OHC / Cossu

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

OHC / Cossu

Viesti Kirjoittaja dudek » Ti Syyskuu 16. 9:50:49 2003

Oisko kellään mahdollisuutta vertailla tai peräti suoralta kädeltä tietoa, miten perus OHC: ja cossun kampiakseleiden pituus suhtautuu toisiinsa, lähinnä sen kytkinakselin reijän suhteen. Eli onko T5:sen kytkinakseli pidempi kuin OHC:n ison laatikon kytkinakseli?

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Re:OHC / Cossu

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ti Syyskuu 16. 17:13:17 2003

Dudek,ihan vain varmistukseksi: eli varmaan tiedät, että vauhtipyörän pulttijaot/määrät eriävät em. kampuroiden välillä :)
Tässähän se menee...

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:OHC / Cossu

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Syyskuu 16. 17:55:11 2003

en tiedä mitä ajat takaa, mutta jos cossun lootaa oot ohc:hen laittamassa, niin pituudet sopii kohdilleen...

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re:OHC / Cossu

Viesti Kirjoittaja dudek » Ti Syyskuu 16. 22:03:12 2003

juu juu, mulla siis on t5 OHC:n jatkona, mutta tuli vaan mieleen, kun ei ole mahdollisuutta tehdä vertailumittauksia. Aikoinaan kun sen siihen laitoin kiinni, olin tarkistavinaan, että kaikki osuu kohdilleen.
Noh oikeestaan alusta asti on pitänyt sellasta kummallista rohinaa aina kun nostaa kaasun pintakaasulle tai kun antaa mennä alamäkeen, aivan kuin laatikosta olisi laakerit paskana. No, tottakai kuvittelin, että laatikon vaihtamalla ongelma ratkeaa. Vaihdoin siis toisen t5sen tilalle, mutta sama rohina jatkuu. Vika ei siis ole laatikossa. Mieleen juolahti, että tottakai tuossa sovituksessa on sitten jotain häikkää. No eipä kait siinäkään sitten jos mitat on kerran ihan samat, täytyy jatkaa tutkimista.

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:OHC / Cossu

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Syyskuu 17. 0:03:38 2003

[quote author=dudek link=board=2;threadid=14511;start=0#108990 date=1063738992]<br>juu juu, mulla siis on t5 OHC:n jatkona, mutta tuli vaan mieleen, kun ei ole mahdollisuutta tehdä vertailumittauksia. Aikoinaan kun sen siihen laitoin kiinni, olin tarkistavinaan, että kaikki osuu kohdilleen. <br>Noh oikeestaan alusta asti on pitänyt sellasta kummallista rohinaa aina kun nostaa kaasun pintakaasulle tai kun antaa mennä alamäkeen, aivan kuin laatikosta olisi laakerit paskana. No, tottakai kuvittelin, että laatikon vaihtamalla ongelma ratkeaa. Vaihdoin siis toisen t5sen tilalle, mutta sama rohina jatkuu. Vika ei siis ole laatikossa. Mieleen juolahti, että tottakai tuossa sovituksessa on sitten jotain häikkää. No eipä kait siinäkään sitten jos mitat on kerran ihan samat, täytyy jatkaa tutkimista.<br>[/quote]<br>niin se rohisi mullakin (mk2 esco) ja kokeilin lainalootaa, sama homma...tulin siihen tulokseen että cossussa on parempi äänieristys kuin välikopassa ilman lattiamattoa ;D

Vieras
Ylläpitäjä

Re:OHC / Cossu

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Syyskuu 17. 0:40:55 2003

<br>niin se rohisi mullakin (mk2 esco) ja kokeilin lainalootaa, sama homma...tulin siihen tulokseen että cossussa on parempi äänieristys kuin välikopassa ilman lattiamattoa ;D<br>
<br><br>Muaah toi oli paha :)

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re:OHC / Cossu

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Syyskuu 17. 9:56:51 2003

Jos on jousittamaton kykälevy, kuuluu tasakaasulla tai moottorijarrutuksessa ikäviä resonanssiääniä ja jurinoita, mua äänet häiritsee sen verran että talvella vaihtuu jousitettu Alcon kiinni, odotellu hyllyssä vuoden verran.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:OHC / Cossu

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Syyskuu 17. 12:29:19 2003

joo, mullakin oli jousittamaton 4-lapanen....

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re:OHC / Cossu

Viesti Kirjoittaja dudek » Ke Syyskuu 17. 13:07:08 2003

Ahaa, no perskeles, onhan siellä AP Racingin kiinteet levyt. Pitääpäs kokeilla tosiaan seuraavaksi toisenlaista kytkintä. Toksia vinkeistä!

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

Vastaa Viestiin