Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
heka
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
Viesti
Kirjoittaja heka » To Tammikuu 13. 23:25:35 2011
Elikkäs ongelmaa aihettaa kaverin
omega johon vaihdettiin uusi kytkin ja työ sylinteri, yritetiin ilmata kytkintä mutta siihen ei saa minkään laista painetta aikaiseksi ja nesteen tuleminen ilmaus ruuvista ei muutu millään tavalla poljinta pumppailemalla.. Alkaa ideat loppua tuon kanssa, tuntuisi jotenkin että polkimen pään sylinterissä olisi mäntä jääny pohjaan ja ei palaudu ollenkaan jonka vuoksi ilmaus ei onnistu

Ja poljin liikkuu täysin vailla vastusta ainoastaan palautin jousen varassa.
Olisiko mitään ideoita? onko muilla ollut vastaavia ongelmia nestekytkintä ilmatessa?
T:Heikki
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » To Tammikuu 13. 23:34:36 2011
Muistelisin että E30 bemussa ainakin pitäs nostaa kuskin etunurkka ylös joka auttaa asiaan? Voin muistaa/tietää väärinkin, mutta kannattanee kokeilla?
Toinen mikä tulis mieleen et laittas lääkeruiskuun letkun johon nestettä ja tykittäs työsylkyn ilmaruuvista nestettä ylöspäin.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
Henkku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1126
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
- Paikkakunta: Äänekoski westside..
Viesti
Kirjoittaja Henkku » Pe Tammikuu 14. 2:45:14 2011
Toi pablo:n kikka toimii.
Työsylinterin ilmausruuvi ja säiliönkorkki auki. jos ei lääkeruiskua oo niin ihan puhdas limonaadi pullo pelittää kans. kaataa nesteen pulloon ja letku pohjalle. korkkiin reikä letkulle ja hyvä tiivistys. sit vaan puristelemaan
Pitäs ilmojen lähtee..
-
TAp
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja TAp » Pe Tammikuu 14. 9:52:52 2011
Tuntematta ton rakennetta sen paremmin, yksi juttu,
Ainakin Impissä on ainut säätö se sama työsylinteri, jos seuraa että mäntä siellä ei palaudu pohjaan saakka itsestään, jolloin sylinteriin jää ilmaa. Siinä auttoi kun paino käsin sylinterin pohjaa ilmauskertojen välillä..
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Pe Tammikuu 14. 10:20:12 2011
Moni nykyauto ilmataan työsylinteristä poljinsylinteriin päin.
Esim. Fordilla käyttävät tavallista tippakannua ja letkunpätkää. Mondeossa näkee ilman tulon loppumisen jarrunestesäiliöstä kohtuullisen hyvin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Fomococars
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti
Kirjoittaja Fomococars » Pe Tammikuu 14. 11:13:56 2011
onhan jarruletkut monentissa kiinni ettei liitoksesta ota ilmaa
ja jos nestesäiliö on ylenpänä kuin sylinteri pitäs skulata.
eikö muutu vaikka otat koko ilmaropun pois nestettä ei silti tule.
tietty sylintereitä voi hieman esi ilmata pöydällä jos on just kasattu esim. pääsylinteri uusilla kumeilla yms.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Viesti
Kirjoittaja Sultzi » Pe Tammikuu 14. 11:33:30 2011
Yksi toimiva keino, ei tarvi avata edes ilmausruuvia työsylkästä. Säiliöön vaan nestettä, sitten korkkiin vaikka pieni reikä (pari milliä) ja siitä paineilmaa säiliöön ja kas kummaa, ilma kuplia tulee iloisesti ylös. Pari kertaa kun tekee ja välissä vähän polkasee se on siinä. Eli nopea ja erittäin helppo tapa. On testattu moneen kertaan ja toimii.
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » Pe Tammikuu 14. 12:00:21 2011
Sultzi kirjoitti:Yksi toimiva keino, ei tarvi avata edes ilmausruuvia työsylkästä. Säiliöön vaan nestettä, sitten korkkiin vaikka pieni reikä (pari milliä) ja siitä paineilmaa säiliöön ja kas kummaa, ilma kuplia tulee iloisesti ylös. Pari kertaa kun tekee ja välissä vähän polkasee se on siinä. Eli nopea ja erittäin helppo tapa. On testattu moneen kertaan ja toimii.
jep, tuo toimii kyllä, ja myöskin niin, että painaa paineilmaa varovasti korkinreiästä jollain adapterilla, ja aukasee pääsylkältä ensin liitosta, ja sitten työsylkältä ilmausruuvia. Usein myös joku yleismallinen korkki käy säiliöön, niin ei tarvi sitä omaa korkkia reijittää.
Pedal tu tö metal!
-
VesQ
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Viesti
Kirjoittaja VesQ » Pe Tammikuu 14. 12:07:27 2011
Tein joskus sierran korkkiin reijän ja siihen auton renkaan tubeless-venttiili, kätevä kun kävi silloin melkein joka auton säiliöön mitä oli, täytyy vaan muistaa kompurasta vähän laskea painetta ettei käy hallitsematon jarrunesteen levitys ympäri tonttia

-
Artery
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Viesti
Kirjoittaja Artery » Pe Tammikuu 14. 20:46:00 2011
Kaverin mersuun tehtiin silleen, että jarrusatulasta ilmausnippa auki, siitä letku kytkimen työsylinterin ilmaruuville. Tiukasti letku kiinni, ettei irtoa, ja polkemaan jarrua. Pakottaa aika hyvin nesteen jarrun kautta kytkimen läpi säiliöön.

Sierrassa oli samaa ongelmaa, oli jotenkin tukossa pääsylinteri,tuolla tavalla saatiin kyllä neste linjaan, mutta ei ilmoja pois välistä.. Piti purkaa koko sylinteri, että ongelmasta päästiin.
"Mieluiten ihan sama."
-
heka
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
Viesti
Kirjoittaja heka » Su Tammikuu 16. 0:08:24 2011
Kiitokset vinkeistä, näistä voi olla apuja myöhemminkin.
Kaveri oli saanut kytkimeen tuntoja tuolla lääkeruiskulla painamalla, ite en ehtinyt paikalle ihmettelemään. Lopullinen ilmaus pitää tehdä myöhemmin kun ehtii.
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07