F-kanget

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

KonstaR
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Joulukuu 1. 22:20:39 2020

F-kanget

Viesti Kirjoittaja KonstaR » To Toukokuu 13. 0:18:10 2021

Löytyisikö täältä ohc-aloittelijalle tietoa aiheesta, eli mitähän tuommoiset iS ohc:n f-kanget kestää tehoa?
Suunnitelmissa siis budjetti turbo ohc ja tämänhetkinen tekniikka suunnitelma seuraava:
260 asteinen nokka
4wd cossun männät
f-kanget
iS-imusarja+350cc suuttimet
gt2871r kopio ahdin
4-lapa sintteri
Ja Speeduino ecuksi.
"Tehotavoite" luokkaa 200-250hv ja mieluiten suht luotettavasti sekä kestävästi, niin mitä muuttaisitte tästä paketista? Vai onko ihan toimiva setti? Bensalla tosiaan tarkoitus ajaa ja kaikki vinkit ja neuvot otetaan mieluusti vastaan :)

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: F-kanget

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Toukokuu 13. 10:07:57 2021

Jos cossun männät laitat niin laita ne cossun kangetkin, nälkä kasvaa kuitenkin syödessä niin on varaa reilummillekin tehoille.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: F-kanget

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Toukokuu 14. 10:49:07 2021

Mielestäni luin jostain että cossun ja ohc:n kanget on hieman erimittaisia, eli dekkitason tarkistus ennen lopullista kasausta

mk1escos
Viestit: 0
Liittynyt: Ke Heinäkuu 29. 10:14:19 2020
Viesti:

Re: F-kanget

Viesti Kirjoittaja mk1escos » La Toukokuu 22. 10:09:40 2021

Ihmettelen syvästi tätä kestääkö ne tai nuo vakio kanget, kinkit tekee ihan ok H kankea ohc koneeseen.
Kestää ihan riittävästi eikä maksa just mitään. Parit kaljottelut jättää ottamatta niin on varaa ostaa maxpeedingrodsit.
Olen materiaalianalysaattorilla tarkastanut kyseisiä veivejä ja ne on cromoa, mitat pitää paikkansa ja on kestänyt monilla.

Ja Jo kuullapuhalletuilla tasapainotetuilla vakio taunuksen veiveillä on työnnetty vakio männillä 1.6l cossun kannella koneesta 240hv että kestää ne iS veivit varmasti saman jos viitsii ne puhaltaa ja puntittaa.
Värinä rikkoo kaiken, laihalla ajaminen rikkoo kaiken, samoin liian korkeat kierrokset.
Männän katkosvälys 0.5mm kaikkiin eikä yhtään mäntää ole mistään itsellä hajonnut väleistä. Laki kyllä sitten tippuu kun liikaa lämpöä.

Seokset kohdalleen ja rajoitin johkin 6500-6800 nurkille niin veivit kestää tolla toivotulla voimalla helposti.

KonstaR
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Joulukuu 1. 22:20:39 2020

Re: F-kanget

Viesti Kirjoittaja KonstaR » La Toukokuu 22. 14:30:58 2021

Cossun veivit jo ostettu, joten ei nyt jää sitten niistäkään kiinni jos nälkä sattuukin kasvamaan syödessä Oli Kiinan veivitkin toki vaihtoehtona, mutta tuli nyt sitten edullisesti nuo vastaan niin ostin pois. Nyt hakusessa paikka josta saisi männänrenkaita std cossun mäntiin ostettua? Vai meneekö ulkomailta tilaamiseksi? Ebayssa ainakin näytti olevan tarjolla.

Lähetetty minun Redmi Note 9 Pro laitteesta Tapatalkilla


xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: F-kanget

Viesti Kirjoittaja xsx » Ma Toukokuu 24. 11:07:57 2021

Kysäseppä Rallyrace kerava, siellä ainakin jossain kohti ollut hyllyssä.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

Vastaa Viestiin