Tosiaan olen uus klubilainen, uskaltauduin nyt liittymään kun kerran puolisen vuotta jo ajanut jossakin määrin joukkoon soveltuvalla kalustolla...vaikken nyt ihan varma ole miten tuo ecoboost-moottorillinen ST sijoittuu hierarkiassa, joku varmaan osaa valaista onko siinä hitustakaan Cosworthia? Sen verran siinä taitaa olla RS:sää ainakin että Team RS käsittääkseni vastaa myös ST:n kehitystyöstä... Mut kivoja pelejä ne on kaikki tehokkaammat Fordit, tykkään.

Itselläni on tuo 2013 Focus ST ecoboost ja värinä se asiaankuuluva tangerine scream eli näkyy parkkikselta kilsan päästä missä se oma auto on. Mukava ollut ajaa ja vastaa ihan sitä mitä hainkin tuota valitessa.
Tuo on järjestyksessä neljäs Focus mitä olen ajellut vuoden 2005 jälkeen; perheen ajossa ollut sekä Focus c-max 1.8 duratec-he 2004 trend, Focus hatchback 2.0 duratec-he 2005 ghia, että Focus sedan 1.6 flexifuel trend (2011 tai 2012). Viimeksi mainittu appiukon ajossa ja on hieman turhan hitaasti kiihtyvää sorttia ajooni, 2005 hatch on yhä eibach-jousimadallettuna vaimollani käyttöautona.
Vielä tuohon mandariiniin ei viitsi mitään omia virityksiä alkaa tekemään, mutta kesällä Mountune MP275 jos vain rahatilanne sen sallii...
Tulevaisuudessa olen suunnitellut viritteleväni jonkin verran. Tasauspyörästö olisi hyvä olla lukollinen vaikka se joku jarrutoiminen sähköinen TC löytyykin, jarrut vois päivittää joskus johonkin parempiin ja mihin löytyy laajempi valikoima paloja, pakoputkiston vois päivittää niin ettei ole turhia supistusmutkia ym ahistavaa, jne...onhan noita parantelun kohteita valmistuotteessa.