kannen palotilat
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
kannen palotilat
Pikkusen joskus ihmetyttänyt, notta miksi 16 -venttilisissä koneissa on venttiilien takana suora reuna kuten tästä Jahmanilta lainatussa otoksesta käypi ilmi.
CVH tapauksessa esimerkiksi palotila on kokonaan pyöreä. ( paitti niissä laihaseoskansissa ).
Onko jollakulla tietoa voiko tuon viisteen pyöristää ja onko siitä mitään haittaa tahi hyötyä?
Kannentiiviste kun toimitetaan kuitenkin aina pyöreillä rei'illä ;D
CVH tapauksessa esimerkiksi palotila on kokonaan pyöreä. ( paitti niissä laihaseoskansissa ).
Onko jollakulla tietoa voiko tuon viisteen pyöristää ja onko siitä mitään haittaa tahi hyötyä?
Kannentiiviste kun toimitetaan kuitenkin aina pyöreillä rei'illä ;D
-
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Re:kannen palotilat
Joissakin koneissa sitä sanotaan "paljealueeksi" imasee seoksen paremmin palotilaan, ja aiheuttaa pientä pyörrettä, tiedä sitten onko cossun koneessa sitä.
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin
-
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
-
- Ylläpitäjä
Re:kannen palotilat
[quote author=lauri link=board=2;threadid=13715;start=0#103354 date=1061474943]<br>Joissakin koneissa sitä sanotaan "paljealueeksi" imasee seoksen paremmin palotilaan, ja aiheuttaa pientä pyörrettä, tiedä sitten onko cossun koneessa sitä. <br>[/quote]<br>Voisi kuvitella että tuollainen jarruttaisi virtauksen kulkua paremminkin ... ???<br>Noh jos Jahman viitsii kertoa enemmän siitä, niin ehkäpä teoria ja/tai uskomukset tuollaisen suunnitteluratkaisun takana selviävät ::)
-
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Re:kannen palotilat
Männän tullessa ykk:hon se puristaa "palkeessa" olevan seoksen palotilaan -> voimakas pyörre joka nopeuttaa ja tasoittaa palamista. Samaisesta syystä männässä on kuppi, eikä ole vain matalampi... Paras palotilahan ei ole suinkaan hemi vaan pallo. Sen kynttilän saaminen keskelle on vain yksi pikku ropleemi ;D
Tässähän se menee...
-
- Ylläpitäjä
Re:kannen palotilat
kaikki Zetecit taitavat olla tasalakisilla männillä. Liekö puristusten takia? <br>Tuota liekkirintamaa vain jäi joskus pohtimaan, että jos kerran symmetria on hyvä asia, niin miksei käytetä puolipalon asemesta sylinterimäistä palotilaa? Tai lievästi toroidia, kun pallo on likipitäen mahdottomuus? <br>Noh kait tuolla on jotakin tekemistä valmistustekniikan kanssa. <br>Kyselin ihan sillä että meinaan tuollaisen Zetec-E kannen puhdistaa viikonloppuna ja sitten alkaa pähkimään/opettelemaan kannen hienosäätöä ;D<br>Osaakohan kukaan sanoa paljonko voisi venttiilejä upottaa kanteen, ennenkuin hydraulisista nostajista loppuu säätövara ja tarttee venttiilejä lyhentää/ nokkia hioa ??? Tarve ei ole suuri. Ehkä yksi kymppi tjsp... ::)<br>Lähinnä on tarkoitus puhdistaa karstat pois kanavista, killoittaa palotilat tuohon Jahmanin tyyliin ja läpätä seetit sekä venttiililautaset.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:kannen palotilat
[quote author=jive link=board=2;threadid=13715;start=0#103565 date=1061552186]<br>Osaakohan kukaan sanoa paljonko voisi venttiilejä upottaa kanteen<br>[/quote]<br>virtausominaisuudet huononee sitä mukaa ku venttiilit uppoaa kanteen.<br>eli istukoiden koneistuksessa täytyy tiivistyspintaa koneistaa niin vähän kuin suinkin mahdollista.
-
- Ylläpitäjä
Re:kannen palotilat
[quote author=Brenda link=board=2;threadid=13715;start=0#103658 date=1061569383]<br>virtausominaisuudet huononee sitä mukaa ku venttiilit uppoaa kanteen. eli istukoiden koneistuksessa täytyy tiivistyspintaa koneistaa niin vähän kuin suinkin mahdollista.<br>[/quote]<br><br>Mihinkäs tämä idea perustuu? Eikö venttiilien noston lisääminen paranna virtausta johonkin raja-arvoon asti. Oliko 2/3 * lautasen säde tjsp. Tavallaan kyse on venttiilin avautuman lisäämisestä suurentamalla liikerataa, mutta siitä toisesta päästä kuin yleensä ;D <br>No upottaminen on ehkä liioittelua. On vain seetit niin tuhannen karstassa, ettei tiedä pitäisikö ne koneistuttaa uusiksi, vai selviäisikö vain hiomisella..