DOHC 2.0 16v rakennus...

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

frozen
Viestit: 155
Liittynyt: To Tammikuu 19. 0:24:40 2012

DOHC 2.0 16v rakennus...

Viesti Kirjoittaja frozen » La Tammikuu 21. 18:05:25 2012

Tommosta 2.0 16v Dohcia (Scorpio) koittanu pikku hiljaa väkerrellä. Suunnitelmia, RS nenäakselit, veivit, männät ja ehkä kampura(kumpi nyt sattuu olemaan paremmassa kondiksessa). Kannesta hieman kanavia silotella ja muokata seetirenkaiden koneistusrappuja, ei mitään radikaalia, ainakaan vielä... 4-2-1 sarja 46mm lähdöillä. Ruttua hilata 11 tuntumaan, jos vaan löysiä löytyy. Säädettävät nenäpyörät. Kevyt vauhtis. Lelumiitti hihnapyörät. Jokin moottorinohjaus? Imupuolelle ton tyylinen http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?f=9&t=7747 omavalmiste, rotanloukku. Alakerralle ei varmaankaan muuta, jos loiskelevyn ja jämäkemmät veivien pultit. Oli tarkotus porata 2.3:sen männille, mut ei näyttäs aine riittävän. Elikkä jeesiä olis ollu vailla ainakin noitten nenäakselien kanssa, että onko joku noita RS:n nenäakseleita penkissä säädettävienpyörien kanssa kirnunnut, asteita tai auki oloa "parhaalle" tai ainakin hyvälle tällille?? Kokemuksia ko koneessa yli 11:sta rutusta, normi 98 sopalla, joutuuko jättämään sytkän/nokat myöhäselle?? Moottorin ohjaus, mielellään jos olis iteoppiva (josko nuilla millään saa tällin aikas lähelle hyväksi??) kaikkine hiluineen (puolat jäis entiset) n.1000€ luokkaa?? VEMS:iä miettiny, mut joko se tuokin on aivan ajastaan jääny vempele... Mega olis tietys halvempi, mut arveluttaa, et repiääkö pelihousut karttoja testaillessa/näpytellessä. Google kaivo Capri foorumilta tommosen kartaanin kuvan http://img.photobucket.com/albums/v510/ ... rdaani.jpg löytyykö kokemusta tommosesta virityksestä, kuin kestää toi 75:sen kumilerstukka ja olisko tossa oltava toi tukilaakeri jotenki liukuva??
Ite kun tekköö, niin suap just sitä, mitä sattuu tulemaan....