Venttiilinohjaimen vaihto.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 155
- Liittynyt: To Tammikuu 19. 0:24:40 2012
Venttiilinohjaimen vaihto.
Kuin irrotetaan oikeaoppisesti venttiilin ohjurit? Lähteekö noi jos virittelee kierretangosta/holkeista ulosvetimen ja onko väliä kummallepuolen noi vetää, venakoneiston vai seetin puolelle, että onko noi ohjurit yleensä ihan suoria? Tartteeko kantta lämmittää kuumavesi sisälle, kuumailma puhallin vai ihan kylmiltään? Mistähän passais aihiot 16v dokki kanteen, kun turha tohon on varmaan stanu mittaista laittaa, tai jos tekis ihan normi teräksestä tai alumiitistä ja polettais noihin K-linerit ja paljonko noissa on normi krymppi 3-5satkua?? Oli tarkotus jonkin moinen seeger ym. varmistus tehä yläpäähän...
Ite kun tekköö, niin suap just sitä, mitä sattuu tulemaan....
-
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Venttiilinohjaimen vaihto.
Ihan tuurnalla ja vasaralla niitä on hakattu pois. Tuurnassa sellainen olake että sen pää menee vähän ohjurin sisälle niin pysyy paikallaan. Lähtee varmaan kuvailemallasi tavalla myös, kunhan jenkatanko ei ole mitään huonekalu tankoa.frozen kirjoitti:Kuin irrotetaan oikeaoppisesti venttiilin ohjurit? Lähteekö noi jos virittelee kierretangosta/holkeista ulosvetimen
Mittaa venakoneiston puolelta korkeus ennenkö otat vanhat pois.
Suunnasta ollaan kahta mieltä. Toiset meinaa että venakoneiston puolelta pois, siksi että on lyhkäisempi matka, ja myös siksi että jos ohjuri on eri paksuinen, sokalla kiinni tmv. niin haitta on venakoneiston puolella.frozen kirjoitti:onko väliä kummallepuolen noi vetää, venakoneiston vai seetin puolelle, että onko noi ohjurit yleensä ihan suoria?
Toiset taas ottaa seetin puolelta siksi ettei kanavan puolella ohjurissa oleva karsta yms. naarmuta pesää. Minä oon ottanu jälkimmäisen mukaan eli venakoneistosta seetiin päin jos vain mahdollista.
Joistakin kansista lähtee kylmiltään, joitain pitää lämmittää. Sen kyllä tuntee onko ohjuri yhtä puuta vai alkaako antamaan periksi. Kosaanilla oon lämmittäny.frozen kirjoitti:Tartteeko kantta lämmittää kuumavesi sisälle, kuumailma puhallin vai ihan kylmiltään?
Onko 16V:ssäkin samaa tippumis ongelmaa kuin 8V:ssä? Mä en oo huomannu..frozen kirjoitti:Mistähän passais aihiot 16v dokki kanteen, kun turha tohon on varmaan stanu mittaista laittaa, tai jos tekis ihan normi teräksestä tai alumiitistä ja polettais noihin K-linerit
Alumiinisia holkkeja on aika vaikeaa yrittää saada tiukkuudella alumiiniseen kanteen ilman ettei jompikumpi mene pskaks. Normi teräs vois kestää k-linen kanssa.
Parhaimman aihion saat jonkun muun auton ohjurista jos ei omat ohjurit jostain syystä kelpaa.
K-linet saa kyllä laitettua niihin vanhoihin ohjureihinkin ilman että niitä tarvii ottaa edes pois.
Uskoisin että 5 satkua riittää varsinkin jos seekerin laitat. Valurautaiseen kanteen 5 satkua on hyvä.frozen kirjoitti:ja paljonko noissa on normi krymppi 3-5satkua?? Oli tarkotus jonkin moinen seeger ym. varmistus tehä yläpäähän...
Seetit joutuu koneistaa kun vaihtaa ohjurit. Venttiili osuu tosi harvoin enää samaan kohtaan.
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Re: Venttiilinohjaimen vaihto.
Ja eräässä Lappeenrantalaisessa koneistamossa kun laitattaa ohjurin valurautakanteen, niin ei enää osu venttiili toiselta laidaltaan koko seetiin, sen verran vinoon menee. Kaupan päälle se koko holkki sitten tipahtaa pois sieltä.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 155
- Liittynyt: To Tammikuu 19. 0:24:40 2012
Re: Venttiilinohjaimen vaihto.
Arska kirjoitti:Ja eräässä Lappeenrantalaisessa koneistamossa kun laitattaa ohjurin valurautakanteen, niin ei enää osu venttiili toiselta laidaltaan koko seetiin, sen verran vinoon menee. Kaupan päälle se koko holkki sitten tipahtaa pois sieltä.


Joo kolme on lähteny pakopuolelta luistelee, yks puonnu n.5mm, näyttäs niinku ois venavarren kumi tota jarruttanu ja varren välys kaikissa riittävä

Taas suunnitelmat muuttu, jos hommaiski alumiini,tina tai fosfori pronssia(mikä ny liekkään paras, ku kaikkia taittu käyttää) ja tekis kokonaan uudet olakkeella olevat. Taitaa punametalli olla tohon liika pehmyttä? Rupes tuntuu aika idiootimaiselta pistää holkkia holkin sisään

Ite kun tekköö, niin suap just sitä, mitä sattuu tulemaan....
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: Venttiilinohjaimen vaihto.
eikös niihin vakio ohjureihinki saa tehtyä lukkorengas urat, niin ei tipahda...? ainaki 8v sai tehtyä.
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- Viestit: 155
- Liittynyt: To Tammikuu 19. 0:24:40 2012
Re: Venttiilinohjaimen vaihto.
pontsei kirjoitti:eikös niihin vakio ohjureihinki saa tehtyä lukkorengas urat, niin ei tipahda...? ainaki 8v sai tehtyä.
Kyllähän noihin näkyy mahtuvan. Just venapajalla kävin venttilitöiden hintaa arvuuttamassa, ni vilkasi kuvaputkelta noita ohjureita, niin samat ohjurit 8v ja 16v. Lötyykö lukkorenkaita, pelkkiä jousikiekuroita, jostain irtaallaan? Ku taitaa aika ahdasta tulla normi seegerillä...
Ite kun tekköö, niin suap just sitä, mitä sattuu tulemaan....
-
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Venttiilinohjaimen vaihto.
Sille on oma rotsinsa millä ohjuri suurennetaan kanteen päin, sitten naputellaan k-lineri paikoilleen, katkaistaan ylimääräiset pois ja sitten sen läpi naputellaan eripaksuisia tappeja jotka mankeloi reikää suuremmaksi.frozen kirjoitti:Kait ne pajalla noihinki saa, k-lineri työkaluilla, reiän tehtyä mittaansa, ku eikös toi linerin reikä tehdä mittaansa vasta asennuksen jälkeen??
Ite oon käyttäny 8 tappisessa mersun om601-603 ohjurien sokkia vanhoista ohjureista... Laitoin sulle yv:nfrozen kirjoitti:Lötyykö lukkorenkaita, pelkkiä jousikiekuroita, jostain irtaallaan? Ku taitaa aika ahdasta tulla normi seegerillä...
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i