Sierra ohc 2.0i turbo ongelma

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

Tomppaanen
Viestit: 22
Liittynyt: La Heinäkuu 30. 15:32:57 2011

Sierra ohc 2.0i turbo ongelma

Viesti Kirjoittaja Tomppaanen » Ke Marraskuu 18. 19:52:53 2015

Joo elikkäs tommosen ruisku oharin olen turbottanut. moottori rakennettu täysin uusiksi kossu männät,h-kanget,bf134 nokka,säädettävä pyörä, kossun turbo, ite väsätty pakosarja, vakio imusarjalla ja kaasuläpällä,suuttimet n.240cc ev1 korkea ohmiset saadista peräisin, ja tietty välijäähy dumppi ym..
Auto on omalla vakio moottorinohjauksella (joo tiedän pitäisi laittaa mega yms) ja ahdot 0.6 bar ja vetää hienosti tasasesti ei nakuta ym. Ongelma että vaikka ajat ihan tasaisesti ja rauhallisesti niin pakosarja hehkuu ihan punaisena ja tietty pakopesä sen myötä, ei käy laihalla (seosmittari) mutta ehkä hivenen rikkaalla tasaisessa ajossa afr luku jotain 13.
Ennakko säädetty 10 asteeseen n.1000rpm. Eli onko mitään ehdotuksia/vinkkejä mitä kannattaisi kokeilla/muuttaa?
paikallaan oma hieno ilmamassamittari, ahdistaako?? ennakot päin persettä?? palamatonta bensaa??

Toivoisin pikaisia vastauksia, kiitos!

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Sierra ohc 2.0i turbo ongelma

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ke Marraskuu 18. 20:40:24 2015

No jos seos on 13 niin sen nyt ei ainakaan pitäis ongelma olla. 13.5 on oikeastaan semmonen aika hyvä kruisaus seos tommoselle ohc moottorille.
Kummalta kuulostaa, ite en keksi muuta kun liian alhanen ennakko, mut jos sulla on kerran 10 astetta 1000 rpm niin ei pitäis olla. Muistaakseni ruisku OHC vakio suositus tyhjäkäynnillä 8 astetta. Ootko kokeillu säätyykö ennakot kierrosten mukana? Jos pysyy paikallaan 10 asteessa niin selittäis punotusta. Ei tosin kyllä kauhean hyvin vetäisikään jos näin olisi.

-EDIT- Nokan ajoitus?

Tomppaanen
Viestit: 22
Liittynyt: La Heinäkuu 30. 15:32:57 2011

Re: Sierra ohc 2.0i turbo ongelma

Viesti Kirjoittaja Tomppaanen » Ke Marraskuu 18. 21:31:38 2015

Joo kyllä tasaisesti pysyy ennakko sillä n.1000 kierroksella ja sitte vähä yli 2 tuhatta niin oli n.25 astetta ennakko

ja nokka ajoitettu ihan nokan mukana tulleisiin arvoihin http://www.isokivijarvi.com/jir/finnish/nokka.htm tuolla tapaa

sama ongelma oli vakio nokallakin. rupee vaan loppuun ideat :lol:

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierra ohc 2.0i turbo ongelma

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Marraskuu 18. 23:33:11 2015

Onko ennakon alipainesäätö käytössä?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Tomppaanen
Viestit: 22
Liittynyt: La Heinäkuu 30. 15:32:57 2011

Re: Sierra ohc 2.0i turbo ongelma

Viesti Kirjoittaja Tomppaanen » To Marraskuu 19. 11:43:40 2015

Ei ole alipainesäätöä jakajassa ollenkaan, Hall-anturilla? voisiko siinä olla vikaa? paha sanoo mitä ennakot ajossa sitten on :roll:

Tomppaanen
Viestit: 22
Liittynyt: La Heinäkuu 30. 15:32:57 2011

Re: Sierra ohc 2.0i turbo ongelma

Viesti Kirjoittaja Tomppaanen » Ti Joulukuu 1. 19:24:19 2015

Eikö kellään tosiaan ole ideoita? tuli mieleen tuos että mulla on ihan vakio (veneen pohjaproppu) tulpat lämpö arvoltaan 6 että kannattaako kokeilla muita?

ohcit!
Viestit: 40
Liittynyt: Su Joulukuu 27. 1:54:16 2009

Re: Sierra ohc 2.0i turbo ongelma

Viesti Kirjoittaja ohcit! » Ti Joulukuu 1. 22:16:57 2015

Muuttuukos sytytyksen ajoitus kaasutellessa? Jos sytytysyksikkö ei jostain syystä saa ennakkotietoa eculta se käyttää kiinteää 10 asteen ennakkoa (limp home mode) joka saattais aiheuttaa tuota.

