Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » Ti Toukokuu 14. 9:35:36 2013
Saattaisi olla Scorpio V6:sta. Kovasti vaikuttaa samalta, minkä purin omasta -86 Scorpio 2.8 EFi Ghiasta. Siinä oli/on 7,5", lukko ja 100mm laipat.
-
komA
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 1492
- Liittynyt: La Syyskuu 12. 17:56:46 2009
Viesti
Kirjoittaja komA » Ti Toukokuu 14. 10:46:52 2013
Saahan siihen isommat tumpit. Itse ostin 108mm laipoilla olevan tollasen ja jouduin vaihtamaan 100mm. Tosin tämä on vielä vähän kesken kun en saa irtoamaan toista tumppia perästä. 7¨ perästä otin 100mm tumpit, sorvautin 2-3mm huulloksesta pois, jotta sopii paikalleen. Jos nyt ymmärsin kysymyksen oikein
Eikös mulkkarissa ole myös 7¨? Lahjota mulle toi perä, toimi kuitenkaan

Jaguar S-Type R, 4.2l V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8
-
vauhtipete
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Viesti
Kirjoittaja vauhtipete » Ti Toukokuu 14. 15:47:52 2013
Eikun lahjoita sä ne isot tumpit mulle
Noi mulkkarin lukottomasta perästä olevat ei käy, ihan eri mittaiset.
7,5" perä on kaikissa mulkeroissa.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
CoupeGT
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 440
- Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 15:55:08 2002
- Paikkakunta: Tampere-city
Viesti
Kirjoittaja CoupeGT » Ti Toukokuu 14. 23:08:56 2013
Vaihtoehtoina taitaa olla perän tumppien vaihto takavetoisen cossu-Sierran perästä tai sitten lukollisen mulkkari cossu-Scorpion perästä (taitaa olla vaan aikas harvinainen), näissä 108mm vetonivel. Kaikissa 94 tai vanhemmissa Scorpioissa on taas 100mm nivel, on perä sitten 7" tai 7½". Ja kuten itsekin totesit, niin lukollisen ja lukottoman murikoiden tumppien pituudet ovat aika kaukana toisistaan.
Toinen vaihtoehto on hommata DOHC-koneisen mulkkarin vetoakselit, näissä 100mm nivel ja oikea pituus ja se ulkopääkin sopii vaihtamalla vaikka vanhemmasta Scorpiosta tai Sierrasta...

Tämän tein itselle tuohon omaan 94 Scorpioon, jossa nyt siis paikallaan 96 mulkkari-cossun akselisto vuosimallin 88 lukollisella murikalla..
-
vauhtipete
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Viesti
Kirjoittaja vauhtipete » Pe Toukokuu 24. 2:32:00 2013
No täytynee sit vaan ostaa toinen tollainen 100mm laipoilla oleva perä ja sopivat vetarit.
Tarkoitus oli saada ainakin kaksi perää eri välityksillä niin sais kokeiltua mikä soveltuu itselle parhaiten, ja sit olis myös varalla jos (kun) paukahtaa.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
vauhtipete
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Viesti
Kirjoittaja vauhtipete » La Heinäkuu 13. 16:03:33 2013
Oliko mk1 scorpion vetarit myös lyhyet?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
Sultzi
- Viestit: 4852
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Viesti
Kirjoittaja Sultzi » La Heinäkuu 20. 17:02:49 2013
Lainataan topicia, saako perus 7" lukottomaan tökättävillä vetareilla olevaan sierran perään sovitettua laippavetareiden tumpit? Tiedän että 4x4 cossussa on laipallinen 7" perä, mutta siihen ei saa kitkalukkoa, tohon tökättävään saa. Mutta pultattavat vetarit olis paremmat tähän sovellukseen..
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Ke Heinäkuu 24. 0:13:06 2013
Mulkosilmäscorpparissa on lyhyet laippatumpit 7.5" lukottomassa ja ne sopii kaiken järjen mukaan myös 7" perään. Lukottomaan onnistuu laittaminen helposti kun sinne saa lukkorenkaat, mutta kitkalukko on umpinainen.
Ehkä jos esim. mondeon vetareista laittas ne lankasokat mitkä painetaan läpi, niin varmaan pysyis niillä.
Lisäks jossain abs jarrullisissa, mutta muuten pappamallin pikkukoneisissa sierroissa on laipallista lukotonta 7" perää, joten niistä löytää pikkulaipallisia lyhyitä tumppeja. Löytyy vähän huonosti vaan tollasia osan luovuttajia.
Omaan sierraan hitsasin tökättävän vetarin nivelestä pätkän sitä nivelmaljaa laippavetarin laippaan kiinni ja kyllä siitä varsin toimiva tuli.
Jäsen #606