Tulpanjohdot

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Tulpanjohdot

Viesti Kirjoittaja VooDoo » La Elokuu 30. 13:42:51 2014

Kokemuksia tuplanjohdoista.


Eli pitäs hukkakipinäsysteemiin laittaa narut, valmiita ei saa niin joutuu JOKO ottaan överipitkiä valmiita, lyhentää toisesta päästä ja samalla saa sopivan liittimen hukkakipinälle. TAI tehä metritavarasta koko johdot. Jos päätyy metritavaraan niin mikä kannattais? Oma käsitys on että kuparinaru on sähkönjohtamiseen oikeasti aika hyvä, mutta häiriötä antaa ja semmosia oireita tarjoilee herkästi.

Mietteitä kellään
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tulpanjohdot

Viesti Kirjoittaja Posmo » La Elokuu 30. 20:16:37 2014

VooDoo kirjoitti:Kokemuksia tuplanjohdoista.


Eli pitäs hukkakipinäsysteemiin laittaa narut, valmiita ei saa niin joutuu JOKO ottaan överipitkiä valmiita, lyhentää toisesta päästä ja samalla saa sopivan liittimen hukkakipinälle. TAI tehä metritavarasta koko johdot. Jos päätyy metritavaraan niin mikä kannattais? Oma käsitys on että kuparinaru on sähkönjohtamiseen oikeasti aika hyvä, mutta häiriötä antaa ja semmosia oireita tarjoilee herkästi.

Mietteitä kellään
Ihan jollain ignitor tms. metritavaralla tekisin, kannattaa vaan kiinnittää huomiota päiden laatuun, mikään ei vituta niin paljon kuin tulpanjohto joka katkeaa joka irroituskerralla ja joutuu prässäämään uudestaan. :)

Mikä puola?
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Tulpanjohdot

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Su Elokuu 31. 20:09:50 2014

Itse kyllästyin aikoinaan kun oli tulppa johtoa syystä tai toisesta irrottamassa niin usein se meni poikki.

Ostin edullista metritavaraa. Ykkös pytyn piuha erivärinen tietty. Valmiit sopivat päät. Päälle johdon suojaksi jämerää bensaletkua. Ei pelkoa läpilyönnistä. Ja mikä parasta niillä voi vaikka hinata autoa.

Sähkö ja elektroniikka kokemus peliin ja kipinääkään en ole katunut. Hieman tinausta. 4 vuotta on aikaa piuhojen teosta ja vielläkin yhtä hymyä kun ottaa piuhan irti tulpasta tai kannesta.
Kutistesukkaa voi käyttää ja vulkanoivaa teippiä jos haluaa lisäksi.
Ei voita ulkonäössä mutta takuu kipinä ja kestävyys.

En suosittele nirppanokille enkä hienostelijoille mutta jos pitää kestää ja toimia antaa varma kipinä thats it.
Uusin johdot ehkä 10 vuoden päästä jos joku haluaa sit ostaa :green:
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Vastaa Viestiin