Cosworth vs. DOHC MT75 kytkimen "käpälä"
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Cosworth vs. DOHC MT75 kytkimen "käpälä"
Cossussa käpälän tukitappi on pidempi, samoin painelaakerin ohjuriholkki/pikari. Onko käpälässä myös eroa?
Jäsen #606
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Cosworth vs. DOHC MT75 kytkimen "käpälä"
Puhutaanko tässä 4wd laatikoista, jos puhutaan, niin käpälän muoto on myös erilainen, Dokkilaisen käpälä on "kaarevampi", koska siinä on vp:n kytkinpinta syvemmällä laatikossa lohkoon nähden.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Cosworth vs. DOHC MT75 kytkimen "käpälä"
Juu puhutaan, tai luulisin niin. Eikös dohc 2wd vs 4wd eroa noilta osin vaan siten, että käpälä on eri asennossa.
Meinasin asentaa MT75:n OHC:n perään ns. tehdasosilla. Kun sen lisäksi että käpälän joutuu siirtämään, näyttää loppuvan se painelaakerin tukiholkkikin kesken. Painelaakeri pääsee vinoon.
Kävin kaverin cossusta mittaamassa asioita, niin tiedän nyt sen holkin mitan eroavaisuuden ja sen tukitapin pituuseron, mutta käpälää en löytänyt mistään. Kyllä sekin löytyy etsimällä mutta ajattelin jos jollain olis ko. romppeet valmiina irrallaan. Kuitenkin sain sellasen käsityksen että cossun osilla tuon sovittaminen käy ns. bolt on periaatteella.
Meinasin asentaa MT75:n OHC:n perään ns. tehdasosilla. Kun sen lisäksi että käpälän joutuu siirtämään, näyttää loppuvan se painelaakerin tukiholkkikin kesken. Painelaakeri pääsee vinoon.
Kävin kaverin cossusta mittaamassa asioita, niin tiedän nyt sen holkin mitan eroavaisuuden ja sen tukitapin pituuseron, mutta käpälää en löytänyt mistään. Kyllä sekin löytyy etsimällä mutta ajattelin jos jollain olis ko. romppeet valmiina irrallaan. Kuitenkin sain sellasen käsityksen että cossun osilla tuon sovittaminen käy ns. bolt on periaatteella.
Jäsen #606
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Cosworth vs. DOHC MT75 kytkimen "käpälä"
Mielestäni 4wd:n koppa on isompi sisähalkaisijaltaan, jolloin myös noi käpälät olisi mahdollisesti eripituiset 2wd/4wd.
Broidin ex tekniikanvaihtoon laitettiin reilu vuosi sitten cossun koneen perään 2wd MT-75:n ja silloin vetäistiin rälläkällä viillot siihen dokin omaan käpälään ja taivutettiin se "suoraksi" (ja tiesti täpättiin viillot umpeen
), jolloin ei tarvinnut siihen kiinnitystappiin kajota. Tota painelaakerin holkkia eli meilläpäin kytkinakselin pikaria ei tullut sen tarkemmin kateltua, kun paketti toimi enemmän kuin hyvin muutenkin.
Broidin ex tekniikanvaihtoon laitettiin reilu vuosi sitten cossun koneen perään 2wd MT-75:n ja silloin vetäistiin rälläkällä viillot siihen dokin omaan käpälään ja taivutettiin se "suoraksi" (ja tiesti täpättiin viillot umpeen
