Kunnon kytkin OHC:hen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Löytyy tuollainen transun vp (cossun asetelma päällä kuvassa) jos sellaisesta haluaa tehdä löytyy jouden (vaatii startin kehän jostain v6/cossu startin mukaan)
SS:llä penkitettynä 386hv/431Nm ja motocraftin asetelma+massalevy.
Yhden ainoan kerran teki paikaltaan lähdettäessä (1:llä käsijarruavasten kytkintä kiusaten hieman liian kauan) sen ettei tarttunut kun 2:lle repäisi.
"siipicossu"lla taitaa olla massalevyllä se Ap:n jäykempi asetelma ja viimeisin mitä ilmoitellut on+400hv/+450Nm.
Toisaalta se M:läisen asetelma ja siihen massa niin saataisi olla viellä käyttö kelpoinen kylälläkin enemmän ajellessa.
SS:llä penkitettynä 386hv/431Nm ja motocraftin asetelma+massalevy.
Yhden ainoan kerran teki paikaltaan lähdettäessä (1:llä käsijarruavasten kytkintä kiusaten hieman liian kauan) sen ettei tarttunut kun 2:lle repäisi.
"siipicossu"lla taitaa olla massalevyllä se Ap:n jäykempi asetelma ja viimeisin mitä ilmoitellut on+400hv/+450Nm.
Toisaalta se M:läisen asetelma ja siihen massa niin saataisi olla viellä käyttö kelpoinen kylälläkin enemmän ajellessa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Jatketaanpa aihetta: Tarkoituksena laittaa cossun vauhtipyörä OHC:n hammaskehällä. Kyseessä 4v loota kiinteällä kopalla, joten ei jaksa sorvailla. Kysymys kuuluukin, mahtuuko 228mm kytkinpaketti tuonne kytkinkopan sisään? Ja mikäli mahtuu, niin kumpi on parempi, RallyRacen myymä M3:n Saffa asetelma vai 2.8i:n vakio asetelma?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Cossun alkup. v.pyörästä tota ei saa tehtyä ja blankostakin aihiosta tekemällä menee niin patentiksi että rahat menee hukkaan...Jallu kirjoitti:Jatketaanpa aihetta: Tarkoituksena laittaa cossun vauhtipyörä OHC:n hammaskehällä. Kyseessä 4v loota kiinteällä kopalla, joten ei jaksa sorvailla. Kysymys kuuluukin, mahtuuko 228mm kytkinpaketti tuonne kytkinkopan sisään? Ja mikäli mahtuu, niin kumpi on parempi, RallyRacen myymä M3:n Saffa asetelma vai 2.8i:n vakio asetelma?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
hmm... miksi ei saa tehty? Tuossa lattialla tuo makaa, enkä näe mitään estettä sille.tumppe kirjoitti:Cossun alkup. v.pyörästä tota ei saa tehtyä ja blankostakin aihiosta tekemällä menee niin patentiksi että rahat menee hukkaan...Jallu kirjoitti:Jatketaanpa aihetta: Tarkoituksena laittaa cossun vauhtipyörä OHC:n hammaskehällä. Kyseessä 4v loota kiinteällä kopalla, joten ei jaksa sorvailla. Kysymys kuuluukin, mahtuuko 228mm kytkinpaketti tuonne kytkinkopan sisään? Ja mikäli mahtuu, niin kumpi on parempi, RallyRacen myymä M3:n Saffa asetelma vai 2.8i:n vakio asetelma?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Kyllä M3:sen 228mm asetelma ainakin mahtuu sierran laatikoiden sisään, sellaisenaan cossun vp ei mahdu ilman sorvaamista.Jallu kirjoitti:hmm... miksi ei saa tehty? Tuossa lattialla tuo makaa, enkä näe mitään estettä sille.tumppe kirjoitti:Cossun alkup. v.pyörästä tota ei saa tehtyä ja blankostakin aihiosta tekemällä menee niin patentiksi että rahat menee hukkaan...Jallu kirjoitti:Jatketaanpa aihetta: Tarkoituksena laittaa cossun vauhtipyörä OHC:n hammaskehällä. Kyseessä 4v loota kiinteällä kopalla, joten ei jaksa sorvailla. Kysymys kuuluukin, mahtuuko 228mm kytkinpaketti tuonne kytkinkopan sisään? Ja mikäli mahtuu, niin kumpi on parempi, RallyRacen myymä M3:n Saffa asetelma vai 2.8i:n vakio asetelma?