Tomppaanen
Viestit: 22
Liittynyt: La Heinäkuu 30. 15:32:57 2011

Re: Sierra ohc 2.0i turbo ongelma

Viesti Kirjoittaja Tomppaanen » Ti Joulukuu 1. 22:26:19 2015

kyllä muuttuilee kierrosten mukaan.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Sierra ohc 2.0i turbo ongelma

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Joulukuu 1. 23:00:32 2015

Onko ajoituslampussa säätöruuvia siinä takana?

Esim. tollanen
http://www.motonet.fi/fi/tuote/493032/A ... nakonsaato
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Tomppaanen
Viestit: 22
Liittynyt: La Heinäkuu 30. 15:32:57 2011

Re: Sierra ohc 2.0i turbo ongelma

Viesti Kirjoittaja Tomppaanen » Ke Joulukuu 2. 17:28:49 2015

onon

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Sierra ohc 2.0i turbo ongelma

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Joulukuu 2. 20:20:39 2015

Paljonkos se esim. 3000-3500rmp kääntää ennakoiksi.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Tomppaanen
Viestit: 22
Liittynyt: La Heinäkuu 30. 15:32:57 2011

Re: Sierra ohc 2.0i turbo ongelma

Viesti Kirjoittaja Tomppaanen » Ke Joulukuu 2. 21:33:10 2015

mittalin tossa äsken niin n.3200 kierrosta niin ennakko 44 astetta ja pysyi siinä tasan tarkkaa eikä heilu sitte yhtää.. tyhjäkäynti tässä on n 1100 ja silloin ennakko n.12 astetta ja tyhjäkäynnillä ennakko pikkasen seilaa mutta sitten kun nostaa vähä yli 2000 kierrokset niin tuntuu että ennakko seilaa niin pirusti edes takas (n.20-30 astetta) ja tuossa kohtaa myös seos seilaa 13-14 afr.
tuntuu että se vikakohta olis juuri tuossa n.2000 kierroksessa, ja kuuluuko tuon ennakon kierroksilla seilata kun taas sillä 3200 kierrosta niin ei seilaa yhtään :shock:
ja tuota tyhjäkäyntiä ei meinaa saada alle 1000 kierroksen muuten rupee käymään raskaasti ja meinaa sammua.

toivottavasti selkis :lol:

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Sierra ohc 2.0i turbo ongelma

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Joulukuu 2. 22:02:24 2015

Onko se nuppi siinä lampussa VARMASTI 0-asennossa?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Tomppaanen
Viestit: 22
Liittynyt: La Heinäkuu 30. 15:32:57 2011

Re: Sierra ohc 2.0i turbo ongelma

Viesti Kirjoittaja Tomppaanen » Ke Joulukuu 2. 22:21:17 2015

selittäisitkö vähä mitä yrität sanoa? :D miksi 0-kohdassa pitäisi olla jos auto käy ja katotaan merkistä ennakkoa?

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Sierra ohc 2.0i turbo ongelma

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Joulukuu 2. 22:43:29 2015

Sellainen muistikuva (tarkista käyttöohjeesta :D ) että se nuppi vaikuttaa suoraan ennakon näyttämään? Kerran vaan painittiin asian kanssa ja tuo nuppi oli väärässä asennossa kun asetettiin perusennakkoa. Sviduiksihan se aluksi meni. Kuulostaa vaan et jostain syystä Sinulla tuo kone kävisi todella myöhäisellä. Tulpanjohdot 45 astetta pielessä?

