TAp kirjoitti:Olen ymmärtänyt, että tarvii laakeripesien koneistuksen, jos kierrekosketus kangessa muutuu, eli jos on kierre kangen yläpuolessa, kuten vaikka Kent.
OHC vakiokangethan on pultti-mutteri, jolloin ainoa joka muuttuu on kirirstysmonentti, eikä sitäkään tarvii vääntää hirveesti lisää jossei kierrätä 8000
Ongelmahan näissä on se että ainakin nuo ARP:t ovat ns. "interference fit". Eli kun ne pakotetaan kankiin paikoilleen, niin kanki mahdollisesti hieman samalla muuttaa muotoaan ja sen takia tarvitsisi tehdä uudestaan pyöreäksi.
Cossun kangissa on muuten kanssa kierre kangen yläpuolella, niihin laitoin uudet ARP:t enkä kyllä edes tajunnut ajatella että pyöreyttä olisi tarvinnut mitata! Hyvin on kyllä ainakin kaks kesää vielä pelannut...
Posmo kirjoitti:Mä laitoin 16v Dohciin ARP pultit ilman tuota pesien uudelleen hiomista (kierre kangen yläosassa). katsoin plastigaugella 3:sta eri kohtaa välykset ja olivat tasaiset. Kone ei ole vielä käynyt mutta en epäile etteikö toimisi.
Tulikin kyllä just sopivasti haettua vähän reilummin tota plastigaugee, niin tääkin vois kyllä olla harkinnan arvoinen mittaustapa. Jos plasti näyttää nätit välykset laakereille 3:sta eri kohtaa, niin silloinhan kaiken järjen mukaan kokoonpanon pitäisi toimia. Mikrometrilläkin mittaamalla varmaan saa ihan kohtuullisen kuvan siitä kuinka pyöreiksi laakerit asettuu.