Sitä en ymmärrä jos tyhjästä limpusta sorvaa niin miksi siinä rahat hukkaan menee..?
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Cossun omaan vauhtipyörään kun tinttaat ohc hammaskehän, niin ainakin hammaskehän offset on ihan päin vittua, sitten riittääkö sorvaus vara on toinen juttu yms. murheita...KIP & Jallu & tumppe kirjoitti:Jatketaanpa aihetta: Tarkoituksena laittaa cossun vauhtipyörä OHC:n hammaskehällä. Kyseessä 4v loota kiinteällä kopalla, joten ei jaksa sorvailla. Kysymys kuuluukin, mahtuuko 228mm kytkinpaketti tuonne kytkinkopan sisään? Ja mikäli mahtuu, niin kumpi on parempi, RallyRacen myymä M3:n Saffa asetelma vai 2.8i:n vakio asetelma?
Cossun alkup. v.pyörästä tota ei saa tehtyä ja blankostakin aihiosta tekemällä menee niin patentiksi että rahat menee hukkaan...
hmm... miksi ei saa tehty? Tuossa lattialla tuo makaa, enkä näe mitään estettä sille.
Kyllä M3:sen 228mm asetelma ainakin mahtuu sierran laatikoiden sisään, sellaisenaan cossun vp ei mahdu ilman sorvaamista.
Sitä en ymmärrä jos tyhjästä limpusta sorvaa niin miksi siinä rahat hukkaan menee..?
Voi sijottaa ne koneistus rahat kunnolliseen ohc kytkimeen, niin ei mee rahat hukkaan, eikä tarvi patentoida.
Jos on ihan pakko tehä viritelmiä ja jos ohc kytkin ei kelpaa, niin ite laittasin 7.25" 2 tai 3-levy kytkimen, joita ehkä joka viides jo käyttää kilpakäytössäkin.
Pyörää ei kannata keksiä uudestaan...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Mä keksisin pyörän uudestaan ja teetin vauhtipyörän Bmw:n asetelmalle ja tuli vitun hyvä
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Niin siis ei nyt keksitä pyörää uudelleen, vaan käytetään cossun kampuraa, jolloin cossun vauhtipyörä on melko luonnollinen valinta. OHC:n hammaskehä sitten menee cossun pyörään sorvissa ja startin kohdistus ei liene ydinfysiikkaa. Ilkalla on tietääkseni tällainen kombinaatio. Itse vaan haluaisin 228mm kytkimen 215mm sijaan.
Kysyn siis uudelleen: Onko Saffa M3 asetelmassa järkeä vai laitanko 2.8i asetelman? Muita järkihintaisia vaihtoehtoja?
Kyseessä on vapaastihengittävä 2,3 OHC.
Kysyn siis uudelleen: Onko Saffa M3 asetelmassa järkeä vai laitanko 2.8i asetelman? Muita järkihintaisia vaihtoehtoja?
Kyseessä on vapaastihengittävä 2,3 OHC.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Ja sä et varmaan ole ennen nähnyt OHC tomaatin/dokin starttia? Tuppaa käymään suoraan oharinkin laatikkoon ja siirtää tota ottokohtaa suoraan noin 20mm taaksepäin eikä vaadi mitään patentteja.tumppe kirjoitti:Cossun omaan vauhtipyörään kun tinttaat ohc hammaskehän, niin ainakin hammaskehän offset on ihan päin vittua, sitten riittääkö sorvaus vara on toinen juttu yms. murheita...