Käännä nuppi nollaan ja katso mitä näyttä?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Tomppaanen
Viestit: 22
Liittynyt: La Heinäkuu 30. 15:32:57 2011

Re: Sierra ohc 2.0i turbo ongelma

Viesti Kirjoittaja Tomppaanen » To Joulukuu 3. 15:43:51 2015

mistähän nupista nyt on kysymys? :lol: lampun astesäätönuppi?? miksi se nollaan pitäisi laittaa, eikö siitä nupista valita haluttu asteluku ja sit välkytellään sinne siivapyörän merkkiin että menee kohalleen siihen valittuun astelukuun :lol: en ymmärrä mitä ajat takaa, tai sit vaan pitkät piuhat? :lol: jakaja on sellaisessa asennossa että se pistoke (1-sylinteri) osoittaa muistaakseni jarrunestesäiliöön päin. ja kun tuossa markiilla on yks 1.8 ohc niin siinä samanmallinen jakaja (Hall) niin aivan eri asennossa jakaja..mutta onko sillä merkitystä kunhan on varaa kääntää jakajaa niin että saa ennakon kohalleen..

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Sierra ohc 2.0i turbo ongelma

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Joulukuu 3. 16:25:30 2015

Käännä lampusta 12 asteen kohdalle ja sitten merkki pyörässä pitää osua paksuimpaan viivaan.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Tomppaanen
Viestit: 22
Liittynyt: La Heinäkuu 30. 15:32:57 2011

Re: Sierra ohc 2.0i turbo ongelma

Viesti Kirjoittaja Tomppaanen » To Joulukuu 3. 17:10:58 2015

juuri niin olen tehnytkin ja mielestäni osaan käyttää ajoituslamppua :D

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Sierra ohc 2.0i turbo ongelma

Viesti Kirjoittaja VooDoo » To Joulukuu 3. 19:58:38 2015

tai lampusta nuppi nollaan ja 12 asteen viivalle pitäs osua.


ELi paksu viiva on 0, seuraava on 4, seuraava 8, seuraava 12 ja sitten tulee 16. Noin ulkomuistista siis.



Eihän jako voi olla sekasekasekaaaasin? burtonin 134 nenällä imuventtiilin täysnosto 110astetta yläkuolon jälkeen.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Tomppaanen
Viestit: 22
Liittynyt: La Heinäkuu 30. 15:32:57 2011

Re: Sierra ohc 2.0i turbo ongelma

Viesti Kirjoittaja Tomppaanen » La Joulukuu 5. 16:10:50 2015

tuntuu että ajoitus säätyy itsekseen välillä aiva mettään.. ensi säädin ajoituksen siihen 12 asteeseen ja sitte ajelin hetken, ajoin takas pajaan annoin käydä koko ajan ja laitoin ajotuslampun kiinni niin näytti jotain 30 astetta vähä yli 1000 kierroksella :shock: voiko tuo ilmasassamittari ahdistaa jotenki ja vaikuttaa sitä kautta? (jousta on kiristetty) vois koittaa tuosta toisesta sierrasta jakajaa tähän hetkeksi onko vaikutusta.. menee vaan pian hermot, että pian laitan megaruutan tilaukseen. ja sanokaas mikä versio megasta kannattaa ottaa jos tilaa ja millä varusteilla?? (makso mitä makso :lol: )

Tomppaanen
Viestit: 22
Liittynyt: La Heinäkuu 30. 15:32:57 2011

Re: Sierra ohc 2.0i turbo ongelma

Viesti Kirjoittaja Tomppaanen » Ti Joulukuu 8. 9:35:32 2015

ei tuota vain taida saada enää paremmin toimimaan.. kertokaas nyt minkä version tilaan megasta? :evil:

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Sierra ohc 2.0i turbo ongelma

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ma Joulukuu 14. 18:52:14 2015

jos vaan lompakossa voima riittää niin kolmos sarjaan lähtisin.. Ihan vaan sekventtaalin takia.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Sierra ohc 2.0i turbo ongelma

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ti Joulukuu 15. 15:21:16 2015

MS2:kin taipuu sekventaaliin ja nelimukisessa MS3:sta käytettäessä jää aika paljon ominaisuuksia käyttämättä.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Vastaa Viestiin