Focus ST mk2 moottorin lämmitin

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Focus ST mk2 moottorin lämmitin

Viesti Kirjoittaja hanta » To Marraskuu 29. 10:33:31 2012

Näyttäis että se talvi nyt tulee joten moottorin lämmitimen hankinta tuli Focukseen ajankohtaiseksi.

Tohon olis ainakin kahta eri tyyppistä lämmitintä:

Defa
- Säteilylämmitin lohkon kylkeen
- Vastuksen teho 400W

Calix
- Letku lämmitin öljyn jäähdyttäjän vesi letkuun
- Vastuksen teho 550W
- Koko setti sisähaaralla n. 50e halvempi kuin Defalla


Kokemuksia näistä? Onko käytännön lämpiämis nopeudessa eroja, molemmat yhtä huonoja? Noi letku lämmittimet on ilmeisesti joillakin sotkenut moottorin ohjausta luulemaan mootorin olevan kuuma tms.?

Polttoaine lämmitinhän se oikea vaihtoehto tietenkin olisi mutta näin jälkiasennettuna hinta aika suolainen.

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Focus ST mk2 moottorin lämmitin

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » To Marraskuu 29. 11:05:26 2012

konehan on vastaava kun Volvoissa ja niihin oon laittanut letkulämppäreitä sinne lauhduttimen viereen eikä ainakaan ole ollut ongelmia.

säteilylämppäreitäkin on laitettu muutama mutta ne on kuulemma koko lailla hengettömiä.

tota letkulämppäriä ei kannata testata ennenkun on käyttänyt konetta kunnolla,mieluummin ajanut kun se tulee sinne lauhduttimen mutkaan niin tosi helposti jää ilmaa sinne ja vastus palaa heti.

Focuksen tilanteesta en tiedä mutta en oikein jaksa uskoa että joku anturi olisi niin paljon eri paikassa että sotkisi käynnistystä.

Volvon koneessa se lämppäri tulee lauhduttimen vasemmanpuoleiseen letkuun(eli kuskin puoleiseen) eikä letkua tarvii edes katkaista vaan siirtää suoraan vastukseen ja laittaa vastuksesta 90 asteen letkunpätkän lauhduttimeen,näitä letkunpätkiä myydään ihan Calixin tarvikkeena ja halkaisija on juuri sopiva ja klemmarit mukana.

onkohan Focuksessa sisähaaran kaapelille reikä valmiina rintapellissä?

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Re: Focus ST mk2 moottorin lämmitin

Viesti Kirjoittaja hanta » To Marraskuu 29. 11:18:16 2012

Sierra XR kirjoitti: Focuksen tilanteesta en tiedä mutta en oikein jaksa uskoa että joku anturi olisi niin paljon eri paikassa että sotkisi käynnistystä.
Eiköhän noissa ole just samat anturit samoissa paikoissa kun Volvossakin, tuolla Focus ST225 & RS mk1... -ketjussa joku oli vaan jostain käynnistys ongelmista höpötellyt. Ei nyt enää osunut kyllä silmään.
Sierra XR kirjoitti: Volvon koneessa se lämppäri tulee lauhduttimen vasemmanpuoleiseen letkuun(eli kuskin puoleiseen) eikä letkua tarvii edes katkaista vaan siirtää suoraan vastukseen ja laittaa vastuksesta 90 asteen letkunpätkän lauhduttimeen,näitä letkunpätkiä myydään ihan Calixin tarvikkeena ja halkaisija on juuri sopiva ja klemmarit mukana.
Mitä noita Calixin asennus ohjeita katellut, täysin samat sarjat ja samanlaisella asennuksella mene Focukseen ja volvoon. Eli just tollain kun kirjoititkin.
Sierra XR kirjoitti: onkohan Focuksessa sisähaaran kaapelille reikä valmiina rintapellissä?
Repsikan puolen iskaritolpan vieressä ylhäällä olis ainakin yksi läpivienti mistä pääsee hanskalokeron taakse, noin äkkiseltään katottuna näyttäis olevan aika helppokin reitti.

hoopee
Viestit: 4922
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Focus ST mk2 moottorin lämmitin

Viesti Kirjoittaja hoopee » To Marraskuu 29. 12:56:13 2012

hanta kirjoitti:
Sierra XR kirjoitti: Focuksen tilanteesta en tiedä mutta en oikein jaksa uskoa että joku anturi olisi niin paljon eri paikassa että sotkisi käynnistystä.
Eiköhän noissa ole just samat anturit samoissa paikoissa kun Volvossakin, tuolla Focus ST225 & RS mk1... -ketjussa joku oli vaan jostain käynnistys ongelmista höpötellyt. Ei nyt enää osunut kyllä silmään.
S-maxissa calixin letkulämppäri ja on starttausongelmia jos ole ollut pitkään lämmityksessä. Toisella starttauksella homma toimii normaalisti.
Eli elementin sijainti varmaan väärä.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: Focus ST mk2 moottorin lämmitin