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Mietin vaan että ottaako se startin kärki (runko osa) ohc hammaskehällä siihen Cossun vauhtipyörän tai paineasetelman reunaan, kun en enää muista?MikkoT kirjoitti:Ja sä et varmaan ole ennen nähnyt OHC tomaatin/dokin starttia? Tuppaa käymään suoraan oharinkin laatikkoon ja siirtää tota ottokohtaa suoraan noin 20mm taaksepäin eikä vaadi mitään patentteja.tumppe kirjoitti:Cossun omaan vauhtipyörään kun tinttaat ohc hammaskehän, niin ainakin hammaskehän offset on ihan päin vittua, sitten riittääkö sorvaus vara on toinen juttu yms. murheita...
Jos ei ota, niin ei kai siinä oo sit muuta ku lastua pois vp.stä ja startin sovittelua...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Eihän se mitenkään voi ottaa, kun vp on sorvattu pienemmäksi! Ei se muuten mahtuisi tuonne 4-lovisen kytkinkoppaan. On noita tehty ja tullaan tekemään. Yhden itsekin tehneenä! Meinaan on vähän pakko jos ei halua ostaa sitten suoraan Englannista valmista vauhtipyörää jossa Cossun 9-pulttinen keskiö, mutta Ohc:n kytkimelle. Ei tainnut ihan hunajaa maksaa?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
http://www.lautamakimotorsport.fi/paperman kirjoitti:Eihän se mitenkään voi ottaa, kun vp on sorvattu pienemmäksi! Ei se muuten mahtuisi tuonne 4-lovisen kytkinkoppaan. On noita tehty ja tullaan tekemään. Yhden itsekin tehneenä! Meinaan on vähän pakko jos ei halua ostaa sitten suoraan Englannista valmista vauhtipyörää jossa Cossun 9-pulttinen keskiö, mutta Ohc:n kytkimelle. Ei tainnut ihan hunajaa maksaa?
Teräsvauhtipyörät
- Vauhtipyörät toimitetaan ilman hammaskehää. Se on helppo siirtää vanhasta vauhtipyörästä.
Painot ilmoitettuna ilman hammaskehää.
- Vauhtipyörät OHC:n 6 pulttiseen vakiokampiakseliin
- vakiokokoiselle asetelmalle, paino 3,9kg 210 €
- AP Racingin 184mm asetelmalle, paino 4,3kg 220 €
- Vauhtipyörät Cossun 9 pulttiseen vakiokampiakseliin
- OHC:n vakiokokoiselle asetelmalle (215mm), paino 4,2kg 210 €
- AP Racingin 184mm asetelmalle (ei varastoitava tuote) 220 €
Itekkin oon kyl kuullu et muokataan ohc tms. kytkin ja hammaskehä cossun v.pyörään, mut en oo kyl ennen kuullu et kyseinen kokoonpano onnistuis Cossun omalla kytkimellä ja ohc hammaskehällä, mut jos ootte niitä tehny,niin kai se sit sopii.
Ihan mielenkiinnosta haluaisin nähdä kuvan kyseisen laisesta virityksestä, jos jollain löytyy?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Eikös tuola ylempänä ollut puhe että bemarin 228mm asetelmaa olis tulossa..
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Oli kyllä ja toi 228mm alkaa olemaan mun mielestä maksimi ainakin silleen ettei tarvitse muokata mitään muuta. Huomatkaa kuinka lähellä hammaskehä on asetelman kiinnitys tasoa. Startin nokkaan ei jää juurikaan tilaa..0,5mm voi olla liikaa. http://i4.photobucket.com/albums/y109/R ... 009564.jpgheka kirjoitti:Eikös tuola ylempänä ollut puhe että bemarin 228mm asetelmaa olis tulossa..
