Focus ST ecoboost (mk3)

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

terae
Viestit: 469
Liittynyt: Su Helmikuu 23. 1:58:22 2014
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Focus ST ecoboost (mk3)

Viesti Kirjoittaja terae » Ti Helmikuu 25. 23:04:10 2014

Onko klubissa muita uuden polven Focus ST omistajia tai kuin paljon meitä yleensäkin on Suomessa?

Tosiaan olen uus klubilainen, uskaltauduin nyt liittymään kun kerran puolisen vuotta jo ajanut jossakin määrin joukkoon soveltuvalla kalustolla...vaikken nyt ihan varma ole miten tuo ecoboost-moottorillinen ST sijoittuu hierarkiassa, joku varmaan osaa valaista onko siinä hitustakaan Cosworthia? Sen verran siinä taitaa olla RS:sää ainakin että Team RS käsittääkseni vastaa myös ST:n kehitystyöstä... Mut kivoja pelejä ne on kaikki tehokkaammat Fordit, tykkään. :)

Itselläni on tuo 2013 Focus ST ecoboost ja värinä se asiaankuuluva tangerine scream eli näkyy parkkikselta kilsan päästä missä se oma auto on. Mukava ollut ajaa ja vastaa ihan sitä mitä hainkin tuota valitessa.
Tuo on järjestyksessä neljäs Focus mitä olen ajellut vuoden 2005 jälkeen; perheen ajossa ollut sekä Focus c-max 1.8 duratec-he 2004 trend, Focus hatchback 2.0 duratec-he 2005 ghia, että Focus sedan 1.6 flexifuel trend (2011 tai 2012). Viimeksi mainittu appiukon ajossa ja on hieman turhan hitaasti kiihtyvää sorttia ajooni, 2005 hatch on yhä eibach-jousimadallettuna vaimollani käyttöautona.

Vielä tuohon mandariiniin ei viitsi mitään omia virityksiä alkaa tekemään, mutta kesällä Mountune MP275 jos vain rahatilanne sen sallii...
Tulevaisuudessa olen suunnitellut viritteleväni jonkin verran. Tasauspyörästö olisi hyvä olla lukollinen vaikka se joku jarrutoiminen sähköinen TC löytyykin, jarrut vois päivittää joskus johonkin parempiin ja mihin löytyy laajempi valikoima paloja, pakoputkiston vois päivittää niin ettei ole turhia supistusmutkia ym ahistavaa, jne...onhan noita parantelun kohteita valmistuotteessa.
Focus ST "Mandariini"
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford

STsam
CRSC jäsen 2018
Viestit: 1073
Liittynyt: Ma Helmikuu 11. 9:32:50 2008
Paikkakunta: Karjalan pääkaupunki Viipurin lähellä

Re: Focus ST ecoboost (mk3)

Viesti Kirjoittaja STsam » Ke Helmikuu 26. 10:39:40 2014

Tervetuloa mun puolest foorumille :)
Tuollainen Focus ST Tangerine Scream yellow(muistinkohan oikein) kiinnostaa älyttömästi, mutta ei ole pelimerkkejä vaihtaa tuota farmari Focusta...
Menee hieman ohi aiheen, mutta kerrotko millainen tuo 2005 Focus HB on ajettava Eibach jousilla? Vaikka YV:nä.
Ford Mondeo ST200X2
Ford Focus ST170

terae
Viestit: 469
Liittynyt: Su Helmikuu 23. 1:58:22 2014
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Focus ST ecoboost (mk3)

Viesti Kirjoittaja terae » Ke Maaliskuu 26. 12:08:48 2014

Laitetaas tähän vähän marmorilta pelkkiä varaosahintoja uudelle Focus ST:lle kun niitä tulin kyselleeksi, niin muillekin tuoreita autoja mahdollisesti ostamaan erehtyville tai huoltoa pohtiville hieman osviittaa mitä kannattaa antaa hintaa kyselemättä vaihdella ja mitä ei:

- etujarrupalat 152,30 €
- takajarrupalat 130,10 €
- moottorin ilmansuodatin 30,60 €
- moottorin öljynsuodatin 13,95 €
- sytytystulpat 13,90 € kpl
- raitisilmasuodatin 30,30 €
- xenon polttimot 242,50 € kpl (D3S, ilmeisesti Osram kun hinta on tuollainen - jopa halvempi kuin osan varaosaliikkeistä)

Etujarrupaloja ei sitten löydy paljon vaihtoehtoja jos ei vaihda satuloita uuteen, ne on tässä mallissa hieman spesiaalit. Eurooppa-paloja ei tunnu olevan varaosamarkkinoilla tai ainakin hyvin piilossa. Xenon-polttimoita löytyy Philipsiltä puolet halvempia ja jotain tuntemattomia tai vähän kauempaa nettitilaamalla neljäsosahintaan...
Focus ST "Mandariini"
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST ecoboost (mk3)

