ARP-pulttien jälkikiristykset
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
- Viesti:
ARP-pulttien jälkikiristykset
Nyt on motti taas onnellisesti kasassa ja kehrää kun kissa.. tai siis ärjyy kun jellona.<br><br>Nyt kuitenkin tarvisi tietää kuinka usein ARP-pulttien momentteja tarvii tarkastella? Nyt pultit on vedetty 100Nm momenttiin (kiitos cosescille tiedosta).<br><br>Kuvia kansiremontista: http://koti.mbnet.fi/glue/remontti
Sierra Cosworth '89
-
- Viestit: 674
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
- Paikkakunta: Akaa
Re:ARP-pulttien jälkikiristykset
Jumaleissön mitä pienet silmät näkevätkään!<br><br>Onko toi mk1 Fiesta tbo sun ajokkis? Onko 1.6, mikä turbo ja kaasutin? Syyläriä on ainakin jouduttu siirtämään ja tekemään uusi keulapelti...
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
Re:ARP-pulttien jälkikiristykset
pulttien mukana on yleensä hyvät ohjeet, ainakin kiertokankien ARP pultit kiristetään momenttiinsa kolmesti.. eli kiristys,löysäys,kiristys .... 

ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re:ARP-pulttien jälkikiristykset
Minuakin rupesi ensin kiinnostamaan lähinnä tuo Fiesta. Sen jälkeen rupesin ihmettelemään kuvia klikkaillessani, että laitetaanko siihen 16v kantta?... Kerro lisää tuosta Fiestasta. Ainakin kompaktein koskaan näkemäni turbopakosarja ;D.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Ylläpitäjä
Re:ARP-pulttien jälkikiristykset
[quote author=glue link=board=2;threadid=15050;start=0#112663 date=1065042003]<br>Nyt on motti taas onnellisesti kasassa ja kehrää kun kissa.. tai siis ärjyy kun jellona.<br><br>Nyt kuitenkin tarvisi tietää kuinka usein ARP-pulttien momentteja tarvii tarkastella? Nyt pultit on vedetty 100Nm momenttiin (kiitos cosescille tiedosta).<br><br>[/quote]<br><br>Jälkikiristys normaalisti, lämpimäks ja kiristys ja n.500-1000km ja kiristys. enempää ei tarvii, tosin jos haluaa niin voihan ne tarkastaa vaikka 10tonnin kohalla, tosin ei pitäs muuttua ellei jostain anna periksi kuten esim. useimmissa cossuissa kann.pultt. prikat uppoo ja siitä syystä tietenkin kiristys löystyy ja usein sen takia pahvipalaa/ alkaa vuotaan ja jne.
-
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
- Viesti:
Re:ARP-pulttien jälkikiristykset
Kiitokset Karmannille tiedoista.<br><br>Fiesta ei ole mun auto, joten en siitä sen enempää kertoile. Nuo kuvatkin voisin poistaa koska unohdin että ne on siellä samassa. Tosin eipä sillä enää niin väliä..
Sierra Cosworth '89