Edit: Tämä siis Ohc:n perässä type9:n tai Mt-75 kanssa
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
- Viestit: 915
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Ite just viime viikonloppuna sovittelin cossun vp+kytkinpaketin Type9 lootan kytkinkoppaan ihan rälläkällä. Varmasti helpompi ja halvempi ku sorvailla cossun vauhtipyörää pienemmälle kytkimelle.KIP kirjoitti: Kyllä M3:sen 228mm asetelma ainakin mahtuu sierran laatikoiden sisään, sellaisenaan cossun vp ei mahdu ilman sorvaamista.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654
Cossu 4x4 x2
#654
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
ylimark kirjoitti:Ite just viime viikonloppuna sovittelin cossun vp+kytkinpaketin Type9 lootan kytkinkoppaan ihan rälläkällä. Varmasti helpompi ja halvempi ku sorvailla cossun vauhtipyörää pienemmälle kytkimelle.KIP kirjoitti: Kyllä M3:sen 228mm asetelma ainakin mahtuu sierran laatikoiden sisään, sellaisenaan cossun vp ei mahdu ilman sorvaamista.
Menee se noinkin, jompaa kumpaa joutuu kaivertaa..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Jossain oon nähny myytävän cossun vauhtipyöriä ohc:n pulttijaolla, mutta missä? En yrityksistä huolimatta löytänyt ko. puljua...vinkkejä???
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 915
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Mulla on cossun vauhtis, johon on porattu oharin pulttijako. Näköjään tarttee porata vaan kolme uutta reikää. Tuli auton mukana, ei siis mun tekele. Meinasin kuiteski laittaa sen paikalleen tässä syksyllä...
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654
Cossu 4x4 x2
#654
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
dohc koneen startti niin saa siirrettyä hammaskehää eteenpäin. Startin pää voi silti osua jos pyörä on isompi mitä hammaskehä.
Jäsen #606
-
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
onkos muita reikiä täytetty (esim. hitsaamalla) vai onko vain porattu väleihin? itelle tarvis soveltaa juurikin noin eli cossun pyörä oharin akseliinylimark kirjoitti:Mulla on cossun vauhtis, johon on porattu oharin pulttijako. Näköjään tarttee porata vaan kolme uutta reikää. Tuli auton mukana, ei siis mun tekele. Meinasin kuiteski laittaa sen paikalleen tässä syksyllä...
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Meillä vähän sama projekti menossa ja noi ylim. rei`ät täytetään puristussovitteisilla tapeilla tässä tapauksessa. Itse en laittais kiinni tollaista ratkaisua, jos noita reikiä ei ole täytetty.heka kirjoitti:onkos muita reikiä täytetty (esim. hitsaamalla) vai onko vain porattu väleihin? itelle tarvis soveltaa juurikin noin eli cossun pyörä oharin akseliinylimark kirjoitti:Mulla on cossun vauhtis, johon on porattu oharin pulttijako. Näköjään tarttee porata vaan kolme uutta reikää. Tuli auton mukana, ei siis mun tekele. Meinasin kuiteski laittaa sen paikalleen tässä syksyllä...
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Kannattaa vielä muistaa miksi Cossun kampura on 9-pultin kiinnityksellä...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 160
- Liittynyt: La Lokakuu 8. 11:40:51 2005
- Paikkakunta: Tampere
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Jos on huolissaan kiinni pysymisestä, niin voihan kampuraan laittaa sokkatapit, niin voipi huoletta leikellä varpaankynsiään jatkossakin. No ei vaan, eiköhän nuo yleensä jostain muusta syystä kiertoradalle lähde kuin siitä, etteikö kuusi pulttia riittäisi. Ei siellä kuitenkaan niin hervottomat voimat näissä virivehkeissäkään vaikuta
#1193
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Mä oon saanu rempatussa vakio 20 Taunuksen koneessa vauhtipyörän löysälle, kierrättämällä vaan paikallaan n.6500-7000rpm, niin et melki irtos jo ja vauhtipyörä ym. oli ohjearvoihin kiristetty eikä missään ollu muutenkaan mitään vikaa, kone oli jokusen tuhat kilometriä ajettu...
