Puristuksista..

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Puristuksista..

Viesti Kirjoittaja KIP » Su Syyskuu 28. 20:46:52 2003

Tuli mieleen tuossa kun kaverin koneesta mittailtiin puristuspaineita jotka vakio 2.0L Ohc:ssä lienee jotain 12,-13bar?? niin tässä koneessa paineet olivat noin 15.5-16bar :o <br>Eikös ne ole aika kovat paineet?<br>Voiko tästä olla jotain haittaa kestävyyden kannalta??
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re:Puristuksista..

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Su Syyskuu 28. 21:11:45 2003

Kantta on varmaan höylätty pikkusen...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re:Puristuksista..

Viesti Kirjoittaja magelius » Su Syyskuu 28. 23:26:17 2003

millä mittarilla mittasitte? Itte mittailin joskus omasta sierrasta puristuksia, bilteman(hävettää sanoa) mittarilla ja puristuspaineet näytti jotain 16-17bar, en ihmetellyt sitä sen enempää vaan mittasin että kaikissa pytyissä oli sama! Mittarihan siinä kusi ja pahasti..
elikkä jos on bilteman mittari, niin kokeile jollain toisella!

Edit: Puristuspaineista oli siis kyse!

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:Puristuksista..

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Syyskuu 29. 9:33:11 2003

ettehän nyt sekoita puristus painetta ja puristus suhdetta<br>en missään nimessä sano pahalla ja en tarkoita loukata ketään<br>
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Re:Puristuksista..

Viesti Kirjoittaja prostreet » Ma Syyskuu 29. 11:15:03 2003

viritettyyn vapariin ihan ok puristuspaine<br><br>kertoo siitä että on sopivan mieto nokka vs puristussuhde<br>(tai riittävästi puristussuhdetta kireälle nokalle)<br><br>kaverilla oli b asconassa viilattu moottori / 16kg<br>CIH 2,2<br>11,5:1<br>304/12,1mm nokka<br>n 160hv<br><br>mulla oli 240 z-datsunissa viilattu moottori / 16,5kg<br>L26 -> porattu 28<br>10,8:1<br>280/13,2mm nokka<br>256hv<br>315Nm<br><br>näitä suurempia emme ole itse mittanneet jos ajetaan 98 sopalla<br><br>yleensä viritetyssä on jotain 12-14kg<br><br>suositus kirjallisuudessa on myös max n 16-16,5kg / kauppabensa<br><br>(jos palotilan muoto jne hyvät ja kylmät tulpat ja moottorin säädetty)

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Re:Puristuksista..

Viesti Kirjoittaja KIP » Ti Syyskuu 30. 17:42:17 2003

Juu kyllä kyseessä on ihan ne puristuspaineet ;). Mittari näytti omassa vakiomoottorissa 12 bar.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:Puristuksista..

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Syyskuu 30. 18:41:53 2003

2.0 OHC<br>piper bp285<br>puristus-suhde 11,8:1<br>sisäänajon jälkeen puristuspaineet lämpimänä tasaisesti 13,5bar<br>mitattu laatumittarilla (piirtävä MotoMeter)

Vastaa Viestiin