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Marraskuu 29. 13:14:52 2012

hoopee kirjoitti:S-maxissa calixin letkulämppäri ja on starttausongelmia jos ole ollut pitkään lämmityksessä. Toisella starttauksella homma toimii normaalisti.
Eli elementin sijainti varmaan väärä.
Mulla oli sama ongelma edellisessä S-Maxissa jossa oli eberin bensalämmitin. Usein lähti vasta "toisella" kertaa.
Tässä nykyisessä en ole moottorilämmitintä vielä ehtinyt :? testata lainkaan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Tuksu
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
Paikkakunta: Lahti

Re: Focus ST mk2 moottorin lämmitin

Viesti Kirjoittaja Tuksu » To Marraskuu 29. 16:13:59 2012

Calixin letkulämppäri asennettiin omaan viime talvena ja tosiaan jos pitkään on lämmityksessä, niin vasta toisella kerralla käynnistyy. Jos on ilman lämmitystä, niin lähtee ensi yrityksellä käyntiin.
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites

ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST mk2 moottorin lämmitin

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » To Marraskuu 29. 16:40:24 2012

Tuksu kirjoitti:Calixin letkulämppäri asennettiin omaan viime talvena ja tosiaan jos pitkään on lämmityksessä, niin vasta toisella kerralla käynnistyy. Jos on ilman lämmitystä, niin lähtee ensi yrityksellä käyntiin.
Mulla omassa ST:ssä jos on puoli tuntia lämmityksessä niin ei lähde ekalla, vasta toisella startilla. Jos pitkään tai ei ollenkaan niin ekalla hörähtää tulille.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST mk2 moottorin lämmitin

Viesti Kirjoittaja RStuning » To Marraskuu 29. 17:06:12 2012

Sama, kun laitat autotallin/katokseen valot päälle niin on moottori ja sisätilat lämpöisenä, kun aamulla lähdet.

Kuulostaa, että tälläisiä olettamuksia teillä säteilylämmittimestä??
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Re: Focus ST mk2 moottorin lämmitin

Viesti Kirjoittaja hanta » To Marraskuu 29. 22:17:38 2012

RsTuning kirjoitti:Sama, kun laitat autotallin/katokseen valot päälle niin on moottori ja sisätilat lämpöisenä, kun aamulla lähdet.

Kuulostaa, että tälläisiä olettamuksia teillä säteilylämmittimestä??
Ei kai nyt noinkaan, onko säteilylämmittimen kanssa ollut käynnistys ongelmia?

Onko kukaan noista käynnistys ongelmista kärsineistä perehtynyt asiaan enempää? Löytyykö huollosta korjasuta ongelmaan softan päivityken muodossa tms?

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST mk2 moottorin lämmitin

Viesti Kirjoittaja RStuning » Pe Marraskuu 30. 9:01:37 2012

hanta kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:Sama, kun laitat autotallin/katokseen valot päälle niin on moottori ja sisätilat lämpöisenä, kun aamulla lähdet.

Kuulostaa, että tälläisiä olettamuksia teillä säteilylämmittimestä??
Ei kai nyt noinkaan, onko säteilylämmittimen kanssa ollut käynnistys ongelmia?

Onko kukaan noista käynnistys ongelmista kärsineistä perehtynyt asiaan enempää? Löytyykö huollosta korjasuta ongelmaan softan päivityken muodossa tms?

Jokohan tässä on neljä talvea menny. Ainuttakaan käynnistysongelmaa ei ole ollut. Pari tuntia roikannokassa ja tunnillakin selviää. Esim. Tänään -15 astetta ja auto kävi rikastuksella n.10sekunttia. Kertoo lämmitysvoimasta.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Re: Focus ST mk2 moottorin lämmitin

Viesti Kirjoittaja hanta » Ma Joulukuu 17. 17:15:01 2012

Laitetaan nyt vielä omia kokemuksiakin.

Eli laitoin ton Calixin letkulämppärin ja Defan Termini sisälämppärin. Mitä tässä nyt on ollut, reilu viitisen astetta pakkasta, auto lämmityksessä tunninverran. Hyvin lämpiää eikä ongelmia käynnistyksessä. Ainakin kerran oli auton hälytin lauennut, liekö häiriintynyt sisälämppäristä. Pitää tota hälytintä nyt seurailla vielä.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Focus ST mk2 moottorin lämmitin

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Joulukuu 17. 23:03:02 2012

Minulla on Mk5 Escort Ghiassa kanssa joku jälkiasennushälytin ja sisätilan anturit eivät tykänneet sisälämppäristä. Onneksi kaukosäätimestä sai sisätutkat pois päältä, niin ei huutanut omia aikojaan.

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Re: Focus ST mk2 moottorin lämmitin

Viesti Kirjoittaja hanta » Ti Joulukuu 18. 15:46:33 2012

Sine kirjoitti:Minulla on Mk5 Escort Ghiassa kanssa joku jälkiasennushälytin ja sisätilan anturit eivät tykänneet sisälämppäristä. Onneksi kaukosäätimestä sai sisätutkat pois päältä, niin ei huutanut omia aikojaan.
Tossa on alkuperäinen hälytin, sisätilan sensorit on katossa, sisävalon molemmin puolin. Piti oikeen ohjekirjasta katsoa, näemmä jos ei laita tupla lukitusta päälle, ei sisätilan tutka mene myöskään päälle vaikka hälytin muuten aktivoituukin.

Vastaa Viestiin