koko setti sisähaaralla n. 50e halvempi kuin Defalla
Kokemuksia näistä? Onko käytännön lämpiämis nopeudessa eroja, molemmat yhtä huonoja? Noi letku lämmittimet on ilmeisesti joillakin sotkenut moottorin ohjausta luulemaan mootorin olevan kuuma tms.?
Polttoaine lämmitinhän se oikea vaihtoehto tietenkin olisi mutta näin jälkiasennettuna hinta aika suolainen.
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Focus ST mk2 moottorin lämmitin
konehan on vastaava kun Volvoissa ja niihin oon laittanut letkulämppäreitä sinne lauhduttimen viereen eikä ainakaan ole ollut ongelmia.
säteilylämppäreitäkin on laitettu muutama mutta ne on kuulemma koko lailla hengettömiä.
tota letkulämppäriä ei kannata testata ennenkun on käyttänyt konetta kunnolla,mieluummin ajanut kun se tulee sinne lauhduttimen mutkaan niin tosi helposti jää ilmaa sinne ja vastus palaa heti.
Focuksen tilanteesta en tiedä mutta en oikein jaksa uskoa että joku anturi olisi niin paljon eri paikassa että sotkisi käynnistystä.
Volvon koneessa se lämppäri tulee lauhduttimen vasemmanpuoleiseen letkuun(eli kuskin puoleiseen) eikä letkua tarvii edes katkaista vaan siirtää suoraan vastukseen ja laittaa vastuksesta 90 asteen letkunpätkän lauhduttimeen,näitä letkunpätkiä myydään ihan Calixin tarvikkeena ja halkaisija on juuri sopiva ja klemmarit mukana.
onkohan Focuksessa sisähaaran kaapelille reikä valmiina rintapellissä?
säteilylämppäreitäkin on laitettu muutama mutta ne on kuulemma koko lailla hengettömiä.
tota letkulämppäriä ei kannata testata ennenkun on käyttänyt konetta kunnolla,mieluummin ajanut kun se tulee sinne lauhduttimen mutkaan niin tosi helposti jää ilmaa sinne ja vastus palaa heti.
Focuksen tilanteesta en tiedä mutta en oikein jaksa uskoa että joku anturi olisi niin paljon eri paikassa että sotkisi käynnistystä.
Volvon koneessa se lämppäri tulee lauhduttimen vasemmanpuoleiseen letkuun(eli kuskin puoleiseen) eikä letkua tarvii edes katkaista vaan siirtää suoraan vastukseen ja laittaa vastuksesta 90 asteen letkunpätkän lauhduttimeen,näitä letkunpätkiä myydään ihan Calixin tarvikkeena ja halkaisija on juuri sopiva ja klemmarit mukana.
onkohan Focuksessa sisähaaran kaapelille reikä valmiina rintapellissä?
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
Re: Focus ST mk2 moottorin lämmitin
Eiköhän noissa ole just samat anturit samoissa paikoissa kun Volvossakin, tuolla Focus ST225 & RS mk1... -ketjussa joku oli vaan jostain käynnistys ongelmista höpötellyt. Ei nyt enää osunut kyllä silmään.Sierra XR kirjoitti: Focuksen tilanteesta en tiedä mutta en oikein jaksa uskoa että joku anturi olisi niin paljon eri paikassa että sotkisi käynnistystä.
Mitä noita Calixin asennus ohjeita katellut, täysin samat sarjat ja samanlaisella asennuksella mene Focukseen ja volvoon. Eli just tollain kun kirjoititkin.Sierra XR kirjoitti: Volvon koneessa se lämppäri tulee lauhduttimen vasemmanpuoleiseen letkuun(eli kuskin puoleiseen) eikä letkua tarvii edes katkaista vaan siirtää suoraan vastukseen ja laittaa vastuksesta 90 asteen letkunpätkän lauhduttimeen,näitä letkunpätkiä myydään ihan Calixin tarvikkeena ja halkaisija on juuri sopiva ja klemmarit mukana.
Repsikan puolen iskaritolpan vieressä ylhäällä olis ainakin yksi läpivienti mistä pääsee hanskalokeron taakse, noin äkkiseltään katottuna näyttäis olevan aika helppokin reitti.Sierra XR kirjoitti: onkohan Focuksessa sisähaaran kaapelille reikä valmiina rintapellissä?
-
- Viestit: 4922
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Re: Focus ST mk2 moottorin lämmitin
S-maxissa calixin letkulämppäri ja on starttausongelmia jos ole ollut pitkään lämmityksessä. Toisella starttauksella homma toimii normaalisti.hanta kirjoitti:Eiköhän noissa ole just samat anturit samoissa paikoissa kun Volvossakin, tuolla Focus ST225 & RS mk1... -ketjussa joku oli vaan jostain käynnistys ongelmista höpötellyt. Ei nyt enää osunut kyllä silmään.Sierra XR kirjoitti: Focuksen tilanteesta en tiedä mutta en oikein jaksa uskoa että joku anturi olisi niin paljon eri paikassa että sotkisi käynnistystä.
Eli elementin sijainti varmaan väärä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re: Focus ST mk2 moottorin lämmitin
Mulla oli sama ongelma edellisessä S-Maxissa jossa oli eberin bensalämmitin. Usein lähti vasta "toisella" kertaa.hoopee kirjoitti:S-maxissa calixin letkulämppäri ja on starttausongelmia jos ole ollut pitkään lämmityksessä. Toisella starttauksella homma toimii normaalisti.
