Cosworth vs. DOHC MT75 kytkimen "käpälä"

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Cosworth vs. DOHC MT75 kytkimen "käpälä"

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Elokuu 21. 19:21:16 2011

Cossussa käpälän tukitappi on pidempi, samoin painelaakerin ohjuriholkki/pikari. Onko käpälässä myös eroa?
Jäsen #606

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Cosworth vs. DOHC MT75 kytkimen "käpälä"

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Su Elokuu 21. 21:04:16 2011

Puhutaanko tässä 4wd laatikoista, jos puhutaan, niin käpälän muoto on myös erilainen, Dokkilaisen käpälä on "kaarevampi", koska siinä on vp:n kytkinpinta syvemmällä laatikossa lohkoon nähden.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Cosworth vs. DOHC MT75 kytkimen "käpälä"

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Elokuu 21. 22:47:11 2011

Juu puhutaan, tai luulisin niin. Eikös dohc 2wd vs 4wd eroa noilta osin vaan siten, että käpälä on eri asennossa.
Meinasin asentaa MT75:n OHC:n perään ns. tehdasosilla. Kun sen lisäksi että käpälän joutuu siirtämään, näyttää loppuvan se painelaakerin tukiholkkikin kesken. Painelaakeri pääsee vinoon.

Kävin kaverin cossusta mittaamassa asioita, niin tiedän nyt sen holkin mitan eroavaisuuden ja sen tukitapin pituuseron, mutta käpälää en löytänyt mistään. Kyllä sekin löytyy etsimällä mutta ajattelin jos jollain olis ko. romppeet valmiina irrallaan. Kuitenkin sain sellasen käsityksen että cossun osilla tuon sovittaminen käy ns. bolt on periaatteella.
Jäsen #606

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Cosworth vs. DOHC MT75 kytkimen "käpälä"

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Su Elokuu 21. 23:09:26 2011

Mielestäni 4wd:n koppa on isompi sisähalkaisijaltaan, jolloin myös noi käpälät olisi mahdollisesti eripituiset 2wd/4wd.
Broidin ex tekniikanvaihtoon laitettiin reilu vuosi sitten cossun koneen perään 2wd MT-75:n ja silloin vetäistiin rälläkällä viillot siihen dokin omaan käpälään ja taivutettiin se "suoraksi" (ja tiesti täpättiin viillot umpeen :) ), jolloin ei tarvinnut siihen kiinnitystappiin kajota. Tota painelaakerin holkkia eli meilläpäin kytkinakselin pikaria ei tullut sen tarkemmin kateltua, kun paketti toimi enemmän kuin hyvin muutenkin.

Vastaa Viestiin