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ke Maaliskuu 26. 18:16:35 2014

* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

terae
Viestit: 469
Liittynyt: Su Helmikuu 23. 1:58:22 2014
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Focus ST ecoboost (mk3)

Viesti Kirjoittaja terae » Ke Maaliskuu 26. 18:38:33 2014

RsTuning kirjoitti:Noilla mä oon pärjänny seitsemän vuotta ja näyttäähän tuohon ecoboostiinkin olevan palikkaa. Vimeisenä linkkinä on tuo hovi varaosapulju :lol:
Palikkaa on jos minkälaista viriä mutta ei etujarrupaloja. EBC:n palatkin on vain takajarruihin.
Focus ST "Mandariini"
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Re: Focus ST ecoboost (mk3)

Viesti Kirjoittaja hanta » Ke Maaliskuu 26. 19:14:15 2014

terae kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:Noilla mä oon pärjänny seitsemän vuotta ja näyttäähän tuohon ecoboostiinkin olevan palikkaa. Vimeisenä linkkinä on tuo hovi varaosapulju :lol:
Palikkaa on jos minkälaista viriä mutta ei etujarrupaloja. EBC:n palatkin on vain takajarruihin.
Ei kai tämän ikäsessä autossa vielä etujarrupaloja tarvi vaihtaa ;) Kai noita aftermarket osiakin alkaa ilmaantumaan kunhan vähän autolle ikää tulee.

terae
Viestit: 469
Liittynyt: Su Helmikuu 23. 1:58:22 2014
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Focus ST ecoboost (mk3)

Viesti Kirjoittaja terae » Ke Maaliskuu 26. 22:13:19 2014

hanta kirjoitti:
terae kirjoitti:Palikkaa on jos minkälaista viriä mutta ei etujarrupaloja. EBC:n palatkin on vain takajarruihin.
Ei kai tämän ikäsessä autossa vielä etujarrupaloja tarvi vaihtaa ;) Kai noita aftermarket osiakin alkaa ilmaantumaan kunhan vähän autolle ikää tulee.
Kaikkeen pitää varautua. Kerran kun viime kesänä kävin radalla niin yllättäen kuului epämääräinen krunks; molemmin puolin sisemmästä etupalasta poistui pinta kertaheitolla ja loppumatka jarruteltiin alumiinipaloilla... Ei ollut sama auto, mutta perheen toinen Focus ja FoMoCo palat.
Focus ST "Mandariini"
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford

terae
Viestit: 469
Liittynyt: Su Helmikuu 23. 1:58:22 2014
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Focus ST ecoboost (mk3)

Viesti Kirjoittaja terae » To Huhtikuu 3. 23:12:45 2014

Mistähän löytyis edullisin "sound symposer delete" -laatta tiivisteineen Euroopan markkinoilta, vai pitäiskö sellanen tehdä vaan itse, jos haluaa päästä eroon sound symposerin turhista osista?
Itsessään symposerin olen jo poistanut aikoja sitten käytöstä (putken joka ohjaa äänen sisään), se perhosventtiili on ainoa mikä saa olla kun muuten tulee vikakoodeja. Ylimääräiset letkunpätkät saa poistua konetilasta, samoin itse symposerin ottaisin mielellään pois imusarjasta. Ongelma on siinä, että se jättää ison aukon imusarjaan. Siihen pitää ruuvata sitten tulppa.

Mitään 50 euroa UK markkinoilta en ala pulittamaan palasta alumiinia työstettynä. :D
Mietin tässä tosiaan sitäkin vaihtoehtoa että ottaisin joku päivä tuon symposerin irti ja työstäisin sen pohjalta mitottaen siihen vaikkapa polyasetaalista (POM C) muovipalan ruuvattavaksi tilalle. Ei pitäisi olla ylivoimainen proggis edes tällaiselle joka ei ole juuri vaivautunut itse tekemään mitään osia vaan tottunut ostamaan valmispalikoita. Pitää kypsytellä tuota ajatusta hetki ja tarkistella ainakin miten eri materiaalit muovipalassa ja sen tiivistyksessä suhtautuisivat mahdollisesti päälle tihkuvaan öljyyn (PCV ansiota). Sitä öljyä tiettävästi joutuu jonkin verran tuohon kohden imusarjassa ja ne jotka ovat tuon avanneet ovat havainneet sitä olevan jopa runsaasti symposerin sisällä joissakin tapauksissa...joten öljyn vaikutus pitää huomioida ettei tule sen takia imuvuotoja.
Focus ST "Mandariini"
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford

Vastaa Viestiin