Duratec 1.8 /2:0 piristäminen, miten?

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 278
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Duratec 1.8 /2:0 piristäminen, miten?

Viesti Kirjoittaja wex4 » Ke Syyskuu 11. 13:39:39 2019

Vanhemmissa fordin moottoreissa, sai sekoitettua osia keskenään, ota siitä kansi, sieltä imusarja, nokat... ja saatiin ainakin mukamas enemmän tehoa.
Mutta miten duratec.ssä?
Piristämisellä meinaan, jätetään viripuljujen osat kauppaan, suurimmalta osin ainakin, virittäminen on erikseen. Ajatuksena pitää auto katulaillisena.
Miten osat sopivat muutenkaan keskenään?
Mistä eroittaa irto perusmoottorista, kumpi tilavuus on kyseessä?
Voihan noita olla enemmänkin malleja, miten ne eroittaa? Itse tarkoitan nyt Focus, Mondeo, C / S- max, vm. 2003 -> näiden moottoreita ohjainlaitteineen.