Tossa ihmetelty töissä kun pomo osti halvalla focus c-maxin 1.8l duratecin koneella, kun oli imassut vesilätäköstä vedet koneeseen ja kolme kankea kieroon.
Noh sinne vaihdettiin männät ja kanget ja pytyt hoonattiin. Kone savuttaa ja vie öljyä reilusti. Paikallaan kun huudattaa, hetkessä menee mittatikun asteikon verran öljyä. N. 20km ja reilu litra suunnilleen kulutus

Mistähän ihmeestä se sen öljyn ajaa imusarjaan? Meinaan kone oli toistamiseen auki ja huomattiin että imukanavat ui öljyssä kuten myös imusarja. Alakerta tuntuis olevan iskussa, ei huohota normaalia enempää ja puristuspaineet n. 17bar joka pytyssä. Ei mahdu järkeen että menisi imusarjaan huohottimen kautta, kun kerran puristuspaineet on hyvät ja huohotus normaalia. Ja tuollainen määrä öljyä ei millään mene mäntien tai venttiilivarsien ohi. Muistaakseni savutus sillon loppui, kun ruuvimeisselillä väkisin raottaa kaasuläppää (sähköinen). Tai ainakin savutus vähenee.
Ideoita? Sinänsä ei enään väliä, tänään haki romuttamolta uuden koneen. Mutta kiinnostaa mikä ihme tuon aiheuttaa?