Bmw öljysuihkut

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

jat-79
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
Paikkakunta: Ilmajoki

Bmw öljysuihkut

Viesti Kirjoittaja jat-79 » La Marraskuu 19. 12:08:13 2011

En haulla löytäny, tai sitten olen vaan nolo..

Tarkoitus olis porata bemarin ruiskut cvh:n runkopesiin. Cvh:ssahan on suihkut jo kiertokangessa, mutta eikös turbokäytössä oo parempi että öljyä tulee kokoajan?

Kysymys: Käännänkö kk-liuskan toisinpäin ja tukin näin kangen reiän, vai onko sillä suurta merkitystä? Ja onko tässä jotain muuta huomioitavaa?
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Bmw öljysuihkut

Viesti Kirjoittaja olafu » La Marraskuu 19. 15:40:06 2011

Kiertokankiin voi tehdä vielä urat sivuttaislaakerointiin niin, että laakerista tuleva öljy lähtee ylöspäin. Esim. bemarissa on näin. Kyllä ne runkopukkiin tuleva suihkut hyvät on, itte en pitäs niin välttämättömänä sitä liuskojen kääntöö, mutta tuskin se pahitteeksikaan on.
Jäsen #606

jat-79
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Bmw öljysuihkut

Viesti Kirjoittaja jat-79 » La Marraskuu 19. 18:31:37 2011

Kiitoksia. Taas on viisaampi :)
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Bmw öljysuihkut

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ti Marraskuu 22. 19:29:07 2011

morjens

oisko tämä hyvä keskustelu johon voisi laittaa ne koneistamot jotka tekevät esim. kyseisille bmw ö- suihkulle koneistuksen

OHC lohkot jne.

eli vältytään siltä että koneistamo vaatii ns. harjoituslohkon kun koko asiaa ei ole koskaan tehty.

jos tälläinen lista on jo olemassa jollain / info vois laittaa tähän.

kiitos


EDIT

näyttää nyt siltä että seinäjoki olisi lähin paikka johon voisi lohkon kanssa kurvailla käymään.

jos jollain on tietoa oulun alueelta.
lapin läänin koneistamot ohitan mieluusti vaikka perus duunit varmasti tekevätkin
itsellä ei ole varaa pilata lohkoa joka tuli kuiteski helsingistä asti tänne ikuisen roudan ja jään maahan
onhan se mukava tietää että tuo suihkuliitos pinta pitää eikä kuse siitä välistä.

ilmeisesti tuo olafun mainitsema suihku on sitten se sopiva malli ohc eli 205 kossu lohkolle.

kiitokset infoista lisää vaan muistin koukeroista aiheeseen liittyvää.
Viimeksi muokannut Fomococars, Su Marraskuu 27. 17:37:10 2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

jat-79
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Bmw öljysuihkut

Viesti Kirjoittaja jat-79 » Ti Marraskuu 22. 21:02:07 2011

Seinäjoen moottorihiomo.
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i

jat-79
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Bmw öljysuihkut

Viesti Kirjoittaja jat-79 » Pe Marraskuu 25. 22:18:49 2011

Tähän vois myös laittaa suihkujen varaosanumeroita ja hintoja...
Mulle on nyt tulossa Bmw 11421730618 25€/kpl bemariliikkeessä.

Mulla oli jotku toiset alumiiniset suuttimet, mutta en millään muista mistä ne on jääny. Ne kuitenkin kusi läpi. Nuo nyt tilatut pitäis olla samoilla mitoilla.
http://i161.photobucket.com/albums/t216 ... uva040.jpg
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Bmw öljysuihkut

Viesti Kirjoittaja olafu » La Marraskuu 26. 18:05:07 2011

Oma näkemys asiasta:
http://koti.mbnet.fi/kolonen/sierra/kau ... sprutarna/

BMW osanumero 11 42 7 507 384 ja maksoivat 14e kappale.
Hieman joutui säätämään putkien asentoa, mutta ovat erittäin tottelevaista materiaalia ja säätyivät helposti oikeaan asentoon.
Jäsen #606

jat-79
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Bmw öljysuihkut

Viesti Kirjoittaja jat-79 » La Marraskuu 26. 20:07:56 2011

olafu kirjoitti:Oma näkemys asiasta:
http://koti.mbnet.fi/kolonen/sierra/kau ... sprutarna/

BMW osanumero 11 42 7 507 384 ja maksoivat 14e kappale.
Hieman joutui säätämään putkien asentoa, mutta ovat erittäin tottelevaista materiaalia ja säätyivät helposti oikeaan asentoon.
Tuollaista minäkin aluksi suunnittelin. Ei vaan oikein sovi cvh moottoriin, koska pääöljykanava ja sen valu on aika paljon ylempänä kuin sylinterin alareuna (taikka alempana jos katsoo kampikammion suunnasta) Olis pitäny jyrsiä aika paljon pois ja sitten on vaarana että mäntä olis pökkiny niihin.
Ohc/cossuun sopii näköjään hienosti, kuten kuvasta näkyy :)
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i

