Irtokopalla olevat kestävät Getragit

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Irtokopalla olevat kestävät Getragit

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Maaliskuu 14. 1:05:09 2011

Muutama kysymys:
BMW:n koneen perästä löytyy ainakin kiintoisaa getragin 265 mallia. Käytetty ainakin bemarin ///M touhuissa ja Ooppeleissa.
- Onko ko. lootan kestosta tietoa? Eri foorumeillä näkyy hurjiakin lukemia, mm. 700nm.
- On kahdenlaista tietoa tuon laatikon vaihdekaaviosta, onko siinä nyt sitten perinteinen vai käänteinen H-kaavio?
- Onko vitonen suora vai ylivaihde? Jos on molempia niin missä niitä on käytetty?
Jäsen #606

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Irtokopalla olevat kestävät Getragit

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Maaliskuu 14. 10:47:07 2011

olafu kirjoitti:Muutama kysymys:
BMW:n koneen perästä löytyy ainakin kiintoisaa getragin 265 mallia. Käytetty ainakin bemarin ///M touhuissa ja Ooppeleissa.
- Onko ko. lootan kestosta tietoa? Eri foorumeillä näkyy hurjiakin lukemia, mm. 700nm.
- On kahdenlaista tietoa tuon laatikon vaihdekaaviosta, onko siinä nyt sitten perinteinen vai käänteinen H-kaavio?
- Onko vitonen suora vai ylivaihde? Jos on molempia niin missä niitä on käytetty?
Mulla ainakin sellanen käsitys että löytyy sekä että
Eli perus kaaviolla ja käännetyllä
Suoralla ja yli 5:lla

Opel CIH iso getrag 265 5v ylivaihdelaatikko Monza/Senator
Käännetyllä mb/M bmw yleensä suoralla 5:lla
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Irtokopalla olevat kestävät Getragit

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Maaliskuu 14. 11:34:16 2011

Jep, eli noitahan löytyy monista malleista koska niitä on saanut myös lisävarusteena. Alkuperäisenä ainakin E30 M3, 6xxcsi, monet E28 M535:set, yms...

262cr / 265/5 sport (1. 3.72 / 2. 2.40 / 3. 1.77 / 4. 1.26 / 5. 1.00) käännetty kaavio (E30M3, 320is, 6xxcsi, E23-sarja, E12-sarja (isot kutoset), E28-sarja (isot kutoset)
265/6 (ja käsittääkseni 265/5 OD "Schongang" on samoilla välityksillä) (1. 3.822 / 2. 2.2 / 3. 1.398 / 4. 1.0 / 5. 0.813) normi kaavio (E23-sarja, E12-sarja, E28-sarja, yms yms...)

Nuo 265:set erottaa toisistaan helpoimmin siitä että siirtohaarukoiden lukitustulpat ovat päätyosassa, eikä edeltävässä valuosassa.

Kestosta mulla ei tarkkaa tietoa, mutta kestää kohtuullisesti tehoa sekä mukavasti kierroksia.

Sitten löytyy myös 265 motorsport (1. 2.337 / 2. 1.681 / 3. 1.358 / 4. 1.150 / 5. 1.00) sekä kymmeniä muita merkistä ja mallista riippuen.
Viimeksi muokannut Jasu, Ma Maaliskuu 14. 15:52:58 2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Irtokopalla olevat kestävät Getragit

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Maaliskuu 14. 15:41:31 2011

Jasu kirjoitti: Nuo 265:set erottaa toisistaan helpoimmin siitä että siirtohaarukoiden lukitustulpat ovat päätyosassa, eikä edeltävässä valuosassa.
Tarkoitatko että 265:set ovat keskenään erilaisia vai että 265 eroaa -muista- isoista Getrageista päätytulpillaan?
Herkkiä ne ovat öljyä vuotamaan noista päätytulpista joka tapauksessa :)
Jasu kirjoitti: Sitten löytyy myös 265 motorsport (1. 2.337 / 2. 1.681 / 3. 1.358 / 4. 1.150 / 5. 1.00) sekä kymmeniä muita merkistä ja mallista riippuen.

