Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
janne_n
- Viestit: 151
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja janne_n » Ti Toukokuu 17. 21:15:54 2011
Ei enää ymmärrä mistä voi johtua. Virikone tuplilla. tulpat+johdot vaihdettu, pääsuuttimet ja tyhjäkäyntisuuttimet putsattu. Cranecamsin kärjetön sytkä. Röpää, pärisee, rärrää kun kierroksia nostaa yli 3 tonnin tasasesti. Paukkuu putkeen, yskii kaasariin kuullostais kun kävis kolmella kun pumppaa kierroksia 1-3 tonnin välillä. Eli niillä main kun soppa siirtyy pienemmiltä isommille suuttimille. Suuttimissa oli jotain vaaleeta mälliä mutei auttanu vaikka putsas. Seosmittari näyttää melkein koko ajan et olis melko rikkaalla paitsi kun käy kurmuuttaan niin ihan yläkierroksella menee hirveen laihalle.
Apuja todellakin kaivattais. Ois kiva päästä lauantaina radalle ja pitäs ehtii vielä leimaamaankin.
Varmaan ny seuraavaks kattoo ennakot roboskoopilla, vai mikä ny olikaan.

Taikka purkaa kaasarit, vai kuinka? Toimi hyvin kun talviteloilta herättelin jä ihan yöstä tuli tollanen vika.
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV
Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..
-
vauhtipete
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Viesti
Kirjoittaja vauhtipete » Ti Toukokuu 17. 23:33:32 2011
janne_n kirjoitti:Toimi hyvin kun talviteloilta herättelin jä ihan yöstä tuli tollanen vika.
Paskaa lähtenyt jostain liikkeelle?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
TAp
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja TAp » Ke Toukokuu 18. 9:44:08 2011
Mitäs bensaa, ylivuotista vai etanolilla jatkettua ?
Neulaventtiilit jumissa tms, bensapinnat heittelee ?
Mitä löytyy kohokammioista ?
Onko bensasuodatin OK ?, entä pumppu ?
-
janne_n
- Viestit: 151
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja janne_n » Ke Toukokuu 18. 22:34:53 2011
Bensa on vielä viime kesästä jäänyttä normi 98:a. Mietin et kannattasko ajaa kaasarin puhdistus aineet uuden bensan kera joukkoon?
Enempää en oo kerenny tutkiin työkiireiltäni. Pitää tarkistaa neulaventtiilit ja kohokammio.
Eipä tullut itellä mieleen.
Bensansuodatin on ok. Pumppukin (sähköinen) mielestäni, ainakin ihan normi surinaa pitää. Minkälaista vikaa pumpussa vois olla?
Jotenkin vaikuttais et juuri kaasareissa se vika on.
Tuli nyt hirvee black out. Joutuukos pystyimu dellortot irrottaan paikaltaan että pääsee neulavennttiileihin ja kohokammioon käsiks?
Pikkusen tulee poijjaat kiirus.

Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV
Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ke Toukokuu 18. 22:38:50 2011
Ei joudu irroittamaan.
Kansi vaan irti (varo, ryypyn jousi hyppää!).
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
janne_n
- Viestit: 151
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja janne_n » Ke Toukokuu 18. 22:43:44 2011
Tänks! Otan siis kopin.

Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV
Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..
-
janne_n
- Viestit: 151
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja janne_n » To Toukokuu 19. 23:01:37 2011
Ei toimi ei. Kohokammioissa eo ollu mitään ja neulaventtiilitkin vaikutti hyviltä kun puhalsin bensaletkun reijästä. Ei tullu siis ilma läpi.
Epäilys taitaa vaihteeks kääntyä sytkän puolelle. Perusennakot oisin kattonu jollei joku ois vieny roboskooppia.
Venttiilin välyksetkin saattas vaikuttaa jos pääsee kantaan. Tarkistukseen siis. En usko että jakokaan ois päässy pomppaan kun hihna on tarpeeks kireellä eikä nokkapyöräkään oo liikkunu. Kone kuitenkin viimekesänä kasattu.
On varmaan viimenen konsti kokeilla toista sytkäboksia jos mikään muu ei auta.
Jääpä nyt sitten yksi kuvankaunis vanhakoppa pois kevätmeetistä.

Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV
Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..
-
henu
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Viesti
Kirjoittaja henu » To Toukokuu 19. 23:07:39 2011
Tulppien väristäkin saa jo havaintoo mitä tapahtuu.
-
TAp
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja TAp » Pe Toukokuu 20. 9:19:15 2011
tulpanjohdot varmasti oikeassa järjestyksessä ja ehjät ?
jakajan kannessa halkeama/kosteutta ?
Alipainevuoto imupuolella (jos sarjasta liitoksia (huohotin, tehostin)) ?
-
Pykälä
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja Pykälä » Pe Toukokuu 20. 22:33:19 2011
Tee palvelus ja vaihda tulpat...
Mysteerien äärellä todettu monta kertaa et viri oharissa ei tulpat kestä välillä mitään ja saattaa pimentyä ittestään ihan himmeesti.
E:Spekulointia, mut joskus oli veikkauksia et tulppa tai pari saattaa kyrvähtää sen takia jos motti sammuttaessa jättää männän YKK. Sammutuksen jälkeen tulee liian kuuma tulpalle ja se ei sit kestäkkään sitä. Ja aina 3 tulppa. Toisinaan tulppa toimii jotenkin, toisinaan ihan pimee...
-
janne_n
- Viestit: 151
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja janne_n » Su Toukokuu 22. 22:50:02 2011
Tulpat on vaihdettu ja toimii edelleen.
Vanhoistakin tulpista kaikki toimii.
Tulpanjohdot oikein ja ehjät.
Jakajan kansi ok.
Alipainevuodot ei mahdollisia.
Tulpat nokisia.
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV
Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..
-
vauhtipete
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Viesti
Kirjoittaja vauhtipete » Ma Toukokuu 23. 0:39:08 2011
Onko bensanpainemittaria?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
janne_n
- Viestit: 151
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja janne_n » Ma Toukokuu 23. 12:44:19 2011
On joo. Nyt en vaan kirveelläkään muista et mitä oli paineita. Jostain tulee 0.8 mieleen:
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV
Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ma Toukokuu 23. 13:30:28 2011
Maksimipaine 0,3 bar kaasareilla.
Ilman ali- tai ylipainetta.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe