Vapari OHC:n puristussuhde kadulla

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Vapari OHC:n puristussuhde kadulla

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Lokakuu 7. 11:51:59 2003

Aamulla sahatessa automaattiryypyn kanssa Sierraa käyntiin tuli mieleen ruiskun asentaminen.<br>Konetta ei jouda nostamaan pois, joten ajattelin portata 1.3 kannen ja pultata siihen ruiskun kiinni. Kansi tulisi 1.6 e-maxin päälle, joten puristussuhde tulisi olemaan n. 11. Palotila on tosi kompakti, joten se varmaan kestää enemmän kuin 2L kansi, mutta kuitenkin aika kovat rutistukset. Vähän se tietenkin laskisi 2L pahvilla ja palotilaa voi tietenkin vähän kanssa muotoilla, mutta mahdollisimman korkeana se tietenkin olisi tarkoitus pitää. Ruisku on säädettävä ja siihen saa nakuanturinkin, mutta eihän silläkään mahdottomasti korjata.<br>Minkälaisia rutistuksia maksimissaan ihmiset ovat käyttäneet kadulla vakiolla tai hyvin lievällä virinokalla?<br>
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re:Vapari OHC:n puristussuhde kadulla

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Lokakuu 8. 2:36:49 2003

Ainaskin omassa se nakuantura oli pakko heittää v...uun kun veti sytkän niin myöhälle että palo putkessa. Mut ei 11 oo kauhee puristus, kun vaan sytkä ei oo liian aikasella eikä 95:ella aja ;)<br><br>-Kokeilemalla kaikki selviää-
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re:Vapari OHC:n puristussuhde kadulla

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Lokakuu 8. 20:27:34 2003

Pitäs sen toi kestää ja oon kuullu sanottavan 1,3:n kannen olevan myös hyvä virikansiaihio, koska siinä paksut seinämät kanavissa (eli pienemmät vesi- tai öljykanavat). Tohon en ota sen enempää ite kantaa.<br>2,0:n kannentiivistettä en ite kyllä laittas, koska siinä on vaarana painepiikit sinne tyhjään väliin ja sitä kautta huonompi tiivisteen kestävyys.

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Re:Vapari OHC:n puristussuhde kadulla

Viesti Kirjoittaja prostreet » Ma Lokakuu 13. 10:32:52 2003

10,5:1 tuskin aiheuttaa ongelmia 98E bensalla kun sytkä ja bensa on kohdallaan<br><br>11,0:1 menee kireällä katunokalla

roadrunner
Ylläpitäjä

Re:Vapari OHC:n puristussuhde kadulla

Viesti Kirjoittaja roadrunner » Ke Lokakuu 15. 7:29:40 2003

Itellä on 2.0ohc 1.6 yläkerralla (siis nokka ja kaikki 1.6) ja on kauheet jälkinäynnit. tarttis laittaa varmaa 2.0 nokka sinne. onkos 1.6 ja 2.0 kansipahveilla eroo, kumpi parempi?

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re:Vapari OHC:n puristussuhde kadulla

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Lokakuu 15. 17:27:22 2003

En tiedä, mut uskoisin jottei se nokka välttämättä sitä jälkikäyntiä poista... Eli kaasarin tyhjäkäyntisuutin pitäis se homma hoitaa...<br><br>Muistaakseni 1,6 pahvissa niitä joskus vertailtuani oli hivenen pienemmät röörit (siis öljy / vesikanavat)... mut ei kait niissä hirveetä eroo oo...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re:Vapari OHC:n puristussuhde kadulla

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Lokakuu 16. 19:50:13 2003

1.6 pahvejahan on ainakin kaksi eri tyyppiä eli vanhassa on pyöreä reikä ja se on pienempi kuin 2.0L poraus ja sitten E-max pahvissa on soikea liekkirengas. E-max pahvi jää kannen ja männän väliin jos mäntä tulee lohkon tasoon.
Ei minustakaan jälkikäynti uudella nokalla häivy.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Re:Vapari OHC:n puristussuhde kadulla

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » Pe Lokakuu 17. 8:22:51 2003

[quote author=SLEI link=board=2;threadid=15215;start=0#113910 date=1065516719]<br>Minkälaisia rutistuksia maksimissaan ihmiset ovat käyttäneet kadulla vakiolla tai hyvin lievällä virinokalla?<br><br>[/quote]<br><br>Mulla menossa tanikan nokalle 2.0 OHC, rutistukset 11:1 korkeapuristemännät, nokka cranen +300 ast. Vakionokasta noilla puristuksilla ei kokemusta.
S a a b & F o r d

roadrunner
Ylläpitäjä

Re:Vapari OHC:n puristussuhde kadulla

Viesti Kirjoittaja roadrunner » Pe Lokakuu 17. 14:23:53 2003

Eikös isommat nostot vähennä puristuksia? ja pienemmät puristukset taas poistaa jälikäyntii.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:Vapari OHC:n puristussuhde kadulla

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Lokakuu 17. 19:18:21 2003

99okt (silloin ku vielä sai)<br>11,8:1<br>Piper BP285<br><br>kesähelteellä ruuhkaisessa kaupunkiajossa nosti hieman lämpöjä (oli kyllä maailmanlopun nähnyt taunuksen syyläri) ja silloin vedättäessä hieman rätisi. muuten kyllä toimi, ja sai kaahata kybällä ilman ongelmia.

Vastaa Viestiin