Eli 1.6 zetec-s -99 muute pelaa ja kukkuu, paitsi...
1. joutokäynti huutaa reilua tonnia ja sillo ku tippuu alle nii n.9-950, mut yleisemmi tippuu liia alas ja humppaa.
2. kierrokset tippuu hitaasti, välillä nousee jopa yli 2000 ennen ku alkaa laskee, maantie ajon jälkeen jopa liki 3000 hetken.
Tutkittua, testattua ja kuultua:
Jarrupolkimen painamisella ei merkitystä, ja ei oikein vaikuta muutenkaan imuilmavuodolta, joutokäyntimoottorilla tapahtuu liikettä virrat päälle laitettaessa ja putsailtu/voideltu(ei merkitystä toimintaan). Kaasuläppä putsattu ja vivusto ottaa kiinni vastineeseen( tiedonkeruu OBD:sta näyttää: kaasuläppä 18% auki) Ei vikakoodeja.
Niin ja talvella meni karkeasti et pakkasella kävi kierroksilla ja lauhalla humppas, sekä pakkasien tullessa kaasu tuntui aavistuksen jämäkältä alussa.
Marmoritiskillä sanovat, ettei kaasuläppää voi säätää ja kuuluu ollakki auki, ei ku uutta osaa, johon minä et voiha sitä säätää.
Eli joo, onko arvon raati sitä mieltä ku huoltoneuvojat, eli joutokäynnin säätöventtiili uusiks? ja onko tuo kaasuläppä sieläpäinkää?
Ugh, intiaanipäällikkö palavarengas kiittää etukäteen

Edit: Niin ja kun säätömoottorin piuhan ottaa irti, niin moottorijarrutuskin löytyy ja ei käy ilman kaasua. Eli kysehän on että, onko vika tuossa säätömoottorissa vai asentotunnistimessa tai jossain muussa anturissa?