Eli elementin sijainti varmaan väärä.
Tässä nykyisessä en ole moottorilämmitintä vielä ehtinyt testata lainkaan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
- Paikkakunta: Lahti
Re: Focus ST mk2 moottorin lämmitin
Calixin letkulämppäri asennettiin omaan viime talvena ja tosiaan jos pitkään on lämmityksessä, niin vasta toisella kerralla käynnistyy. Jos on ilman lämmitystä, niin lähtee ensi yrityksellä käyntiin.
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites
ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites
ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 450
- Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
- Paikkakunta: Pattijoki
Re: Focus ST mk2 moottorin lämmitin
Mulla omassa ST:ssä jos on puoli tuntia lämmityksessä niin ei lähde ekalla, vasta toisella startilla. Jos pitkään tai ei ollenkaan niin ekalla hörähtää tulille.Tuksu kirjoitti:Calixin letkulämppäri asennettiin omaan viime talvena ja tosiaan jos pitkään on lämmityksessä, niin vasta toisella kerralla käynnistyy. Jos on ilman lämmitystä, niin lähtee ensi yrityksellä käyntiin.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 3820
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
- Paikkakunta: Kaukasus
Re: Focus ST mk2 moottorin lämmitin
Sama, kun laitat autotallin/katokseen valot päälle niin on moottori ja sisätilat lämpöisenä, kun aamulla lähdet.
Kuulostaa, että tälläisiä olettamuksia teillä säteilylämmittimestä??
Kuulostaa, että tälläisiä olettamuksia teillä säteilylämmittimestä??
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *
* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *
* Rstuning@suomi24.fi *
Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!
Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?
* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *
* Rstuning@suomi24.fi *
Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!
Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
Re: Focus ST mk2 moottorin lämmitin
Ei kai nyt noinkaan, onko säteilylämmittimen kanssa ollut käynnistys ongelmia?RsTuning kirjoitti:Sama, kun laitat autotallin/katokseen valot päälle niin on moottori ja sisätilat lämpöisenä, kun aamulla lähdet.
Kuulostaa, että tälläisiä olettamuksia teillä säteilylämmittimestä??
Onko kukaan noista käynnistys ongelmista kärsineistä perehtynyt asiaan enempää? Löytyykö huollosta korjasuta ongelmaan softan päivityken muodossa tms?
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 3820
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
- Paikkakunta: Kaukasus
Re: Focus ST mk2 moottorin lämmitin
hanta kirjoitti:Ei kai nyt noinkaan, onko säteilylämmittimen kanssa ollut käynnistys ongelmia?RsTuning kirjoitti:Sama, kun laitat autotallin/katokseen valot päälle niin on moottori ja sisätilat lämpöisenä, kun aamulla lähdet.
Kuulostaa, että tälläisiä olettamuksia teillä säteilylämmittimestä??
Onko kukaan noista käynnistys ongelmista kärsineistä perehtynyt asiaan enempää? Löytyykö huollosta korjasuta ongelmaan softan päivityken muodossa tms?
Jokohan tässä on neljä talvea menny. Ainuttakaan käynnistysongelmaa ei ole ollut. Pari tuntia roikannokassa ja tunnillakin selviää. Esim. Tänään -15 astetta ja auto kävi rikastuksella n.10sekunttia. Kertoo lämmitysvoimasta.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *
* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *
* Rstuning@suomi24.fi *
Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!
Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?
* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *
* Rstuning@suomi24.fi *
Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!
Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
Re: Focus ST mk2 moottorin lämmitin
Laitetaan nyt vielä omia kokemuksiakin.
Eli laitoin ton Calixin letkulämppärin ja Defan Termini sisälämppärin. Mitä tässä nyt on ollut, reilu viitisen astetta pakkasta, auto lämmityksessä tunninverran. Hyvin lämpiää eikä ongelmia käynnistyksessä. Ainakin kerran oli auton hälytin lauennut, liekö häiriintynyt sisälämppäristä. Pitää tota hälytintä nyt seurailla vielä.
Eli laitoin ton Calixin letkulämppärin ja Defan Termini sisälämppärin. Mitä tässä nyt on ollut, reilu viitisen astetta pakkasta, auto lämmityksessä tunninverran. Hyvin lämpiää eikä ongelmia käynnistyksessä. Ainakin kerran oli auton hälytin lauennut, liekö häiriintynyt sisälämppäristä. Pitää tota hälytintä nyt seurailla vielä.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Focus ST mk2 moottorin lämmitin
Minulla on Mk5 Escort Ghiassa kanssa joku jälkiasennushälytin ja sisätilan anturit eivät tykänneet sisälämppäristä. Onneksi kaukosäätimestä sai sisätutkat pois päältä, niin ei huutanut omia aikojaan.
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
Re: Focus ST mk2 moottorin lämmitin
Tossa on alkuperäinen hälytin, sisätilan sensorit on katossa, sisävalon molemmin puolin. Piti oikeen ohjekirjasta katsoa, näemmä jos ei laita tupla lukitusta päälle, ei sisätilan tutka mene myöskään päälle vaikka hälytin muuten aktivoituukin.Sine kirjoitti:Minulla on Mk5 Escort Ghiassa kanssa joku jälkiasennushälytin ja sisätilan anturit eivät tykänneet sisälämppäristä. Onneksi kaukosäätimestä sai sisätutkat pois päältä, niin ei huutanut omia aikojaan.