BMW:n kardaanin kumilimppu

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

BMW:n kardaanin kumilimppu

Viesti Kirjoittaja olafu » La Tammikuu 3. 17:41:38 2015

Tein sellasen havainnon tossa äsken, että bemarissa on sama pulttijako kardaanin kumilimpussa niin kuin dohc sierrassa (ja missä sitten sillä jaolla niitä onkin). Ainakin E34 M5, E36 M3 ja E46 M3 on varustettu tuollaisella vord- yhteensopivalla kumilla. Ainakin toi M-Bemarin limppu on 36mm paksu, jotain muita voi olla ohuemmalla.

Ihan vaan heitin ilmoille että tollanen soveltaminen on tarvittaessa mahdollista. Limppu on aika jämäkkä, lienee syytä laittaa jämäkät laatikon kumitkin ettei murra tota paskaks. Pyörimissuuntaista vääntöö luulis kestävän ihan kiitettävästi.
Jäsen #606

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: BMW:n kardaanin kumilimppu

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Su Tammikuu 4. 3:25:40 2015

Ebayssa uretaanisia ja alumiinisia paljon erilaisia.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: BMW:n kardaanin kumilimppu

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Tammikuu 4. 11:03:20 2015

Itte pistin bemarista. Kun tuli bemarin laatikkokin, niin ajattelin että pitää ostaa bemarin osa että sopii, sen enempää ensin mittailematta. Piruuttani sovitin sitä limppua sierran kardaaniin, kun se tuli ja sehän uppos siihen niinkun tehty olis. Esim. dokin kartaani sopis bemarin laatikkoon muuten, mutta keskitysholkki on sierrassa isompi. Tilasinkin sitten bemarin holkin, ajattelin kokeilla sovittaa sitä tohon dokin kardaanin etupäähän jos sais jotain viisasta siitä aikaseks. Ensin oli ajatuksena jatkaa bemarin kardaanin etupäätä muutama sentti dokin keski-yokella että olis saanu sen sovitettua tohon.
Jäsen #606

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: BMW:n kardaanin kumilimppu

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Su Tammikuu 4. 16:04:00 2015

Brittien jutuista ymmärsin joskus että noita keskitystappeja olis kahta kokoa noissa nelikko cossuissa, sierra ja escort?
Sierra mallin kumista väittivät että hankala löytää uutta niin escosta vaihtaa vaan kaikki tohon liittyvät osat.
Itsellä oli kyllä sierrassa jo valmiina saman näköinen kokoonpano kuin siinä niitten kuvassa escon osilla...
Tietäiskö joku täällä sanoa varmaksi miten asia on? :D
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: BMW:n kardaanin kumilimppu

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Tammikuu 6. 10:38:29 2015

Sierran laatikossa oleva keskitystappi on ainakin paksumpi mitä bemarissa. Kumia myytiin mitoilla 96 / 135mm tai 96 / 12mm joista ilmeisesti 96 pulttijaon kehähalkaisija ja 135 ulkohalkaisija. 12mm pulttien halkaisija. Voin vielä mitata varoiks. http://static.schmiedmann.dk/ProductPic ... 74_big.jpg
Jäsen #606

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: BMW:n kardaanin kumilimppu

Viesti Kirjoittaja AkiS » Su Tammikuu 11. 14:04:41 2015

Jos nelikoista puhutaan niin -92 tais vaihtua tuo paksu lätty ohueen malliin ja sitä paksua ei enään tehdä.
Lootan hännät on samanlaiset mutta se kardaanin etupätkä on noissa erilainen.

http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... va0183.jpg
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: BMW:n kardaanin kumilimppu

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Tammikuu 12. 19:55:40 2015

AkiS kirjoitti:Jos nelikoista puhutaan niin -92 tais vaihtua tuo paksu lätty ohueen malliin ja sitä paksua ei enään tehdä.
Lootan hännät on samanlaiset mutta se kardaanin etupätkä on noissa erilainen.

http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... va0183.jpg
Takavetoo meinasin ja toi vasemmanpuoleinen on pitkälti samannäkönen. Kardaanin etuosa koostuukin nyt dokin kardaanin takaosan lyhennetystä putkesta, mihin on istutettu dokin etuosan takapää ja bemarin etuosan etupää. :lol: Tänään vein tasapainotukseen koko pötkön.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin