Moottoripyörän tekniikkaa?

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

Sultzi
Viestit: 4852
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Moottoripyörän tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Heinäkuu 25. 22:44:48 2011

Mistähän olis järkevintä etsiä jotain ruisku moottoripyörää 1000-1100cc josta saisi otettua moottorin ja tarvittavat apulaitteet käyttöön? Koska pelkkää moottoria taitaa olla turha ostaa, tai siis liian kallis ja usein puuttuu apulaitteet, johtosarjat jne. Koitin nopeesti katsoa avk:lta, niin pari kawaa oli siellä, ei oikein muuta. Vinkkejä??

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: Moottoripyörän tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ti Heinäkuu 26. 0:51:45 2011

Osta busan kone, 1300cc ja kivasti vääntöä.
Kysäse vaikka http://www.Purkuosia.com , Harrilla on kaiken näköistä mopo roipetta kaupan.
Hommaa käypäsen koneen jos ei hyllystä löydy.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Sultzi
Viestit: 4852
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Moottoripyörän tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Heinäkuu 26. 10:52:39 2011

Busan kone muuten olis hyvä, mutta maksimi arvot sais olla tämmöset: 1237,5 cc 93,6 hv. Tehothan nyt saa varmaan jollain kuristettua ja mainintaa otteeseen että tehot kuristettu?

Edit: Eikös joku tämmönen radalla käynyt ole hyvä vaihtoehto purkaa http://www.nettimoto.com/suzuki/gsx-r/1159753, onhan tossakin koneessa kait se 160hv jo ja ruisku?

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Moottoripyörän tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ti Heinäkuu 26. 11:39:43 2011

Mitähän ihmettä se Sultzi nyt oikein suunnittelee :shock: (näin ooteenä itse aiheeseen)
Pedal tu tö metal!

Sultzi
Viestit: 4852
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Moottoripyörän tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Heinäkuu 26. 11:42:42 2011

Ollu parikin vuotta jo haaveena, jos viimeinkin alkais tekeen jotain :lol: Projekti osiolle sitten tarinaa lisää, kun jotain oikeasti tapahtuu. Tosin ei ole ford, mutta jos silti? :)

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Moottoripyörän tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja tezu » Ti Heinäkuu 26. 11:44:50 2011

Sultzi kirjoitti:Ollu parikin vuotta jo haaveena, jos viimeinkin alkais tekeen jotain :lol: Projekti osiolle sitten tarinaa lisää, kun jotain oikeasti tapahtuu. Tosin ei ole ford, mutta jos silti? :)
Mä tykkään ideasta kovasti. Nuorena ja hulluna mietein jotain vastaavaa, mutta eipä ikinä tullut vietyä asiaa eteenpäin. Tämä tais aiheuttaa noita tuntemuksia
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

Sultzi
Viestit: 4852
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Moottoripyörän tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Heinäkuu 26. 16:57:19 2011

Järkevintä toteutustapaa vain mietin. Käyttääkö pelkästään pyörän laatikkoa ja kytkintä josta veto otetaan ketjuilla ja rattailla perämurikan laippaan (esim. sierra/scorpio 7,5" viskolukolla). Mietintää herättää vain laatikon ja varsinkin kytkimen pitämään saaminen n. 800kg autossa? Menee taas mielestäni liian monimutkaiseksi jos haluaakin käyttää auton omaa laatikkoa vielä välissä. Peruutusvaihdehan on varmaan järkevin toteuttaa startilla ja napilla, mutta miten käytännössä tuo kytkettäisiin tommoseen että ketjulla ja rattailla veto siirretään perämurikan laippaan? Kestääköhän sen murikan laippa vetoa ylöspäin kun ketjulla on se veto? :roll:

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Moottoripyörän tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Heinäkuu 26. 17:03:42 2011

Situne teki jo vuosia sitten välikopan cebarin koneella. Sieltä kautta vois saada vinkkejä.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Sultzi
Viestit: 4852
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Moottoripyörän tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Heinäkuu 26. 17:19:38 2011

Siinähän on vaan kardaani pultattu eturattaan tilalle kiinni. Mutta sepäs tuottaakin ongelmaa tässä kun ei ole mitään kardaania :lol:

Lieneekö perään suoraan pulttaaminen vaihtoehto? Perähän tarvis siinä tapauksessa saada ihan kiinteäksi moottoriin nähden, ettei liiku.

RS270
Viestit: 1522
Liittynyt: Ke Lokakuu 21. 20:50:53 2009

Re: Moottoripyörän tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja RS270 » Ti Heinäkuu 26. 19:46:39 2011

Jos meinaat jotain takamoottorista niin kysyppäs tuolta vinkkejä. 2 tai 3 autoo jo tehty.
http://alanenmotorsport.fi/?cat=1
Roadsport Cortina mk2 N/A
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"

Sultzi
Viestit: 4852
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Moottoripyörän tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Heinäkuu 26. 20:42:20 2011

Laitoin vähän postia, katsotaan vastailevatko :)

MiHu
Viestit: 377
Liittynyt: Ke Tammikuu 21. 19:17:33 2004
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Moottoripyörän tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja MiHu » Ti Heinäkuu 26. 21:18:27 2011

Tuolta löytyy aika kattava tietopankki mp malleista ja tekniikoista. Jos on jotain apua tekniikan etsintään.

http://www.motorcyclespecs.co.za/
-89 sierra "perhemalli" cosworth
-90 fiesta xr2i 1.8 16v (kauppakassi)
-88 Sierra is(ex),-91 4x4 (ex),-92 (ex)
-Sierra 1.6L -84 (museoon ?)
-05 Mondeo "stasiwagon"
#652
- Kauniita autoja,nopeita naisia-
- Ford ei ole auto, se on elämäntapa-

