
oliko tyhmä kysymys.... tuli mieleen että täs on nyt vaan joku mitä ei hoksaa
Valvoja: CRSC Hallitus
Myös VW 1.6 dieselin kanki käy, mutta se on 6mm pidempi, mikä parantaa kankisuhdetta, tarvitsee kylläkin matalamman männän. Laakeria saa varmaan 50mm kaulallekin, eli iskua saa n. 2mm lisää (vakiona 52mm kaulat) Myös bemarista löytyy sopivaa veiviä, (130 ja 135mm) vielä pienemmällä alalenkillä, jolloin iskua saa jatkettua vieläkin enemmän, mutta taas tarvitaan matalampaa mäntää ja ehkä upotus kanteen ja ottaa laen reilusti yli tason.Posmo kirjoitti:Briteissä yleisin resepti on varmasti diesel fiestan kiertokanki ja 2,8 Cologne mäntä OHC lohkolla ja kampuralla. Tuossa fiestan kangessa on reilusti OHC:ta pienempi alasilmä, joten kampuran kaulat voi hioa epäkeskeisesti -> iskunpituus kasvaa. Siihen vielä 2,8:n 93mm mäntä kaveriksi, niin ollaan tuossa 2,2 tilavuudessa. Kestävät vieläpä ilmeisesti 7500rpm mukisematta noilla "orkkis"-osilla. Mietin yhdessä vaiheessa tuollaisen tekemistä (kun oli kulunut lohko ja kampura ylimääräisenä.) mutta noita diesel kankia ei ihan helpolla löytynyt niin jäi suunnitteluasteelle.