9 Typen vahvistaminen ?

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

9 Typen vahvistaminen ?

Viesti Kirjoittaja wex4 » La Maaliskuu 12. 15:51:58 2011

Ainakin sivuakselin neulalaakerit sais "isompi halkaisija" HD mallina, onko vastaavaa hyötyä?
Onko alsakannesta oikeesti hyötyä? Joku myös väitti alsa kuoren olevan jäykempi.
Paljon on mutu juttuja liikkeellä, vieläkö jollain olisi faktaa.

Pitäis tehdä aski viritettyyn Transit.tiin, kepin muutos on vielä "hinnassa" mukana, muttei mielellään vieraita laatikoita sais laittaa. Kuulemma myös välitys sarjat on kielto listalla, on meteliä muutenkin mukamas.
Järjen loppuessa, periaatteet alkaa ja periaatteen vuoksi...

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: 9 Typen vahvistaminen ?

Viesti Kirjoittaja Jari H » La Maaliskuu 12. 20:27:40 2011

Normi T9 caseen ei saa HD:n etummaista laakeria asiallisesti, kun siinä ei ole tarpeeksi rautaa.
Transittiin luulis löytyvän orkkis HD T9 jostain..?
Murahti se omakin HD T9 vaikka oli 20mm paksu alsa kansi...
Minkähän kattilan perään se olis tulossa, joku 2.5l tiiseli reilulla painella pistää T9:n aika tiukille.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Re: 9 Typen vahvistaminen ?

Viesti Kirjoittaja wex4 » Su Maaliskuu 13. 20:23:32 2011

Jep, 2.5 tiisseli on kyseessä, jotain muutakin tehty kuin paineet nostettu.
Oli syönnyt aamupalaksi ensiövälityksen ja ryhmäpyörän etulaakerin, vitonenkin huonona...
Ei kuulemma HD T9 kasva enää joka oksalla.
Laakeroinnin parannus mietinnän alla,(ei välttämättä HD) kunhan saan kirjoja käsiini.
Järjen loppuessa, periaatteet alkaa ja periaatteen vuoksi...

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: 9 Typen vahvistaminen ?

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Maaliskuu 13. 20:37:04 2011

Mites se transun oma MT75:n
Vai onko kepin paikka oltava siellä takana missä T9:ssä
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Re: 9 Typen vahvistaminen ?

Viesti Kirjoittaja wex4 » Su Maaliskuu 13. 22:27:35 2011

Aksu kirjoitti:Mites se transun oma MT75:n
Vai onko kepin paikka oltava siellä takana missä T9:ssä
Omistajan mukaan MT75 olisi huonompi?
Transussa keppi on laatikon päällä, muttei se ole iso ongelma.
Järjen loppuessa, periaatteet alkaa ja periaatteen vuoksi...

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 9 Typen vahvistaminen ?

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Maaliskuu 14. 0:58:03 2011

MT75 on kyllä parempi kuin Type9, mutta ei sovi transittiin type9 tilalle ihan heittämällä. Vaihdekeppi on hieman eri paikassa ja kardaani on täysin erilainen. Kannatinrautakin on eri. Sivusta seuranneena ja luojankiitos hyvin vähän siihen operaatioon osallistuneena osaan varoittaa siihen ryhtyvää.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin