Lohkon poraus?

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

i.p.e
Ylläpitäjä

Lohkon poraus?

Viesti Kirjoittaja i.p.e » Pe Lokakuu 10. 19:56:23 2003

Joo elikkäs arvionne, mitä suunnilleen tulis maksamaan OHC lohkon porauttaminen seuraavaan ylikokoon? ???<br>Entäs tähän sopivien (kohtuu halpojen/hyvien) mäntien+veivien hinta?(uudet/käytetyt osat)

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re:Lohkon poraus?

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Lokakuu 10. 21:25:46 2003

Marssipa lähimpään koneistamoon ja kysäise sieltä hinta tuolle poruutukselle. Tuskin kannattaa kauas konetta köyjätä poruutukseen :D<br><br>Männät sitten kannattaa kysäistä samaisesta koneistamosta ja sen jälkeen kysäistä parista muustakin paikasta. Jos ko. koneistamolla laittavat männät pyttyihin niin mieluusti laittavat itse myymänsä...halvalla.<br><br>Itse laitoin 2.0 OHC myllyyn +0,5mm Mahlet ja hyvin kestivät eivätkä olleet järkyttävän hintaisetkaan.<br><br>Miksi uudet veivit? Entiset totaali damaget?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Re:Lohkon poraus?

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Pe Lokakuu 10. 21:26:28 2003

kaverille tuli maksaan n.400e mahlen mukeilla
edit:vanhoilla veiveillä
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

i.p.e
Ylläpitäjä

Re:Lohkon poraus?

Viesti Kirjoittaja i.p.e » Pe Lokakuu 10. 22:07:41 2003

[quote author=ukormi link=board=1;threadid=15377;start=0#115123 date=1065810346]<br>Marssipa lähimpään koneistamoon ja kysäise sieltä hinta tuolle poruutukselle. Tuskin kannattaa kauas konetta köyjätä poruutukseen :D<br><br>Männät sitten kannattaa kysäistä samaisesta koneistamosta ja sen jälkeen kysäistä parista muustakin paikasta. Jos ko. koneistamolla laittavat männät pyttyihin niin mieluusti laittavat itse myymänsä...halvalla.<br><br>Itse laitoin 2.0 OHC myllyyn +0,5mm Mahlet ja hyvin kestivät eivätkä olleet järkyttävän hintaisetkaan.<br><br>Miksi uudet veivit? Entiset totaali damaget?<br>[/quote]<br><br>Juu, näin teen. Ajatus uusista veiveistä käväisi vaan mielessä jos vanhoissa on jotain "säröjä" tai taipumia koska en ole vielä niitä tarkastanut, mutta luulempa että ne on iha buenot...

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re:Lohkon poraus?

Viesti Kirjoittaja lauri » Pe Lokakuu 10. 22:08:54 2003

15-30e per reikä taitaa olla aika yleinen hintataso
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re:Lohkon poraus?

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Lokakuu 10. 22:11:23 2003

Kyllä ne veivit kannatta särötarkistuttaa ( ei se kovin kallista ole ).<br><br>Mutta tämä on tekniikka kysymyksiin kuuluva aihe joten siirrän tämän kohta sinne.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re:Lohkon poraus?

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Lokakuu 10. 22:17:36 2003

sellaisen 800 maksaa koneistukset tohon 350 chevyn lohkoon joten nelikko koneeseen on hieman alle puolet. suunnilleen. mulla tosin kampura ja veivit kuulu myös tohon. ja 2.0 oohooseen täydellinen koneistus oli muistaakseni 4500 vanhaa mummoo.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

i.p.e
Ylläpitäjä

Re:Lohkon poraus?

Viesti Kirjoittaja i.p.e » Pe Lokakuu 10. 23:20:12 2003

[quote author=ukormi link=board=1;threadid=15377;start=0#115155 date=1065813083]<br>Kyllä ne veivit kannatta särötarkistuttaa ( ei se kovin kallista ole ).<br><br>Mutta tämä on tekniikka kysymyksiin kuuluva aihe joten siirrän tämän kohta sinne.<br>[/quote]<br><br>Persetti. Mä kyllä maksan sen maksun... Halavattu että se on vaikeeta olla puhumatta tekniikasta... ;D Ku on vaan niin paljon asiaa joka kiinnostaa ja ihmetyttää voorteissa...<br>Pahoittelen tapahtunutta

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Re:Lohkon poraus?

Viesti Kirjoittaja janneke » La Lokakuu 11. 13:04:45 2003

Empä viittyny uutta topicia luoda ni pistän tähän samaa vaikka hieman ohi meneeki...<br><br>Eli mites sitte noitten veivien kiillotus, kampiakselin kiillotus ja molempien tasapainotus. Onks miten hintavaa hommaa ja paljoks on hyöty? Lisää kierroksii? <br><br>Lähinnä oon tota kampiakselin kiillotusta ja tasapainotusta miettiny, mites moinen tehdään? Hinkataan ihan vaan kiiltäväks ja viedään tasapainotukseen?

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Re:Lohkon poraus?

Viesti Kirjoittaja paperman » La Lokakuu 11. 19:47:56 2003

[quote author=TuunaavaAmis link=board=2;threadid=15377;start=0#115236 date=1065866685]<br><br><br><br>Lähinnä oon tota kampiakselin kiillotusta ja tasapainotusta miettiny, mites moinen tehdään? Hinkataan ihan vaan kiiltäväks ja viedään tasapainotukseen?<br>[/quote]Kiillotuksesta en niin tiedä, mutta perkuleen kova homma on. Sivusta vaan seurasin, kun kaveri niin teki. Tasapainotus on paljon tärkeempi operaatio. Lisää kierros herkkyyttä, lisää kämpiakselin ikää ja kierros kestoa. Tämäkin vaan on omakohtainen kokemus, joten voin olla myös väärässä! Mutta tasapainotus (eli kampura+vauhtip.+paineasetelman) kyllä kannatti omalla kohtaa ja aion tulevaisuudessakin sen tehdä. :D
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Re:Lohkon poraus?

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » La Lokakuu 11. 21:01:16 2003

vie myös hihnapyörä t-painotukseen.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re:Lohkon poraus?

Viesti Kirjoittaja Hectori » La Lokakuu 11. 21:34:06 2003

[quote author=jarkkoscosworth link=board=2;threadid=15377;start=0#115316 date=1065895276]<br>vie myös hihnapyörä t-painotukseen.<br>[/quote]<br><br>ja kaikki muutkin liikkuvat osat, niin aina tulee parempi. noi edelliset tosin tärkeimmät.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Re:Lohkon poraus?

Viesti Kirjoittaja paperman » Su Lokakuu 12. 10:02:39 2003

[quote author=Hectori link=board=2;threadid=15377;start=0#115327 date=1065897246]<br>[quote author=jarkkoscosworth link=board=2;threadid=15377;start=0#115316 date=1065895276]<br><br><br>ja kaikki muutkin liikkuvat osat<br>[/quote]Eli renkaat, ratti, tuulettimen siivet ym. ;D[/quote]
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re:Lohkon poraus?

Viesti Kirjoittaja Hectori » Su Lokakuu 12. 18:01:13 2003

;D
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Vastaa Viestiin