Ei äkkiseltään löytynyt tietoa niin katsotaan mitä ajatuksia saadaan kasaan
Eli niinkin "arkinen" asia kun Ohc koneen yläkuolokohdan etsiminen (nokan ajoitus, astelevy täytyisi "nollata")
Eli heittokellolla tulpan reijästä mutta kun tulppa on mukavasti jo vinossa ja männät on mallia 4WD Cosworth niin niissä on vielä melkoinen kuoppa keskellä eli kohta johon kello osuu on vielä siltäkin osalta vino. Tuohan tekee sitten sen että kello näyttää vähän joka kokeilulla eri lukemaa vaikka niinkin kokeilin että puristin kellon vielä kanteen että ei varmasti liiku mutta 10cm jatkon kanssa antaa sivuttain periksi liikaa jne
Mitäs kikkoja olette käyttäneet, meinasin jo että jos nappaisi vaikka pakoventtiilin jousen auki ja tiputtaisi venttiilin männän päälle ja siitä sitten mittaisi kellolla mutta alkaa olla jo tekemistä varsinkin kun ei valmiina ole työkalua lukkojen auki painamiseen
Toinen mikä tuli tätä kirjoittaessa mielee että jos tekisi "pitkän sytytystulpan" jota vasten kevyesti kääntäisi männän, ottaa astelevyltä asteet talteen ja pyöräyttää taaksepäin taas männän tappia vasten, eikös siitä periaatteessa pitäisi saada puolivälistä todellinen YKK
Mikähän kierre noissa mahtaa muuten olla, tulpissa siis
OHC:n yläkuolokohta
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Re: OHC:n yläkuolokohta
Tee vaikka tuolla tavalla mut poraa esim. tulpan tai pultin läpi kierre, ja siihen pienempi pultti mitä säätämällä saat himmattua merkkien välit tarpeeks lähelle toisiaan. Ohc:n tulppa M18x1,5mmVesQ kirjoitti: Toinen mikä tuli tätä kirjoittaessa mielee että jos tekisi "pitkän sytytystulpan" jota vasten kevyesti kääntäisi männän, ottaa astelevyltä asteet talteen ja pyöräyttää taaksepäin taas männän tappia vasten, eikös siitä periaatteessa pitäisi saada puolivälistä todellinen YKK
lpissa siis
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
- Paikkakunta: VAASA
Re: OHC:n yläkuolokohta
Tuota mainitsemaasi "edestakas"- kiertämiskikkaa käytin kölniläisen kanssa useaan otteeseen,joka pyttyyn(koska halusin tietää mittaustarkkuuden toistuvuuden) ja totesin sen olevan melko jumalattoman tarkka konsti. Ja oli jopa pieni tutkimisen halu päällä silloinkin 
Ja eikös tulpan kierre ollu M18X1.5??????

Ja eikös tulpan kierre ollu M18X1.5??????
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: OHC:n yläkuolokohta
Jo vain, noin taidan siis tehdä eli "tulppa" ja sen läpi pultti
Eihän se varmaan niin tarkkaa ole mutta äkkiä tulee se aste tai pari jo perusarvoihin ja siitä yleensä sitten kertaantuu
Eihän se varmaan niin tarkkaa ole mutta äkkiä tulee se aste tai pari jo perusarvoihin ja siitä yleensä sitten kertaantuu