Focus mk3 vikakoodia pukkaa

Tekninen keskustelu liittyen auton sähköihin sekä moottorin ohjainlaitteisiin (alkuperäiset ja jälkiasenteiset)

Valvoja: CRSC Hallitus

nprteam
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 1357
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Focus mk3 vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja nprteam » Su Huhtikuu 5. 21:34:33 2020

Moi, autona on mk3 Focus 150 hv EB -11 ja siitä tuli nyt volkkari, eli häiriövalo syttyi ja ilmeisesti jonkin asteinen tehonrajoitus iski päälle (kulkee ihan hyvin, mutta ei ole täysiä tehoja). Viime viikolla olin havaitsevinani paikallaan joutokäyntiä käydessä (kahvi- ja evästauoilla) ja koneen lämmitessä joutokäynnin muuttuvan välillä jotenkin raskaaksi ja aiheuttavan vapinaa, joka tuntui kuljettajan paikalla, joutokäynti kuitenkin tasaista. Vikakoodeja antaa seuraavasti: #1 U2101_00 control module configuration incompatible, #2 U0100_00 lost communication with ECM/PCM "A" ja #3 MIL o/p circuit malfunction. Nämä koodit löytyi jo viime elokuussa, mutta häiriövalo syttyi nyt ensimmäisen kerran, joten ne vähän niin kuin unohtui. Koodien selitykset on kaiveltu googlesta. Onko kellekkään tullut moista yhdistelmää vastaan, jotta olisi joku haju mistä alkaa etsimään vikaa? Kuulostaa äkkiseltään huonolta liitokselta tai katkenneelta johdolta, mutta yksi sivusto tarjoili koodattua tai hajonnutta PCM:ää, ohjelmoitu tätä ei ainakaan tietääkseni ole (2. Omistaja). Toisekseen, löytyisikö keneltäkään kytkentäkaavioita sekä liittimien ja laitteiden sijoittelukaaviota tai muuta tietoa niiden sijainneista.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
Escort 1.4cl
Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

nprteam
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 1357
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Re: Focus mk3 vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja nprteam » La Huhtikuu 25. 8:12:56 2020

Noniin, eihän se huoltomiehenvalikko kertonutkaan kaikkia vikakoodeja. Sieltä löytyi läppärillä nipullinen sekä olleita että päällä olevia vikoja. Raskaan käynnin lisäksi oireina huomattiin melko raaka palamattoman polttoaineen käry pakokaasussa ja syyksi paljastuikin viallinen säätölambda, jonka vaihdon jälkeen vikavalo sammui seuraavana päivänä. Noita huoltomiehenvalikossa näkyviä koodeja ei saanut nollattua edes läppärillä ja oletus onkin, että ne johtuisivat mahdollisesta ohjelmistopäivityksestä. Läppäri kertoili, että yhteensopivuusongelma olisi viihdejärjestelmissä. Myös tämä kielisi päivityksen puolesta, koska valmistusvuoden lopulla näihin vaihtui toisenlainen audiojärjestelmä. Tutkittavaksi jäi vielä ilmoitus kiinniolevasta ahtimen ohitusventtiilistä, lienee bypassin venttiili sökö, tämä selittäisikin varsinkin pienillä ajonopeuksilla selvästi havaittavan ahtimen sakkausäänen.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
Escort 1.4cl
Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

Vastaa Viestiin