Joskus ainakin luin että ns. kilpurien nokat vaatii jo koneistuksen isommille paininkupeille ja kenties mäntiin koloa.
Nopealla googletuksella Piper Cams BP285 menisi vielä pelkällä venajousien päivittämisellä (jotkut rohkeat käyttänyt vakio jousillakin).
Moottoriin olis tulossa näillä näkymin stanu kellari ARP pulteilla, kevyt teräsvauhtipyörä ja öljypumppu billet rattailla, 45 DCOE kaasarit ja peltisarja + 2,5" putkisto. Nodiz ohjaamaan sytkää.
Mulla on haussa nokat joilla saa mahdollisimman kilpurimaisen luonteen koneelle. Tehopiikin ei tarvii olla hurjan ylhäällä mutta kone saisi kyllä pyöriä ainakin silloin tällöin hetkellisesti edes lähelle 8000 rpm.
Jos joku osaa suositella nokkia mitkä menee tuonne ilman koneistamoreissuja, niin kiinnostaa. Epätasainen tyhjäkäyntihän on sitten plussaa eikä miinusta. Päästöillä ei ole mitään merkitystä, menee klassikon keulalle.
Kokemuksia myös noista BP285 nokista olisi kiva kuulla. Uskottavan kuuloinen tyhjäkäynti? Uskoisin kyllä että noillakin saa jo Zetecin vierailemaan 8-tonnissa hetkellisesti, mutta miten noin muuten toimii / käyttäytyy / äänimaailma?
Oli lapsellista tai ei niin tässä ei nyt ole haussa välttämättä se suurin huipputeho vaan moottori mikä tuntuu ja kuulostaa kilpurin koneelta. Siviiliautomaiset moottorit kun ei meikäläisen sydäntä sulata...