Tuo vinohampainen synkronoitu 265 Motorsport löytyy myös alunperin A-ryhmän 2wd (RS ja sedan, RS500) cossuista + GrA XR4Ti bemmujen lisäksi. Välitykset suunnilleen samat mutta sisuskalut osittain erilaiset; mm. kytkinakseli. Hopassa "metrin" pitkä, bemussa normi.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Irtokopalla olevat kestävät Getragit

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Maaliskuu 14. 15:49:47 2011

Niin siis sen ylivaihdelaatikon (Schongang) ja Sportin erottaa toisistaan ainakin niistä.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Re: Irtokopalla olevat kestävät Getragit

Viesti Kirjoittaja mettis » Ma Maaliskuu 14. 19:45:58 2011

http://s68.photobucket.com/albums/i2/me ... g&newest=1

turbo ekkerin perässä on tollanen 635:sen coupen ylivaihde vitosella ja perus h-kaaviolla oleva 265:nen, ajokokemuksia ei oo kun paska makaa tallissa :cry:
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Irtokopalla olevat kestävät Getragit

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Maaliskuu 14. 21:27:30 2011

Jasu kirjoitti:Niin siis sen ylivaihdelaatikon (Schongang) ja Sportin erottaa toisistaan ainakin niistä.
Ok, näin arvelin :)

Jk. Onko bemuissa vaihdekepissä Sport 265:ssa kuinka suuri "sivuttaisvälys" ?
Keppi-tuenta on omassa alkuperäinen Ford Motorsport (billet-alu, uniball), ja ulkoisissa osissa ei välyksiä ole (tarkastettu/korjattu) mutta käytössä tuntuu jonkun verran olevan. Tullee laatikon sisuksista.
Pitkittäisliike on erittäin täsmällinen.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Irtokopalla olevat kestävät Getragit

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Maaliskuu 14. 22:35:38 2011

Oonko käsittäny oikein ton "käänteisen" 5-lovisen H-kaavion, eli kaavio on ikäänkuin nelivaihteisesta laatikosta, mutta sinne on lisätty vielä pienempi ykkönen vasemmalle taakse?
Jäsen #606

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Irtokopalla olevat kestävät Getragit

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Maaliskuu 14. 22:42:03 2011

olafu kirjoitti:Oonko käsittäny oikein ton "käänteisen" 5-lovisen H-kaavion, eli kaavio on ikäänkuin nelivaihteisesta laatikosta, mutta sinne on lisätty vielä pienempi ykkönen vasemmalle taakse?
http://static.schmiedmann.dk/ProductPic ... 92_big.jpg
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Irtokopalla olevat kestävät Getragit

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Maaliskuu 14. 23:50:08 2011

Jasu kirjoitti:
olafu kirjoitti:Oonko käsittäny oikein ton "käänteisen" 5-lovisen H-kaavion, eli kaavio on ikäänkuin nelivaihteisesta laatikosta, mutta sinne on lisätty vielä pienempi ykkönen vasemmalle taakse?
http://static.schmiedmann.dk/ProductPic ... 92_big.jpg
Eli juurikin noin.
Jäsen #606

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Irtokopalla olevat kestävät Getragit

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Maaliskuu 15. 13:40:02 2011

kestosta,klubin "kalustosta" löytyy ainakin yksi +600hv penkattu "penta sierra"
Laatikko ei ole poikinut,lohkot kylläkin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Irtokopalla olevat kestävät Getragit

Viesti Kirjoittaja Pykälä » To Maaliskuu 17. 22:10:48 2011

Asia rupesi kiinostamaan, onko kenelläkään tietoa tosta 265/6 laatikosta? Onko tää nyt sitten joku "vakio" lootikko vai? Mikä kestämisessä tuo ero oikein on kun noitakin laatikoita on vaikka kuinka montaa mallia ja tietoa erittäin vähän...
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Vastaa Viestiin