Kyllä noissa "kovemmissa" ohareissa tapaa aika usein olla jo 2x tapeilla lukittu vauhtipyörä kiinni (näin itelläkin yks turbo kellari) tai Cossun kampura...
Rallimiehet vois tästä aiheesta kans hieman kertoa omia kokemuksia...?
Kyllä noissa "kovemmissa" ohareissa tapaa aika usein olla jo 2x tapeilla lukittu vauhtipyörä kiinni (näin itelläkin yks turbo kellari) tai Cossun kampura...
Rallimiehet vois tästä aiheesta kans hieman kertoa omia kokemuksia...?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 915
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Tossa olis kuva aiheesta. Kuten näkyy, on tolla ajettu. Enkä mä kiinnityksen kestävyydestä hirveän huolissaan ole, vaikka reikäjuustolta näyttääkin...heka kirjoitti:onkos muita reikiä täytetty (esim. hitsaamalla) vai onko vain porattu väleihin? itelle tarvis soveltaa juurikin noin eli cossun pyörä oharin akseliinylimark kirjoitti:Mulla on cossun vauhtis, johon on porattu oharin pulttijako. Näköjään tarttee porata vaan kolme uutta reikää. Tuli auton mukana, ei siis mun tekele. Meinasin kuiteski laittaa sen paikalleen tässä syksyllä...
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654
Cossu 4x4 x2
#654
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
tumppe kirjoitti:Mä oon saanu rempatussa vakio 20 Taunuksen koneessa vauhtipyörän löysälle, kierrättämällä vaan paikallaan n.6500-7000rpm, niin et melki irtos jo ja vauhtipyörä ym. oli ohjearvoihin kiristetty eikä missään ollu muutenkaan mitään vikaa, kone oli jokusen tuhat kilometriä ajettu...
Kyllä noissa "kovemmissa" ohareissa tapaa aika usein olla jo 2x tapeilla lukittu vauhtipyörä kiinni (näin itelläkin yks turbo kellari) tai Cossun kampura...
Rallimiehet vois tästä aiheesta kans hieman kertoa omia kokemuksia...?
kyllä siinä jossain sillon oli vikaa kun tolleen irtos.. Eräs nimeltä mainitsematon moottorin tekijä oli sitä mieltä et kyllä se vauhtipyörä pysyy kiinni ilman tappejakikn, kun pinnat on koneistettu ja kaikki liimalla kasassa. tosin omissa kampuroissa on kaiken varalta 8mm tapit.
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Eihän ne vakiokoneestakaan tehtaan jäljiltä irti lähde vaikka 6500rpm kierrättää ?
-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
tuttava rakentanut/ajanut reilu kymmenenvuotta jokkista escorteilla eikä kertaakaan ole vielä vauhtipyörä irronnut ajossa, omilla pulteilla kiinni ja ilman tappeja.
(tosin omaani kyllä tapittaisin..varuksi)
(tosin omaani kyllä tapittaisin..varuksi)
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-
- Viestit: 915
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Kertokaas nyt joku viisaampi, mikä yhteys sillä tapittamisella on ruuvien irtoamisen kanssa?
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654
Cossu 4x4 x2
#654
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Ei periaatteessa mikään. Tappien tarkoitus on lisätä leikkausvoimia vastaanottavaa pinta-alaa. Tossa sinun tapauksessa voi käydä niin, että materiaali antaa periksi noiden turhien reikien kohdalta nopeammin kuin itse pultti, jolloin leikkausvoimat siirtyy pelkästään noiden kolmen "vahvan" rei`än pultteihin, jotka napsahtavat ensin poikki ja sen jälkeen pyörä hakkaa itsensä irti lopuista pulteista, kun pääsee liikkumaan.ylimark kirjoitti:Kertokaas nyt joku viisaampi, mikä yhteys sillä tapittamisella on ruuvien irtoamisen kanssa?
