Venttiilikysäri (OHC)

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Venttiilikysäri (OHC)

Viesti Kirjoittaja TAp » La Syyskuu 14. 15:20:40 2013

Kun kaikki valitti koneen savuttavan Fomoco-päivänä, purin kannen ja ajattelin laittaa kunnolliset venttiilien varsikumit noiden Burtonin mustien tilalle.

Purkaessa huomio kiintyi yhteen imuventtiiliin, joka oli varren ohennuksen kohdalta sininen, eli käynyt ilmeisen kuumana joskus :twisted:

Muut imut on tasapaksua laatua, laitoin tuollasen ohennetulla varrella olevan kolme kesää sitten kun ei muita sattunut saamaan samalla pituudella. (44.5 x 112.5 x 8.03)

Syitä kuumenemiseen voisi olla
- Koska kantta ei ollut tehty tuommoselle, jäi seeti alle millin levyiseksi, muissa 1.5. Voisiko johtua siitä ettei lämpö ehdi johtua pois riiitävän nopeasti ?
- Vai onko runsas öljyvuoto venttiilin vartta pitkin kasvattanut eristävän kerroksen seetin päälle, ja sitäkautta pysyy lämpimänä ?
- Vai johtuuko aiemmasta nakutusongelmasta, jolloin mm. tuo sylinteri kävi muuten kuumana ?
- Tai onko tuo ohennettujen venttiilien ominaisuus ?

Ei voi johtua seoksista yms, koska DGV, ja viereinen venttiili on OK.
Asiaan perehtyneet voivat äänestää ylläolevia vaihtoehtoja, tai sitten kertoa todellisen syyn :P

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Venttiilikysäri (OHC)

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Syyskuu 20. 15:26:51 2013

CVH turbo mihin tuli kauttaaltaan ohuemmat naulat imu/pako (7 mm v. 8 mm) :
kaikissa pakovenoissa värimuutoksia. Seetipinta oli sama kuin aiemmin, mutta hieman ohuempi kuin vakiona. Paksuilla varsilla ei tullut.

Epäilisin että eka ja vika veikkauksesi ovat molemmat "oikein"
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin