ARP-pulttien jälkikiristykset

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

ARP-pulttien jälkikiristykset

Viesti Kirjoittaja glue » To Lokakuu 2. 0:00:03 2003

Nyt on motti taas onnellisesti kasassa ja kehrää kun kissa.. tai siis ärjyy kun jellona.<br><br>Nyt kuitenkin tarvisi tietää kuinka usein ARP-pulttien momentteja tarvii tarkastella? Nyt pultit on vedetty 100Nm momenttiin (kiitos cosescille tiedosta).<br><br>Kuvia kansiremontista: http://koti.mbnet.fi/glue/remontti
Sierra Cosworth '89

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Re:ARP-pulttien jälkikiristykset

Viesti Kirjoittaja PasiL » To Lokakuu 2. 7:17:53 2003

Jumaleissön mitä pienet silmät näkevätkään!<br><br>Onko toi mk1 Fiesta tbo sun ajokkis? Onko 1.6, mikä turbo ja kaasutin? Syyläriä on ainakin jouduttu siirtämään ja tekemään uusi keulapelti...

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Re:ARP-pulttien jälkikiristykset

Viesti Kirjoittaja tanari » To Lokakuu 2. 9:57:28 2003

pulttien mukana on yleensä hyvät ohjeet, ainakin kiertokankien ARP pultit kiristetään momenttiinsa kolmesti.. eli kiristys,löysäys,kiristys .... ;)
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:ARP-pulttien jälkikiristykset

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Lokakuu 2. 10:43:40 2003

Minuakin rupesi ensin kiinnostamaan lähinnä tuo Fiesta. Sen jälkeen rupesin ihmettelemään kuvia klikkaillessani, että laitetaanko siihen 16v kantta?... Kerro lisää tuosta Fiestasta. Ainakin kompaktein koskaan näkemäni turbopakosarja ;D.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Karmann
Ylläpitäjä

Re:ARP-pulttien jälkikiristykset

Viesti Kirjoittaja Karmann » To Lokakuu 2. 11:21:27 2003

[quote author=glue link=board=2;threadid=15050;start=0#112663 date=1065042003]<br>Nyt on motti taas onnellisesti kasassa ja kehrää kun kissa.. tai siis ärjyy kun jellona.<br><br>Nyt kuitenkin tarvisi tietää kuinka usein ARP-pulttien momentteja tarvii tarkastella? Nyt pultit on vedetty 100Nm momenttiin (kiitos cosescille tiedosta).<br><br>[/quote]<br><br>Jälkikiristys normaalisti, lämpimäks ja kiristys ja n.500-1000km ja kiristys. enempää ei tarvii, tosin jos haluaa niin voihan ne tarkastaa vaikka 10tonnin kohalla, tosin ei pitäs muuttua ellei jostain anna periksi kuten esim. useimmissa cossuissa kann.pultt. prikat uppoo ja siitä syystä tietenkin kiristys löystyy ja usein sen takia pahvipalaa/ alkaa vuotaan ja jne.

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Re:ARP-pulttien jälkikiristykset

Viesti Kirjoittaja glue » To Lokakuu 2. 15:44:13 2003

Kiitokset Karmannille tiedoista.<br><br>Fiesta ei ole mun auto, joten en siitä sen enempää kertoile. Nuo kuvatkin voisin poistaa koska unohdin että ne on siellä samassa. Tosin eipä sillä enää niin väliä..
Sierra Cosworth '89

Vastaa Viestiin