Jos pultit löystyvät ihan omia aikojaan niin silloin leikkausvoimilla ei ole asiassa tekemistä, mutta jos jokin muu antaa ensin periksi niin se voi taas johtaa sitten pulttien löystymiseen.
Sitä on tullut itse mietittyä, että onko toi kevennysura cossun vp:ssä kiinnityspinnalla sitä varten, että liitokseen saataisiin enemmän pintapainetta, josta taas seuraa lisää kitkavoimia leikkaussuuntaan vai onko se vaan joku ylimääräisen kierrelukitteen jemma.
-
- Viestit: 113
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 4. 10:10:54 2007
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
nyt olis turbo sieraa muutama veto ajettu ja kytkin tottakai anto periks...sintteri levy tietysti tulee 3 tai 4-lapanen mut onko kukaan saanu mitää "budjetti" paineasetelmaa pitämään? Ei nyt lama aikaan kehtais älyttömiä sijottaa...Niin, koneen jatkeena 4-vaiht. loota. Vielä..
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Paljoko on voimaa?
Itellä vaa 4 lapanen jousittamaton sintteri ja hyvä vakio asetelma, voimaa tosin ei ole ku 170heppaa. Tuon vielä just pitää, tuntuu tosin ku rykäsee kunnolla et vähä antas jo myöten...
Itellä vaa 4 lapanen jousittamaton sintteri ja hyvä vakio asetelma, voimaa tosin ei ole ku 170heppaa. Tuon vielä just pitää, tuntuu tosin ku rykäsee kunnolla et vähä antas jo myöten...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- Viestit: 113
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 4. 10:10:54 2007
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
ei vielä tietoa...kone aikavakio, switcherin s2 puhallin ja mega ohjaa kaikkee. heti kun menee yli 0.4 ni alkaa luistaa ku hyeena!!!
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
aika outoa että noin pienillä paineilla luistaa jo. Mahtaako olla shimmattu ihan kohalleen? Onko asetelman ja levyn pinnan paikassa kovin suuri ero?
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Niinno, itsellä oli vakio kaasarin kannella ja 0.6bar paineella ja about 8.5:1 puristuksilla jo 340Nm vääntöä niin onhan siellä varmaan "vakiokytkimille" pienemmälläkin paineella jo tekemistä, ehkä
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Sintterillä saa pitoa varmasti lisää, mutta jostain jääny korvan taakse tieto et jos pääsee luistaan niin kerta riittää ja sintterin palat on entisiä. Siksi ehkä kannattaa harkita järeempää asetelmaakin...ei tarvi maksaa oppirahoja
Ap:n 4-lapanen levy ja asetelma tuntus kestävältä ratkaisulta...tiedä sitten kauanko jaksan tota oharia enää hioa parempaan kuosiin että sais kytkimen antautuun
Ap:n 4-lapanen levy ja asetelma tuntus kestävältä ratkaisulta...tiedä sitten kauanko jaksan tota oharia enää hioa parempaan kuosiin että sais kytkimen antautuun
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Vai onko peräti vanha vakio kytkin viellä paikoillaan.VooDoo kirjoitti:aika outoa että noin pienillä paineilla luistaa jo. Mahtaako olla shimmattu ihan kohalleen? Onko asetelman ja levyn pinnan paikassa kovin suuri ero?
4-lapanen sintteri+ohc:n vakio astelma kesti vakio "cossun koneen" jatkeena hyvin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 113
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 4. 10:10:54 2007
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
eli vakio on vielä paikallaan, kunhan sais päätettyä minkä asetelman hommaan niin sitten puran ja kasaan samantien. Hukkaportti aukee 0.9bar. Siihe asti ku kytkin piti eli max. 10 repäsyä ni tuntu vetelevän suht hyvin
-
- Viestit: 113
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 4. 10:10:54 2007
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Entäs Saab 9000 turbon paineasetelma? Onkos moni laittanu semmosta? Jos on niin tietoa vois jakaa tännekkin... ja mitä pitää soveltaa ja kuvatkin ois ihan hyvä homma.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Saa sovellettua paikalleen ja kokeilut on.turbopower kirjoitti:Entäs Saab 9000 turbon paineasetelma? Onkos moni laittanu semmosta? Jos on niin tietoa vois jakaa tännekkin... ja mitä pitää soveltaa ja kuvatkin ois ihan hyvä homma.