RS270
Viestit: 1522
Liittynyt: Ke Lokakuu 21. 20:50:53 2009

Re: Moottoripyörän tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja RS270 » Ti Heinäkuu 26. 21:39:09 2011

Hyvin imppi kulkee R1:n vakio koneella. http://www.youtube.com/watch?v=OOjAwpLQ ... re=related
Roadsport Cortina mk2 N/A
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"

Sultzi
Viestit: 4852
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Moottoripyörän tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Heinäkuu 26. 21:51:58 2011

Tuntuis juu. Tukeva lasinpyyhin muuten :lol:

Suzukin motti olis kai siitä ihan hyvä että osaa taitaa saada siihen aika hyvin, siis erikoisempaakin?

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Moottoripyörän tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Heinäkuu 26. 22:14:59 2011

Pari juttua eli ensinnäkin oisko hyvä vaihtoehto käydä hakemassa sopivan tekniikan omaava pyörä esim. saksasta, josta ottais koneen ja möis vaikka loput osat eteenpäin. Pyörä on kuitenkin aika helppo hakea pakettiautolla ja samalla voi tuoda muutakin, jos sattuu tarvitsemaan.

Toinen mikä tässä paketissa tulee mieleen, niin jonkun kardaanivetoisen pyörän kulmavaihteella sais toteutettua lyhyen kardaanin, jos sellaisen käyttö olisi jotenkin mahdollista.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Moottoripyörän tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Heinäkuu 26. 23:59:20 2011

Sultzi kirjoitti:Mietintää herättää vain laatikon ja varsinkin kytkimen pitämään saaminen n. 800kg autossa? Menee taas mielestäni liian monimutkaiseksi jos haluaakin käyttää auton omaa laatikkoa vielä välissä.
Noihin saa nykyään jo valmiita paketteja, sekä ilman että auton askin kanssa käytettäviä. Maksaa tosin jonkun euron.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Sultzi
Viestit: 4852
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Moottoripyörän tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Heinäkuu 27. 11:16:23 2011

Linkkiä vinkkiä sivustosta mistä vois tutkiskella? :)

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Moottoripyörän tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Heinäkuu 27. 11:43:57 2011

Google :green:
En muista edes miltä foorumilta noita joskus lueskelin kun omaa meinasin rakentaa :D
Oli sillon ylimääräsenä ~100 heppanen V2 kone, olis c-kadetti ollut melkoinen ilmestys sillä :lol:
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Sultzi
Viestit: 4852
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Moottoripyörän tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Heinäkuu 27. 18:14:16 2011

Olisko näistä jotain apua??

http://www.quaife.co.uk/shop/products/qba3r
tai
http://www.quaife.co.uk/shop/products/qba11r
tai
http://www.quaife.co.uk/shop/products/qbe35g

Eiks noilla kahdella ensimmäisellä onnistu helposti vedon saaminen pyörän koneesta vetoakseleille. Ymmärsinkö oikein että tohon tulee sitten suoraan vetoakseli vaan kiinni? Ylemmässähän tais olla peruutusvaihdekin valmiina? :) Tulee tosin vain moottori sitten poikittain tuon kanssa :lol:

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Moottoripyörän tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja tezu » Ke Heinäkuu 27. 20:54:24 2011

Sultzi kirjoitti: Ylemmässähän tais olla peruutusvaihdekin valmiina? :) Tulee tosin vain moottori sitten poikittain tuon kanssa :lol:
Ekasta löytyy pakki ja näyttää muutenkin hyvältä paperilla.
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

Sultzi
Viestit: 4852
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Moottoripyörän tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Heinäkuu 27. 21:00:17 2011

Muuten vaikuttais hyvältä tosiaan, mutta kun moottori menis väärinpäin sen kanssa :lol:

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Moottoripyörän tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Heinäkuu 28. 6:09:47 2011

No teettää tohon sopivan kardaanin?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Sultzi
Viestit: 4852
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Moottoripyörän tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Heinäkuu 28. 11:26:12 2011

Ei taida hirveesti olla tiluksia sille kardaanille, mutta en tiedä vielä tarkemmin kun auto ei ole vielä kotona eikä ole tekniikkaakaan hommattu. r1 koneitahan ne käyttää kovasti ainakin locosteissa ja monissa muissakin. Jotain juttua löysin että muut koneet vaatis melkein kuivasumppua, mutta yammun kone menee pelkällä loiskelevyllä.

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: Moottoripyörän tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja Jari H » To Heinäkuu 28. 17:56:54 2011

Rykkösen kone on aika ylävireinen, varmaan jossain kilpurissa ok kun ajokierrokset on 8-14k.
Lisää valikoimaa saat koneille, kun kattelet jonkun kuristetun saksa/sveitsi/belgia tuonti mopon.
Niillä alle 100 heppasen papereilla helpompi suunnitella leimaa.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Moottoripyörän tekniikkaa?

Viesti Kirjoittaja Fomococars » La Heinäkuu 30. 20:08:08 2011

varmaan jotain tälläistä mut eri koppa fiat 600 ois hyvä ja aerodynaaminen ja tietty mk1 fiesta

http://www.youtube.com/watch?v=oPQIizRp9ck


http://www.youtube.com/watch?v=3Xdks-j3 ... ure=fvwrel

http://www.youtube.com/watch?v=hsVr4ide ... re=related
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Vastaa Viestiin