MP-kaasarit autokäytössä

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

juhispahis
Viestit: 33
Liittynyt: Su Heinäkuu 3. 13:28:17 2011

MP-kaasarit autokäytössä

Viesti Kirjoittaja juhispahis » Ma Syyskuu 26. 22:00:32 2011

Niin, liekkö kellään täällä kokemusta ''mopojen'' naittamisesta autokäyttöön? Jos on, minkälaisia? Näitähän näkyy maailmalla käytettävän reilumminkin ja ilmeisen toimiviakin paketteja on saatu kasaan. Esim. turbosportilla on tästä juttua runsaamminkin.. Tuntuu jakavan mielipiteitä siellä(kin) kyseinen aihe, jotkut kehuu maasta taivaisiin ja osa lyttää täysin.

Mulla kiinnostus heräs lähinnä paremman polttoainetalouden ja hinnan suhteen vrt. perinteisiin tuplakaasareihin. Esim. 45mm tuplista saa pulittaa ihan hyvän tukun pätäkkää kun kusti polkee esim. R1-yammun 40mm kaasaripaketin länsinaapurista postilaatikkoon ~250 euroon.

Tuo edellä mainitty R1:n paketti on näköjään toimivaksi havaittu konstruktio mutta onhan noita muitakin mahollisuuksia. 40-millisistä esmes. ZZR1100, ZX-9R, ZX-7R yms yms.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: MP-kaasarit autokäytössä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Syyskuu 27. 17:49:22 2011

Sellainen kysymys tulee ekana mieleen että mitäs kautta näihin vaihdetaan suuttimet?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

juhispahis
Viestit: 33
Liittynyt: Su Heinäkuu 3. 13:28:17 2011

Re: MP-kaasarit autokäytössä

Viesti Kirjoittaja juhispahis » Ti Syyskuu 27. 19:37:34 2011

Pohjan kautta joten paikallaan vaihtamisen voi varmasti unohtaa ellei omaa oikeen näppäriä nakkeja :roll:

Tuossa ois lehtijuttua aiheeseen liittyen http://www.totalvauxhall.co.uk/files/le ... h60697.pdf

Vastaa Viestiin