Tosin selvää kestoa ei tiedossa kun luista massalla/sinterin kanssa(koneesta penkissä irtosi 285hv/490nm )
Kaikki kiinnitys/keskitystapit joutu muokkaamaan kohdalleen.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 113
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 4. 10:10:54 2007
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Eli luistaa massalevyllä ja sintterilevyllä? Oliko 3 vai 4-lapanen? Ja tarvisko kytkinkäpälälle tai painelaakerille tehdä mitään vai kävikö omat osat? Voihan sitä paineasetelman kiinnityskohtaa sorvata kympin tai pari matalemmaks jotta pitäis tiukemmin ja vielä jaksais irrottaa? Mitäs puhetta oli aikasemmin tässä topicissa et jossain taunuksissa ollu "samannäköinen" asetelma kuin AP? Tuskin pitää samalla tavalla
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
4-lapanen sintteri oli. Tuo vääntö sen kytkimen tappoi,tuli jo ennen 4000rmp ja tehoa oli samassa kohdassa 250hv.turbopower kirjoitti:Eli luistaa massalevyllä ja sintterilevyllä? Oliko 3 vai 4-lapanen? Ja tarvisko kytkinkäpälälle tai painelaakerille tehdä mitään vai kävikö omat osat? Voihan sitä paineasetelman kiinnityskohtaa sorvata kympin tai pari matalemmaks jotta pitäis tiukemmin ja vielä jaksais irrottaa? Mitäs puhetta oli aikasemmin tässä topicissa et jossain taunuksissa ollu "samannäköinen" asetelma kuin AP? Tuskin pitää samalla tavalla
Käpälä/laakeri samoilla osilla ohc/saabin kanssa
Mulla meni lähes käpy tuon koneen kanssa kytkiä vaihtaessa. Alkuun oli tarkoitus et 200 hv oli saada mut kun vasta 3:lla variaatiolla alkoi pitää niin jonkun verran tuota jumppaa konehuoneen kimpussa tuli tehtyä.
Massa levy+saabin asetelma alkoi luistamaan jo kuivalla/kovalla savitiellä.
Sintteri ja saabin asetelma asfaltilla kesti 1,1bar->1,2 luisti.
Sintteri ja AP:n asetelma kesti sitten tuon penkissä käynnin(1,2bar) ja tiellä myös 1,7 piikkauksen väännön kohdalle.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 113
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 4. 10:10:54 2007
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
tuntuu että ei taida "budjetilla" asetelmaa saada, ainakaan pitävää...Oliha se arvattavissa No pitää varmaa ostaa AP tai sahcs, mistähän niitä vois kysellä? Ja kumpiko on parempi/halvempi?
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Mulla oli yhdessä kokoonpanossa ensin lukin asetelma sintterilevyllä, ei shimmattu mitenkään, luisti helvetisti. Laitoin vanhan vakio sachsin asetelman enkä kajonnu mihinkään muuhun niin luistaminen loppu.
Sitten oli yks toinen kokoonpano sellanen, että käytetty vakio sachs + 4-lapanen sintterilevy ja shimmattu, niin kesti ainakin 430nm. Loppuaikana, ennenkun laatikko hajos ja hermot meni, niin lipsahteli kun räväkästi vaihto.
Sitten oli yks toinen kokoonpano sellanen, että käytetty vakio sachs + 4-lapanen sintterilevy ja shimmattu, niin kesti ainakin 430nm. Loppuaikana, ennenkun laatikko hajos ja hermot meni, niin lipsahteli kun räväkästi vaihto.