JOSPEED
Viestit: 52
Liittynyt: La Tammikuu 19. 18:03:38 2008
Paikkakunta: Oulu

Re: Bmw öljysuihkut

Viesti Kirjoittaja JOSPEED » La Marraskuu 26. 20:37:05 2011

Fomococars kirjoitti:morjens

oisko tämä hyvä keskustelu johon voisi laittaa ne koneistamot jotka tekevät esim. kyseisille bmw ö- suihkulle koneistuksen

OHC lohkot jne.

eli vältytään siltä että koneistamo vaatii ns. harjoituslohkon kun koko asiaa ei ole koskaan tehty.

jos tälläinen lista on jo olemassa jollain / info vois laittaa tähän.

kiitos
Kaikkien koneistamoiden pitää osata tehdä nuin yksinkertainen työ, jos ei osaa, niin mun mielestä sais sulkee ovensa.
Itse tein ko. työn kaverin jyrsinkoneella itse. Tappiterällä tasopinta, poralla reikä ja sit kierre. Jyrsinkoneella tehtynä tulee kierre suoraan niin ei pääse vuotamaan välistä.
Itse laitoin BMW Z3:suihkut varaosa nro: -907 loppuinen. Ovat vielä sirommat ja helpommat laittaa kuin nuo tuossa ylempänä olevat(kiinni ainoastaan banjopultilla).

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Bmw öljysuihkut

Viesti Kirjoittaja olafu » La Marraskuu 26. 22:19:41 2011

JOSPEED kirjoitti:
Fomococars kirjoitti:morjens

oisko tämä hyvä keskustelu johon voisi laittaa ne koneistamot jotka tekevät esim. kyseisille bmw ö- suihkulle koneistuksen

OHC lohkot jne.

eli vältytään siltä että koneistamo vaatii ns. harjoituslohkon kun koko asiaa ei ole koskaan tehty.

jos tälläinen lista on jo olemassa jollain / info vois laittaa tähän.

kiitos
Kaikkien koneistamoiden pitää osata tehdä nuin yksinkertainen työ, jos ei osaa, niin mun mielestä sais sulkee ovensa.
Itse tein ko. työn kaverin jyrsinkoneella itse. Tappiterällä tasopinta, poralla reikä ja sit kierre. Jyrsinkoneella tehtynä tulee kierre suoraan niin ei pääse vuotamaan välistä.
Itse laitoin BMW Z3:suihkut varaosa nro: -907 loppuinen. Ovat vielä sirommat ja helpommat laittaa kuin nuo tuossa ylempänä olevat(kiinni ainoastaan banjopultilla).
Se banjopulttimalli pitää porata pääkanavan päälle. Menee kovin ohueks se lohkon seinämä öljykanavan kohdalta, joten siihen mahtuu vaan muutaman millin pitunen kierre, siks valkkasin noi pulttikiinnitteiset. Se banjopultti menee myös aika pitkälle sinne kanavaan ja saattaa vähän tukkia sitä. Yhdessä lohkossa mulla oli porattu ne reiät sivuun siitä pääkanavasta ja puhkastu pienet reiät vaan sinne pääöljykanavaan, niin kierrettä oli riittävästi, mutta siihen ei sitten taas saanut riittävän matalia pultteja mistään. Olis ottanu esim. hiacen suihkujen pultit kampiakseliin kiinni.
Jäsen #606

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Bmw öljysuihkut

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Su Marraskuu 27. 17:18:40 2011

olafu kirjoitti:Se banjopultti menee myös aika pitkälle sinne kanavaan ja saattaa vähän tukkia sitä.
Pari kupariprikkaa väliin niin osuu aika just kanavan seinämän kohdalle pultin pää ja samalla säästää karvan verran männän koloamisessa :)

JOSPEED
Viestit: 52
Liittynyt: La Tammikuu 19. 18:03:38 2008
Paikkakunta: Oulu

Re: Bmw öljysuihkut

Viesti Kirjoittaja JOSPEED » Su Marraskuu 27. 18:38:21 2011

Öljykanavan päällä ei tosiaan ole liikaa materiaalia. Koneistaa tasopintaa vain sen verran kuin on tarpeen eikä yhtään syvemmälle. Näin riittää kierteen pituus eikä banjopultti ylety kurkistaan öljykanavaan. Kupariprikka väliin tiivisteeksi ja kierrelukite tippa kierteeseen ja se on siinä. En näe tuossa mitään ongelmaa. Kaverille koneistamme samanlaiset pikapuolin.

Vastaa Viestiin