1.6 Diisseli

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

a.l
Viestit: 847
Liittynyt: Ma Toukokuu 6. 23:18:44 2002

1.6 Diisseli

Viesti Kirjoittaja a.l » Su Elokuu 17. 0:26:57 2003

Onkos minkälaisia kokemuksia kyseisestä koneesta? Kiinnostas vähän tollanen 1.6D Express Escortti, kun tarttes jonkun edullisen härvelin kaikenmaailman rojun kuljetukseen, noita olis aika kivasti tarjolla. <br><br>Lähinnä tuo moottori askarruttaa, laiska se ainakin on mutta mihikäs täällä kiire on valmiissa maailmassa... <br>Kyllä noilla näyttäs ajavan yli 300tkm, mutta kestääkö se miten kasassa, vai saako sitä olla ropaamassa alituiseen?<br>Joku joskus täälläkin mainitsi että vähän huonosti lähtee pakkasilla käyntiin, mitenkäs muuten noiden toiminta, onko muita mahdollisia tyyppivikoja? <br>Polttoainetta kuulemma menee alle 6 l per satanen, pitääkö tollanen tieto paikkaansa? <br><br>Ja paljokos noista Escorteista joutuu diisseliveroa pulittamaan?

_Tepsu_
Viestit: 1253
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 18:28:15 2001
Paikkakunta: Tampere

Re:1.6 Diisseli

Viesti Kirjoittaja _Tepsu_ » Su Elokuu 17. 1:21:25 2003

Kone todella kestävä ja luetettava. Entisellä 1.6 diiselilläni ajettiin 750 tuhatta ostohetkellä oli 150 tuhatta 10 v 600 tuhatta ilman suurempia remontteja. Raidetangon päät kuluu normi eskortteja/Orioneja useammin ja vaihteisteiston poskilaakerit ovat yhtä haavoittuvaisia kuin bensakoneissakin. Kuluttaa alle 5l/100 ja vaikka siinä on 54 hv jaksaa se mennä ihmeen hyvin. Diisseli vero on 2100 mk vuosi. pakussa tosiaan jotain 100 juroo :P
MERCEDES BENZ 250D

Ford still ûberautomobile

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Re:1.6 Diisseli

Viesti Kirjoittaja Bliz » Su Elokuu 17. 6:47:39 2003

D vero on 2100mk henkilö autossa. expessi taitaapi olla tämä kaappi koppi malli eli ehkä jopa rekisteröity pakettiautoksi niin vero on todennäköisesti sillon 100 euron hujakoilla.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

ckolli
Ylläpitäjä

Re:1.6 Diisseli

Viesti Kirjoittaja ckolli » Su Elokuu 17. 12:46:51 2003

Noin 300tkm kokemusta. Erittäin hyvä ja kestävä kone. Muutenkin hyvä auto paitsi alapallonivelet ja raidetangon päät on kulutustavaraa.<br>Verot pakettiauton mukaan eli pienet.

a.l
Viestit: 847
Liittynyt: Ma Toukokuu 6. 23:18:44 2002

Re:1.6 Diisseli

Viesti Kirjoittaja a.l » Su Elokuu 17. 16:01:36 2003

Hmm... pitänee alkaa kattelemaan noita Expressejä, tarttis tosiaan jonkun vähän tilavamman auton, kun aina on jotain rojua kuskattavana. <br>Noita näyttäs saavan aika halvallakin, tiedä sitten minkälaisia ne on... pitää vähän katella. <br>Useimmat ovat bensakoneella, mutta Dieseli kyllä kiinnostais enemmän.<br><br>Onko noissa pakettimalleissa jotakin pahoja ruostepaikkoja jotka kannattaa tarkistaa, noin niinku ohjaamosta taakse päin?<br><br>Onko mitään muuta mitä noissa kannattaisi ottaa huomioon ostettaessa?<br>

_Tepsu_
Viestit: 1253
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 18:28:15 2001
Paikkakunta: Tampere

Re:1.6 Diisseli

Viesti Kirjoittaja _Tepsu_ » Su Elokuu 17. 19:15:09 2003

On ne expressit yleensä aika rapeen näkösiä mitkä vastaan tulee. Bensa koneella niitä taitaa olla 1.3 OHV. 1,4 CVH ellen erehdy ja 1.6 ja 1.8 D. Autopurkaamon ukkeli tossa lähellä sanoi että niihin kysytään usein takaovia mätänevät kai helposti ovet taitavat olla samat kuin 3-ov escossa. Kyseisellä autopurkaamolla on muuten yksi sellainen expresss 1.3 sieltä saat ainakin jotain osia jos tarvit
MERCEDES BENZ 250D

Ford still ûberautomobile

a.l
Viestit: 847
Liittynyt: Ma Toukokuu 6. 23:18:44 2002

Re:1.6 Diisseli

Viesti Kirjoittaja a.l » Su Elokuu 17. 21:55:10 2003

Kunnolla ei ole muuta väliä kunhan vaan leiman saa papereihin... <br><br><br><br>

Vastaa Viestiin