Jäsen #606
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Kysytääs nyt vähän aiheeseen liittyvästä tekniikasta eli miten toi kytkimen shimmaus virallisesti tehdään? Itse olen mieltänyt, että painetaan vaikka prässissä asetelmaa painelaakerin kohdalta ja kun "vastusarvo" lähtee laskemaan huippuarvosta niin siinä kohdin olisi levyn optimipaksuus. Meneekö jotenkin näin?
Toinen homma mitä tässä on tullut mietittyä on tuo väännönkeston mittaaminen tai arvioiminen, kun ei toi shimmaus vielä anna muuta tietoa kuin asetelman jäykkyyden. Eli jos rakentas penkin, johon sais vp:n kiinni, siihen perään pulttais levyn/asetelman ja sen jälkeen kytkinakselin pätkää hyväksi käyttäen aiheuttaisi väännön levylle niin sais jonkun näköisiä lukuarvoja ihan Newtonmetreinä.
Toinen homma mitä tässä on tullut mietittyä on tuo väännönkeston mittaaminen tai arvioiminen, kun ei toi shimmaus vielä anna muuta tietoa kuin asetelman jäykkyyden. Eli jos rakentas penkin, johon sais vp:n kiinni, siihen perään pulttais levyn/asetelman ja sen jälkeen kytkinakselin pätkää hyväksi käyttäen aiheuttaisi väännön levylle niin sais jonkun näköisiä lukuarvoja ihan Newtonmetreinä.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
itte oon painanu suoraan sitä asetelmaa, jos painelaakerin kohdalta painelee niin mun prässissä ei ainakaan mittari edes liikahda.
Jäsen #606
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
eikös sen voi juuri noin tehdä, eli vp kiinni ja momentti avaimella rupeaa vääntämää ja niinhä sen saa shimmattua kohdillee. Näin ainaki yks jäärataa ajava sanoi, oli kuulemma saanu huomattavia eroja väännön kestävyydessä..
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Painelaakerista painoin ja henkilövaan kun laittoi paketin alle niin sai järkeviä lukemia. Perus sierran asetelma notkahti jossain 90kg kohdalla ja tuo AP "jäykempi" (ei muista mallia) alkoi notkahtaa jossain 160kg jälkeen kun numerot loppu 150kg
Tuossa täytyy jättää varaa levyn kulumisellekkin ettei ole ihan notkahtamisen reunalla, sellanen kultanen keskitie
Pylväsporakoneella kun painoi niin sen notkahtamisen tuntee käsinkin ilman vaakaa kun jaksaa useamman kerran kokeilla ja kattelee porakoneen "syvyysmittaa" niin löytyy ns jäykkä alue
Tuossa täytyy jättää varaa levyn kulumisellekkin ettei ole ihan notkahtamisen reunalla, sellanen kultanen keskitie
Pylväsporakoneella kun painoi niin sen notkahtamisen tuntee käsinkin ilman vaakaa kun jaksaa useamman kerran kokeilla ja kattelee porakoneen "syvyysmittaa" niin löytyy ns jäykkä alue
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Nonii, tää onkin helpoin ratkaisu tohon mun jäärata-autoon.. Kattelin tallilla eri vaihtoehtoja ja tuo cossun vp käy helpoiten.ylimark kirjoitti:Tossa olis kuva aiheesta. Kuten näkyy, on tolla ajettu. Enkä mä kiinnityksen kestävyydestä hirveän huolissaan ole, vaikka reikäjuustolta näyttääkin...heka kirjoitti:onkos muita reikiä täytetty (esim. hitsaamalla) vai onko vain porattu väleihin? itelle tarvis soveltaa juurikin noin eli cossun pyörä oharin akseliinylimark kirjoitti:Mulla on cossun vauhtis, johon on porattu oharin pulttijako. Näköjään tarttee porata vaan kolme uutta reikää. Tuli auton mukana, ei siis mun tekele. Meinasin kuiteski laittaa sen paikalleen tässä syksyllä...
V6, DOHC/RS2000, TD kaikissa kiinnitys heittää liikaa.
#350